Bavorácký „erťák“ ze Slovenska

I přes svůj hranatý vzhled a velikost je BMW R80 RT oblíbeným základem pro stavby cafe racerů, bratů nebo scramblerů. Může za to hlavně motor s trčícími válci do stran a vzhled nádrže. Z těchto důvodů si ho vybral jako základ pro svou první přestavbu Slovák Matúš Gajdoš a pochlubil se nám výsledkem své práce, za který by se rozhodně nemohla stydět ani světoznámá dílna.

Bavorácký „erťák“ ze Slovenska

Kapitoly článku

Na začátku celého příběhu stojí škola. Matúš studoval dva semestry v Itálii a tamní počasí s nikdy nekončící motorkářskou sezónou měly za následek silné abstinenční příznaky. Své k tomu přidaly prodejny Yamahy, Kawasaki a MV Agusty v domě kde bydlel. Když pak na ulici zahlédl první přestavěnou motorku, o které v Itálii není nouze, bylo rozhodnuto. Stavění ještě na sezónu oddálil nákup nové motorky, ale další jaro slovo dalo slovo, a s kamarádem Matúšem Šabíkem se pustili do práce.

Díky sbírání inspirace na internetu bylo o BMW rozhodnuto už dávno, do garáže se tedy nastěhovalo BMW R 80 RT z roku 1992. Nejdřív bylo nutné motorku odlehčit, takže veškeré kapoty a plasty putovaly do koše. Tím pádem byl odhalený rám, do kterého se pustila flexa. Pryč šla spousta držáků včetně těch, které držely stupačky spolujezdce nebo baterku, na závěr kluci odřízli i celý podsedlák. Jednomístné sedlo, které vyrobil mistr oboru Holanďan Marcel Miller, je nyní přimontované na kluky vyrobené konstrukci. Pokud vám jméno Miller nic neříká, pak vězte, že jeho dílna Miller Kustom Upholstery dodává sedla a kožené doplňky těm největším esům custom scény a mimo sedla Matúšovi ušil i pouzdro na baterku.

Než se rám s koly a vidlicemi vrátil z lakovny, mohli se kluci věnovat motoru. Tedy oni se mu moc věnovat nemuseli, protože se o něj původní majitel vzorně staral. Kromě oleje, olejového těsnění a svíček nemuseli nic měnit. Vyhodili airbox, který nahradili hříbky K&N a sériové svody s omotávkou doplnili koncovkami, které podle Matúše mají vážně drsný zvuk. Při následném sňatku rámu s motorem vyměnil majitel zadní pružinu za kousek od firmy YSS, přední vidlici doplnil prachovkami a na kola nechal nazout pneumatiky Heidenau K60. Mají prý skvělé recenze a navíc vypadají parádně.

Při kompletaci stroje vznikla spousta problémů, které přestavbu protáhly na výsledných osm měsíců. Čekalo se na věci z lakovny, občas kluci objednali špatný díl, ale to k tomu patří a prý se poučili pro příště. Největší problém nakonec měli se sytičem a elektrikou. Měnili komplet řidítka se všemi ovladači, přičemž tlačítko startéru našlo své místo před řidítky, kde byla jen gumová záslepka. Měnilo se také veškeré osvětlení. Kromě menšího předního světla a decentního zadního na motorce najdete miniaturní LED blinkry a hlavně dvě přídavná světla na padacích rámech. Slouží jako dálková světla a jsou nezaměnitelným prvkem, který spolu se sedlem tvoří charakteristický vzhled tohohle „báwa“. Výměně se samozřejmě nevyhnul ani tachometr a pro všechno výše zmíněné kluci museli elektriku přizpůsobit a znovu natahat. To prostě nějaký čas zabere.

Montáž nových zrcátek, brzdových hadic a nádrže ve výrazné červené barvě bylo už jen pomyslnou třešničkou na dortu této povedené přestavby. Kluci na to šli poctivě, bez kompromisů, volili jenom značkové komponenty a nehodlali na motorce šetřit. Díky tomu všemu se kompletní cena motorky vyšplhala až na 8000 euro (včetně jejího pořízení, dopravy, přihlášení, pojištění), ale právě díky těmhle detailům se na custom scéně rozhodně neztratí.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 12x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist