Rozhovor se stuntriderem Martinem Krátkým

Martin za sebou má další úspěšnou sezónu plnou akcí. Od posledního rozhovoru utekl nějaký ten čas a vcelku hodně se toho také změnilo. Martin má nový stroj, MZety sice neopustil, ale začal trénovat na upravené Kawasaki ZX6R.

Rozhovor se stuntriderem Martinem Krátkým
Máš za sebu další sezónu nabitou akcema, kde všude jsi byl a která z nich byla nejlepší?

Na začatku sezóny jsem jezdil na třech MZetách a soustředil jsem se hlavně na červnový závod v Maďarsku. Celkem jsem odjel asi 15 akcí, nejlepší byly právě ty závody v Maďarsku a pak byly moc fajn superbiky v Brně, kde jsem spolu s Pepou Sršněm dělal show v sobotu i v neděli.
 
O jakou akci se v tom Maďarsku vlastně jednalo?
Byl to závod Mezinárodního mistrovství ve městě Kaposvár a vyhrál jsem tam třídu Junior Stuntrider, kategorie do 400 ccm. Jezdil jsem tam na MZetách, ale příští rok to snad bude jiné. Z čeho jsem měl největší radost bylo, když za mnou přišel můj dlouholetý vzor Zoltan Angyal, mistr světa ve stuntridingu, a pochválil mi moje výkony na motorce.








Takže příští rok pojedeš už v seniorské třídě?

Určitě, pro seniorskou třídu je základní podmínka startovat se šestistovkou a výš, dál je pak dobrý mít dvě motorky - každou jinak upravenou, rozšíří se tím škála možností a člověk může předvést víc věcí. V Maďarsku je mnohem těžší konkurence než u nás. Kdybych měl druhou motorku, tak bych měl na lepší umístění, mohl bych jezdit víc složitých věcí v řadě. Při závodě není čas zastavit a sundat přední kolo, na to musí být ještě jeden stroj a mezi tím co jezdíš na jednom, tak na tom druhém ti mechanik sundá kolo.

Chystáš se i na jiný závod MS ve stuntridingu příští rok?
Každý rok se závody jedou někde jinde, takže nejde nic přesně naplánovat. Jediný stálý místo je halové mistrovství světa ve Švýcarsku. To je každý rok na konci února a tam jezdí jen 16 vybraných jezdců, kteří jsou vybráni pořadateli z velkého počtu přihlášených. Je to takto dělané, aby tam byla co největší konkurence a tedy i dobrá show.

Zpátky k nám, jaký ohlas jsi měl z Brna?
Byla to super šance jak se ukázat před spoustou lidí. Nikdy jsem před tolika lidma nejezdil, bylo to něco novýho a rozhodně se jednalo o super zážitek, je povzbudivý vidět jak mi fandí plná stráň lidí.








Co nová šestistovka?
Pro mě je důležitý, že jsem dokázal přejít na šestku bez větších obtíží - toho jsem se nejvíc obával jestli mi ten stroj sedne. Ale nakonec se zdá, že bych si s ní mohl rozumět. Vyjímečně jsem jel na ZX6R v tom Brně, ale jinak plánuju používat šestistovku až příští sezónu, budu ji kombinovat na vystoupeních spolu s MZetami. Velká a malá motorka dohromady by mohla být zase trochu změna oproti vystoupení jiných jezdců. Během sezóny jsem se naučil pár nových kousků, popisovat je by bylo na delší dobu, budou ale k vidění na mém novém videu.

Dají se na 6-tce dělat stejný věci jako s MZ?

No něco se dá a něco ne, ale každopádně je to super se to naučit na malé motorce a pak přejít na velkou, protože kdyby se ty kousky měl učit někdo rovnou na velké, tak se to bude trvat delší dobu, bude potřebovat x-krát víc peněz a bude tě to mnohem víc bolet. Váha šestikila a MZ je rozdíl a proto si s ní nejde tak hrát jako s eMZetou. Ale jsem rád, že jsem začal na malé a přešel na velkou, alespoň jsem ukázal těm, co se smáli, na čem že to jezdím. Opravdu mělo smysl se učit na něčem, co skoro nic nestojí, než na drahém vybavení. Náklady na provoz MZ jsou mnohem nižší než u ZXR. Nejvíc odcházejí brzdový destičky, osvědčily se mi Nissiny, docela by se hodil nějaký sponzor nebo tak něco.

Do svého vystoupení jsi zapojil i kamaráda na kolečkových bruslích, kam chodíš na nápady jak se dál rozvíjet?
Hlavně z videí ostatních jezdců, tam se toho dá okoukat nejvíc a pak něco napadne mě a jdu to zkusit. Je spoustu věcí, které nikdo jiný tady v Čechách nedělá. Některé prvky zvládá jen hrstka lidí z celé Evropy, vše je k vidění na zmíněném videu.

Jak často a kde všude trénuješ?
Trénuji téměř každý den přes sezónu už asi třetí rok, trénovat se musí intenzivně a musí se tomu obětovat spousta času. I když je to fyzicky náročné, tak nejtěžší je přemoci se psychicky a "donutit se" jít ven a sednout si na motorku. Dříve se dalo trénovat na jednom pozemku kousek od mého bydliště, to ale skončilo, a tak musím dojíždět na letiště, za které musím navíc platit. A není to zrovna levné, jak by si někdo mohl myslet. I volná plocha něco stojí.

A plány do budoucna...?
Moc rád bych opět vystupoval na různých motoakcích, pak se pokusím umístit na co nejlepším místě v mistrovství republiky, můj sen je již od dětství stát se mistrem ČR, jednou bych si to chtěl splnit. Pak bych taky chtěl vyrazit na nějaký ten závod ME, ale bez druhé motorky to nebude nejspíš žádný extra výsledek... někde na konci první desítky.
K tomu je třeba asi dost peněz? Sháníš nějakou podporu nebo vše zvládáš sám?
Ideální by bylo sehnat do začátku příští sezóny sponzora, pokud by někdo měl zájem, tak ať se ozve, na podmínkách se určitě dohodneme. Se zajištěním od sponzora a s druhou motorkou by se dalo možná konkurovat na závodech špičkovým jezdcům.

Přeju ti hodně dobrých startů a hodně úspěchů v příštích závodech a na vystoupeních.
Díky.


Video


www.martinkratky.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.07
Známkováno: 27x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist