yamaha_mt09




Změny pravidel v silniční dopravě

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Dalibor59 (0) napsal 23.04.2020 v 16:53

Já jsem se jednou takhle nachytal a jedinou zachránou byli právníky. Pomohli mi v https://www.cikr.cz/sluzby/pravo-silnicni-dopravy/ a za sebe mohu doporučit.

Steve-CZ (259) napsal 29.01.2018 v 07:45

Takže raději sedět doma

Jacob82 (141) napsal 28.01.2018 v 12:16+1

Targus: Já ve městě nebydlím a nakupuji lokálně (ale supermarkety nebojkotuji).. Po lese nejezdím a na dovolenou si klidně zajedu na benzínu (nikdy bych se benzínu vzdát nadobro nechtěl!). Co se týče zvěře, nebo o tom kudy tedy asi lesáci jezdí a jak vypadají cesty v lese - o tom nebudu debatovat, to je demagogie.. Kdyby byla vůle, mohl by se počet kamionů u nás řádně zredukovat. Znáte systém "RoLa"? U nás je velká část nákladní dopravy tranzit a já nic neříkám o tom, že bych chtěl aby kamiony zakázali, takový názor je zcela zcestný a nesmyslný.. Můj názor je ten, že skutečně efektivní ekologie vypadá úplně jinak, než to jak se to dneska lidem "prodává"..

pk14 (175) napsal 28.01.2018 v 04:16

T:
Čti si to pomalu, třeba 2x, 3x...
Došly ti argumenty?
A fakt tě živí volant?
Pokud ano, nechceš si to ještě rozmyslet?
(a na bus noty nemáš, viď? )
Klidnou neděli.

Targus (428) napsal 28.01.2018 v 00:32

pk14:
Tvá manželka, pokud záhadným omylem nějakou máš, zacouvá s přívěsem tak leda do příkopu.
Couváním s vlekem jsem se živil 10 let, a nebyl to tandemák.
Jenže ty zas nevíš, co je tandem, no jo...
A ty ostatní skřeky, cos tu vyrobil, přelož do češtiny, která se nechá číst. Případně se přihlaš do kurzu, ve kterém tě naučí vyrábět strukturovaný text.
Pak zas někdy dáme pokec, písmoznalče.
Nazdar, bazar.

pk14 (175) napsal 27.01.2018 v 13:17

Targusi Targusi...
S velkou zaplachtovanou károu za osobákem ti na zrcátka zacouvá i moje manželka. A do dvora a za roh. A nejaký návěs s vlastně deseti metrovou "ojí"? Brnkačka. A když už za něj pořádně nevidíš, tak ti říká vyhláška co? A o COUVÁNÍ je to s dvounápravovým přívěsem, to taky umíš?
A 750 kg celkových: ty překládáš? To se pokaždé ještě divíš, když jsi o 10 t přeloženej, tak že ti to moc nebrzdí? Ono se to už nějak rozjede, ale...

Mlhovky - mám na mysli nevypínání a "používání" v koloně...

A ospalej magor v OA nesmete z principu ze silnice školní autobus, při chcaní do petky se nedostane na druhou stranu dálnice, která pak den stojí, udivenej v sandálech nezablokuje v lednu na úplně celou noc Červenohorské... Souhlas velký pane řidiči "dospěláckého auta" ??? Co z toho tedy vyplývá pro provoz s magory v NA?

Targus (428) napsal 26.01.2018 v 21:18

pk14:
Tak nastartovaný určitě nejsem, to bych psal asi trošku jinak.
Akorát mě vždycky udiví, když někdo začne tvrdit, že točvolanti jsou banda blbců a potenciálních vrahů, kteří neumějí vůbec jezdit.
O. K. - s tím nemám problém. Tak ať se udělají předpisy jako pro piloty dopravních letadel, adekvátně se zaplatí lidi, kteří to jsou ochotní dělat, a je to v poho, ne?

Nebudu ti tady vypisovat, co všechno mi vadí na řidičích osobáků. Nemá to cenu, asi tak.
Neboli bylo by to na hóóódně dlouho. A speciální interpretaci pravidel jízdy na dálnici od řidičů plechovek znám už taky nazpaměť. Mám brko se 150 kobylami - všichni z cesty!!! Nějaká defenzivní jízda, pojmy neomezit, neohrozit, to celkem u plechovek nehrozí. A už vůbec nebudu psát o českém národním sportu - vybržďování, že?

Co se týká zadních mlhovek, měl by se převzít předpis z Německa, že se může zapínat pouze při rychlosti nižší, než 50 km/h. A skopčáci to flastrujou.
Zkus se někdy projet v noci a v dešti takové tři čtyři hodinky v kuse za hňupem se zapnutou zadní mlhovkou. Garantuju ti, že budeš mít palici jak škopek.

A pokud bys někdy chtěl aspoň vzdáleně zažít, jak se řídí kamion, zapřáhni za osobák přívěs do 750 kg. To můžeš i bez skupiny E. Nalož si na něj dva kubíky smrkového dřeva (cca 1 100 kg), dobře si to přivaž a vyraz na cesty. Záhy zjistíš, že to houno jede, houno brzdí a houno vidíš dozadu. Pak si zkus couvnout podle zrcátek do řady na parkáči u Tesca a minimálně dva dny si budeš pamatovat, že jezdit s dospěláckým autem není taková p**el, jak se to zdá od volantu osobáku.

pk14 (175) napsal 26.01.2018 v 05:59

Targus:
...koukám tebe "nastartuje" každá maličkost. Fakt řídíš náklaďák? To není moc dobré zrovna

Ano, po silnici se dnes vozí snad všechno, hromady "krabic" potkávám denně, a řídí je taky ale kdekdo. A to je ta hlavní potíž, tenhle často "materiál"... Odstupy mezi sebou? Zadní mlhovky? Přednost v jízdě? Proč? Já jsem přeci hoódně velkej... Nejsem žádný svatoušek, ale to jsou tedy někdy zážitky!
Howgh.
A tak krátký zbytek zimy přeji všem!

Targus (428) napsal 25.01.2018 v 22:58+1

Jacob82:

Víš, co, kolego?
Až budeš platit v Kaufu nebo v Tescu týdenní nákup, či kam to jezdíš pro bufet, pošuškej důvěrně své názory na kamioňáky paní pokladní. Ona ti pak možná ještě důvěrněji odpoví, že bez nich bys nežral, nechrápal, nebydlel, nesvítil, ani na té motce nejezdil.
A víš proč? Je to přísně důvěrné, ale do žádného suproše ještě nenatáhli koleje. Blbý, co?

Ale jináč v poho, jsem zvyklý. Mám v rodině stádečko stejných "myslivců", jako jsi ty. I přesto, že jsou ověšeni vysokoškolskými tituly, nejsou schopni pobrat jednuduchý fakt, že silniční doprava dělá skoro devadesát procent přepravních výkonů a v zásobování bohužel rovnou stovku. Pokud nevěříš, vygůgluj si statistickou ročenku, část Doprava. Jsou tam zajímavá čísla.
Co se týká motorek v lese, nevadí až tak hluk srovnatelný s pilami a traktory lesáků, na které si zvěř už dávno zvykla, ale špalky na pneumatikách, které totálně devastují měkkou lesní půdu, umělče.
Btw. Až pojedeš v létě na trip, vem si e-motku, za ni si zapřáhni PAV-íka a do něj si nalož záložní baterie a přenosnou slunečníkovou, větrníkovou a měsíčníkovou elektrárnu. Šťastnou cestu.

Jacob82 (141) napsal 25.01.2018 v 14:13-1

Nechápu co je na tomhle článku tak negativního.
1. sem měl za to, že tenhle web je pro bikery... Je tady někdo, kdo jezdí rád po dálnici? To jestli si za dálnici připlatím je mi fuk, je to "nutný zlo". Za "rychlík" se taky platí víc než za "šourák".. To je podle mě fair..
2. Co se týče zpřísňování pokut/postihů - taky OK, slušnýmu člověku to zas může bejt fuk a když jedu někde "kudlu", tak počítám s tím, že za to můžu dostat "na prdel", to je taky fair ne?..
3. Ekopoplatky nejsou OK, ale na druhou stranu nejsou namířený proti mě nebo Tobě. Jde v naprosté většině o omezení pro místní obyvatele - aby si nevozili prdele po městě, kde se nedá dýchat ani hnout, natož zaparkovat.. S takovým omezováním souhlasím. Úplný zákaz by byl horší varianta (někdo to tu ve vzteku zmiňoval). Navíc spousta měst osvobozuje motorky a někde alespoň elektrobajky/elektromobily, na který se já osobně těším. Říkejte si konzervy co chcete ale ta akcelerace za to ticho stojí! Díky nový e-krosce od KTM si poprvý dovedu představit motorku v lese (v symbióze se zvěří a možná jednou i s myslivcem :o))
P.S. můj názor na kamiony soudruhu Targusi raději nebudu ani vyslovovat, to by se nelíbilo asi ani redakci..
Mnoho šťastných kilometrů nehledě na to v jaký zemi všem přeje Kuba

Romanko (1190) napsal 24.01.2018 v 23:34

Taky něco praktického: dálnice v Rakousku nebude až na hranice jen tak brzy. Chystá se jen dálniční úsek okolo (obchvat) Drassenhofenu, jež se začne stavět 2019. Bez napojení na A5 k Vídni (zatím) a ani až k hranici. Není kam spěchat, když se u nás nic neděje. A k těm elektronickým známkám: má to být zejména pro majitele jedné dopravní značky a více motorových vozidel. Dle teorie, že stejně najednou jedeš jen jedním. Tato možnost u nás není a tak máme "klid".

IvanDvoutakťák (5047) napsal 24.01.2018 v 22:15

V reakci na závěr předchozího komentu Targuse jen tolik, že :
prosazení "jednotné" vůle královsko-císařského mocnářství francouzsko-německého
prostřednictvím v celé EU jednotných sociálních dávek pro imigranty (atd, atd, atd )
předpověděl kamarád-emigrant, který žije střídavě v Německu a Rakousku už od
80. let , JIŽ V ROCE 2015 . . .
Takže se už ničemu nedivme" a "zlomme vaz při tom skoku do hlubiny a tmy"

Targus (428) napsal 24.01.2018 v 18:51

Metric:

Nepochopil jsi vůbec nic.
Brusel se v 90. letech probudil a vydal směrnici, že každý stát musí zavést první profesní školení a další prolongační. Bez jakýchkoli dalších podmínek a specifikací. Což se zvrhlo v už popsanou tragikomedii. Buď neměl nařizovat vůbec nic a zachovat platnost starého nařízení v dohodě AETR, kde byl stanoven věk řidičů MKD 21 let, anebo měl přesně předepsat, jak má první školení profesionála vypadat. Počet hodin na učebně, počet hodin v autě za volantem, praktické školení zabezpečení nákladu, blablabla...

Co se týká problémů afrických a arabských přistěhovalců, odpovím ti jediné: před 50 lety nebyly ve zmíněných státech taky žádné problémy. A nebyly ještě - kromě Marseille - ještě ani před 30 lety. Jestli si myslíš, že se to našeho území netýká, když chce Brusel prosadit jednotné dávky a relokaci bez souhlasu dotčených států, docela ti závidím tvoji krátkozrakost.

Targus (428) napsal 24.01.2018 v 18:30

KaMo_cz:

1/ byl článek o nových pravidlech silničního provozu, potažmo o pokutách,
2/ jsem diskutoval o tom, jak nádherně nás - obyčejné lidi erár většiny ojrostátů odírá napříč Evropou za vydatného přispění Bruselu, který neumí, anebo spíš nechce umět napsat potřebné směrnice a hlavně VYNUTIT jejich plnění v případech, které se erárům hodí, aby zabránil "lidové tvořivosti" parlamentů a vlád. Emise napříč celou problematikou - nejen jakési plakety či viněty - jsou bohužel jen a pouze záminkou k vykrádání peněženek obyvatel a umělé vytváření zaměstnanosti, nic více a nic méně.

Kolik jsi projel států, je mi srdečně jedno, vůbec nic to nemění na výše popsaných faktech.

KaMo_cz (33) napsal 24.01.2018 v 15:53

Targus:

Máš pravdu, s kamionem Evropu projetou nemám, ale jinak mám projetých 60 států v Evropě, Asii, Americe a Africe.
A pokud vím, tak hlavní rozpor byl v emisích a ne pokutách. Fakt mě tě je líto.

Metric (12) napsal 24.01.2018 v 15:10

Targus:
Takže "zářný" príklad. Podotýkam, že Británia bola v tej dobe plnohodnotným členom EÚ. Otázka je, vzhľadom na to, že už za socíku bolo treba robiť zácvik, je cca 1000 Kč ročne (200*25/5) naozaj tak neprimeraná suma za právo jazdiť kat. C alebo D komerčne?

Ok, u nás sa platí cca 15000. Bolo nám to určené Európskou Úniou, t.j. že by sa členské štáty dohodli na to, že pre niektoré krajiny (UK) budú platiť menej prísne podmienky ako pre iné (CZ)?

Odpoveď je nie. Výnos, nariadenie či ako sa to volalo, nenútil členské krajiny stanoviť podmienky, ktoré by stáli takú sumu. Británia v súlade s tým výnosom určila podmienky, ktoré výjdu na 200 E za 5 rokov. My sme určili 3000. To nie je chyba EÚ. Jediné, čo by pomohlo, by bolo viac EÚ; ak by sme si nemohli ani prdnúť bez EÚ, pochopiteľne by sme museli prijať rozumnejšiu sumu.

Namietal si, že keby EÚ nevydala výnos, nikto by si nespomenul na nutnosť extra podmienok, v tomto prípade napr. školenia. Lenže podľa Tvojich slov to nie je pravda, pretože už za socializmu sme mali onen zácvik. Ďaľšou výhodou by bolo, že by sa napr. Frantíci mohli rozhodnúť, že Tvoje školenie u nich neplatí a musíš si spraviť ich.

Záver teda je, proti Tebou spomenutému problému najlepšie pomôže federalizácia. Samozrejme, niekto si môže myslieť, že iné argumenty, ktoré sme nespomenuli, sú proti federalizácii a je lepšie zmieriť sa s profesnými školeniami v súčasnej forme ako federalizovať EÚ, dôraz sa slove "zmieriť sa". Ale ide o to, že Tvoj argument nejde proti EÚ, hoci sa to tak snažíš podať.

Mimochodom, ak chceš ďalšie príklady, tak sú to i tie emisné kategórie. To si každý zavádza sám, bez koordinácie s EÚ. Pozri sa napríklad do USA, kde sa Kalifornia pokúsila zaviesť bezemisné vozidlá (prečítaj si niečo o histórii GM EV-1) a iba nátlak zo strany automobilovej lobby a federálnej vlády ich primäl tieto nariadenia zmeniť.

Jo a aby som nezabudol, v USA európske emisné normy neuznávajú. Nielen na federálnej úrovni, ale ani štáty samotné. Majú svoje.

Čo sa týka migrantov, ktoré zo spomínaných miest je v ČR? Alebo na Slovensku, Poľsku, Maďarsku? U nás nie sú, naopak máme veci, ktoré našu kvalitu života znižujú, slabá vymožiteľnosť práva, privilegovaní ľudia rozkrádajúci štátne peniaze vo veľkom a pod. Lenže to sa nerieši a keď proti neriešeniu ľudia protestujú, vytiahnu politici zlú EÚ, v posledných rokoch imigrantov a podobne, aby odviedli pozornosť od témy.

Ešte k železniciam: Podľa odhadov EEA sa doprava na emisiách podiela 22%, železnice iba 0,8% (celku). Dôvodom je hlavne vysoký podiel elektrickej trakcie, ale o obmedzení emisií nezávislej sa už uvažuje. Čo sa týka lodnej a (medzinárodnej) leteckej dopravy, máš pravdu, emisie sa moc neriešia.

===
Sekáčmagor:
Husák voperovával srdce Európy do USA? Bol to dôvod, prečo ho tam Sovieti dosadili alebo to nemalo súvis?

IvanDvoutakťák (5047) napsal 24.01.2018 v 13:59

Rada Lopatovi : do Štýrského Hradce nejezdi,
podle tamějšího rodáka "jich" tam je min. 30tisíc ...

Targus (428) napsal 24.01.2018 v 09:48

IvanDvoutakťák:

Naprostý souhlas skoro se vším.
Po letadlech nikdo žádnou nálepku nechce, o emisních limitech ani slovo.
Totéž lodní pomaloběžné diesely bez výjimky spalující mazut a podobná svinstva.
Z Bruselu není vidět na moře a do nebe taky ne, nemají tam střešní okna.
Totéž železniční motory - staré padesátileté k***y v přemalovaných kabátech. Emise a hlučnost najednou nevadí, tak proč by se to mělo řešit.

S výjimkou kamionů. Tam jsou limity vázané většinou na výšku placeného mýta a funkčnost systémů se kontroluje na silnicích. Pokuty za nefunkčnost jsou likvidační jak pro řidiče, tak pro dopravní firmy.

lopata75 (107) napsal 24.01.2018 v 09:13+1

Jsem rád, že to už mám všechno objety... Teď už jezdím pouze Balkán, prostě pecka... Rakousko sem tam, když je to tak blízko, ale loni jsem si tam připadal jak někde v Saúdské Arábii, bez přehánění... Tudíž už nee...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 24.01.2018 v 08:12-1+1

Taky moje "troška do mlýna" k emisím EU :
Chceme být tady na tom PIDI - kontinentu Evropa "pupkem světa" v zachraňování
klimatu planety Země, přičemž v Ázii jezdí nejmíň 50 let MILIARDY bajkerů
bez předepsaných emisí a jsou nezřídka šťastnější než ta naše
"přecivilizovaná civilizace", především současné západní Evropy . . .
A taky nelze zapomínat na tisíce(!) dopravních letadel denně(!!) brázdících
atmosféru naší Země a miliony(!!!) kamionů s dýzlovým motorem křižujících
kontinenty . . . Nebo mají všechny ty "náklaďáky" lapače karcinogenních
mikrosazí, tak jako je mají(mít) "osobáky ?

pelito (5) napsal 24.01.2018 v 06:59

Ahoj, tak až se rozhodnu na svém stadionu objet evropské metropole, kam já ty plakety budu lepit? Abych to uvezl? Možná by trochu logiky neuškodilo . Platby za dálnice na motorky asi nikoho nezruinují, pokud ty cesty budou kvalitní a neupadnou zrcátka už napůl cesty mezi Prahou a Brnem.

Targus (428) napsal 24.01.2018 v 06:59

KaMo_cz:

Něco věcného k diskuzi o pokutách nemáš\?

Víš, jaký je mezi námi rozdíl?
Ty sedíš celý rok doma a jednou někam jedeš na dva týdny.
Já celý rok courám po Německé Unii a jedenkrát sedím dva týdny u maminy.

sekáčmagor (128) napsal 24.01.2018 v 05:17-7+5

A co jste čekali? Volte Zemana!!! Drahoš mi připomíná Husáka,voperuje srdce Evropy do prdele USA...

KaMo_cz (33) napsal 24.01.2018 v 01:06+3

Targus

Chlape, ty si musel mít hrozný dětství a ani teď to není o moc lepší.

Targus (428) napsal 23.01.2018 v 23:35

KaMo_cz

Žes nakousl emisní normy. taky skvělá a výživná záležitost.
Samozřejmě, že z USA se sebral POUZE nápad, nikoli normy samotné. A mám pocit, že to byl rok 78, ale to je jedno.
Abys byl v obraze, poštuduj průser zvaný dieselgate VW v USA. Prostě hňupové v Bruselu vymýšlejí emisní normy přírodě navzdory, asi tak.
K tomu připočti falšované údaje spotřeb v TP všech nových aut bez výjimky a tzv. downsizing, který řeší naprosté ho...
A loni konečně vymysleli, od kdy bude v platnosti EURO-7, akorát nevědí, jaké hodnoty emisí mají vepsat do tabulek.
Já tomu říkám tragédie v přímém přenosu.

Targus (428) napsal 23.01.2018 v 23:22

Metric:

Nerad to sem tahám, ale jestli si myslíš, že nám nic nehrozí od uprchlíků, zajeď si v létě do Marseille nebo na okraj Paříže. Mě hnědáci vybrabčili auto třikrát, jednou v Itošce, dvakrát ve Špánu, tam dokonce jednou ve fabrice. A místní nám ani nedovolili zavolat policajty, prý ať vyjedem ven z firmy a pak si voláme, kam že chceme.
A na trubce se mrkni, jak to vypadalo v Calais. Já jsem tam přestal jezdit asi před 15 lety. Frantíci pouštěli hnědáky až k lodím a Bobíci v Doveru nám dávali flastry 2 tis. liber za jeden kus a nesralo je vůbec nic.
A když jsem dal jednomu ubohému černouškovi tyčkou od zvedáku za to, že mi rozřízl plachtu a chtěl dovnitř, málem jsem šel sedět.

Targus (428) napsal 23.01.2018 v 23:09

Metric:

Nic jsi nepochopil. Brusel nehází žádné klacky, Brusel dodává klacky ouřadům na normální lidi.
Nebo ještě jinak. V Bruselu vymyslí nějakou pí.. - vlastně senzační věc, a sdělí svým 28 vazalům, že ji musejí nějak implementovat do svého práva. To když to je totální blbost. Když to je dobrá věc, zásadně to jednotlivé státy udělat MOHOU (ale samozřejmě neudělají).
No a jednotlivé státy to jednak zprasí, jak nejhůř to jde, a když to nejde, udělají si to po svém a nic se jim za to nestane.
Chcete zářný příklad, pánové?
Každý člověk, který si udělá noty na dospělé (nákladní) auto a chce se živit jako řidič, musí udělat tzv. profesák, což je další školení nahrazující kdysi v ČSSR užívaný tzv. zácvik v délce 200 hodin při prvním nástupu do zaměstnání v této profesi. V ČR to je dnes otázkou cca 60 - 80 tis. Kč, při čemž se člověk prakticky nesveze, ve Velké Británii vás to vyjde na 200 éček se stejným přínosem..

Targus (428) napsal 23.01.2018 v 22:52

KaMo-cz, Hopppy

Jo, teď jsem si vzpomněl. Je to pár let zpátky (cca 10, možná i 15?), co začali žvanit v Bruselu o promítnutí externalit do ceny dopravy, to je ono. Navíc ti smetáci sepsali tzv. "Bílou knihu o dopravě, což byla jedna velká katastrofa. A výstupem (bohužel ne jediným) byl požadavek na navýšení poplatků za silniční dopravu. Teď dokonce ti nevolení knechti v komisi tlačí na výkonové zpoplatnění dálnic a rychlostních komunikací ve všech státech (platba za km, žádné nálepky).
A samozřejmě nejlíp přes satelit, páč potom je přesná kontrola, kam se kdo hne.

Metric (12) napsal 23.01.2018 v 22:46

Targus: Tak potom ešte že tú EÚ máme, nechcem si predstaviť, koľko plakiet by sme museli nosiť, ak by plaketomilcom EÚ nehádzala polená pod nohy. Ale fakt je, že pomaly si to už začína žiadať spoločnú reguláciu: Kto chce, už poplatok má alebo sa naň hotuje, ale každý si ho zabezpečuje sám. Takže človek, čo chce niekam ísť, vyzerá ako voz z cirkusu. Plus je tam ten prestoj, o ktorom sa píše v článku. Keby sa skupiny zjednotili...

PS: Ešte že tú EÚ máme, lebo ak nie, tak by si ju naši politici museli vymyslieť (ako si vymysleli ohrozenie od uprchlíkov), na koho by zvádzali svoje chyby?

Targus (428) napsal 23.01.2018 v 22:44-1

KaMo_cz, Hopppy:
Ty si můžeš - ale nemusíš - vymyslet poplatky. Ty ale musejí odpovídat českým zákonům a prováděcím vyhláškám, které jsou ovšem šité podle směrnic z Prd... - pardon - z Brusele. V étom djélo. Neboli česky - v tom je zakopaný pes.
A speciálně pro vás dotaz. Už jste slyšeli, že by se před Ojropskou epochou někde vybíraly nějaké místní poplatky?

Základní průser je v tom, že ta ojropská směrnice není dotažená, jako ostatně všecky další, takže je v tom totální **dník. Viz třeba ony národní emisní plakety.
A tak to je se vším.

A základní problém je přesně popsán nickem kopv. Vůbec nejde o bezpečnost, životní prostředí a další obdobné nesmysly. Jde o to, jak sedřít z kůže bez nože všechny okolo.

Ben-G
Kolego, přál bych ti okružní cestu kamionem po Ojropě. Tak tři týdny, abys posbíral pár pěkně mastných flastrů. Pak bys zpíval jinak.
Btw. nevím, co bys asi tak chtěl z EU domů vozit, když je u nás kromě žrádla tentýž šmejd za totožné prachy. Prober se.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist