journeyman_brezen




Testujeme Yamahu YZ250F modelového roku 2021

Jsme v Německu, kde Yamaha představuje motokrosovou novinku pro rok 2021. Jde o čtyřtakt YZ250F, který zaznamenal hezkou řádku inovací, a my už brzy zjistíme, jak funguje na živo. Jak už se stalo tradicí, nabízíme možnost vkládat on-line dotazy, na které se pokusíme najít odpověď.

Nejnovějším offroadovým přírůstkem tří ladiček pro sezonu 2021 je čtyřtaktní dvěpade YZ250F. Už předchozí generace stála za to a tím pádem se máme na co těšit. Továrna slibuje silnější motor v nízkých a středních otáčkách, což se podařilo docílit pomocí upravené vačkové hřídeli výfuku, lehčímu pístu a delší ojnici. Nová je také hlava válce s upraveným sáním, a to by mělo podpořit vyšší pásmo otáček. Jen pro připomenutí, motokrosová Yamaha stále pokračuje se zakloněným kapalinou chlazeným jednoválcem, kdy výfuk ústí na zadní straně a jeho svod je kolem motoru omotán. Toto řešení dovolí umístění air boxu hned za krkem řízení, což ve finále znamená, že nádrž najdeme pod sedlem.

Stejně jako u předchozí generace se nabízí možnost naladit průběh výkonu pomocí aplikace v mobilním telefonu. Změny se dotkly také podvozku, tedy nastavení pérování KYB a hliníkového kolébkovému rámu s vylepšenou tuhostí. Také u modelu 2021, který prozradí modré číselné tabulky, najdeme přepínač palivových map na levém řidítku podobně jako praktický elektrický startér vpravo. Technické tabulky říkají, že natankovaná YZ250F modelového roku 2021 váží 106 kilo, do nádrže se vejde 6,2 litrů benzínu, anebo že její sedlo leží ve výšce 970 mm a přední pérování disponuje zdvihy 310 mm a zadní centrál o 7 mm větší.   

Více napoví první svezení, které na sebe nenechá dlouho čekat a my vám nabízíme možnost vkládat on-line dotazy.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

TryznitelDemonu
Dotaz od TryznitelDemonu položen 08.09.2020 12:22

Dobry den,
mohli byste prosim, v souvislosti s jizdou na predmetnem motocyklu, vysvetlit ctenarum, kde lze v CR legalne jezdit?? Berte to prosim jako sireni osvety a jako uvod do diskuse. Diky!

Odpověď od Vláďa Novotný z 10.09.2020 11:36

Dobrý den, předpokládám, že naši čtenáři vědí, kde se dá na motokrosové motorce legálně trénovat a není třeba více vysvětlovat. Ano je to motokrosová trať. I když se oficiální motokrosové tratě stále častěji zavírají, je jich u nás naštěstí poměrně dost a troufám si tvrdit, že každý má v dosahu cca 50 km od baráku alespoň jednu. Doufejme, že to u nás nedopadne jako v sousedním Rakousku, kde je to „zelený“ až přehnaně moc a motokrosaři mají smůlu. Paradoxem je, že jedna z největších evropských značek KTM platící velké daně doma v Rakousku, musí jezdit testovat své motorky k sousedům, tedy na naše tratě. Také díky za dotaz a věřím, že odpověď bude přínosem.

jees
Dotaz od jees položen 08.09.2020 15:04

Dobrý den,

mě by nezajímalo, do kterého nákupního centra můžu legálně na krosce, ale chtěl bych požádat o přímé srovnání s MY20, t.j. nejenom jaké jsou rozdíly, ale zda - a jak - se za provozu projevují.

Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 10.09.2020 11:45

Jees, díky za dotaz. Dotaz bych doporučil hodit do fóra a věřím, že se pár „zaručených“ odpovědí a tipů na ideální nákupák najde ? Odborníků je tam až na půdu a možná má někdo z nich vlastní zkušenost. Po prvním svezení musím říct, že je to stále velice podobná motorka, jako model 2019 a to je jedině dobře. Výborně mi padla do ruky, skvěle se ovládala a motor opět nezklamal, takže je YZ250F celkově zase o krok dál. Výkon se moc hezky dávkuje, je lineární a jako hobík oceňuji perfektní a velice použitelné střední pásmo. Abych dokázal vnímat rozdíly, opravdu bych musel mít k dispozici také předchozí generaci. Důležité je, že Yamaha udělala velice dobrý dojem a nenašel jsem vyloženě nic, co by mi vadilo.

tom_mb
Dotaz od tom_mb položen 09.09.2020 18:51

ahoj

Zajimalo by mne podrobnejsi vysvetleni možnosti naladit průběh výkonu pomocí aplikace v mobilním telefonu.
Vim, ze to neni uplna novinka, ale zatim jsem v okoli nemel moznost se s tim setkat.

A - pomoci mobilu nahraju do motorky predem pripravenou- stazenou mapu ?

B - muzu volne editovat mapu - mnozstvi paliva, predstih atd ?

C - pomoci jednoducheho rozhrani si volim prubeh vykonu a reakci na plyn v prislusnych otackach, ev. poloze plyn rukojeti?


var B asi neni pro bezneho uzivatele moc vhodna, ale C to by asi bylo nejzajimavejsi.

dik za odpoved

Odpověď od Vláďa Novotný z 10.09.2020 11:55

Díky za dotaz tome mb. Ano, je to tak, pomocí wi-fi je možné nahrát předem připravenou či staženou mapu, případně si mapy sám upravovat a ukládat. Pomocí tlačítka lze mapy měnit i za jízdy, tedy jednu ze dvou do motorky nahraných. V aplikaci je pak prostor pro více map, které si sám můžeš upravovat a uložit. Doporučuji mrknout na toto video, kde je Power Tuner poměrně podrobně představen a dokáže leccos napovědět.



Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mikehb přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist