globalmoto_duben_nolan




BMW R nineT jako dakarový speciál

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
rpadouch (3) napsal 19.09.2017 v 08:31

Zdravím, nejsem žádný odborník, ale každý kdo trochu jezdí je snad jasný, že R nine není určen do terénu a podle mě se jim to designově povedlo. Dovedu si dobře představit, že na ní budu jezdit do práce ve městě i na chatu po polní cestě. Myslím, že ani BMW nikde netvrdí, že je to endurová motorka tak proč se tu hádáte?
Mám někdy pocit, že nejvíc kritizujou ti co tu motorku nikdy nesedlali. Já osobně nikdy Bávo GS neměl, z jednoho důvodu, jsem na ní malej, a tak jezdím na Zku.

Sim (52) napsal 15.08.2017 v 16:53

Mig_35 > 1) test cestovniho endura nalehko neni test, ale marketingovej prostredek vyrobce / dovozce / prodejce nebo nejakyho pomatence, kterej chce, aby to takhle vyslo a tak tomu prizpusobi podminky. Aby to melo vypovidajici hodnotu, je to bud test lehkyho endurka bez bagaze, nebo cestovni motorky s vybavou aspon na vikend, v lepsim pripade na tyden.

2) odbihas od tematu, tak to zopakuju: najdi mi jedinou off motorku, ktere se po nalozeni plne polni zmeni chovani mene, nez velkymu geesu

2a) reakce na tvou odvadejici otazku; jelikoz jsem v dobe myho vetsiho jezdeni mel trochu posunutou hranici toho, co motorka da, dostaval jsem se na vejletech do situace, kdy se ti s beznym pudem sebezachovy do nejakeho useku bali jet, takze jsem jim pres tyhle divocejsi useky jejich motorku pilotoval; nemel jsem to rad, preci jen s motorkou co nemam osahanou litat rovnou do obtizne prujezdnyho useku zavani pruserem, ale na stranu druhou mi to umoznilo docela zajimavy srovnani, ze kteryho vyslo geeso jako vitez v kategorii chovani nalozeny motorky. Pro upresneni dodavam, ze se opravdu nejednalo o neco srovnatelneho s tim, co je ve videu.

3) v cem nema Left pravdu? Delali driv brambory, ktery vypadaly a i byly pro dobrodruhy? Delali. A vymekli u novejsich modelu? Vymekli (a nejsou v tom sami). Chteli by dobrodruzi neco min dizajnovyho a vic funkcniho? Chteli.

4) tak trochu mam pocit, ze kdyz ve svy zaslepenosti modrou vrtuli neresis rozdil mezi dvouvalcem a ctyrvalem, nema smysl te dal presvedcovat o sundani ruzovych bryli. Takze jestli chces, klidne ignoruj fakt, ze ja mam s nalozenejma motorkama mimo asfalt pravdepodobne vic nacouvano, nez ty najezdino dopredu a klidne se dal kochej predstavou, ze jsou vsichni kolem tebe pitomci, kdyz na velky brambore chteji cestovat a ne s prazdnou blbnout za barakem na piskovisti. A ze to vse je dany tim, ze jen ty jedinej jsi pochopil, o cem ze to velky geeso je, protoze nikdo jinej na nem nikdy nejel

Kome > univerzal je vzdy jen otazkou priorit, co je pro tebe dulezity a nad cim mavnes rukou. btw, proc mas smazanej profil?

TDM851 (4087) napsal 13.08.2017 v 20:55-1

Každý máme tu svou a nedáme na ni dopustit. Mě na BMW sere, že jen kasírují a příznivcům motorsportu nic nedají. Jo, zkusili WSBK, skončili fiaskem. Když má na MGP koule taková Aprilia, tak by se mohlo zúčastnit i BMW, ne? Nebo neumí nic konkurenceschopného poskládat? Myslím, že i to WSBK byla na ně moc velká liga... No, a tohle nazvat Dakarovým speciálem..

Kome (64) napsal 12.08.2017 v 17:34

Tady je další co věří, že GS zvládne vše //www.advpulse.com/adv-videos/hard-enduro-bmw-r1200gsa/
Asi to bude fyzicky dost náročné. Já sám proti GS nic nemám. Jen jsem prostorem omezen na 1ks motorky a toho univerzála jsem zatím nenašel

Mig_35 (345) napsal 11.08.2017 v 18:03

Ne, BMW dělá i nevýrazné auta a motorky, které mi nic neříkají.
GS/GSA po výkonové stránce zaostává za konkurencí, ale otázkou je, jestli to něčemu vadí, protože jestli ano, můžeš vážně sednout na S1000XR. Pro off ježdění stejně všichni výrobci stahují výkon na sto koní...
Malé GS neříká naopak zase nic mně, ten motor je až moc fádní. Tam bych viděl jako lepší volbu Africu nebo malého Tigera...
I kdybych vybíral třeba naháče, šel bych jinam než k BMW, chtěl bych něco co má víc charakteru.
A skutr a chopper jde zcela mimo mně:)
Mně fakt neuslyšíš říkat, že GS a jinak nic. Já jenom říkám, že nálepku snobství tomu může dát jenom člověk co přehlíží fakt, že každé třetí cenduro je GS. Takže je to spíš masovka a snob do masové záležitosti nikdy nejde:)

vilemx (228) napsal 11.08.2017 v 17:37

Mig_35> No dobře. Tak abys měl radost, nejlepší skůtr na světě je C1, v čoprech hraje prim R1200C, v supersportech S1000RR, v cendurech se o prvenství přetahuje S1000XR s R1200GS, v endurech je i s nic moc standardním podvozkem suverénně nejlepší R1200GSA (co teprve při osazení tlumiči od dvorních dodavatelů) a v dakarských speciálech to teď nově všem vytřelo tohle R nineT. V osobních autech je to samoržejmě podobné, nemá smysl opisovat jejich katalog. Pouze v náklaďácích a autobusech jsou určitě nejhůř těsně druzí, přestože v těchto segmentech nic nevyrábějí.

Snad jsi už konečně spokojený s mým shrnutím situace napříč celým trhem a po týdnu bitvy o propagaci těch nejlepších motorek ve vesmíru dnes konečně půjdeš v klidu spát.

P.S. abys mi hned nepsal, že jsem proti této nedotknutelné značce zaujatý, tak sám jsem o některých BMW vážně uvažoval: R80/100GS v úpravě, jakou kdysi míval Kuba Dvořáček, F800GS(A), R1200GS(A) až od verze LC, ale vždy mi na nich vadily určité technické vlastnosti, proč jsem do žádné z nich zatím nešel. A nebyly to jen teoretické "kdyby", ale v těžkém terénu vyplouvající "maličkosti".

Mig_35 (345) napsal 11.08.2017 v 16:02+1

Zmuline, někdo tady napsal, že BMW dělá totálně nefunkční motorky pro šampóny. Za takovou se dá možná považovat R nine T, ale nikdo nepochybuje o tom, že lepšího sportovní motorku než S1000RR není, že v endurech BMW taky drží prim a v cestovních velkých motorkách se taky spousta výrobců snaží napodobit modely BMW...
GS jsem sem nacpal protože jsem to video viděl pár dnů předtím a už držím hubu, radši:)

Mig_35 (345) napsal 11.08.2017 v 15:54-1

1. testy se obvykle nedělají při totálně naložené motoce a příplatkové podvozky od Touratechu nebo Hyperpro jsou vhodné pro tyto situace, navíc se nedá měnit u standardního GS výška za jízdy, což je opět řešeno např. u TT.
2. jel jsi na ní někdy?
3. viz třetí příspěvek Lefta o motorkách na nich, já jsem jen reagoval, pitomce a urážení a podobné hovadiny jsem jakože nečetl
4. a tady už vidím mindrák a s tím ti fakt nepomůžu, tak nějak cítím, že rozumovat o off ježdění s člověkem, co by sjel mx dráhu na CBRu je asi zbytečný...
edit: koukám na tvoje motorky a už tak trochu chápu...sjel jsi šotolinu na CBR a už je z tebe šampion v off ježdění, držím palce, a budu nadále prokazovat BMW medvědí službu v jeho chválení, snad se neurazíš, když ti řeknu, že jsi na té motorce v životě ani neseděl a tak dělat závěry o jejích vlastnostech můžeš jen těžko...

Sim (52) napsal 11.08.2017 v 08:43

Mig_35 > tak si to vezmeme postupne:
1) jsi trochu v rozporu, kdyz tvrdis, ze GS je v testech na prvnim miste a zaroven pises, ze pri nalozeni podvozek nestiha a je potreba ho menit za lepsi ... jaky lepsi, kdyz podle tebe nad bramboru nic neni?

2) najdi mi jedinou off motorku, ktere se po nalozeni plne polni zmeni chovani mene, nez velkymu geesu

3) "Ale ukazovat konkrétně na GS a tvrdit, že nezvládne..." naprosta klasika internetovych diskusi; jedinej, kdo tady tohle tema vytahuje, ses ty. Nikdo jinej netvrdi, ze GS nic nezvladne. Vymyslim si neexistujici problem, ktery s tematem temer nesouvisi (= clanek je o R, ale vsichni tvrdi, ze GS je na hovno) a pak ho budu vsem vyvracet, cimz ze sebe prede vsema udelam pitomce a kdyz mi to nekdo rekne, citim se strasne urazene. A protoze ja jsem dokonaly, znamena to, ze ti vsichni, co me oznacuji za pitomce, to nedelaj proto, ze jsem pitomec, ale proto, ze tim skryte chteji rict, ze GS je na hovno a boji se mi to rict do oci!

4) Uz to tu bylo receny nekolikrat, jedinej, kdo tady "resi" GS jsi ty ... a z toho prave vznikaji ty negativni emoce, o kterych pises. Ale obavam se, ze to je o hrachu a zdi, ty tim svym zaujetim pro modrou vrtulku budes delat fabrice medvedi sluzbu i nadale a jeste vehementneji.

zmulin (371) napsal 11.08.2017 v 07:44+1

Migu,jenom taková technická.Nevim jaký testy čteš,ale já teda zatim ve všech srovnávácích viděl KTM ohledně terénu na špici a BMW až někde vzadějc...
Jinak článek je o docela jiný motorce,než o tvým GéeSu,tak furt nechápu,proč ho sem cpeš ???

Mig_35 (345) napsal 11.08.2017 v 07:10

Nebo ještě jinak. Když tady má někdo recenzi a pořizuje velké cestovní enduro, mezi motorkama, které nepořídil, je vyjmenováno většinou GS a k nim nějaký racionální komentář typu "protože je to BMW".
Kdyby tam jednou někdo napsal aspoň - rád bych, ale je moc drahé, nebo "kvůli trčícím válcům do stran, jezdím hodně off a vadí mi to". Většinou je tam nějaký plivanec bez racionálního důvodu...

Mig_35 (345) napsal 11.08.2017 v 06:52-1

Já myslím, že nechápeš ty.
Když bude článek o Multistradě, která stojí víc, nebo o KTM 1290 Adventure, nesejde se tady milión lidí, kteří budou tvrdit, že jsou to motorky pro šampony a k ničemu. Ale když je to GS, potom se polovině lidí otevírá kudla v kapse.
A naložené bramboře se chování výrazně změní, tam už podvozek moc nestíhá a je třeba jej vyměnit za lepší, protože sériový není nic extra.
Takže, když někdo napíše, že velký cestovovní endura jsou do terénu k ničemu, můžu souhlasit a zároveň říct, že určitý druh terénu zvládají velmi slušně a čím lepší jezdec, tím zvládne víc. Ale ukazovat konkrétně na GS a tvrdit, že nezvládne nic je směšné. Ve srovnávacích testech je v terénních disciplinách na prvních místech, resp. na prvním místě.
Ale jinak je to motorka jako každá jiná, a já nikde netvrdím, že GS nebo nic. Teď jsem si pořídil KTM 950 Superenduro a taky mně moc baví, zase jiným způsobem.
Ale jestli chceš popírat, že GS umí budit silné negativní emoce, tak se stačí podívat do téhle diskuse a zkusit srovnat třeba s litrovým V-stromem, jestli by to bylo stejný...

Sim (52) napsal 10.08.2017 v 17:20

Mig_35 > furt nechapes, co se tu resi. Nikdo netvrdi, ze brambora je spatna motorka. Ale to, vuci cemu je spousta lidi vysazena, je rikat to ve smyslu "je to dobra motorka, protoze to je brambora". A prave v tomhle ohledu, kdyz si to tu po sobe prectes, by ses mel poznat v zrcadle.

