RaceVest: Airbag pro motorkáře

Říká se, že motorkáři se dělí na dvě skupiny; ty co spadli a ty co spadnou. Bohužel musím konstatovat, že to bude pravda. Když se podívám na své známé, co na motorkách jezdí, patří už všichni do té první skupiny a to včetně mě. Z toho vyplývá, že počítat s takovou situací je prostě nutnost a je jen otázka, jak jsme na tu chvíli připraveni.

RaceVest: Airbag pro motorkáře

Základní motorkářské vybavení je asi každému jasné. Poslední roky se ale stále více prosazují i nové prvky pasivní bezpečnosti jako jsou airbagy pro motorkáře. To, že mají svůj význam nejlépe dokládá jejich používání a testování u profesionálních jezdců.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Dnes si představíme airbagovou vestu od japonské společnosti Hit-Air, ktreou k nám dováží firma M-Style.

Vesta se nabízí ve dvou provedeních, na okruh a na silnici. Mezi klíčové vlastnosti okruhové verze RS-1 patří její tvar. Vesta by měla výborně sedět a to i na kombinéze, která je opatřena aerodynamickým hrbem. Stejně tak je myšleno na náplň s CO2, která nebrání jezdci v pohybu, i když potřebuje zalehnout na nádrž. Vyrábí se ve čtyřech barvách a dvou velikostech, k přesnému doladění můžete použít stahovací popruhy.

Pokud si vyberete silniční verzi MLV máte k dispozici také dvě velikosti, ale výběr barev je navíc doplněný o dvě reflexní. Vesta se dá nosit na jakékoli oblečení a dokonce umožňuje i použití batohu na záda. To za předpokladu, že mezi vestou a batohem bude ponechána vůle na její rozvinutí. Vesta rovněž obsahuje stahovací popruhy na doladění velikosti tak, aby přesně seděla.

U obou modelů dojde v případě aktivace k naplnění airbagu do 0,25s. Po jeho rozvinutí poskytuje zvýšenou ochranu klíčovým oblastem krku, páteři a bedrům. Bezpečnost pak lze ještě zvýšit vložením zádového, hrudního a bočního protektoru do vesty.

Spouštěcí mechanismus je tvořen pružným ocelovým lankem, které by nemělo jezdce nijak omezovat v pohybu. U okruhové verze je lanko uchycené na zádech a připojené k rámu motocyklu v jeho zadní části.  U silničního modelu je spouštěcí mechanismus na hrudníku a lanko je vedené k rámu pod sedlem. Pro aktivaci airbagu je potřeba vyvinout sílu v tahu 30 kg, takže při opomenutí se odepnout, nedochází automaticky ke spuštění a jezdec je pouze “zastaven” v pohybu. Životnost vesty je minimálně 5 let při standardních podmínkách používání. Airbag i vestu lze po pádu a podrobné prohlídce ve většině případů použít opakovaně.

Pokud byste měli zájem vestu vyzkoušet, je to možné. Vesta RS-1 je k zapujčení na vybraných okruhových akcích během roku. Termíny jsou uvedeny zde. Silniční model MLV si můžete zapůjčit i v jiné dny a to i na delší dobu. Zápůjčku si domluvíte na stránkách dovozce www.racevest.cz

Obě vesty jsou vyrobeny z Polyesteru 600D a airbag z polyuretanu. Váha záleží na velikosti a je v rozmezí od 1150g do 1300g.

Cena okruhové vesty je RS-1 je 15 900 Kč s DPH. V ceně je zahrnuta vesta s airbagem, CO2 náboj, propojovací kabel a zádový chránič.

Cena silniční vesty MLV je 13 800 Kč za standardní provedení nebo 14 700 Kč za reflexní variantu. V ceně je zahrnuta vesta s airbagem, CO2 náboj a propojovací kabel.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.88
Známkováno: 16x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Související firma
  • M-Style

    Bazar, náhradní díly, příslušenství




TOPlist