Classified Moto BW650 je tak divná, až je hezká
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Bikeexif | Zveřejněno: 21.4.2016 | Zobrazeno: 27 909x
Pamatujete si na legendární film Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, kde do velkolepé motocyklové honičky přijíždí Bud Spencer na podivném stroji s balónovými gumami? Inu, docela podobnou, jen o kus propracovanější motorku, postavila i firma Classified Moto z USA.
Zdá se vám jejich počin divný a rádi byste jim napsali do komentářů pěkně od plic, co si o něm myslíte? Inu, přesně kvůli takovým komentářům stroj s názvem BW650 vznikl. Hochy z Classified Moto už nebavilo, že každou jejich představenou motorku pár lidí „vyhejtuje“ v internetových diskuzích. Samozřejmě, pozitivní komentáře prakticky vždy převládají a to velkou měrou, ale nikdo není z kamene, a když si o svém stroji, do kterého vložil hromadu práce, přečte, že stojí za prd, přinejmenším to zamrzí.A přesně všem mrmlalům od stolu je BW650 věnována. Můžete si o ní myslet co chcete, ale v Classified Moto z ní mají velkou radost a vědí, že je to i přes svůj legrační vzhled zajímavý a hlavně funkční stroj. Ze statických fotek na to možná nevypadá, ale koukněte, jak jí jde driftování a řádění v pouštních dunách.
A odkud vlastně přišla inspirace pro funbike s balónovými gumami? První motorkou stavitele Johna Rylanda, před dávnými třiceti lety, byla dnes již legendární Yamaha BW200. Enduro na balónech bylo navrženo jako motorka pro farmáře, a i když byly její výkony možná poněkud rozporuplné, jednalo se o stroj, který uměl udělat dojem. Po letech tedy Johna napadlo, postavit BW ve „velkém“ provedení.
Jako základ posloužila Honda XR650L, disponující velkým, vzduchem chlazeným jednoválcem s dostatečným výkonem. Na lehce upravený rám byly nainstalovány široké brýle vyfrézované na CNC, do kterých se skvěle hodily USD vidlice z Yamahy WR250R. Zadní kyvná vidlice i s kolem je potom převzatá právě z prapůvodní Yamahy BW200, nicméně patřičně vyztužená, aby vydržela i hrubší zacházení v podobě skoků. O odpružení zadního kola se stará tlumič od Progressive Suspension, využívající přepákování z XR.
Jedním z největších problémů celé stavby byl výběr pneumatik. Už na začátku totiž padlo rozhodnutí, že stroj musí smět na silnici, a tedy že i gumy musí být homologovány pro běžný provoz. Tím se výběr smrsknul na pouhých pár typů, ze kterých byly nakonec vybrány ty gumy, podobné originálům na Yamaze BW200.Vystrčené jednoduché sedlo a přední třídílné světlo už jsou jen prvky, které dokreslují celkovou, praštěnou podobu stroje. Classified Moto navíc říká, že tento kousek je pouhým prototypem a kdyby měl někdo zájem, mile rádi vyrobí podobný na přání konkrétního zákazníka.