Dalsi vec je, ze kdyz uz to neni dobra motorka jen proto, je to podle tebe dobra motorka proto, ze to zvlada jizdu mimo asfalt. A kdyz tu nekdo argumentuje tim, ze jizdu mimo asfalt zvladne 95% motorek, vcetne tech, ktery na to vubec nevypadaji, strasne se certis a argumentujes dalsima blbostma, misto abys vyzdvihnul to, co je na brambore jedinecny - tedy fakt, ze je to jedna z pomerne mala motorek, co tu zabahnenou trat ve videu je schopna dat nejen solo, ale i nalozena s kuframa a nijak vyrazne se pri tom jeji chovani nezmeni. To je ta vlastnost, kterou budes u spousty endur a cendur hledat marne - nalehko ukaze geesu zada, ale v nalozenym stavu na nej nema.

Podobne treba varan je idealni motorka na tezky jezdeni po okreskach a schodisti jmenem D1, i s nakladem ti dava jistotu a nenecha se rozhodit. A na kvalitnim povrchu pak treba autobusy typu paneuropan nebo FJR ... kombinace komfortu, prijemnyho svezeni a nenamahavyho ovladani i v plne polni je super.

Ale pokud si tuhle motorku nekdo poridi na dojizdeni do prace par kilometru po meste, je to proste sampon a takovej nepotrebuje vyuzivat plnohodnotnej podvozek, tomu bohate staci odlehcena verze - v pripade brambory tedy i pri offoradovym vzhledu silnicni "SUV" podvozek ... a proc ne? Pokud to lidi chtej, proc jim to nenabidnout? Ale stavet na tom konspiracni teorie, jak se vsichni spikli proti vrtulce, to v tom vidi jen pravoverni bramborari... a prave tihle bramborovi prosazovaci jsou temi, kteri ostatni nemaji radi. Znacka nebo rada motorky je kazdymu u zadele, dokud se s ni nezacne jeji majitel zastitovat. Pak je za chuja a svadi to na motorku, protoze je presvedecenej, ze prave na ni jsou ostatni vysazeny

P.S. mozna 70% lidi s prvni motorkou si nechteji pripustit, ze nejaka jina motorka muze byt jeste lepsi/univerzalnejsi/dokonalejsi... a jsou hrozne prekvapeni, ze pro beznej rozsah rychlosti staci trikilo a ze je na nem i zabava, zrovna tak jako se divi, ze i velky mastodonty se daj ovladat snadno, pokud se s nima nechces zrovna prat.

Mig_35 (345) napsal 09.08.2017 v 14:11

Problém je v tom, že já nekopu za značku, ale za model. A to je GS. A netvrdím, že je nejlepší, ale že rozhodně nestojí za takovou lavinu nenávisti. Možná sis taky všiml, že já neshazuju ostatní motorky a že z nich nemám mindrák. A klidně je pochválím. Líbí se mi jich spousta a tak mám v garáži ještě tři další a dal bych si tam ještě určitě třeba nějakou Ducati a třeba i Tenérku... ale to už by auto /mimochodem bavorák:) musel stát venku:)
Takže asi tak, mám averzi na plivance lidí, kteří to nezkusili a zrovna teď jsem nedávno půjčoval motorku na vyzkoušení jednomu řekněme "skoroodpůrci" a když viděl, jak snadno se se 270kilová potvora na drapácích převrací co zatáček, byl z toho dost v šoku...

Sim (52) napsal 09.08.2017 v 12:54

Mig_35 > mno, pravy motorkar, co by rikal druhemu, co si ma koupit nejsi, ale presto orodujes za bramboru, jak kdybys byl jimi placeny dealer; negarivni emoce plodi nikoliv znacka sama, ale prave pristup nekterych zabednencu, prosazujici myslenku "nic nad modrou vrtulku neni".

Jako ne ze bych neznal podobna individua u ostatnich znacek, ale staci si procist techto 40 prispevku a tvoje identifikace je naprosto jednoznacna

A jen tak mimochodem, co ma s tim vsim spolecna motoskola? A proc by Scrambler mel byt motorka do terenu?

