journeyman_brezen




Testujeme novou Ducati Scrambler - odpovědi na dotazy

Přesně 6. března začala v Borgo Panigale produkce další generace oblíbeného Scrambleru a my už 3. dubna budeme vědět, jak jezdí. Jak vypadá naživo vylepšený design? Projeví se nějak výrazně nižší hmotnost? Co nový budík a jízdní elektronika? To jsou hlavní otázky, na které bude Zajoch ve Valencii a okolí hledat odpovědi, a pokud vás zajímá ještě něco navíc, zeptejte se. Teď je totiž prostor pro vaše dotazy.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Nejpříjemnější, nejpohodovější, nejstylovější, nejdostupnější, svým způsobem i nejuniverzálnější, tak by se dalo mluvit o Scrambleru v kontextu značky Ducati. Dokazují to i samotná čísla, protože téhle moderní interpretace stroje z šedesátých let se prodalo už přes 100 000 kusů. Do jeho přirozeného prostředí se nás rozhodla poslat i Ducati, která organizuje novinářskou premiéru ve španělské Valencii rovnou se dvěma dny jezdění, což je na takový typ stroje vážně hodně. Nicméně ono to první den asi nebude tolik o svezení jako o fotkách, selfíčkách, livestylu a takových těch dalších cool a trendy věcech, protože je naplánované jezdění po městě. Na druhou stranu, přesně pro všechny uvedené věci se Scrambler skvěle hodí a Italové evidentně vědí, proč to dělají. Druhý den už nás čeká klasický test v okolí města, kde se budou moci projevit i další vlastnosti Scrambleru. Porce za řídítky je tedy slušná.

První věcí, která se řeší a bude se řešit, je vzhled. Na první pohled je silueta stejná, ale při bližším zkoumání člověk zjistí, že je tu vlastně všechno úplně jinak. Od předního světla s ještě výraznějším písmenem X přes nádrž s výměnnými plastovými panely až po zadní část s upraveným světlem. Těch detailů je tady ale o dost víc a některé přímo souvisí s upravenou technikou. Třeba kryty pod sedlem částečně schovávají centrální tlumič, který už není asymetrický, jiná je také kyvka, kola doznala jen designových změn, naopak rám na první pohled vypadá stejně, ale pro snadnější customizaci má šroubovaný podsedlák, je lehčí a úprav se dočkal dle tiskové zprávy v oblasti krku řízení. Tam je to trochu divoké, protože se prý zvětšil úhel řízení, technická data ale mluví o tom, že zůstal stejný a zkrátila se trochu stopa, která zřejmě kompenzuje rozvor natažený na 1449 mm (o 2 milimetry více). Ve finále bude hlavní, jak se bude vylepšená verze ovládat, ale jestliže se povedlo shodit 4 kg a trochu se k tomu upravila geometrie směrem k ovladatelnosti, tak už takhle dobře ovladatelná motorka bude jezdit doslova jako kolo. Pro úplnost, ty čtyři ušetřené kilogramy znamenají u Icona 185 kilogramů provozní hmotnosti.

O fous lepší by to tím pádem mohlo být i motoricky, i když vlastně hodnoty vzduchem chlazeného dvouválce zůstávají téměř stejné. Výkonové maximum 73 koní nastupuje v 8250 otáčkách, důležitější parametr u tohohle stroje, točivý moment, nastupuje v 7000 a v porovnání technických údajů tu máme proti starší generaci o jeden newtonmetr méně, místo 66,2 je tu 65,2. Tímhle se samozřejmě továrna nijak nechlubí, na druhou stranu je to jeden newtonmetr, to si vždycky říkám, že se klidně mohl ztratit při měření, v překladu nebo kdekoli jinde po cestě k nám. Mnohem víc se ale zaměřím na celkový projev motoru, odezvu na plyn a na řazení. Jedním vylepšením je totiž nová spojka a uložení bubnu převodovky, takže by snad mohly definitivně zmizet falešné neutrály. Dále se Ducati rozhodla i do svého nejmenšího motoru naimplementovat elektronický plyn Ride by Wire, což vždycky nesu nelibě. Jsem totiž příznivec přímé lankové odezvy, zvlášť u dvouválce. Na druhou stranu se tady díky tomu můžou objevit další elektronické vychytávky, jako jsou jízdní režimy s kontrolou trakce (dvě úrovně nastavení Road a Wet a čtyři stupně kontroly trakce s možností vypnutí), na které cílová skupina zákazníků uslyší. Spolu s tím můžete nově mít Scramblera s oboustranným quickshifterem, naopak náklonové ABS známe už z předchozí generace.

Zmiňovanou cílovou skupinu, kam určitě patří mladí, začínající nebo méně zkušení motorkáři, bude zajímat i možnost pořízení 35kW varianty nebo nový 4,3“ TFT displej, ke kterému je možné přikoupit konektivitu s mobilním telefonem. Ducati u novinky hodně sází na customizaci, což dokládá široká barevná paleta základního modelu Icon nebo další dva nabízené modely Full Throttle a Nightshift. Na ty si ale budeme muset posvítit někdy jindy, ve Valencii se bude testovat základní model Icon, nicméně jako základní stavební kámen této řady nám určitě o zbytku party napoví dost.

Uvidíme tedy, jak moc tyhle drobné změny Scramblera promění. Pokud vás zajímá něco specifického, napište svůj dotaz do formuláře pod článkem a já se na něj pokusím odpovědět, případně zjistit informace od nejpovolanějších přímo na místě.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Zajoch

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

marna
Dotaz od marna položen 31.03.2023 09:52

Má fabrika spustený program na preplácanie účtov za čistiareň po jazde v daždi?

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 11:06

Ne, na stylové motorce se jezdí výhradně za slunného počasí, když není na nebi jediný mráček, odpovídá tomu rosný bod a v dohledu není ani tlaková výše ani tlaková níže...

valentinow123
Dotaz od valentinow123 položen 31.03.2023 10:32

Podle fotek to sedlo vypada znacne anorekticky... chapu, ze za krasu se musi trpet, ale tady to vypada na slusny ocistec, podle fotek je jakoby jeste placatejsi , tenci a hranatejsi, nez u predchoziho modelu.

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 11:04

Žádný očistec jsem neprožíval ani na rozbitějších úsecích ani na konci dne. Vyráželo se v devět, asi ve 4 se končilo, to už jsem zadek cítil ale žádná tragedie na scramblera. Je fajn, že je ploché a dlouhé a dá se měnit poloha.

Jofré
Dotaz od Jofré položen 31.03.2023 11:12

Bude mít Ducati v nabídce originálního příslušenství např. přední a zadní blatník zajišťující správnou funkci?

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 11:03

Blatníky v jiných barvách, komu se nelíbí funkce blatníků, může sáhnout po originálním nepromoku:
https://shop.ducati....earch/result/?q=rain

JacobJ
Dotaz od JacobJ položen 31.03.2023 11:26

Mám otázku na odometer. Končí pri 99 999 km ako všetkých Ducati na ktorých som sa za posledných 15 rokov vozil, alebo s tým niečo konečne spravili? Ak nie, opýtal by si sa ich prosím prečo to tak robia?

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 10:55

Otázka přítomné inženýry překvapila a nedokázali na místě odpovědět, proč to tak je. Asi v továrně nepočítají, že tolik někdo najede :)))) Mám ale slíbeno, že to zkusí zjistit a napíšou, tak snad nezapomenou...

plasa
Dotaz od plasa položen 31.03.2023 13:02

Zajímají mě ty falešné neutrály, jestli si s tím továrna konečně poradila...A taky jak působí přední a zadní odpružení v porovnání s předchozím modelem, jestli je tam nějaká změna. Díky.

