Ducati od NCR

NCR je italská firma založená v roce 1967 se sídlem v Bologni, která se specializuje na exkluzivní přestavby motocyklů s použitím ultra lehkých dílů. Mimo jiné je dodavatelem komponentů pro týmy MotoGP a F1. V tomto článku si představíme dva modely, které patří se svými parametry k těm extrémním, jako základ posloužili Ducati Desmosedici RR16 a Ducati Hypermotard. Motocykly od NCR jsou vyráběné ručně s využitím materiálů jako titan, magnesium a karbon.

Ducati od NCR

Ducati NCR Millona 16

Za základ byla zvolena zmiňovaná Ducati DD16RR, která prošla rozsáhlou úpravou s použitím hlavně karbonových a titanových dílů aby bylo dosaženo čistého a funkčního designu a co možná nejlepšího poměru výkon/hmotnost. NCR M16 je exotická, ale hlavně lehčí, výkonnější a rychlejší než originál. Na první pohled je zřejmé kam všechny peníze, které potenciální zákazník zaplatí jdou: karbonové díly jsou všude mimo jiné rám, kyvná vidlice, kola, nádrž, blatníky a kapotáž jako taková. Mechanické díly jsou buď z titanu a to včetně šroubů nebo hliníku používaného v letectví. Výsledkem použití takto lehkých materiálů je suchá hmotnost 145kg a to je o 15% miň než původní DD16R a dokonce je to miň než pravidly stanovená minimální hmotnost motocyklů v MotoGP.
Sériový motor Ducati V4 o objemu 989ccm má výkon 175k na zadním kole, to ale NCR nestačilo a proto motor, který je v M16 byl vyladěn na 200+k na zadním kole. Motocykl používá poslední generaci odpružení, brzd a elektroniky (včetně trakční kontroly, záznamu dat, tří palivových map) kterou lze najít na motocyklech MotoGP.

Ducati NCR Leggera

Tenhle model vychází z populární Ducati Hypermotard, ale má s ním relativně málo společného. Verze Leggera je více méně základní přesto však exkluzivní. Tady jenom několik údajů k samotné stavbě: Leggera používá mimo jiné kompletní rám z titanu včetně stupaček nebo bočního stojanu, karbonový výfuk Zard, kola z karbonu od firmy BST, kompletní odpružení Ohlins, zavodní brzdy Brembo o průměru 300mm na předním kole a 200mm na zadním kole atd. Tato základní verze má hmotnost 157kg, motor o výkonu 90k a začíná na ceně 76.000 dolarů.
NCR nabízí další úpravy neboli závodní kit (NCR Corse, NCR Racing), který umožňuje snížit hmotnost na 149kg a v nejextrémnější verzi na 135kg. Tyto verze mají mimo jiné více titanových a karbonových dílu (např. výfuk, kyvná vidlice, ventily, vačky, kliková hřídel z titanu). Motor ve verzi Corse má objem 1160ccm a výkon zvýšen na 125k, ve verzi Racing má objem 1200ccm a výkon 132k.
Přes všechny úpravy motor splňuje emisní normu Euro3. Poměr výkonu/hmotnosti je na úrovni BMW S1000RR. Takto upravená verze má cenu 140.000 dolarů. Jak je vidět možné je skoro vše za předpokladu, že máte dost velké konto.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist