yamaha_demo_tour




Vládci asfaltu: Čtyřválce

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
venceslaus (4) napsal 27.03.2017 v 15:16

Zdá se mi to, nebo si autor zaměnil technologii BigBang s Crossplane?

benďa135 (0) napsal 11.11.2016 v 12:03

není nad ctyrval

bulldogbiker (-3) napsal 25.12.2014 v 00:58

Pěkný, hezky napsaný. ...

memphis.unv (17) napsal 17.09.2014 v 17:55+1

na čtyřválec sere pes, neni nad dvouválcový kladivo
je to zlej motor a nevysává

Blesk90 (11) napsal 17.09.2014 v 17:29+1

Jenže on ma ten dvouvalec prostě ty koule a charisma...

kubacech (7) napsal 17.09.2014 v 07:18

V té části o zvláštních koncepcích jste mohli zmínit ještě zajímavý motor Hondy NR s oválnými písty

gresini (4459) napsal 16.09.2014 v 21:16

Všechno co je nad čtyři válce na motce,je už zbytečně technicky náročné a proto čtyřvál jen nej,ale líbí se mi i tří a dvouvály (mluvím o moto)..U aut čtyři až osm-víc se mi nelíbí,ale když zahřmí motor 12ti válcovýho Lamba,je to zážitek!

Ivan_900i.e. (5) napsal 16.09.2014 v 14:15-2+7

Mně tyto články přijdou divné. Jak kdyby někdo sesbíral útržkovité informace odevšud a pořádně nevěděl, co to píše. Není to ani technické, ani historické, ani tam není pořádné srovnání. Ani tam nejsou zajímavé/atypické stroje. Pak k čemu to je, jen takový omáčkojidní článek. Přitom z tohoto tématu se toho dalo vytěžit tolik.

hondzik9 (5) napsal 16.09.2014 v 13:34

tyhle články jsou suoer pro mě nový informace, nějakej základ mám, ale tohle mi rozšířilo obzory
akorát souhlasím s BorekS, taky mi přijde, že se články zkracují... I tak za mně jednoznačně

AKRO (-498) napsal 16.09.2014 v 12:45

DOMINATOR (1260) napsal 16.09.2014 v 12:36

Pěkny článek

JohnnyS08 (219) napsal 16.09.2014 v 11:46

And> no jo, ale vysvětlit jednoduše a ještě zábavně pojem "setrvačné síly 2. řádu" dost dobře nejde. Ale pokud tomuto pojmu rozumím, tak se mohu autorovým chvalozpěvům nad klidným během čtyřválce jen usmát...

Škoda, že v článku nejsou zmíněny předválečné podélně uložené čtyřválce, třeba český Laurin & Klement CCCC se čtyřmi samostatnými klikovkami je lahůdka...

A ještě jedna poznámka - pokud autor zve čtyřválce vládci asfaltu na základě jejich používání v MotoGP a předchozí třídě 2t pětistovek, tak se používají proto, že vyšší počet válců regule zakazují.

And (19) napsal 16.09.2014 v 09:26+9

U všech těchto technických článků (neříkám, že zrovna teď tady u toho - to přijde zanedlouho) se sejde parta světových konstruktérů a expertů, kteří vidí chyby snad ve všem.

Byl bych rád kdyby kdokoliv z těchto odborníků napsal svůj článek, který mi potřebné informace dodá bez jakýchkoliv nejasností a zábavnou formou.

charlie.vtx1800 (38) napsal 16.09.2014 v 09:07+2

Vím že se lidově říká "obsah", ale v takovémhle přec jen trochu odborně zaměřeným článku bych se přimlouval za správné "objem"! Neb obsah je plošná hodnota, objem prostorová - a matykář na základce mě za záměnu pojmů téměř fyzicky trestal.

Starane (23) napsal 16.09.2014 v 08:58+1

Od prvního článku této série (jednoválců) jsem očekával, že u psaní čtyřválců autor prožije několik orgasmů. A také jsem se nemýlil. Autorovi nic nevyčítám, možná to tak opravdu je (myslím ta technická výhodnost, ne ty orgasmy:). Nicméně mnoho mnoho let před RGV byl čtyřválec který ve svých útrobách skrýval dvě za sebou uložené klikové hrídele. Tuším Ariel Square Four 1931.

standavfr (96) napsal 16.09.2014 v 08:48+1

Autore,nenašel jsem Hondí V4 automotor,ze kterého by vycházel Pan European,hodíš odkaz?A pro upřesnění,trojůhelníkové uspořádání hřídelí používala už stařičká XJ600 z 80 let,čtvercové uspořádání válců Ariel už snad v 50 letech.

BorekS (96) napsal 16.09.2014 v 07:50+8

Se mi zdá, že čím víc válců, tím kratší článek

laďa-prášil (73) napsal 16.09.2014 v 07:39

Daryth: Každý nějak začíná

Daryth (11) napsal 16.09.2014 v 06:49

"Za výkonem se továrny honí z jednoho prostého důvodu, kterým jsou jednak tabulky technických údajů, za druhé maximální rychlost, o akceleraci ani nemluvě."




TOPlist