Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Díky za zajímavé názory. Ukazuje to myslím na 2 různé pohledy a způsoby použití Cestovního endura. První skupina do které patřím i já ocení na moto mechanickou odolnost a trvanlivost, nízkou hmotnost a nekomplikovanost konstrukce,možnost tankování horšího paliva, opravitelnost v servise kdesi na východě. Druhá skupina cestující v zásadě jen po asfaltu touží po vyšším výkonu, opravy řeší v autorizovaných servisech a libuje si v hi-tech vychytávkách zvyšujících pohodlí. Tito mají na výběr stroje jako Varadero a Tiger 1200, V-strom 1000,Versys atd. Na čem však má nyní jezdit první skupina zákazníků?
Zas konec jedny klasiky...Ac chlazeni vodou v nynejsim stroji mam..,tak nedam na vzduchac dopustit...Mel jsem 2 vzduchace a to r4 a v2 a parada...o starost min...
B2HC4: To bylo první, co mě při tom popisu "novinek" napadlo. Převodovka pod motorem, primár se spojkou vpředu, sání z hora,... Jawa 500 typ 824 jako vyšitá.
V každym vzducháči je olej ne? Ty výkonnější maj jen navíc přidanej olejovej chladič,takže větší olejovou náplň jen o jeho objem.
Že přichlazujou hlavy vodou by mě vůbec netankovalo.Žebrování zůstalo a chladič je docela pěkně schovanej.Spíš bych měl strach z tý převodovky spojený s motorem.Zase se jim tam v touze ušetřit připlete nějaký slabší kolečko a bude o to víc škody...
z-x-r: K čemu se to měnilo? Chodil jsi do školy? Měrná tepelná kapacita vody: 4180 J/kgK, oleje cca 2000J/kgK. Voda je tedy při stejné dimenzi chladící soustavy schopna odebrat motoru víc než dvojnásobek tepla.. To bylo potřeba kvůli záměru zvýšit výkon (takže i množství odpadního tepla) Stačí takto?
Panove zda se mi ze asi neumite CIST autor i sam pise ze VODA vymenila OLEJ. Zadny vzduchac uplnej ti NIKDY nebyl a nebude Tedy misto vody meli nechat to jak to bylo a zbytek spojku a ty novinky ok.
S tou vodou nevim k cemu se to menilo.
Nač brečet nad rozlitým mlíkem? Je tu nové GS, kdo chce, může si koupit staré. Já si vezmu to nový. Do terénu s tím stejně nikdy nepojedu...
Btw. Seikosi jenom se rýpu v kravinci, nicméně "bezúdržové" elektrické stahování je super až do té doby, než ti v desetistupňovém mraze zůstane okno dole a nereaguje na tlačítko pak si vzpomeneš na švihadlo
Seikos: Na vzduchovém chlazení mi nestačí přesně to, co na něm nestačí firmě BMW, takže vzduchové chlazení doplnila vodou...
Taky bychom se mohli vrátit do jeskyni a svítit hořící větví, když jí jednou za čas zapálí blesk.
Obdivuji veterány a líbí se mi retro, ale u top modelu chci top techniku. Ano, jako technik jsem zaujatý.
Ovšem 620W alternator s permanentnými magnetmi znamena že motor je teraz neprestajne brzdený aj zo stratami zhruba 700 watmi = vyžšia priemerna spotreba o 0,3L. Na doterajších modeloch sa dalo pri kochačke 60km/h dostat na spotrebu 3,5L čo už bude na tejto novinke asi nerealne...
Tak za mne vyhrava na plne care vzduch. Neni to o tom , ze bych si ustlal a pri tom rozsekal chladic a zustal nekde viset. Technicke reseni vzduchu je jednoduzsi a bezudrzbove. Nezasekne se mi termostat,neresim vodni pumpu...Dolivani vody a sracicky muzu pustit z hlavy. Navic motor neni dvouplastovy, takze neni zbytecne utlumeny , takze si jeden muze krasne poslechnout zvuk a co je hezci nez zvuk 2-litroveho 2-valce ( samozrejme zrovna nemam na mysli boxer..ten patri do auta)
ZZR1200: a co ti na vzduchovém chlazení nestačí? Nějak tě omezuje, nebo je to nefunkční nebo nedostatečné? A nebo jsi prostě jen zbytečně zaujatý?
Mě naopak přijde jako klička voda. Kličkou musíš točit, stejně tak o vodu se musíš starat. Dávat nemrzku, občas vyměnit, někdy dolít, někdy řešíš těsnění vodní pumpy. Vzduchové chlazení je jeko elektrické stahování, kde jen zmáčkneš tlačítko. O vzduch se prostě nestaráš a hotovo.
Jasně, vývoj jde dopředu a voda je bohužel už potřeba, jen chci poukázat že tvá argumentace je zcela mimo mísu
f.hoffi: protože ještě nebylo na trhu nové GS
Dosavadní model je vynikající, ne-li nejlepší stroj v kategorii. Jen mi na nem vzduchové chlazení přijde jako ruční klička na stahování oken v autě za půl milionu. Taky jednoduché a spolehlive reseni, ale mne nestačí. Je to ale muj pohled, který nikomu nevnucuju.
Zajímalo by mě kolik lidí co tady tvrdí jak jsou ty hlavy náchylný na poškození už někdy vidělo nějakou takovou hlavu urvanou... Já sem se s poškozením tohodle dílu setkal jen jednou a to když jeden známý urval o dodávku která to před nim zamázla kryt ventilových vík, jinak nic. A to ještě kdyby tam ta hlava nebyla tak to dostane na nohu, takže za ni mohl být rád.
Pro mě bylo vzduchové chlazení jedním z důvodů, proč předchozí GS ne. U motorky za 400 tis mi vzduchové chlazení přijde třeba jednoduché a slolehlivé, ale za ty prachy technicky ubohé. Co se týká spolehlivosti toho vodního, mám ho u posledních 4motorkek. Kromě optimální teploty motoru o něm vůbec nevím. Vzduchové chlazení ocením jen u retra nebo veterana.
Věřím, že budou dělat "vodu i vzduch-olej". Velké GS je silně návyková motorka. Nevěřil jsem, že mě dostane, mám ji už 4 rok a vím, že po 29 letech co jezdím, je to konec, nehledám nic jiného. Ta voda mi tam nějak nesedí, hm, uvidíme.
mesik: to je nám oběma jasné, jak to v reálu funguje při topení a chlazení, ale AS napsal, že to je v novém motoru BMW jako u topení, a to právě není. Bod pro něj, že to ve svém komentáři uznal.
anti: při takové ráně o jäké píšeš (o obrubník), se ti vyvalí ráfky a stojíš, bez možnosti opravy, s jakoukoli motorkou.
Zrovna vyvalené ráfky na BMW jsem nechával u Dokonala rovnat, takže mi můžeš věřit - motor jel dál :)
Výborně popsáno a je nutno pochválit i německé soudruhy za logická řešení řešení ( snadno přístupná spojka, o točení válce o 90 st. atd) Vodní chlazení je také plus, třeba nové boxery budou i v česku bez spotřeby oleje dříve něž po 50 tis...
Že společná olejová lázeň jako snižuje životnost motoru - to je blábol.
1kolda1:Jednou jsem se ptal na fóru,co se stane když se boxer sklouzne po silnici a trefí obrubník.Jeden majitel mi bez okolků pověděl že se ta palice i s válcem urazí.Takže padáky jsou v podstatě nutnost.
Osobně si myslím že přechod na vodu byla otázka času.A nářky "vzduchařů"?Jak již tu bylo napsáno,fabrika jede podle požadavků zákazníků.Taže těch žehrajících na výkon muselo být zákonitě víc než těch kterým je odporná voda...
No ne, špatně jste mě pochopili, neměl jsem namysli konkrétně to nový - s vodním chlazením, ale obecně všechny boxery. Je mi jasný že to nebude jako kroska, ale přecejen jak jsem psal níž ten šutr můžeš potkat kdekoliv. Jde mi o to, že kalsický motor (jednoválec, V, řadový) je chráněň zepředu kolem zhora nádrží apod. do boků nepřečnívá tudíš když ta motorka spadne, je podle mě menší šance na poškození motoru (v případě boxeru docela fatální, pokud se něco stane s válcem/hlavou).
Díky za zajímavé názory. Ukazuje to myslím na 2 různé pohledy a způsoby použití Cestovního endura. První skupina do které patřím i já ocení na moto mechanickou odolnost a trvanlivost, nízkou hmotnost a nekomplikovanost konstrukce,možnost tankování horšího paliva, opravitelnost v servise kdesi na východě. Druhá skupina cestující v zásadě jen po asfaltu touží po vyšším výkonu, opravy řeší v autorizovaných servisech a libuje si v hi-tech vychytávkách zvyšujících pohodlí. Tito mají na výběr stroje jako Varadero a Tiger 1200, V-strom 1000,Versys atd. Na čem však má nyní jezdit první skupina zákazníků?
Zas konec jedny klasiky...Ac chlazeni vodou v nynejsim stroji mam..,tak nedam na vzduchac dopustit...Mel jsem 2 vzduchace a to r4 a v2 a parada...o starost min...
B2HC4: To bylo první, co mě při tom popisu "novinek" napadlo. Převodovka pod motorem, primár se spojkou vpředu, sání z hora,... Jawa 500 typ 824 jako vyšitá.
Vše prověří až čas. Za 20 let uvidíme, jak se to osvědčilo na trvanlivosti. Ale starší boxery budou jezdit "furt"
Je to kopie Jawy,žádná revoluce //www.boxermorava.cz/technika/jawa-boxer/
V každym vzducháči je olej ne? Ty výkonnější maj jen navíc přidanej olejovej chladič,takže větší olejovou náplň jen o jeho objem.
Že přichlazujou hlavy vodou by mě vůbec netankovalo.Žebrování zůstalo a chladič je docela pěkně schovanej.Spíš bych měl strach z tý převodovky spojený s motorem.Zase se jim tam v touze ušetřit připlete nějaký slabší kolečko a bude o to víc škody...
z-x-r: K čemu se to měnilo? Chodil jsi do školy? Měrná tepelná kapacita vody: 4180 J/kgK, oleje cca 2000J/kgK. Voda je tedy při stejné dimenzi chladící soustavy schopna odebrat motoru víc než dvojnásobek tepla.. To bylo potřeba kvůli záměru zvýšit výkon (takže i množství odpadního tepla) Stačí takto?
Panove zda se mi ze asi neumite CIST autor i sam pise ze VODA vymenila OLEJ. Zadny vzduchac uplnej ti NIKDY nebyl a nebude Tedy misto vody meli nechat to jak to bylo a zbytek spojku a ty novinky ok.
S tou vodou nevim k cemu se to menilo.
To byl jen takový příklad. Stalo se to před cca 15 lety mojemu šéfovi na ročním Passatu a bylo asi pět stupňů venku...
Mig35: nevím jaké máš auto, ale mě nikdy elektrické stahování neselhalo, i když bylo na Bedřichově -30 (vloni touhle dobou)
Nač brečet nad rozlitým mlíkem? Je tu nové GS, kdo chce, může si koupit staré. Já si vezmu to nový. Do terénu s tím stejně nikdy nepojedu...
Btw. Seikosi jenom se rýpu v kravinci, nicméně "bezúdržové" elektrické stahování je super až do té doby, než ti v desetistupňovém mraze zůstane okno dole a nereaguje na tlačítko pak si vzpomeneš na švihadlo
Seikos: Na vzduchovém chlazení mi nestačí přesně to, co na něm nestačí firmě BMW, takže vzduchové chlazení doplnila vodou...
Taky bychom se mohli vrátit do jeskyni a svítit hořící větví, když jí jednou za čas zapálí blesk.
Obdivuji veterány a líbí se mi retro, ale u top modelu chci top techniku. Ano, jako technik jsem zaujatý.
když GS, tak vzduchem chlazené
Ovšem 620W alternator s permanentnými magnetmi znamena že motor je teraz neprestajne brzdený aj zo stratami zhruba 700 watmi = vyžšia priemerna spotreba o 0,3L. Na doterajších modeloch sa dalo pri kochačke 60km/h dostat na spotrebu 3,5L čo už bude na tejto novinke asi nerealne...
Tak za mne vyhrava na plne care vzduch. Neni to o tom , ze bych si ustlal a pri tom rozsekal chladic a zustal nekde viset. Technicke reseni vzduchu je jednoduzsi a bezudrzbove. Nezasekne se mi termostat,neresim vodni pumpu...Dolivani vody a sracicky muzu pustit z hlavy. Navic motor neni dvouplastovy, takze neni zbytecne utlumeny , takze si jeden muze krasne poslechnout zvuk a co je hezci nez zvuk 2-litroveho 2-valce ( samozrejme zrovna nemam na mysli boxer..ten patri do auta)
ZZR1200: a co ti na vzduchovém chlazení nestačí? Nějak tě omezuje, nebo je to nefunkční nebo nedostatečné? A nebo jsi prostě jen zbytečně zaujatý?
Mě naopak přijde jako klička voda. Kličkou musíš točit, stejně tak o vodu se musíš starat. Dávat nemrzku, občas vyměnit, někdy dolít, někdy řešíš těsnění vodní pumpy. Vzduchové chlazení je jeko elektrické stahování, kde jen zmáčkneš tlačítko. O vzduch se prostě nestaráš a hotovo.
Jasně, vývoj jde dopředu a voda je bohužel už potřeba, jen chci poukázat že tvá argumentace je zcela mimo mísu
f.hoffi: protože ještě nebylo na trhu nové GS
Dosavadní model je vynikající, ne-li nejlepší stroj v kategorii. Jen mi na nem vzduchové chlazení přijde jako ruční klička na stahování oken v autě za půl milionu. Taky jednoduché a spolehlive reseni, ale mne nestačí. Je to ale muj pohled, který nikomu nevnucuju.
Zajímalo by mě kolik lidí co tady tvrdí jak jsou ty hlavy náchylný na poškození už někdy vidělo nějakou takovou hlavu urvanou... Já sem se s poškozením tohodle dílu setkal jen jednou a to když jeden známý urval o dodávku která to před nim zamázla kryt ventilových vík, jinak nic. A to ještě kdyby tam ta hlava nebyla tak to dostane na nohu, takže za ni mohl být rád.
Konecne vim, proc vzduchace nedokazou splnit emisni normy
Má to své plusy i minusy, jak je to samozrejme u vseho. Za mě však
Je hezké, že se inženýři BMW inspirovali u konkurence... Honda CX, která má tohle vyřešeno již 34 let, vodu, spojku a tak
ZZR1200
Technicky ubohé, hm, tak jo. Tak proč jich tolik jezdí?
Pro mě bylo vzduchové chlazení jedním z důvodů, proč předchozí GS ne. U motorky za 400 tis mi vzduchové chlazení přijde třeba jednoduché a slolehlivé, ale za ty prachy technicky ubohé. Co se týká spolehlivosti toho vodního, mám ho u posledních 4motorkek. Kromě optimální teploty motoru o něm vůbec nevím. Vzduchové chlazení ocením jen u retra nebo veterana.
Tak konečně už i inženýry v BMW napadlo namontovat spojku na přední část motoru, kde je snadno přístupná, to rozhodně oceňuji
Věřím, že budou dělat "vodu i vzduch-olej". Velké GS je silně návyková motorka. Nevěřil jsem, že mě dostane, mám ji už 4 rok a vím, že po 29 letech co jezdím, je to konec, nehledám nic jiného. Ta voda mi tam nějak nesedí, hm, uvidíme.
mesik: to je nám oběma jasné, jak to v reálu funguje při topení a chlazení, ale AS napsal, že to je v novém motoru BMW jako u topení, a to právě není. Bod pro něj, že to ve svém komentáři uznal.
anti: při takové ráně o jäké píšeš (o obrubník), se ti vyvalí ráfky a stojíš, bez možnosti opravy, s jakoukoli motorkou.
Zrovna vyvalené ráfky na BMW jsem nechával u Dokonala rovnat, takže mi můžeš věřit - motor jel dál :)
Výborně popsáno a je nutno pochválit i německé soudruhy za logická řešení řešení ( snadno přístupná spojka, o točení válce o 90 st. atd) Vodní chlazení je také plus, třeba nové boxery budou i v česku bez spotřeby oleje dříve něž po 50 tis...
Že společná olejová lázeň jako snižuje životnost motoru - to je blábol.
1kolda1:Jednou jsem se ptal na fóru,co se stane když se boxer sklouzne po silnici a trefí obrubník.Jeden majitel mi bez okolků pověděl že se ta palice i s válcem urazí.Takže padáky jsou v podstatě nutnost.
Osobně si myslím že přechod na vodu byla otázka času.A nářky "vzduchařů"?Jak již tu bylo napsáno,fabrika jede podle požadavků zákazníků.Taže těch žehrajících na výkon muselo být zákonitě víc než těch kterým je odporná voda...
No ne, špatně jste mě pochopili, neměl jsem namysli konkrétně to nový - s vodním chlazením, ale obecně všechny boxery. Je mi jasný že to nebude jako kroska, ale přecejen jak jsem psal níž ten šutr můžeš potkat kdekoliv. Jde mi o to, že kalsický motor (jednoválec, V, řadový) je chráněň zepředu kolem zhora nádrží apod. do boků nepřečnívá tudíš když ta motorka spadne, je podle mě menší šance na poškození motoru (v případě boxeru docela fatální, pokud se něco stane s válcem/hlavou).
To Dovi:
Však právě tak jsem to myslel - můj zájem o vzducháč, tudíž koupě "drahého" starého stroje xD.