2x BMW od Humble bikes

Lukáš Pokorný je týpek, který musí mít všechno jinak než ostatní, dělá si věci po svém a pro lidi. To se podepsalo na jeho kariéře motorkáře, během které zvládl lítat ve městě na streetfighteru po předním, najíždět kamarádovi trať na šestidenní soutěži v Košicích nebo si v terénu utrhnout obě ramena a otočit koleno. S příchodem nejmladší dcery přišel čas se zklidnit a svou energii nasměrovat někam jinam. A schytaly to právě přestavby, na kterých najdete originální nápady, fajnové zpracování a snahu o maximální funkčnosti.

2x BMW od Humble bikes

Kapitoly článku

Nejprve se podíváme na Káčko, jeho předkovi se díky motoru přezdívalo létající cihla. K 1100 rs má čtyřválcový motor uložený podélně, a právě díky němu nebývá moc často terčem úpravců. Když už se do Káčka někdo pustí, často s pochybným výsledkem. „Už jsem se nemohl koukat na to, co běží internetem a co jsou lidi schopní té motorce udělat," směje se Lukáš a pokračuje, „samozřejmě ne všichni. Už jsem udělal nějaký motorky a vím, že každá motorka může být krásná. Tehdy jsem viděl tak dvě, tři pěkný Káčka a chtěl jsem ji udělat jen tak pro sebe, abych věděl, že to jde.“

A tak se pustil do práce. Jak sám říká, není schopný si motorku předem nakreslit, prostě ji odstrojí, odřízne podsedlák a tím to všechno začíná. V tu chvíli přemýšlí nad úhly trubek nového podsedláku, nad šířkou a výškou sedla, jezdeckou pozicí, na motorku si sedá a vše upravuje až k úplné spokojenosti. Z toho všeho vznikla nová rovná a řádně odlehčená podsedlová konstrukce se semišovým sedlem. Do něj je zakomponované zadní světlo z K1200RS. Přesně kopíruje tvar sedla a je to detail, na který padne váš zrak kdykoli se na motorku podíváte zezadu.

Protiváhou odlehčeného zadku je obrovský kus železa pod nádrží – motor. Na něm se kromě přetěsnění a kontroly vůlí nemuselo dělat nic, protože běžel jak „švýcary“. Na vyrovnaném chodu se podílí zachování lambda sond jak sání, tak výfuku. Motor po sestavení a osazení otevřeným filtrem a výfukem od Roberta Pokorného běží, slovy autora, jak národní orchestr. To nad motorem se pracovalo víc. Úpravou prošel samotný rám, protože bylo potřeba posunout nádrž o kus dolů. S tím vším pomáhal Honza Urban, Lukášem nazývaný kovářský národní umělec.

Kaťan, to je přezdívka Martina Katrušina z MK servisu, člověka ovládajícího kouzla s pájkou. Díky němu se povedlo přesunout kompletní elektriku do původního airboxu a vyřešit ostatní elektroproblémy. Vlastně by díky němu motorka nejspíš vůbec neběžela, protože se z ní odstěhovaly původní budíky (ty mimochodem váží osm kilo), které nahradil digitální panel Motogadget. Na první pohled jednoduchá operace je u motorky z devadesátého šestého zkomplikovaná použitím ABS. I díky němu vedou všechny dráty do relé, z něj pokračují do původních budíků a teprve z nich tam, kam mají jít. Celková elektronická anabáze, včetně budíku, potřebných řídících jednotek a zprovoznění vyšla nakonec na 45 tisíc. A to se neměnily ovladací prvky na řídítkách, pak by to vylezlo ještě mnohem výš.

Zmíněné ovladače k modernímu vzhledu navíc sedí, takže o důvod víc je jenom přemístit na jiná široká řídítka. S novým budíkem souvisí ještě dvojice budíků po levé straně nádrže, kde se k sobě choulí teploměr vody a palivoměr, a také nové přední LED světlo dodávající motorce potřebný výraz. Nakonec už zbývalo vyměnit zadní devatenáctipalcové kolo za sedmnáctku a motorku nalakovat. „Tak, jak jsem to vymyslel, to nalakoval pan Beneš z Benátek nad Jizerou, pouze rám, kola a vidlice lakovala firma Dobos. Jediné, s čím jsem váhal, byl rám. Původně měl být černý, ale takto to mělo být veselejší, tak jsem to zkusil, protože sundat z Káčka rám je otázka 2 hodin práce.“ Nakonec modrý rám zůstal, a je to dobře, protože pěkně kontrastuje se zbytkem motorky, jejíž stavba trvala necelých pět měsíců.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



honda_racing_brezen
Objednat reklamu
TOPlist