globalmoto_duben_nolan




Ad Hoc Haptica (Multistrada)

Španělská dílna Ad Hoc, za kterou stojí David Gonzalez, se specializuje na přestavby ve stylu café racer a má za sebou už pár povedených kousků. Mezi jejich poslední výtvory patří i přestavba Ducati Multistrady 1000 DS s názvem Haptica. Nemusí se líbit každému, ale rozhodně upoutá pozornost, co říkáte?

Jak již bylo řečeno, základem stavby je Multistrada 1000 DS z roku 2004. Původní mašina ve své době také vyčnívala z řady, ale podle nás byla tak trochu nemastná, neslaná… tedy co se designu týče. Haptica ale nemá na první pohled s Multistradou nic společného, prozradit ji může snad jen odhalený rám nebo kola… obojí však v jiné barvě.
Hlavním úkolem designérů z Ad Hoc bylo vytvořit zcela unikátní nádrž. Cílem bylo postavit uhlazenou mašinu, kde nic nevyčnívá, takže se rozhodli umístit palivové čerpadlo rovnou do nádrže. Prostor pod sedlem se tak rázem zvětšil a zůstal nevyplněný. Zmizel také airbox a sání vzduchu zajišťují přímé otevřené filtry. Baterka se samozřejmě také musela přemístit, aby podpořila uhlazený vzhled a šikovně schovaná je i kabeláž. Motorka tak vlastně vypadá jako pouhý motor, rám, tlumiče a kola.
Podsedlová část rámu byla upravena na „one-seat“ variantu. Zakončení za sedlem však může být upraveno a díky tomu instalováno sedlo dvojité, takže případná spolujezdkyně nebude takový problém. Hodně nezvykle pak působí přední světlo. Na nás působí trochu neohrabaně, až možná rušivě. Koneckonců, názor si udělejte sami. Kdo by postrádal zadní světlo, tak vězte, že zde jsou umístěny miniaturní LED diodky, které plní jeho funkci. Použití zrcátek v koncovkách řídítek má sice něco do sebe, náš šálek kávy to ale asi také nebude.
Krátký výfuk už se ale celkem hodí a stejně tak obutí od Michelinu (konkrétně gumy Michelin Anakee 3). Jak sami vidíte, moc toho z původního cesťáku nezbylo. Haptica jistě nepostrádá „wow“ efekt nebo jistou dávku kreativity.

Otázkou ale je, kolika lidem podobný výtvor přijde jako „cool“ a kolika jako „out“? Necháme na vás.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist