globalmoto_duben_nolan




Suzuki Hayabusa – legenda, která po 20 letech končí. Skutečně?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Petřičák (184) napsal 19.01.2019 v 14:37

Pěkné shrnutí o motorce, která mi už víc než deset let dělá společnost, protože jednoduše nestárne. I po těch dvaceti letech pořád dává smysl taková, jaká je. I když se úplně neubránila době elektronické a musela překousnout ABS a volby jízdních režimů, pořád je to stará škola. Že není využitelná v dnešním provozu je naprostá hloupost. Podvozek si s trochou sebezapření nechá líbit i šotolinu v podobě uválcovaného skalnatého podloží (zdravím do Černé Hory a sousední Bosny). A že se její výkony neslučují s legálními silničními rychlostmi je fakt, který byl platný už v době jejího vstupu na trh. Jen si holt před dvaceti lety motorkáři nenadělali do kalhot z každého pozdravu od přehnaně motivovaného úředníka a i policie se neměla potřebu věnovat pouze výběru silničního mýta.

SensationBlaack (-18) napsal 17.01.2019 v 18:23

Hayabusa... 1 generace sita horkou jehlou aby co nejrychleji odpovedeli na XX... takze? vibrace jak prase, poruchovost a shit brzdy ktery vzali bez rozmysli z litroveho GSXR a dali na masinu o 50kg tezsi :D clanek super ale moc mluvi v superlativech...

KapitanMasakr (-29) napsal 11.01.2019 v 17:31

Na dlouhé cesty bych si koupil jedině Busu.

Nový model bude ...Suza kawasaki díru v trhu nenechá, asi tak jako se špekulovalo , že všichni kašlou na šestistovky co

charon87 (101) napsal 09.01.2019 v 12:28

Kdyz to tady tak ctu, tak chci bekt taky v duchodu a mit ke vsemu neco. Hlavne aby to v podstate nebyl k tematu clanku...

Tvl...

karavanista (4) napsal 09.01.2019 v 10:58+2

Kamikadze-Ace (238) napsal Včera v 20:30 +2
ještě to chce opravit historickou nepřesnost s názvem, který má kořeny v české kotlině ...

Hayabusa vznikla fonetickým překladem skupinky japonských turistů potulujících se kdysi dávno po českém venkově, když zrovna kolem proletěl na svém nejrychlejším motocyklu té doby nikdo jiný než český velikán Jára Cimrman a vyděšené děvečky ze vsi vylekaně odháněly husy z cesty křičíce hay há husa ... tak aby je Jára nepřejel ...

Dovlím si opravit nepřesnost.Nebyla to skupinka turistů,ale průkopník karavaningu v japonsku se svoji rodinou,jménem Nacochatu

CR500 (142) napsal 09.01.2019 v 09:23+1

Myslim ze nejem pro me je to snad historicky nejznamesi moto vubec. Respekt budici originalni vzhled i velky motor je znan dodnes . Dofam ze se podobnevyipadajici ikonicke monstrum v plne sile brzo vrati . H2R potrebuje rivala

JA-NE (767) napsal 09.01.2019 v 08:28

2021 pride kopa novych modelov a mala by tam byt aj nova busa...

yeuop (41) napsal 09.01.2019 v 07:58

fajn clanek, rad bych se na ni jednou svezl, abych vedel, jake to vlastne je

TopSBK (86) napsal 09.01.2019 v 02:07+1

Na světlech sice porazila R1, ale na okruhu je to marnej boj. Někdo jí jezdil v mistráku ve volný, no byla na chvostu. Na tohle busa logicky není.

Lumen (7) napsal 08.01.2019 v 22:44+2

Pro me osobne je Hayabusa POJEM..stejne jako mezi cestaky Goldwing,nebo mezi endury Africa Twin..pral bych si aby udelali dustojneho nastupce ktery bude stale trochu ,,vycuhovat,, z rady

Kamikadze-Ace (3370) napsal 08.01.2019 v 20:30+4

ještě to chce opravit historickou nepřesnost s názvem, který má kořeny v české kotlině ...

Hayabusa vznikla fonetickým překladem skupinky japonských turistů potulujících se kdysi dávno po českém venkově, když zrovna kolem proletěl na svém nejrychlejším motocyklu té doby nikdo jiný než český velikán Jára Cimrman a vyděšené děvečky ze vsi vylekaně odháněly husy z cesty křičíce hay há husa ... tak aby je Jára nepřejel ...

Míra (210) napsal 08.01.2019 v 18:47

Věřím, že Hayabusa si nový model zaslouží a Suzuki to zvládne.

RenekD (47) napsal 08.01.2019 v 16:14

Mel sem ji a mam ji stale rad, a dekuji dobe, ze sem ji mohl vlastnit...trochu tezka (oproti sbk), trochu dlouha (oproti sbk), ale krasne stabilni pri tech mimozemskych rychlostech a jedinecna

renegsx (-2) napsal 08.01.2019 v 16:14+1

BUSA SUPER MAŠINA A B-KNIG TAKÉ,B-KINGA JSEM MĚL A NEMOHU ŘÍCT ŽADNÉ MÍNUS PRO MNE SUPER NAKED A BUSA PROSTĚ LEGENDA A SUPROVĚJ STROJ ŠKODA ŽE SE NEDĚLÁJI TYTO KRÁSNÉ STROJE.

gusangbum (310) napsal 08.01.2019 v 15:19-1+1

Ale no tak, nač tolika mínusů?😀 Měl jsem 2,5 roku model 08 se kterým jsem za tu dobu najezdil okolo 25 t. Km jednou 1400 na jeden zátah z Neunschweinsteinu a zpět a šla z domu, vzpomínám na ní jen v dobrém, ale ten výkon opravdu nepotřebujete...😉Ale jako zkušenost dobrý, znovu už ale ne... tohle jsou dinosauři před vymřením

IvanDvoutakťák (5065) napsal 08.01.2019 v 15:06+1

To Tvoje slovo "ostuda", Bubraku, mně připomělo ostudu, která byla připravená při změně kategorie GP dvoutaktních půllitrů do 4T-990 ccm, kdy se měla jet přechodná sezona s tím,že dvoutakty by měl zdvih. objem 600ccm,aby měly menší handicap a nebyly zlikvidovány šmahem, jak k tomu posléze stejně došlo.
Dnes už je možné publikovat, že pan ing.Jaroš, brněnský ladič a vývojář spalovacích motorů, už měl odladěn válec 150ccm, když spolupracoval s několika týmy MS už v předchozích letech.
Byla to ta skvělá doba (dvoutaktní ), kdy "dvácy" jely jeden válec, "dvěpade" ty stejný válce dva a půllitry čtyři - takový "stavebnice" motorů to byly ...
A pak někdo přišel na ""geniální"" myšlenku,že 4T pětiválcové motory(Honda) budou levnější než komplikované a drahé dvoutakty
Pan ing Jaroš se netajil, jak se těší až 2T "pouhé šestky" budou 4T "litry" stejně vyplácet No škoda, že jsme to nezažíli !

IvanDvoutakťák (5065) napsal 08.01.2019 v 14:43+1

Musíš / musíme ale taky zohlednit, za jak dlouho na těch 270 byla Jawa 350 V4,
za jak dlouho na těch 320 byla RGV 500 V4 a taky, že si žádná (!) okruhovka
té své "fabrické" maximálky mockrát a na žádném okruhu "neužila", že těch
přímých úseků, kde to bylo možné, bylo spíš pomálu
No a poruchovost , stejně jako technologické možnosti Jawy na konci 60.let
a Suzuki v polovině 90. let nemá smysl porovnávat ...

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 08.01.2019 v 14:26

Ivan: tak kdyz Jawa s 350 davala 270 v 60. letech, to by byla ostuda

gio9 (30) napsal 08.01.2019 v 14:18

ikona !
...motor gumovej ,ale návykovej

bulldogbiker (-3) napsal 08.01.2019 v 13:38+1

Japonská legenda
A hlavně spolehlivá.

Hayabusa (12) napsal 08.01.2019 v 12:40+1

HAYABUSA je moje srdcovka

gusangbum (310) napsal 08.01.2019 v 11:45-13

V dnešním provozu už nepoužitelná K čemu 200 koní?...

IvanDvoutakťák (5065) napsal 08.01.2019 v 11:29-1+2

Tommy, všichni nenadávají na USA, ani všichni (já říkám bohužel ! ) nenadávají na EU,
ale v této oblasti, t.j. regulování motorových vozidel, nám bajkerům nemůže nikdo nic
nalhat, jak píšeš
Byla to (ještě) krásná doba, když Hayabusa - Sokol od Suzuki prostě musela "ulovit"
toho Kosa - Blackbirda od Hondy co do maximálky přes 300 km/h a to šlo jedině
prostřednictvím aerodynamiky, což platí dodnes . I v MotoGP1000 ...

A abych zde "ohřál i svoji polívčičku", musím poukázat na fakt(!), že DVOUTAKTY ve třídě
pouhých 500 ccm mistrovství světa GP v 90. letech už TAKY "dávaly" na maximálce
přes 300 km/h , např. RGV500 s jejich 180PS / 135kg "mokré" hmotnosti 320 km/h ...

nevo7 (95) napsal 08.01.2019 v 10:23

Tommy911 : Vždy to je rôzne od kontinentu. Čo je v Ázii, chceme tu, čo je v Európe chcú v USA /napr. taký Tracer 700/.

Tommy911 (16) napsal 08.01.2019 v 10:17-1+4

Vsetci nadavaju na USA a vychvaluju aka je EU uzasna.
V USA sa stale predavaju motorky ako Hayabusa, DRZ 400, Yamaha Dragstar 650, ziaden problme ze maju karburatory, ziadne emisne normy pre auta a pod.
Naozaj chceme toto???

nevo7 (95) napsal 08.01.2019 v 10:16

Pekný článok. Je sranda, ako všetci výrobcovia tlačia poslednú dobu šedú farbu s červenými diskami.

Ondros (158) napsal 08.01.2019 v 10:04

Společně s Blackbirdem XX legendy mého srdce

deep-sk (474) napsal 08.01.2019 v 09:58-2

Busa bola, je a ostane legendou...
ale B-King bolo strasne prasa...

Frankie (731) napsal 08.01.2019 v 09:48

Nic hezkýho, ale JE to LEGENDA

Zelinář (292) napsal 08.01.2019 v 09:23-1+1

Mel jsem dve a nezapomenu. Proste legenda. I kdyby ZZ-R melo treba 1600kubiku, tak Hayabusa je proste jen jedna




TOPlist