yamaha_tenere_duben




Moto Guzzi V9 – skok přes vlastní stín

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
650ccm (88) napsal 12.07.2016 v 16:40

Článek přesně popisuje situaci. S autorem se neshoduji jen v několika detailech.
Během jednoho odpoledne jsem si v Kořenově mohl vyzkoušet všechny 3 mašinky. Výkonostní rozdíl mezi V7 a V9 je neuvěřitelný. Zatím co V7 je krásná koloběžka, kterou musíš milovat, jinak si ji nekoupíš, tak V9 je motoricky dospělá.

Na Bobberu se mi líp sedělo (nejlépe se mi ovšem sedělo na V7), ale na mokré silnici byly ty tlusté gumy docela neštěstí. Může to také být tím, že jsem jel ve dvojici se Stelviem, které udávalo ostřejší tempo.

Na Roameru mne dřív bolel zadek, ale zase se líp chovala na mokru (nechápu, ale cítil jsem to tak - ovšem jel jsem ve dvojici s Audace, která na mokrou horskou silničku není to pravé, tudíž tempo bylo rozvážnější).

Ještě okomentuji "hlad po otáčkách". Ano - V9 se vytáčí rychle, ale taky brzo zasáhne omezovač. To není výtka, jen konstatování vlastnosti. Je jasné, že tenhle vzducháč se nemůže vytáčet jako vodou chlazená japonská šestka.

LuckyGhost (9) napsal 08.07.2016 v 23:50

Na Racera a Scramblera jsem zvědavý. Prozatím když jsem si je obě prohlížel a vedle stály V7 (třeba právě nové Stornelo), tak mi přisly nezajímavé až nudné.

Destroyer (237) napsal 08.07.2016 v 15:58

super, vďaka za článok, je to asi posledný vzduchom chladený motor a ak sa vyrobí verzia "classic" ktorá by sa podobala "le mans V7" pravdepodobne by som začal uvažovať o opätovnom rozšírení môjho vozového parku, keďže prevádzka bigboy-a vyžaduje údržbu veterána.
...Nebodaj keby spravili cestovné endurko s mierne krajším designom ako je Stelvio a týmto motorom pri hmotnosti v blízkom okolí 200kg bez voliteľných palivových máp a trakčných kontrol a neviem čoho ešte všetkého čo nám robí z motoriek pojazdné tablety - IHNEĎ by som si ho zaobstaral. (napokon som rád že k tomu asi nikdy nedôjde, pravdepodobne som práve ušetril )

Steve-CZ (259) napsal 08.07.2016 v 12:27

Máme doma již nějaký čas V7 II, jsme z ní nadšení a tak jsem čekal od "devítky" ještě něco lepšího. Bohužel, svezení na ní bylo zklamáním, motorka je nudná a nezábavná, je tam již hodně znát ta "sterilita", kterou nás oblažuje Velký Bratr z EU i u všech ostatních výrobků. Je mi to líto.

lukee159 (0) napsal 08.07.2016 v 07:58

Ten Roamer v té bílé barvě s červenými pruhy vypadá hodně dobře. Celkově je ta motorka dělaná hodně precizně a hraje se tam na detaily - třeba to maximální úsilí o schování/zamaskování moderní techniky v prostoru motoru. Byl by to skvělý parťák k mému Stelviu

sered (113) napsal 08.07.2016 v 06:27+1

Je videt ze kdyz se umi tak to jde i na debilni Euro 4 i s kraaasnym klasickym vzduchacem!

Zedsdead (293) napsal 07.07.2016 v 22:14+1

40kW - 60Nm...850 ccm?
To se moc v té Guzzině nenadřeli s tím motorem.

Kulasec (56) napsal 07.07.2016 v 21:46+2

Dušane hezky napsané. Vypiplaný design dělá své a je vidět, že když se chce, dají se splnit i ty zatrachtilé EURO normy, a ne jako jiní házet flintu do žita.
Stroje jsou to krásné, kdybych si to mohl dovolit, sám bych nevěděl který zvolit, ale nakonec by to stejně bylo Griso 1200 SE v Tenni Green.

Tea108 (7) napsal 07.07.2016 v 19:35

Miluji tyhle motorky, design dokonalý.

afro-r1 (513) napsal 07.07.2016 v 17:45-2

Podelny boxer a V2 jsou nocni mura kazdeho vyvojare-ergonoma. V2 snad jeste vic, neb s u boxeru se da jeste se stehnem a lytkem trochu hybat v koleni. Samotna stehenni kost u V2 se nastavit neda.
Choper, enduro, okruhovka se z toho neudela, jeste tak nahac, ale i tam to neni idealni. Bud je motor moc vpredu, nebo jezdec moc vzadu, nebo neni kam dat nohy.

Kandelábr (104) napsal 07.07.2016 v 15:10

Motorka, je moc hezká. Trošku to vypadá jako Sportster z Italie, ale nemyslím to nijak zle. Tenhle styl se mi prostě líbí 0

danjan (4) napsal 07.07.2016 v 11:13

Zkousel jsem Ramer, Bobr, obe prijemne, ale je pravda, ze jsem mel holene vlastne porad na valci a trochu mi to vadilo pri razeni. Nakonec jsem objednal V7, je vice autenticka

Redguy (116) napsal 07.07.2016 v 10:41

Ta větší svižnost Bobberu vychází spíš s posazu, Roamer má řídítka dost vysoko, takže se mi trochu hůře ovládal. Jinak obě motorky parádní a motor super, měl jsem jen dva problémy. Levou holení jsem furt mlátil do palice, ale to šlo vyřešit posednutím víc dozadu. A motor není vůbec slyšet, pořád jen kňourá převodovka, takže to rozhodně chce laďáky.

major (0) napsal 07.07.2016 v 10:02

Ahoj, měl jsem také možnost projet oba modely, jak na rozbitých okreskách, tak na lepší jedničce i na dálnici. Musím naprosto souhlasit se steve2. Roamer působí hodnotněji a pro vyšší jezdce (185cm) je jízdní poloha o dost příjemnější než na Bobberu.Rozdíl v pneu jsem při jízdě prakticky nepocítil. Stejný názor měl i kolega, který jel se mnou a moto jsme si navzájem prostřídali. Podvozek se chová u obou prakticky stejně, na horších silnicích s nekvalitním povrchem to není žádná sláva, ale dá se. Např. oproti HD 1200N je vyloženě komfortní . Co mne ale zcela uchvátilo je motor V9. Tak velkou porci krouťáku a výkonu, který má ještě sametový nástup a je naprosto bez děr, jsem opravdu nečekal. Zejména po přečtení tech. údajů. Motor působí jako podstatně silnější a výborně se zvedá z nižších otáček a menších rychlostí i na vyšší převodové stupně. Prostě stroj ideální pro ty kdo mají rádi klouzat se krajinou na "krouťáku" a moc neřadit. Co je také velice pěkné je zvukový projev motoru, díky dobře provedeným koncovkám. Krásné a neobtěžující bublání, tak jak to guzzi předvedlo již např. u 1200Sport. Kontrola trakce funguje dost účinně. Aby jste zahrabali na šotolině, je třeba ji zcela vypnout. Co se týče sedačky, tak ta je skutečně pohodlná přesně tak jak vypadá, tj. nic na dlouhé jízdy. Nicméně to ale od takovéto motorky ani nikdo nečeká. Kdo by chtěl na tomto stroji povozit svou přítelkyni, tak asi jedině za trest a to jak pro řidiče, tak zejména pro baťůžek. Pro větší chlapy je to opravdu jen jednosic. Brzdy jsou, jak bylo napsáno v článku, velice dobré. Někoho může překvapit tendence k rovnání motorky při brždění v zatáčkách, ale nic na co by se nedalo zvyknout. Jinak se jedná celkově o poměrně malou motorku, tudíž hřmotnější postavy na tom budou působit poněkud komicky, ale určitě se za řidítky složí a jízda nebude nepříjemná. Osobně jsem byl z motorky velmi mile překvapen a pro městkské jízdy a i pro ostřejší řádění na okolních okreskách je to výborná mašina. Kdo např. uvažuje o HD sportster, tak by si měl tuto krásku určitě také projet.

JaraX (5) napsal 07.07.2016 v 09:38+3

No on ten úvod je částečně jak zprávy Rádia Jerevan, zřejmě převzato z nějakých vtipně přeložených tiskových materiálů. Co myslím já, bylo to asi takhle...

"Podmínka byla, aby motor najel alespoň 100 tisíc kilometrů do vyřazení stroje." - Nebylo to do vyřazení, ale do generální resp. první větší opravy. Po 100t se policejní stroje tuším nevařazovaly.

"Carcano tedy společně s konstruktérem Cantonim zvýšili obsah na 703 kubíků a předali svůj motor dvornímu MG staviteli Umbertu Todarovi, aby na jeho základě postavil motocykl V7-700." - Motocyklová V2 má s tím V2 motorem zamontovaným do pětikule, a s tím dalším taky jiným V2 zamontovaným do Mulo Mecanicco 3x3 společný asi tak to, že je to V2. Jinak skoro nic.

"V roce 1975 přišel na svět pod palcem De Tomasa motor V35, V50 a velmi inovovaný V65. Poté V75 následovaný obecně označovaným V7." - Smallblock V35/50 je oproti bigblocku podstatně jiný motor, hlavně lehčí levnější jednodušší, V65 nějak podle mě velmi inovovaný oproti 35/50 není, ale to je věc názoru. Pakliževá ovšem autor nemyslí první V65 se čtyřventilem, to by byla jiná
Novodobá V7 je smallblock, stará bigblock, to tam ale myslím někde stojí správně. Prostě marketing.

"Oproti původní V7 se zvýšil průměr vrtání na 84 mm (V7-80 mm). Pro zajištění vyššího kroutícího momentu v nižších otáčkách byl zvýšen i zdvih na 77 mm (V7-74 mm). Tím vzrostl zdvihový objem na 853 ccm a motor je výrazněji nadčvercový než byla V7." No podle mě 84/77 je jasný podčtverec, stejně jako 80/74, tak nevím...

"Snížením vůlí ve válcích se zvýšil kompresní poměr na 10,5:1 (V7-9,6:1)." - tak to bych chtěl vidět... snížením vůle čeho? Mrtvý prostor mezi dnem pístu a spalovacím prostorem jsem jako vůli ještě neslyšel.

Ale jízdní dojmy zase popsaný pěkně, to je důležitý a to musím pochválit

steve2 (102) napsal 07.07.2016 v 09:27+1

Měl jsem též tu čest svézt se na obou modelech a mám pocity opačné než autor. Roamer působí hodnotněji ( chrom, lesklý lak, to bude pěkné vždy) a na nerovnostech je pohodlnější než bobber. Ten je opravdu mnohem tvrdší a nepřiíjemně drncá. Samozřejmě na pěkném asfaltu je s ním možná o něco sportovnější jízda než s Roamerem. Je fakt, že Bobber vypadá více cool a kopíruje dnešní módu: základovka místo laku a lak místo chromu - výrobce ušetří a ještě je to in - prima móda.

stráťa (104) napsal 07.07.2016 v 09:01

Neměla náhodou první V7 "big block"? Mám takovej pocit že small block přišel až později?




TOPlist