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 10:54

Dobrá zpráva, převodovka se povedla! Za celý den nepadnul jediný falešný neutrál, a to jsem se snažil. Proti předchozí generaci po faceliftu nebude výrazný rozdíl, největší rozdíl byl mezi úplně prvním "tvrdým" modelem a zmíněným faceliftem od r. 2019. Já jsem byl s nastavením spokojený.

PetanB
Dotaz od PetanB položen 31.03.2023 14:02

Desert Sled je mrtvý, proto už ho netestujete? Mám zájem o test DS v současném provedení tak, abych ho mohl porovnat se svým vlastním z roku 2019. Děkuji a zdravím Petr Bubeníček

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 10:51

Ano, v současné druhé generaci Scramblera není v nabídce. Pouze základní Icon, potom nejlépe vybavený Full Throttle, což je styl flat track a cafe racer Night Shift. S Desert Sledem se aktuální nepočítá, viz odpověď níže.

Sir_CHerokee
Dotaz od Sir_CHerokee položen 31.03.2023 14:34

Krásné motorečky, ale vyjde stále tak draho u nich servis? Bude někdy český katalog příslušenství? Dá se s nimi do terénu?

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 10:50

Servis je pořád stejný, po 12 000 km desmoservis, po 24 000 km výměna řemenů, takže ano, je to dražší než "japonec, kam se lije jenom olej", na druhou stranu u dvouventilového vzducháče to zase není tak dramatické.
Český katalog bude určitě v oficiálním zastoupení, případně k nahlédnutí zde (snad půjde odkaz): https://www.ducati....%7CSC2G%7CSC800%7C23
Do lehčího terénu se s ním určitě dá, i když s určitými kompromisy. Stání není úplně jak na enduru, ale řídítka jsou vysoko, světlá výška není nijak extrémní, stejně jako zdvihy, celkově je to takový průměr na kategorii scrambler, takže šotolinové cesty, polňačky a lesní cesty dá s přehledem.

Frankie
Dotaz od Frankie položen 01.04.2023 07:56

Nevytratila se s nástupem elektroniky taková ta jednoduchost a hravost ve smyslu nic neřešit, sednout a jet ?
A co model Desert Sled, bude ? Nebo si Ducati mysli, že jeden teréňák v podobě Desert X jí stačí a další už nepotřebuje ?

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 10:40

Trochu jsem se toho bál a ne, nevytratila. Kluci nad tím přemýšleli a s elektronikou to nepřehnali. Je to jednoduchý, dva režimy, kde se trochu mění odezva, výkon zůstává, RbW je na slušné úrovni a trakce neotravuje, navíc, když si jí vypneš, zůstane vypnutá i po vypnutí klíčkem, takže si stačí nastavit ty dva režimy podle svého gusta, nebo ten jeden a nic moc neřešit. Na dotaz směrem Desert Sled byla odpověď "teď s ním nepočítáme" a na zmínku o DesertX tak nějak pokyvovali hlavou, takže taková neurčitá odpověď ale pochopil jsem z toho, že v nejbližší době nebude.

tirreus
Dotaz od tirreus položen 02.04.2023 09:10

Jako bývalý Monsterista se pořád ptám, jaký smysl Scrambler dává, když existuje Monster? Nějak mi jeho raison d'?tre nedochází... Prosím tedy redakci Motorkářů (nikoli výrobce) o vyjádření se k této otázce a zhodnocení smyslu existence Scrambleru vedle Monstera. Třeba to konečně pochopím... ;)

Odpověď od Zajoch z 12.04.2023 10:34

Je to úplně jednoduché - Monster je sportovní motorka, Scrambler je pohodová stylovka. Já jako pořád aktuální Monsterista si dovedu představit mít tyhle dvě motorky v garáži vedle sebe. Monstera na víkendový ježdění v kombinéze, Scramblera na popojíždění po městě, okolí a na vyklidnění, jsou to fakt dvě odlišné kategorie a ty motorky i odlišně jezdí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist