Martin Kopal - DS Sport
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 6.12.2013 | Zobrazeno: 19 867x
Poslední dobou se asi nejednomu z nás honí hlavou depresivní myšlenky. Sezóna v háji, do jara daleko - dá se vůbec dlouhá zimní pauza nějak využít? Kromě toho, že je spousta času na sezení v hospodě nad fotkama z letních motovýletů, má tohle sychravé období ještě jednu pozitivní stránku. Na co nebyl v sezóně kvůli ježdění čas, to se dá do dubna v klidu vyřešit. Co si takhle konečně opravit silniční lišej na kapotě? Nebo si rovnou splnit sen, a hodit celou motku do barev oblíbeného závodníka z televize? A co takhle postavit nějaké kafíčko, když jsou teď tak populární? Byli jsme se podívat, jak to dělá profík - Martin Kopal ve své modřanské dílně.
Jak sám autor říká, správný café racer dělá hlavně dělá hlavně nádrž, a je vidět, že tady si dal hodně záležet. Však už má s takovou prací dlouholeté zkušenosti - první kapoty laminoval ve čtrnácti do formy ze sádry, vymazané eprosinem. Tenkrát chtěl mít fichtla jako nikdo jiný, a to se mu povedlo. Tříkoňová padesátka nastrojená do celolaminátu se sice sotva uvezla, ale byl to v Praze jediný Mustang v provedení supersport. Později fichtla vystřídaly silnější mašiny z Týnce, a každou z nich si Martin vlastními silami přizpůsobil k obrazu svému - to už se nebál sáhnout flexou a svářečkou do rámu. Kladný vztah k motorkám mu zůstal i po vojně (a změně režimu, kdy se objevily první japonské stroje), a od té doby se jejich opravami, úpravami a především lakováním živí.
Jeho firma DS Sport funguje od roku 1994 a momentálně sídlí v pražských Modřanech, kam jsme se zajeli podívat. Hned u vchodu nás přivítal kompletně překopaný V-Max v zářivých barvách, kterého si právě přijel jeho majitel. Ten byl s výsledkem práce tak spokojen, že si rovnou objednal další přestavbu na Mad Max, tentokrát ze staršího modelu.
Jeho každodenním chlebem je ale samozřejmě lakování "obyčejných" motorek z ulice. Během naší návštěvy Martin právě dodělával opravu odřeného ráfku na MV Agustu, v plniči měl připravený blatník z Vespy, a viděli jsme i jednu rozpracovanou přilbu. Neodmítne ale ani rozlámanou kapotu ze supersporta - těch ale jezdí čím dál míň. Pořád však není problém plasty svařit, vykitovat a znovu nalakovat tak, že to zvenku nikdo nepozná.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)