Mig_35 (345) napsal 09.08.2017 v 06:50-1

Pravý motorkář - to já určitě nejsem, jenom pravý motorkář je schopen říct druhému co si má koupit, aby byl taky ten pravý, to radši zůstanu levý:)
Ostatní nekomentuju, když vidím jaké negativní emoce ta značka plodí, ještě chvíli u jejich produktů vydržím.

TDM851 (4087) napsal 08.08.2017 v 23:53

Mig 35 Promiň, mě zaujalo, že tohle někdo si dovolil nazvat Dakarovým speciálem. ANO, tato značka niky nic v konkurenčním boji nic nepředvedla, ale své předražené specialy(spíš pecivály) hojně prodává.. Je to o lidech... Dnes je v módě BMW, pravý motorkář vybere jinde ten svůj "speciál"

Mig_35 (345) napsal 08.08.2017 v 19:06

Sime proboha:)
další konstrukce by mohla být, že kdyby tam kromě těch skoků nebylo ani bláto, že bys to objel na chopperu s běžným obutím.
Proč tam jezdím? Střídám to a když jsem tam jednou na bramboře a příště, jako třeba dneska, tam zajedu na ostrém enduru, připadá mi, že jsem se úžasně zlepšíl, protože to jde všechno úplně samo. Ale ten pocit když si povodíš takovou těžkou mrchu, ten stojí za to.
Btw. není problém zamluvit si místo v enduro škole, půjčí vám tam motorku a vyzkoušíte, že se to dá a je to dokonce i zábava...
Ale ne s Urban GS nebo se Scramblerem, to fakt nejsou motorky do terénu...

Sim (52) napsal 08.08.2017 v 18:16

Mig_35 > video si poslal pekny ... ale trosku si dovolim navazat na ostatni - krome vysokych skoku bych si lajznul to samy natocit s 20 let starou cebrou sestkou (nebo jakoukoliv jinou silnici) obutou do drapaku. A dovolim si tvrdit, ze pokud by na tom jezdil nekdo v offroadu zkusenejsi, bylo by to i s tema skokama ... a jako bonus navic bez tech dopadu na predek.

Tim netvrdim ze je ta motorka spatna, jen proste je mozna na case, abys sundal ruzovy brejle a uvedomil si, ze to, co je na videu, rika mnohem vic o jezdci, nez o motorce.

Lamani chleba nastava v o dost vetsi divocine, nez je na videu. A nebo treba ve chvili, kdy to zahodis a resis, jestli mas na cem jet dal nebo volat odtah.

btw, proc proc jezdis do piskovny na brambore, kdyz mas doma dve na to mnohem vhodnejsi motorky?

No a jinak ke kitu ... libi ... neresim vlastnosti, resim vzhled a dojem a proste to vypada dobre.
To mensi kolo tam sice prasti do oci, ale i tak to nevypada zle.

Mig_35 (345) napsal 08.08.2017 v 15:37

V piskovne v Bratcicich nebo v Bzenci jsem s GSA každý týden - prijed zajezdit, rad te uvidím:)

zmulin (371) napsal 08.08.2017 v 15:25+1

Hele migu,tobě asi trochu hrabe,nebo já nevim Za 1. je pravda,že řeč je tu o verzi nine-t,co má připomínat prastarej dakarskej speciál.Mimochodem tehdy byly taky zdvihy pod 100mm a jezdily se s tim šestidenníé,Dakary atd..Je hlavně pravde,že ta motka žádnej speciál bejt nemá.
za2. Kome se zmínil o dálnici a nikoho nezesměšňoval a ty se mu musíš hrabat v profilu,abys mohl rejt.Navíc ses moc netrefil,páč ta pískovna je určitě náročnější a to tvoje GS by se tam trápilo už díky chybějící obratnosti mnohem víc,než na tý MX trati,na který se dá jezdit v pohodě i autokros snad
Trochu sebereflexe,nadhledu a rozhledu více by to chtělo...

Mig_35 (345) napsal 08.08.2017 v 15:20

Mas pravdu. Článek je o body kitu pro R9T a ten z ni off motorku neudělá. Divím se, ze to někoho překvapuje.

vilemx (228) napsal 08.08.2017 v 14:25

Mig_35.> tak už s tím blahořečením kolem GS(A) přestaň, článek je o nineT
Jo a Kome nikoho nezesměšňuje, jen s odstupem určitých zkušeností okomentoval tebou vložené video. Holt někdo se udělá z té motorky, jiný zase uzná umění jedce a pochválí realizační tým za výběr pro tyhle mastodonty naprosto ideálního profilu i povrchu trati, práci kamaramana i střižny...

Mig_35 (345) napsal 08.08.2017 v 14:10

Ty o sobě netvrdíš, že jsi mistr světa, ale máš dost odvahy na to zesměšňovat výkony chlápka, co skáče s 250kilovou motorkou jako s krosskou a tvrdit, že je to dálnice. A ještě vykládat, že to o té motorce absolutně nic neříká.
Trochu sebereflexe by nezaškodilo:)

Kome (64) napsal 08.08.2017 v 13:58

Mig_35: ty vole, teď jsi mi to nandal. Já o sobě netvrdím, že jsem mistr světa. Každopádně až narazím na podobnou dálnici, dám ti vědět ,jak jsem dopadl. Snad to nebude držkou do země .

Mig_35 (345) napsal 08.08.2017 v 13:41

Kome podíval jsem se na tvoje video. Až se dopracuješ k té dálnici, tak řekni.
Jestli čekáš, že se s tím bude jezdit Erzberg tak to tě asi opravdu zklamu, na to ta motorka není.
Ale to, čemuž říkáš ve svému videu offroad ty, to zvládne s naprostým přehledem...
Jinak adv motorky se dají koupit od 250ky, na které jezdít ty až po 1290 a je jich velmi, velmi mnoho. Jednoválce, dvouválce, tříválce i čtyřválce.

Kome (64) napsal 08.08.2017 v 13:26

Mig_35: to je dálnice ta MX trať. I přes to ,že to umí mu to padá na předek až moc. Viděl jsem dělat Míru Lisýho na Africe horší věci ,to samé Birch ,Price nebo Riemann na velkých KTM. Nic to o té motorce nevypovídá. Bohužel adv motorku s menším objemem dělá málokdo, tak se jezdí na těchto SUV.

Frankie-bmw (0) napsal 08.08.2017 v 12:59

Pro mě to určitý kouzlo má. Někomu se to líbit může, někomu nemusí, každopádně je hezký kolik různorodých motorek můžeme potkávat na našich silnicích

Mig_35 (345) napsal 08.08.2017 v 11:57

Hahaha prej v autech:) všechny M-pakety a S-lajny na dvoulitrovych dieselech jsou co?:)
Jestli GS není do terénu tak mi to asi nikdo nerekl a tudíž tam s nim jezdím:) a to video je samozřejmě extrém a souhlasím s tím že GS není stroj na motocross. I když se s ním občas na mx trati svezu taky.
A Urban G/S jak už název napovídá je spíš imidžovka, a kdo na ni má ať si ji koupí.
Já mu ji závidět a hanit nebudu, já mu popřeju ať mu dělá radost.

Destroyer (237) napsal 08.08.2017 v 11:27

vilemx >> takto som sa na to teda vlastne ešte nepozrel, s tou fábiou je to pravda, ale napokon ja som chcel kúpiť nejakú novú moto pred 2 rokmi a fakt som na nič neprišiel, tak som zrekonštruoval môjho deda a budeme to ťahať až do smrti asi.
Ale toto mi príde ako jediná dobrá alternatíva (bohužiaľ pre mňa už pasé na najbližšie roky): kúpiť jazdenku R nineT 2014 málo jazdenú (dnes cca 10-11000 mobile.de) EURO3 s vysokým výfukom vyhrievané gripy. Prikúpiť tento kit (možno 3-4000 ktohovie) zadný tlmič nový GSA 220mm (800) predok napr aj jazdený KTM/Ohlins/hocičo čo zapasuje (1000) výplet kolesa a 21" ráfik (500) výroba dvojsedla (200) drobnosti - stojan/rajdy (300-500) a máš krásne funkčné retro na cesty aj necesty za cca 17 litrov+prihlásenie, pre mňa lepšia voľba ako GS LC - ten predok má fakt desivo mohutný

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist