husqvarna_svartpilen_801_2




Classified Moto BW650 je tak divná, až je hezká

Pamatujete si na legendární film Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, kde do velkolepé motocyklové honičky přijíždí Bud Spencer na podivném stroji s balónovými gumami? Inu, docela podobnou, jen o kus propracovanější motorku, postavila i firma Classified Moto z USA.

Zdá se vám jejich počin divný a rádi byste jim napsali do komentářů pěkně od plic, co si o něm myslíte? Inu, přesně kvůli takovým komentářům stroj s názvem BW650 vznikl. Hochy z Classified Moto už nebavilo, že každou jejich představenou motorku pár lidí „vyhejtuje“ v internetových diskuzích. Samozřejmě, pozitivní komentáře prakticky vždy převládají a to velkou měrou, ale nikdo není z kamene, a když si o svém stroji, do kterého vložil hromadu práce, přečte, že stojí za prd, přinejmenším to zamrzí.A přesně všem mrmlalům od stolu je BW650 věnována. Můžete si o ní myslet co chcete, ale v Classified Moto z ní mají velkou radost a vědí, že je to i přes svůj legrační vzhled zajímavý a hlavně funkční stroj. Ze statických fotek na to možná nevypadá, ale koukněte, jak jí jde driftování a řádění v pouštních dunách.

A odkud vlastně přišla inspirace pro funbike s balónovými gumami? První motorkou stavitele Johna Rylanda, před dávnými třiceti lety, byla dnes již legendární Yamaha BW200. Enduro na balónech bylo navrženo jako motorka pro farmáře, a i když byly její výkony možná poněkud rozporuplné, jednalo se o stroj, který uměl udělat dojem. Po letech tedy Johna napadlo, postavit BW ve „velkém“ provedení.

Jako základ posloužila Honda XR650L, disponující velkým, vzduchem chlazeným jednoválcem s dostatečným výkonem. Na lehce upravený rám byly nainstalovány široké brýle vyfrézované na CNC, do kterých se skvěle hodily USD vidlice z Yamahy WR250R. Zadní kyvná vidlice i s kolem je potom převzatá právě z prapůvodní Yamahy BW200, nicméně patřičně vyztužená, aby vydržela i hrubší zacházení v podobě skoků. O odpružení zadního kola se stará tlumič od Progressive Suspension, využívající přepákování z XR.

Jedním z největších problémů celé stavby byl výběr pneumatik. Už na začátku totiž padlo rozhodnutí, že stroj musí smět na silnici, a tedy že i gumy musí být homologovány pro běžný provoz. Tím se výběr smrsknul na pouhých pár typů, ze kterých byly nakonec vybrány ty gumy, podobné originálům na Yamaze BW200.Vystrčené jednoduché sedlo a přední třídílné světlo už jsou jen prvky, které dokreslují celkovou, praštěnou podobu stroje. Classified Moto navíc říká, že tento kousek je pouhým prototypem a kdyby měl někdo zájem, mile rádi vyrobí podobný na přání konkrétního zákazníka.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (34x):
Motokatalog.cz



TOPlist