Boxer Metal představuje BMW R100 se dvěma turby

Z přeplňování motocyklových motorů se pomalu stává trend u sériových strojů, ovšem do světa přestaveb turba a kompresory pronikají jen minimálně. Proto počin od kalifornské firmy Boxer Metal, založený na BMW R100 z roku 1980, působí trochu jako zjevení.

Boxer Metal představuje BMW R100 se dvěma turby

Stavba celé motorky byla svým způsobem husarským kouskem. Jako termín byl totiž stanoven začátek výstavy One Moto Show v Portlandu, vzdálený sedm týdnů od začátku prací. V Boxer Metal se navíc rozhodli, že za relativně krátkou dobu postaví stroj nikoliv s jedním, ale hned se dvěma turbodmychadly.

Základ motoru zůstal stejný a jedná se tak o plochý dvouválec o objemu 980 ccm. Jako u každé správné úpravy tohoto rozsahu, začalo se i tady především kompletní kontrolou motoru, výměnou všech těsnění a zkrátka uvedením do stavu, kdy je agregát schopen snést vyšší plnící tlak. Nad každý válec byl pak nainstalován elegantní šnek, poháněný ručně zhotoveným výfukovým potrubím. Protože si standardní karburátory s turby logicky příliš nerozumí, bylo přistoupeno na výměnu za vstřikování. Jaký je výkon či točivý moment, to pravděpodobně nevědí ani v Boxer Metal. U této konkrétní stavby je to však docela jedno, neboť se na ní hned tak jezdit nebude.Ani to ale rozhodně není výmluva pro to, aby se nejednalo o plně funkční stroj. Všechny díly byly dimenzovány, aby snesly vyšší výkon a začalo se pochopitelně rámem. Ten byl na podstatných místech zesílen a zcela překopán na tzv. hardtail, tedy rám bez zadního opružení. To přední je naopak vylepšeno instalací progresivních pružin do originálních vidlic. Na vrchol rámu byla usazena nádrž z ruského Dněpru, kvůli turbům samozřejmě o kousek výš, než bývá zvykem. Jednoduché sedlo pro jednoho přímo přechází do zadního blatníku.O zastavení se starají kotoučové brzdy. Zatímco na předním vyplétaném kole se objevil kit s 320 mm koutoučem, zadní retro kolo od Lester bylo předěláno z původní bubnové brzdy. Standardní řídítka byla vyměněna za nízko umístěná, uchycená přímo na vidlicích. Stupačky jsou hodně vzadu, takže se na stroji bude sedět tak trochu jako na dragsteru.Zatímco většina motorky striktně dodržuje retro vzhled, některé prvky jsou propůjčeny z dnešních dnů. Přední kulaté světlo vyjelo z 3D tiskárny a je osazeno LED diodami. Na něm se nachází sdružená digitální přístrojovka od Acewell, kterou doplňuje ještě dvojice stylových, bohužel však trochu nepraktických budíků v zadní části nádrže. Vše je spolu se startérem poháněnou malou baterií, přepečlivě ukrytou pravděpodobně pod nádrží.

R100 od Boxer Metal je ve výsledku sice čistě výstavním strojem, ovšem o to unikátnější je jeho koncepce. Plochý boxer se dvěma turby vypadá jako malé umělecké dílo a totéž si myslí i porota soutěže Motorrad Award, která udělila motorce v Portlandu cenu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.41
Známkováno: 22x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist