husqvarna_svartpilen_801_2




Životem plným motorek až po MOTOXPRESS

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
TomHorn (49) napsal 29.01.2015 v 15:14

Steve-CZ: k období socializmu musí mít negativní vztah snad každý, kdo jej zažil v dospělém věku a zúčastnil se jeho budování. A neustále omílané řeči o motocyklové velmoci možná platily do poloviny šedesátých let, kdy se ještě vyráběly, tak trochu i z určité setrvačnosti, relativně jednoduché motocykly, na které dělnicko-rolnickou vládou zdevastovaný průmysl ještě stačil. Zkus se podívat, kolik automobilových a motocyklových výrobců bylo v ČS ještě po válce a kolik jich přežilo rok 1948. A byl to právě socializmus, který nastartoval to, že "neumíme nic vyrobit", podívej se kdo byl odběratelem těch skvělých strojů - Mongolsko, SSSR... Koukni, kdo vede dnes Jawu a jak a kam... tu Jawu, která ještě v devadesátých letech vyráběla motor původem snad z Péráku. Jak píše pan Čejchan, konstruktéři by to, alespoň někteří, uměli, ale systém nebyl schopen jejich práci využít, a proč nějaký vývoj, když rusákům, jako hlavnímu odběrateli, stačilo to co dostávali (několik konstruktérů ze Strašnic jsem také znal).

Petr59 (8) napsal 29.01.2015 v 11:10

Zdravím, držím palce do dalších let a nám čtenářům přeju, ať je časopis pořád tak kvalitní svým obsahem i zpracováním , i když já dávám poslední dobou přednost elektronické podobě na Publeru, takže kvalitu tištěné verze neocením

PepaBobr (11) napsal 27.01.2015 v 14:32

Drzim palce. Hned jsem skaknul na Publero a koupil posledni cislo. Muzou za to bejt dva litry benzinu, to by mohlo bejt jedno foceni

jčejchan (29) napsal 27.01.2015 v 03:13

-> Steve-CZ:
Díky za podporu a sorry, že občas s něčím jezdím jako prase. Nevyžívám se ale úmyslným poškozováním ničeho, třeba pálením zadní gumy na fleku a omluvou mi jistě může být fakt, že skutečné, zodpovědné testování vozidel přece někdy úmyslně končí až destrukcí...
Každopádně ta Jawa mě tehdy moc bavila a neublížil jsem jí ani když jsem ji jel vrátit a mezi Prahou a Týncem se kolo sidecaru nedotklo silnice. Prostě od posledního semaforu v Praze nenastala situace, že bych musel zastavit a dalo se tak dobře jet i 120 po dálnici, víc motor těžké soupravě nedal.
Jinak éru komunistů mám opravdu v krku, právě i proto, že u nás bylo mnoho (na počet asi víc než dnes) velmi dobrých konstruktérů motocyklů, nadšených pro věc a měli svázané ruce, neměli kde rozvíjet své schopnosti. To je to, co mě moc mrzí, mnohé z nich jsem osobně poznal. Kromě velmi omezeného množství sportovních speciálů (to jen v ČZ je vyráběli sériově!) byla Jawa světovým unikátem - výrobcem obrovského množství jediného zastaralého dvoutaktu. A to není prezentace velmoci. Asi jen u korbele piva by pak šla řešit otázka jestli komunisti Jawu zabili, nebo naopak prodloužili její existenci, protože na volném trhu by ji jinak dávno zabili Japonci jako mnoho významných evropských výrobců i s delší historií a se širším předválečným i poválečným sortimentem, než měla Jawa.
Kdo má zájem o kousek konkrétních dat k podobným úvahám, tak zde:
//motoxpress.cz/cs/site/detail-zpravy.htm?id=62&message=473
a třeba ještě svědectví konstruktéra - designéra, aktivního v téže době:
//motoxpress.cz/cs/site/detail-zpravy.htm?id=62&message=474

Steve-CZ (259) napsal 27.01.2015 v 00:06

Mám doma všechny výtisky, časopis se mi líbí moc, zejména kapitoly z historie, a mám vždy radost, když konečně vyjde nové číslo. Jediné, co mě mrzí, je týrání motorek na limitu, hlavně mě děsí zacházení s Jawou se sidecarem /viz i zdejší foto/. Tohle by motorkář-srdcař dělat neměl. A ještě jsem byl párkrát v rozpacích nad neskrývaným negativním vztahem k období socialistického Československa ?? Některé věci tehdy byly určitě špatně, ale jinak právě v této době u nás vznikaly vynikající stroje a mohli jsme se nazývat motocyklovou velmocí. Dnes neumíme vyrobit nic.
Na další čísla se ale dále těším a držím palce .

Milan1963 (272) napsal 26.01.2015 v 20:03

Časopis kupuju od 1. čísla, fandím a doufám, že se stále bude jednat o tak kvalitní časopis.

TomHorn (49) napsal 26.01.2015 v 13:14

Panu Čejchanovi moc fandím, ještě víc s ohledem na to, jak byl před několika lety bojkotován a dokonce bylo zařízeno zrušení stánku na výstavě Moto... v Praze na Výstavišti, za to, že napsal článek o "šedých dovozcích". Je dobře, že existuje časopis,který je jiný než ostatní. Té "občasnosti" je samozřejmě trochu škoda, ale jeho filosofii chápu a jak je vidět čtenáři si k němu cestu najdou. Držím palce!
Ps: ten ČZ Trial je nádhera! (vzpomínky na trialové začátky).

stařík62 (24) napsal 26.01.2015 v 12:49

Motoxpress mám rád více než ostatní moto časopisy. Čejchan .

Dolin (19) napsal 26.01.2015 v 10:39

Já jsem velmi rád za každé číslo ME co mám doma. Kdybych v tom neměl takový brodel tak bych i přiobjednal ty co nemám :D jen tak dál! Ty veteránské stroje jsou to, co já tam hledám.

zzzmrzlinar (471) napsal 26.01.2015 v 10:35

ekonomicky to určitě není žádný med, jdu mrknout na ty stránky a objednat předplatné nebo tak něco, je mi jedno za jak dlouho "ho spotřebuju"

callowsick (463) napsal 26.01.2015 v 07:08

musím taky vyjádřit obdiv ke způsobu psaní a k přístupu k motorkám je poznat, že pan Čejchan má obrovský přehled o technice, zdravý rozum aby odolával marketigovým bublinám a přitom si to za řídítky umí pořád užít (kolik % z fotek ukazuje motorku na zadním? 50% ? nebo víc? )

Pawka (79) napsal 26.01.2015 v 02:40

jeden z mála

koudelka_v (6) napsal 25.01.2015 v 19:42

Časopis si pár let kupuji a sehnal jsem si i starší čísla. Nejvíce čtu o historických motocyklech. Jinak vše napsal PremdaHonda... Těším se na další čísla a přeji hodně sil!

PremdaHonda (108) napsal 25.01.2015 v 17:52+2

Motoxpress je z mého pohledu opravdový unikát mezi českými motocyklovými časopisy.Mám všechny čísla kromě jednoho z nejstarších.Někdo možná ohrne nos,že testy motocyklů nejsou dost odborné,ale určitě jsou to pro mě mnohem zábavnější a čtivější články než třeba srovnávací megatesty okruhovek a informace,že letošní model je o sekundu na kolo rychlejší než loňský.Mě časopis naprosto vyhovuje,najdu v něm opravdu všechno - od levných skútrů až po exkluzivní velkoobjemové stroje,testování veteránů nebo dokonce neznámých prototypů,sem tam i nějaký závodní speciál,zajímavosti z historie značek nebo z výrobních technologií,čtyřkolky,cestopisy,reportáže ze zajímavých akcí,rozhovory,samozřejmě nádherné fotogalerie..pro mě je Motoxpress zkrátka jednička.
Přeju oběma Honzům Čejchanům mnoho úspěchů do budoucna.

jčejchan (29) napsal 25.01.2015 v 16:25

-> Skicák: Díky za podrbání mého kocoura, chyba se může stát, ozvi se mailem, pokud něco nedorazilo mrkneme do databáze předplatitelů a nějak to napravíme.
-čej-

skicák (1) napsal 25.01.2015 v 15:52

Prave jsemzjistil,ze mi zase uniklo cislo Vaseho naseho perfektniho a vynikajicim zpusobem psaneho periodika neperiodika. Krome prvniho cisla mam vsechny, takze si u Vas objednam i zminovane posledni cislo. Take jsem zaplatil predplatne na 4 cisla a dostal jsem jen 2,ale prisel jsem v zivote o vic,tak to neresim.Naopak jsem rad ze ve vydavani casopisu pokracujete. Preju at se dari.

jčejchan (29) napsal 25.01.2015 v 15:21

 Mike70:
Díky za připomínky a rozbor stavu mého časopisu z pohledu čtenáře. Článek jsem napsal právě proto, že jsem cítil, že současný stav může být právě takto nějak chápán a snažil jsem se vysvětlit okolnosti. Kromě toho, co dokážu zvládnout, a nebo co by se mi jak líbilo, se také musím podřizovat tlaku zvenčí, a proto jsem i investoval do webovek a v článku napsal, že některé testy moderních motorek se napříště objeví jen tam. Zájem je o historická témata, těch bude v časopise větší porce, i tak ale může MOTOXPRESS nadále přežít stejně jako ostatní časopisy jen díky určité porci reklamy. Pokud jej ale nechci komercionalizovat, pak nezbývá, než se dál o všechno starat sám – těžko mi někdo nabídne spolupráci zdarma a další výdaje znamenají komercionalizaci, kruh se uzavírá. Hrajeme si tu totiž na moc maličkém pískovišti. Na téhle planetě mluví česky asi 10 mil. lidí, z toho jich pár zajímá nějaká motorka a časopisů z oboru je tu víte kolik. Tím je omezen náklad, z něho plyne výrobní cena na jeden kus a zisk z prodaných časopisů zdaleka nepokryje ani holý tisk. Neprodaných výtisků se každému vydavateli vrací kopec, a tak i já musím z něčeho zaplatit víc než tunu potištěného křídového papíru, který mi PNS vrátí.
Píšete, že vydávání časopisu je závazkem vůči čtenářům, nikoli jen koníček. S tím zcela souhlasím, jen bych dodal, že jako koníček jsem nucen chápat svoji práci z toho pohledu, že není honorovaná. Proto abych dostál závazku vůči čtenářům, nezbývá než se přitom i něčím živit a uzavírá se další kruh.
Do budoucna to tedy vidím na jarní a letní číslo, k tomu webovky, občas něco na Motorkáře, dodělat několik knížek, mezitím si odskočit se napást…
Nebudu dál unavovat, už jen k předplatitelům: 220,- korun na 4 čísla není částka, která by dnes někoho zlomila tím, že mu někde déle leží. Ani já za ty peníze nepojedu na Bahamy, sám mám velmi nerad cizí peníze ve svém opatrování. Je to jistota právě pro čtenáře, že časopis nemusí nikde shánět a doma ve schránce jej má levněji než v trafice.
Každopádně proto, že si někdo předplatil častější časopis, má právo být nespokojen, a proto zde prohlašuji, že komukoli nespotřebované předplatné na vyžádání vrátím, poplatky na můj vrub.
Jinak připomínám, že na konci článku nabízím zaslání posledního čísla a nabídku poštovného zdarma nyní rozšiřuji i na libovolná starší čísla od č. 3 po 30,- Kč/kus pro toho, kdo si je k číslu 28 přiobjedná.
Honza Čejchan

Franky (155) napsal 25.01.2015 v 15:08+1

Popravdě já Honzovi hodně rozumím - on dává do světa pohled, který mu na trhu chyběl. I mně chyběl. Je to pohled jiného periodika, které po 20-ti minutách přečtení nemohu vyhodit, ale uložím jej do archivu.
A proč? Protože mohu porovnat svoje zkušenosti s tištěnými v časopise (např. Manet 90/dvoupísťák, Bizon, Panelka...) a tyto zkušenosti jsou shodné. A o svezení na Laurince CCCC z roku 1904 - to se vyhodit prostě nedá = to je paráda a bude i za dalších 100 let !
Je to sice kluk o generaci starší, ale právě proto se kromě článků o novinkách dokáže díky minulosti dostat, ZAJEZDIT a PAK NAPSAT o neuvěřitelných jedinečných skvostech techniky, KDY ČAS NEHRAJE ŽÁDNOU ROLI!!!
Je libo čtyřválec Laurin & Klement z roku cca 1904 (sice replika, ale ...!!!), nebo český současný diskutovaný unikát FGR V6 2500ccm Midalu, a nebo nekterý z unikátních prototypů JAWA/ČZ/Považských strojíren/Brněnské zbrojovky..., o kterým se "mezi námi děvčaty" a za nás (80. léta) ve většině pouze šuškalo..??? A tady---tady je klidně najdete, DOKONCE přímo za jízdy V AKCI, včetně výsledné prezentace dojmů z provozu --- třeba ČZ 350/510 - o té se nikdy moc nemluvilo...proti souběžně připravované Jawě 821-824. Moc se těším na zmapování Povážských strojíren zahrnující Jawu 90, Jawu 50 Mistrál, soutěžní 80...- to ber Honzo jako "rozkaz" do budoucna !
Máte rádi stroje, které si kolegové motorkáři dokázali postavit na koleně /Pérák 250 OHC/Kejvačka 270 OHV/se "svařenou hlavou válců z kotlového plechu!!!"...poslušte si :)! Kdo má rád techniku, lidský um a nakonec také nepřehlíží um našich tátů, dědů, pradědů... našeho ryze českého průmyslu... = opravdu doporučuji pořídit všechna čísla vydání (28).

Jako nepodstaté hlediko považuji, že příliš nesdílím pohled na dobu před 26 lety. Naopak podle mne tím, že Komančové nutili náš průmysl vystačit si vlastními prostředky donutili náš průmysl naučit se vyrábět prakticky cokoli --- a podle mne je lepší umět vyrábět sami vlastními prostředky " pro sebe dvojkovku" (protože se dá při troše snahy povýšit!), než-li nevyrábět a půjčovat si na koupení "jedničkovky" (k pochopení je třeba nadhled). Také František Šťasný kolikrát vyprávěl - jak svět tehdy kroutil hlavou nad tím, že Češi na závodních motorkách vyrábí všechno - od brzd, přes tlumiče, ráfky, ovladače, ložiska i pneumatiky... Pravda, že časem se sem tam již něco pořizovalo od špičkových výrobců, ale tady mezitím vyrosla spousta odborníků ve všech oborech... To jsme však už jinde.

Z mého pohledu je tento časopis o level jinde, než-li ostatní "pravidelně vycházející".

Mike70 (70) napsal 25.01.2015 v 14:09

PS: Děkuji za nabídku zaslání posledního čísla bez platby poštovného, ale časopis chci nejdříve prolistovat, než ho koupím, abych viděl jestli to stojí za to

Mike70 (70) napsal 25.01.2015 v 13:55-1

Tak jsem si přečetl celý článek a jsem z toho rozpačitej Nevadilo by mi, že se z čtvrtletníku stalo jedno číslo ročně, kdyby to pan redaktor a vydavatel v jedné osobě zdůvodnil už dříve svým čtenářům na stránkách svého časopisu. Ale vybírat předplatné na časopis, kterej vyjde až zrovna bude čas a chuť, je poněkud nesolidní. Ano pane Čejchane, mnohé bych jako člověk pochopil, ale jako čtenář se zlobím, protože vydávat časopis je i závazek vůči čtenářům a nejen vlastní koníček. Když už číslo po roce vyjde, tak člověk ani neví kdy (webovky byly hódně dlouho v přestavbě) a není k sehnání na místech, kdy dříve běžně byl. Aktuálnost testů "nových" motorek je diskutabilní, když se číslo sestavuje 3/4 roku. Takže abych to shrnul. Z Vaší strany tento způsob vydávání časopisu beru jako šlendriánství. Silně mi to připomíná příběh časopisu PhotoLife. Ten byl vydáván s přílohou Encyklopedie fotografie (na pokračování) a když časopis ukončil činnost, tak čtenářům zůstalo pár čísel nikdy nedokončené encyklopedie. Mám Motoxpress rád a rád jsem ho kupoval, ale s tím je asi konec když, jak jsem už napsal, ho není kde koupit. Mám si ho nechat zaslat? To ale za poštovné zaplatím jednou tolik co za časopis.

zzzmrzlinar (471) napsal 25.01.2015 v 13:21

moc krásné fotky a skutečně jiný, pro mne velmi sympatický pohled, Motoexpres občas kupuji je fajn. Rovněž jsem rád, že se objevil zde na motorkářích. Držím palce a zůstávám čtenářem.

Opatrný (29) napsal 25.01.2015 v 13:14

Díky za vaši práci Honzo Čejchane. Ať vydží zdraví a daří se i nadále !
Chápu, že je mnoho lidí vyloženě komerčně zaměřeno, ale jsme z toho často přesycen.




TOPlist