yamaha_demo_tour

Recenze: Valentino Rossi the Game

Kapitoly článku

A tady se konečně dostáváme k tomu důležitému, tedy k hraní. Kdo má předchozí zkušenosti s dosavadními tituly MotoGP od Milestone, bude ihned jako doma. Grafika je na velmi vysoké úrovni a vše je opět dotaženo do trochu lepších detailů, než u minulých her. U samotného závodu můžete nastavit nejen obtížnost soupeřů, ale i různé berličky v podobě asistencí. Já jsem samozřejmě volil co nejrealističtější fyziku, manuální řazení a absenci jakýchkoliv asistencí, ovšem hra vám může v mnoha ohledech významně pomoci.Pokud například nastavíte nižší úroveň fyziky, můžete si dovolovat věci, co byste si na vyšší úrovně (nedejbože na opravdické motorce) dovolit skutečně nemohli. V zatáčkách můžete dobrzďovat nepovedené nájezdy dle libosti, motorka nejeví náznaky těžkopádnosti a vše je naprosto jednoduché. Zvolte však vyšší obtížnosti a náhle už to taková sranda není. Projet okruh čistě vyžaduje trochu umu a znalost trati a co nedobrzdíte před zatáčkou, budete v ní napravovat už jen s obtížemi. A to nemluvě o faktu, že některé stoje umí na výjezdech pěkně pokousat.V tomto ohledu jsou mimochodem naprosto geniální staré, legendární půllitrové dvoutakty a litrové čtyřtakty, které přišly po nich. Divoké a uřvané stroje připomínají jízdu na střele a jejich vedení vyžaduje klidnou ruku a precizní práci s plynem. Hodně pomůže i jediný dovolený elektronický doping, který spočívá v nastavitelném traction controlu. Přímo za jízdy jej můžete přepínat do jednoho ze čtyř režimů nebo zcela vypnout. Kombinace štěkavého dvoutaktního půllitru, mokré trati a vypnutého TC ale tak nějak automaticky znamená efektní tanečky na výjezdech z utažených zatáček, nezřídka doprovázené vyhazováním jezdce ze sedla. To je sice předem nadefinované, ale přesto hezky udělané.Na slabších kubaturách se nicméně vyplatí začínat stejně, jako v reálném životě motorkáře. Velká třída MotoGP nebo R1M je sice hezká v tom, jak rychle umí jezdit, ale na Moto3 nebo starších 125 cc uděláte ze začátku o mnoho více parády a nebudete při tom neustále ležet na tlamě. Mezi motorkami je rozdíl nejen v rychlosti, ale i v tom jak brzdí nebo v tom, jak lehce se přehazují ze zatáčky do zatáčky. V tomto ohledu hra vcelku pěkně kopíruje reálnou fyziku a ve výsledku mě jízda s kubaturami Moto2 bavila pro svou lehkonohost kolikrát víc, než MotoGP nebo snad výše zmíněné půllitry.Jak ale hrdě hlásají všechny oficiální materiály kolem hry, na silničních motorkách a asfaltových okruzích to nekončí. Aby mělo Valentino Rossi the Game něco navíc oproti loňskému MotoGP 15, padlo rozhodnutí vtisknout hře ještě jízdu na ploché dráze a také dvě automobilové disciplíny. Kolem těchto prvků panovaly od počátku velké obavy o to, jak dobře budou vyvedené. Jestli byly oprávněné? Z části bohužel ano.Začnu tou nejpovedenější disciplínou, kterou je bezesporu plochá dráha na upravených super motardech. K dispozici je několik značek, motorky se velmi intuitivně ovládají a řídit zatáčky plynem je docela sranda. Ve výsledku jízda nejvíc trpí na to, že je k dispozici jen jeden jediný okruh a sice MotoRanch, jen pokaždé jinak namotaný.Zato automobilové disciplíny už tolik úspěšné nejsou. Jako první jsou tu jízdy s rallye Fiestou. Auto je jen jedno a nabídka tratí neobsahuje žádné výlety mimo asfalt, ale ovládání i fyzika jsou vcelku použitelné. Sice trochu těžkopádné, ale dá se. O dost hůře dopadla snaha o driftovací závody, ve kterých sbíráte body s Fordem Mustang. Tady už není ovládání těžkopádné, ale spíše hodně, hodně arkádové. Auto se ani zdaleka nechová předvídatelně nebo snad jakkoliv realisticky a celkový dojem je spíše jako z nějaké minihry. Na celkovém obrázku navíc nepřidá ani zvuk. Kdo by očekával řev osmiválcového Mustangu, ten bude bohužel zklamán. V tomto případě bych hádal přinejlepším sekačku na trávu.Samozřejmě, že se jedná hlavně o vítané zpestření a provedení hodné plně-autových titulů nelze očekávat, ale zejména driftovací disciplína není vážně nic moc a celkově platí, že hra je opravdu dobrá pouze tehdy, jezdí-li se po dvou kolech. Alespoň, že ty motorky dopadly tak dobře a taky, že závodů s auty budete muset absolvovat jen pár.Celkově tedy od Valentino Rossi the Game dostanete o hodně víc, než kdyby se jednalo jen o další sezónu titulu MotoGP. Kromě kompletního obsazení startovního pole pro tuto sezónu je tu i spousta dalších lákadel, mezi které patří například jízdy na Yamaze R1M nebo promyšlená kariéra s hezky udělaným postupem a různými doplňkovými závody. Komplexnost hry a její encyklopedičnost okolo legendárního jezdce z ní potom dělá něco jako povinnou četbu pro všechny Rossiho fandy.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE