globalmoto_duben_nolan




Vyrus, na který není protilék

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
KapitanMasakr (-29) napsal 09.07.2018 v 09:53

Je to super scifi, navíc nemusíš měnit guferu přední vidle

Heki (394) napsal 13.04.2018 v 20:25

Tušák: Nic ve zlém. Jsem rád, že existují i jiná řešení, aby nebyl svět tak jednotvárný.

Každopádně, že je antidive slepá cesta se ukázalo už v osmdesátých letech.

A to, že jsem psal, že se s tím (řízení rejdovým čepem) nezávodí, tím myslím na vrcholové urovni. Kdyby to opravdu tak dobré bylo, jezdí to v moto gp. Jediný argument jsou výsledky - zbytek jsou jen výmluvy proč to nejde. Podle mě to je stejně slepá cesta jako wankel a spousta dalších věcí.

Tušák- (9) napsal 12.04.2018 v 22:05

Odpověď pro ,,Bezmozek,,, Co má to video jako ukazovat? GTSka se narozdíl od vidlic při intenzivním brždění prostě ponoří max. do dvou třetin zdvihu a mužeš bez násilí řidítkama manévrovat. Stejný vlastnosti (+/-) má i Vyrus!!! A jestli ti Antidive na FJ nefunguje tak to je jenom tvoje ostuda že si děláš údržbu svý motorky ledabyle. Mám jich s timto systémem několik a všechny potřebovaly krom výměny tlumičový oleje i vypláchnout i ten domeček s Antidive, a samozřejmě správně nastavit po předchozích antitalentních majitelích.
A odpověď pro ,,Heki,, Přečti si pořádně článek a tam se píše že Vyrus závody jezdí, jen o třídu níž. A proč tam taky píšou.

Zelinář (292) napsal 12.04.2018 v 09:21+1

Zajimavy ale hnusny...

Heki (394) napsal 11.04.2018 v 17:13

Nechme stranou design a to, že to je ''technická lahůdka''... Kdykoliv se někde o tom objeví článek, kde se mimo jiné zminuje jak je to super a že to má milion výhod proti klasické koncepci atd atd... tak mi prosím někdo vysvětlete, proč, když je to teda tak perfektní, to nejezdí v závodech / nevyhrává?

deluxa (347) napsal 11.04.2018 v 08:27

krasna evolucia netradicnej stavby ...skoda ze nezostali v nejakej FIM sutazi dalej ako by sa to vyvyjalo, ale vsetko je o peniazoch :/ z nas sa asi nikto na nej nebude mat sancu povozit, ale ako tak pozeram na to riadenie a tie tyce, bude to oproti klasike asi dost tuhsie a otupenejsie na reakcie od volantu, predpokladam ze nejaky tlmic riadenia tam bude k nicomu, zdruhej strany je tam nejaky pneumaticky/hydraolicky posilnovac? Fakt netradicne riesenie...kerut je to presne tak ako pises aj podla mna, zasadne na tom je presne to pod akym uhlom je predna vidlica..

Lys (42) napsal 11.04.2018 v 06:51+1

https://youtu.be/6rcWIblSmi0?t=36

A propo, kde to má vlastně předek a kde zadek?

Babicka33 (10) napsal 11.04.2018 v 06:09

Kdo to bude mejt ?

Bezmozek (5) napsal 11.04.2018 v 05:25

Jako konstrukční lahůdka to určitě je, ale když zamáznu předek, tak letim nebo se válim tak jako tak.

2 Tušák: https://youtu.be/5wbhiIcf5iI?t=344
Jak Ty nevim, ale dost dobře vidim, jak se to při brždění potápí.
To je stejný, jako bych já tvrdil, že antidive na FJ funguje

kerut (51) napsal 11.04.2018 v 03:00+1

hele kluci,.. ja vam neberzu ze je to krasna motorka, designove fakt bomba, strasne zajimava konstrukce, ciste strojarsky vylozene uchvatna az sexy - libi se mi to, ALE pri brzdeni se to (prekvapive) uplne normalne potapi

..co se tyka brzdeni hluboko do zatacky, pak bude zajimava otazka jestli je to vazne rychlejsi nez zahamtnout zkopat kvalty a projet, nebo jen subektivni pocit ? ..v GP se to taky nechytlo, a ono mozna neni divu protoze na dostatecne dobry trati muze byt klasicky pruzeni nastaveny vic smerem ke zmene geometrie nez ke skutecnymu tlumeni nerovnosti (kanaly a diry tam vetsinou nemaj, tak vozej tvrdy pruziny)
na beznejch silnicich pro normalniho cloveka co zrovna nejede zavod to ma smysl uz podstatne vetsi, ale zas bude problem cena toz tak..

Tušák- (9) napsal 10.04.2018 v 23:23+1

Jako dlouholetý majitel Yamahy GTS s předním ramenem místo vidlic už dávno považuju klasický vidlice za přežitek. S vidlicema to šlo ještě když se hojně používal protiponořovací systém Antidive v 80 letech a nechápu proč od toho upustili. Já můžu s předním ramenem u GTS v poho intenzivně brzdit až daleko do zatáčky, kdežto vidlice se mi zapíchne a musím na začátku zatáčky pustit brzdy abych mohl najet správnou stopu. To proč se přední ramena zatím neujala i když jsou nesporně lepší je jen díky většinovým kupujícím zákazníkům kteří mají předsudky proti všemu novýmu a neznámýmu (řečeno diplomaticky). Stačí se podívat na forum, na jaký píč..iny se Mamánkové a Papánkové ptaj a diskutují.
Doufám že se díky tomuto povedenýmu článku hodně motorkářům rozsvítí a neobvyklá technická řešení začnou vyhledávat, nebo se jich aspoň přestanou bát.

Kniha (31) napsal 10.04.2018 v 23:00+1

Tohle někde položit... to je tak si rovnou hodit mašlu... Já bych se na to bál sáhnout, natož na to sednout, natož na tom jet!!!

Paulo (2543) napsal 10.04.2018 v 21:42

Já jsem očkovanej, nemám na to dost chechtáků...

Destroyer (237) napsal 10.04.2018 v 18:53

kerut - myslis to dobre a chapes to takmer spravne.
Reagoval som na tvoju reklamaciu ohladom clanku, ktora nieje opodstatnena, pretoze je to lahko pochopitelne a postacujuco vysvetlene. Treba sa zamysliet z coho vznika pohyb pruzenia vplyvom prejazdu nerovnosti a vplyvom brzdenia. Brzdenie je zotrvacna sila posobiaca od taziska kdezto prechod nerovnostou je sila posobiaca od kolesa. Su to dva rozdielne fyzikalne stavy aj ked pri konvencnom podvozku maju rovnaky dopad.
Nasledna kompenzacia vplyvom zvolenej geometrie konkretneho technickeho riesenia je opat tema trosku ina...

kerut (51) napsal 10.04.2018 v 17:02

..jakakoliv sila na jakekoliv vidlici se da rozlozit do dvou slozek - axialni smerem do vidlice (u kyvne reakce v ramu, u teleskopicke pruzeni), a kolme ohybove (u kyvne pruzeni, u teleskopicke reakce v ramu/krku).. tecna sila na pneumatiku vytvori (samozrejme ze pres kinematiku te ci one vidlice a v tom to cele je -) ) se setrvacnosti v tezisti moment, ktery vyvola zmenu rozlozeni sil komo do asfaltu (tj. pri brzdeni zatizeni predniho kola) - tudiz reakci od pruzeni a reakci od brzdeni "oddelit" proste nejde, jde ji sikovnou kinematikou kompenzovat.. pouziva se to napr. i u zadnich kyvnych vidlic, a nejde pri tom o to co je pod nebo nad tezistem, ale o ten samotny uhel te kyvky..

Destroyer (237) napsal 10.04.2018 v 16:12

kerut ?oddeluje ich konstrukcnym riesenim, tazisko sa nachadza nad osou rotacie predneho zavesenia. Kompanzaciou by sme mohli nazvat nejake pridane zariadenie na prituhnutie tlmica pri brzdeni ako pozname z 80-tych rokov alebo novych elektronicky ovladanych tlmicov. To ze pri konvencnom podvozku su tieto sily spojene neznamena ze ich nebudeme rozlisovat. Takze pouzitie vyrazu v clanku je spravne a myslim ze pre kazdeho pochopitelne.

kerut (51) napsal 10.04.2018 v 15:55

"Odděluje totiž od sebe síly vznikající při pružení a síly vznikající při brzdění." a smim se zeptat jak je oddeluje ? ...jestli to neni spis tak, ze tu brzdnou silu zde castecne kompenzuje moment vznikly diky uhlu te predni kyvne vidlice (tedy ta slozka brzdne sily ktera beznou vidlici "ohyba" a je kompenzovana az reakci v krku)

strakon (542) napsal 10.04.2018 v 15:06

To bych do garáže bral

Toni (53) napsal 10.04.2018 v 12:47

Vypadá to jak ta "robomotorka" z Terminátora. Jinak určitě bych si to rád zkusil,ale domů bych to nechtěl.

Dolph-cz (58) napsal 10.04.2018 v 12:28+2

Hm...,no a v mých očích technologická lahůdka

_BoB_ (29) napsal 10.04.2018 v 10:06-10+3

No ...co dodat - větší hnus jsem už hodně dlouho neviděl.




TOPlist