BMW R 100 GS jako enduro od Urban Motor

V německém Berlíně sídlí úpravce Urban Motor. A tato parta si každý rok udělá „chvilku pro sebe“ kdy bez požadavků zadaných zákazníky a bez žádných dalších omezení, vytvoří stroj přesně podle sebe. No a tentokrát z toho vzešlo BMW R 100 GS, vyladěné do stylu enduro motorek ze sedmdesátých let.

BMW R 100 GS jako enduro od Urban Motor

Stroj s názvem Six Nights (protože jak majitel říká, šest dní je určeno pro práci a šest nocí pro kompenzaci) našel svůj základ v cestovním enduru z roku 1991, které bylo rapidně odlehčeno. Původní nádrž nahradila bandaska z jiného BMW, které se pro její vzhled familiárně přezdívá „toustovač“. Ta byla spolu s kousky originálních ráfků nalakována do zářivě rudé barvy, zatímco zbytek motorky je hlavně přirozená stříbrná a šedá.Ze stroje zmizelo vše nepotřebné a například sedlo vlastní výroby, které trůní na přepracovaném rámu, je jen pro jednoho. A protože by asi nebylo úplně vhodné, aby motorka určená do terénu neměla vůbec žádné blaníky, přihodili kluci jeden malý nad přední kolo.Původní tlumiče byly v brýlích sníženy, aby se zvýšila světlá výška. Do trubic přibyly nové progresivní pružiny Wilbers, kterým dělá vzadu společnost ještě tlumič stejné značky, namontovaný na jednostrannou kyvku. Zmiňovaná originální kola obouvají drapáky od Continentalu.Jezdec se drží řídítek s hrazdou od Tommaselli, na kterých jsou gripy Ariette a páčky Magura. Zajímavostí je pumpa přední brzdy, schovaná pod nádrží. Stupačky jsou propůjčeny z novějšího BMW GS. Aby bylo vše podle legislativy, je na motorce namontován malý budík od Motogadget, přední světlo i blinkry. Zadní blikače navíc společně slouží dokonce jako koncové světlo. Baterie je schována pod kyvku a asi nikoho nepřekvapí absence airboxu, který zastoupily K&N filtry na karburátorech. Výfuk je vlastní výroba a vyveden do dvou koncovek pod sedlo.

Terénní stavba ukazuje to, že i z ošklivého káčátka, kterým BMW R 100 GS vždycky tak trochu bylo, lze udělat zajímavou a neotřelou motorku. Oproti originálu je stroj o hodně lehčí a tedy i obratnější, což se hodí jak do terénu, tak i na silnice.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.75
Známkováno: 16x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist