husqvarna_svartpilen_801_2




BMW G310R od Wedge motorcycles: japonský street tracker

Schválně, jakou motorku ze současné produkce BMW byste si vybrali jako základ pro přestavbu? Nejčastěji by volba pravděpodobně padla na některou z četných verzí retro modelu R NineT, někdo by možná sáhl po modernějším boxeru R1200R nebo ještě výkonnějším čtyřválcovém S1000R. Ale rozřezat flexou mrňavou třístovku? To může napadnout snad jenom Japonce.

Kapitoly článku

G310R je jedním z nejmladších modelů v nabídce BMW - první kusy přišly na trh teprve před pár týdny - a shodou okolností také nejmenším. Donedávna se německá značka podobným kubaturám vyhýbala obloukem, ale časy se mění, a dneska už BMW ve spolupráci s indickou TVS Company vyrábí dokonce dvě třístovky. K roadsteru letos přidala dorosteneckou verzi legendárního géesa R310GS, a to určitě není její poslední slovo na toto téma.

Popularita motorek se zdvihovým objemem kolem tří set kubíků stoupá, a zatímco v Evropě jsou lehké malorážky v oblibě hlavně mezi mládeží, v asijské populaci s menším vzrůstem má cílová skupina mnohem vyšší věkový průměr. Není tedy zas takovým překvapením, že novinka od BMW našla svého prvního úpravce v Japonsku.

Autorem tohoto pohledného street trackeru je Takashi Nihira, který v Tokiu už nějaký čas provozuje dílnu s názvem Wedge. Předtím se živil v servisu aut jako mechanik, klempíř a lakýrník, takže pro přestavby motorek má ideální kvalifikaci. Je však zvyklý stavět na zakázku podle konkrétní představy zákazníka, takže objednávkou japonské pobočky BMW byl trochu zaskočen. Tentokrát totiž dostal naprosto volnou ruku.

"Cítil jsem se trochu pod tlakem“, vysvětluje Takashi. “Většinou existuje nějaký majitel, který má nějaké požadavky a nějaký jízdní styl, a od toho se odvíjí moje práce. Ale tohle bylo těžší, protože jsem dostal až příliš volnosti.“

Jak s čistým listem papíru naložil, vidíte sami. Styl street tracker patří k jeho oblíbeným, a na originálních sedmnáctipalcových kolech mu Géčko připadalo příliš obyčejné. Původně uvažoval o kompletně novém rámu, ale nechtěl aby motorka úplně ztratila svou identitu. Zaměřil se proto jenom na zadní část - podsedlovku a zavěšení kola.

Zadní kyvka přitom zůstala v původné podobě, ale tlumič se přestěhoval celkem daleko - až pod nádrž. Tohle netradiční řešení vzniklo vlastně náhodou, protože Takashi nejdřív chtěl umístit zadní odpružení na bok rámu. Vedla ho k tomu neobvyklá konstrukce motoru, který má sání vpředu a výfuk vzadu, což zmenšuje prostor za válcem. Když si ale při práci jednou odložil tlumič na motor, bylo rozhodnuto.

Aby svůj nápad s tlumičem nechal pořádně vyniknout, musel dát pryč všechny plasty a z hliníku vyrobit nižší nádrž. Ručně dělaný je také celý výfukový systém, který efektně spodem objímá kyvku a pak stoupá strmě vzhůru. Některé komponenty však zůstaly původní; 41 mm USD vidlice je jenom mírně snížená, a stejné brzdové třmeny Bybre najdete i na originálním R310R. To však neplatí o kotoučích ani devatenáctipalcových ráfcích.

Při pohledu na celek působí motorka hodně čistým, uklizeným dojmem. Za to vděčí K&N filtru, kterým Takashi nahradil původní airbox, nebo menší baterce od Shorai. Chladič je vypůjčený z jiné motorky, a spoluečně s větrákem TrailTech našel místo na boku. Řídítka prošla jenom menší úpravou, ovladače, blinkry a přístrojovku dodal Motogadget. Stejně decentní velikost mají i přední a zadní LED světla. Veškeré práce včetně lakování zabraly necelého čtvrt roku, a výsledek je podle nás dechberoucí.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist