yamaha_mt09




Kawasaki Ninja H2R: turbo-mega-super-bike

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bmw3568 (0) napsal 22.04.2016 v 23:08

Kawasaki = Nejvíc...

DOMINATOR (1260) napsal 29.04.2015 v 12:05

Levné věci nekupuji

Bothrops (249) napsal 28.04.2015 v 16:43

jako je opravdu hnusna, podle me dost. Ale technicky lahudka. Masina se mi ale musi libit takze do ni nejdu

Míra (210) napsal 28.04.2015 v 16:26

puffybodie
Jestli to nemá asistent rozjezdu do kopce,tak to asi nemá ani asistent jízdy z kopce.
Jak na tom ty mladý budou jezdit?

puffybodie (391) napsal 28.04.2015 v 16:02

Startovaci asistent??? No ale je to marny, nema to asistent rozjezdu do kopce jako hustokrutacke KTM, takze frikulini to budou obchazet dalekym obloukem, protoze to sice budou schopni s asistentem nastartovat, ale rozjezd do kopce bude na nich a to uz nedaji

KapitanMasakr (-29) napsal 09.04.2015 v 11:15

Mě se vůbec nelíbi ten vzhled je to jak z cirkusu, taky by se mohli jednou inspirovat z motogp v tomhle ...A už vůbec nechapu, proč bude h2r série jen zase omezená.

fourman (87) napsal 31.01.2015 v 01:08

Tušák: homologaci má přece H2, článek je o H2R, ta ji nemá.

JP38: Zmíněné servisní intervaly platí jen pro 326K H2R. JP38 zapomněl přoložit, že zmíněný údaj 15 a 30h znamená 15 nebo 30h provozu v otáčkách vyšších než 8000. Kolik asi tak procent z jízdy pojedeš s 326 Koňovou motorkou nad 8000 otáček? V těch 8000 tam už bude tipuji 200K, možná více.

Tušák- (9) napsal 30.01.2015 v 20:46

Ahoj JP38. S tím turboefektem jsi mě nezklamal protože ho důvěrně znám, navíc tu krátkou prodlevu mě vynahradí bohatá radost. Ale teď k tomu pohonu turbíny, jak jsem psal že je ,,unikátní'. To že to je starý patent jsem nevěděl, ale mě na něm zaujalo to že ten finální planetový převod dokáže přenýst velký síly a zároveň tlak na hřídel turbíny je vyrovnaný, vycentrovaný, takže nulový tlak. Stačí si představit jaký musí udělat zrychlení otáček turbina při přidání plynu z volnoběhu. Nejsem ing. techniky abych ten tlak na zuby koleček spočítal, ale zhruba si to představit umím.
Já tomuto řešení s přetlakování motoru věřím a myslím že to má budouctnost, tedy pokud to KAWA nezazdí. Hlavně proto že to vrátí novým moto starou dynamiku starých motorů a zároveň vysoký výkon. Dnešní moto jsou v zájmu vyššího výkonu honěný do čím dál vyšších otáček a hov..o do hov..a. Výkon je měkký a když to jede v obci padesátkou tak to piští jako Boeing při rolování.
To jaký si dala KAWA podmínky prodeje mě teda fakt překvapilo, hlavně to že si neudělala homologace pro silniční provoz a pak taky ty servisní intervaly atd. Mě to připadá jako by si KAWA chtěla udělat ze zákazníků soukromé neplacené zkušební jezdce kteří jim to testování platí ze svého. Už ten výfuk se mi nezdál, že by pojmul takový průtok a stačil to utlumit.
Tak či tak, doufám že se projekt podaří.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 29.01.2015 v 10:40

Tak už mně to došlo - je to nejblíž k Salt Flats u Bonneville ...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 28.01.2015 v 09:40

Nevím proč bude výhradní distributor H2R právě v Kalifornii ...

JP38 (65) napsal 27.01.2015 v 17:52

Pro ty ktery zajima vic, posilam slibovanej link. Je trochu podrobnejsi a technictejsi, nez ten ceske. Ale hlavne na konci clanku pisou o tom, ze to je motorka na uzavrenej okruh, bez veskerejch, zaruk, zivotnost do prvi repase je 30hod, provozu atd. Clovek znalej alespon zakladu anglictiny si to lehce preloz.

//www.roadracingworld.com/news/kawasaki-releases-more-details-about-the-300-horsepower-50000-ninja-h2r/

IvanDvoutakťák (5047) napsal 27.01.2015 v 17:18

Konečně nějaké "konkrétno" aspoň na webu !
Taky nejsem škarohlíd, ale černej humor je můj šálek čaje
Takže v Česku povinné testy H2R na silnicích v provozu pro důchodce
- je nás prej moc

JP38 (65) napsal 27.01.2015 v 15:03

Tusaku-tusaku, musim te zklamat, ze se tu nikdo nezminil o turboefektu, ale myslim, ze to v tehle diskusi snad vsichni vedi. Ano zminena kawa ma odstredivy kompresor pohaneny mechanicky a nevyuziva tedy energii vyfukovych plynu k pohonu turbiny. Tim take nemusi resit, zadnou prodlevu pri pridani plynu. Tim ale veskery vyhody konci. Asi te zklamu, ale tohle reseni pouzivali bezne letecky motory z wwIi. Planetovej prevod se zde primo nabizi, protoze se dosahne snaz vysokeho prevodoveho pomeru, nez u klasicke kaskady. Jinak spousta tehle systemu je patentovanejch a byly tu davno nez tenhle projekt prisel na svet. Prohledj web, staci napsat planetary driven turbochrgers, a vypadne na tebe pytel odkazu.
Koukal jsem trochu po webu a zjistil jsem, ze tahle nadupana verze kawy se bude prodavat pouze pro jizdu na okruhu, s pnematikama typu slick, bez jakekoli zaruky, stejne jako zavodni specialy, vyrobce predepisuje, pravidelne kontroly, po15h jizdy a samozrejmne nabada k uziti ohrivaku, pred jizdou. Tohle ma k seriovy motorce opravdu dost daleko. Kdo mi neveri muzu zde umistit link, na ten clanek- je v anglictine. Omlouvam se vsem, kdo si mysli, ze jsem nejakej skarohlid, kterej ma neco proti kawasaki a pokroku. Tak to neni, ale nejsem za zelena utrzenej ani tady nechci machrovat, chci jenom uvadet veci na spravnou miru, protoze me ty piar centraly velkejch znacek docela se..ou, taky pro ne delam...

Fero83 (12) napsal 25.01.2015 v 23:56

Já bych ji asi nezvládl. Smutná pravda. Přesto všechno jak se řeší její praktické využití, myslím že je i tento počin něčím užitečný. Znamená to vývoj a hlavně touhu výrobců pokoušet se posunout zase někam dál

IvanDvoutakťák (5047) napsal 25.01.2015 v 21:11

S cenou není co řešit, tak jako s "maximálkou" , Jean - do nabídky na trhu je ještě hodně daleko
Třeba bude ta H2R opravdu nejlepší ...

bulldogbiker (-3) napsal 25.01.2015 v 21:03

Žádná italská sračka
Japonci jsou zase nejlepší!
Bomba

jean192 (153) napsal 25.01.2015 v 19:25

IvanDvoutakťák, prečo stále riešiš tú cenu? Ariel Square four si tiež mohlo dovoliť len "pár" ľudí a bola to najsilnejšia mašina tej doby. Ked je niečo top, tak to býva top aj cenou.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 25.01.2015 v 11:40

Chci toto napsat co nejsmiřlivěji a tak začnu tím, že o "turbo" nevím skoro nic
a oceňuji Tvůj "turbo-záběr" na tolika motocyklech s touto výbavou
Vraťme se do reality : AŽ bude H2R "na krámě" a budou k mání první NEZÁVISLÉ
testy, pak teprve bude mít smysl porovnávat tento supermotocykl se sporťáky sou-
časnými, případně těmi, které budou na trhu v době až H2R skutečně bude k mání .
Zatím nevíme ani ten (pro "jednoduché povahy" jako jsem např. já důležitý) údaj o
maximálce ... Turbozátah - úžasná věc, ale posoudit jeho přínos při jízdě po silnici
a okruhu, dokáže JEDINĚ ten, kdo už zmákl některýho ze současných "litrů" , protože
výkon (ani s turbem) ještě neznamená jízdní vlastnosti a ty hrály VŽDYCKY prim .
No a cenutu už nechávám úplně na konec. Většina ale si vždycky raději pořídí
dva "sporty"za stejnej peníz jako nějakou "vlajkovou loď" , si myslím .

Tušák- (9) napsal 24.01.2015 v 23:24-4+1

Tak jsem si přečetl komentáře, hlavně ty negativní, a musím říct že jsem zhnusen těmi primitivy co si rádoby říkají motorkáři a o motorech a jejich vývoji ví hovno. Je to stejný jako před 27 léty kdy byla první vlna Turbomotorek od japonských značek. A z dobových zdrojů vím že kuli lidský omezenosti motorkářů se vývoj zastavil. Kawa byla tehdý poslední z nich, poučila se a nasadila největší obsah 750, ( Honda byla v poměru obsah/výkon lepší). Tak se vůbec nedivím že Kawa nasadila takový kalibr. A že na to nemám prachy? No a co, to nevadí. Hlavně že je to na světě. A kdybyste Vy kritikové a shazovači pokroku přemýšlely, tak Vám dojde že z tohoto úspěšného projektu můžou vzniknout i menší verze, např.objem 500/výkon140 PS. To už je hodně zajimavý, že.
A ještě poznámka: Snad nikdo se v komentářích nezaobíral samotnou technikou pohonu turba. Podle mě je to vymakaný a to řešení planetovým převodem je unikátní. Zajímalo by mě kolik z Vás pochopí proč. Srovnávání s autem a pod. je nesmysl, i s Hayabusou+ kitem. Klasický turbo má prodlevu výkonu, ale nova Kawa ne.
Pro potrefený husy: Jezdím na turbomoto, takže vím o čem píšu. Turbo zátah se nedá nahradit větším obsahem.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 23.01.2015 v 08:45+1

A kolikže na topspeedu ta H2R Ninja jede ??

FicoKiller (3) napsal 22.01.2015 v 17:14

Okrem pekného dizajnu, nepoužiteľná motorka. Podľa viacerých zahraničných testov je tento motocykel robený čito na top speed. Jazdné vlastnosti na okruhu, "čo je podstata super bajku" sú u konkurenčných výrobcov o level vyšie. Tak premýšľam dať 50000 eur za motocykel, ktorému to natrie stará R1 za 14000? Keď chcem top speed tak si kúpila hayabusu+turbo a nejaké úpravy to celé ma výjde do 20000 a pokorím 400km/h. Ale inak pekná motorka.

Mistr-kat (543) napsal 22.01.2015 v 00:11

Ufff...

Rudýn (24) napsal 21.01.2015 v 14:27

Na youtube už je pár docela zajímavých videí.

JP38 (65) napsal 21.01.2015 v 14:25+1

Typku-tvuj obdiv chapu, uvidime jak celej tenhle projekt dopadne. Jinak prevodovku s dog ringama a kolama ve stalym zaberu se sikmym ozubenim ma v serii sestivalcovej bavorak gt 1600. Mej se chlape

IvanDvoutakťák (5047) napsal 21.01.2015 v 14:15-2+1

"Lidí, kteří na TOTO mají, je dost" , souhlasím, Jean Jenže takoví mají i dost na to,
aby přes 300 km/hod jezdili v pohodlí sedadla automobilu a pokud by jim někdo
neřekl předem, že na motocyklu na ně bude "foukat", nepřežijí dlouho ... Teda pokud
na TOMTO nebudou jezdit jen na "nějakým letišti" ! Každej, kdo se na SOUČASNÝM
litrovým supersportu "povozil" byť jedinou minutu (a neříkám KDE ! ) na plnej, t.j. bohatě nad 200 km/hod, potvrdí, že to není žádná "sranda" . Stačí na Hayabuse ...
Když byl Blackbird novinka, četl jsem v německém časopise článeček, jak na dálnici
"závodil" s nějakým Porsche : pravda, "trošku" mu ujel, ale jak se naskytla možnost
z dálnice odbočit a ukončit to "šílenství kolem 300km/hod", neváhal . . .
"Batman-vozidel" už byla řada - Nuda byla a zůstává(dizajnem) jedinečná
Divím se, že v Hamamatsu od té doby "nešáhli" trochu do motoru a nevyjeli znovu
//www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_nudi.htm

týpek (119) napsal 21.01.2015 v 13:40

JP38-Já ti rozumím,ono cpát do motoru tlak vyšší jek 2 atm.je spíše věc závodního použití a tlak 4 atm.je používaný pouze u dragsterů a to je motor na jeden závod - rozborka a výměna téměř všeho.No,a ten kit do Hayabusy,nevím,jak píšeš,že to zvládá kdejaký šmudla,je tam samozřejmě potřeba upravit kompresní poměry a vstřik dostatečného množství paliva a další věci.Tak se zřejmě shodneme,že tento samozřejmě duchem sportovní motocykl bude konstruován na "každodenní použití "se standardní životností.A proto obdivuji tento stroj,jeho technické finesy a jeho velký litrový výkon,ale samozřejmě provoz více strojů ukáže,kde má slabiny a vývoj bude zajisté pokračovat,ostatně jako je běžný postup na nových typech...uvidíme...

JP38 (65) napsal 21.01.2015 v 10:42

Typku-k tvymu komentari, 2.4 atm je zrejme absolutni tlak vzduchu na vstupu do motoru, tj plnici tlak kompresoru je 1.4 atm, protoze atmosfericky tlak vzduchu je cca 1at. To znamena, ze se jedna o bezne hodnotu plniciho tlaku, jaky dnes bezne dosahuji preplnovane motory v osobnich autech. Muzeme diskutovat o tom jestli je to hodnota vysoka nebo nizka,ale to je asi tak vsechno co s tim muzeme delat.
Jak jsem k tomu dosel? Problem je v tom, ze vyrobce neudava otacky motoru pri kterych je ten vykon dosazen, coz je zcela zasadni vec, proto predpokladejme ze to bude11000 ot/min, pak pri objemu jeden litr a strednim efektivnim tlaku 2.4mpa vychazi hodnota cca 300k. Dnesni motocyklovy motory takovehle ho typu dosahuji bmep1.2 mpa s atmosferickym nasavanim, coz by znamenalo v tomto pripade vykon cca 148k bez preplnovani. Protoze vykon motoru roste zhruba primo umerne s tlakem v sani vychazi mi ze tlak na vystupu z kompresoru by mel byt nekde v rozmezi 1.2-1.4atm.
To ze tento motor nepotrebuje zadnej intercooler , me taky moc neprekvapuje, protoze my nevime po jakou dobu ten motor je schopen takovyto vykon podavat, to vyrobce nikde neuvadi, ale v americe bezne existuji turbo kity na motor z haybusy, ktery taky nemaj zadnej chladic a fungujou, lze to koupit cca kolem 4000dolaru, mrkni na web je toho tam mraky. Ty vykony jsou taky kolem 450 koni, tj 300 k z litru, a to to delaj nejaky domaci smudlove a ne tovarna jako je kawasaki. To je duvod proc s tyhle veci nak nejsem moc po...nej. Navic u masiny za 50k euro se taky neda hovorit o seriovy vyrobe, kolik toho asi prodaj?
Jinak motory minulosti , s podobnymi parametry, zacnu rokem1977 a motorem vozu porsche 936 pro vytrvalostni zavody, objem 2,14 l vykon 540k merny vykon 250k/l, predesilam, ze je to dvouventil se vzduchvym chlazenim valcu, hlavy kapalinou. Mas pravdu, ze 300k na litr tam neni a je tam ten zminenej chladic, ale ten motor vyhral 24 hodin v lemans. Motor bez chladice jako ma kawa, s vykonem 300k by to neprezil, protoze na to jednoduse nebyl zkonstruovan. Vycet takovych agregatu muze pokracovat, pres zminovanou haybusu az po motory f1 z turboery pred 35 ti lety kdy merne vykony dosahovaly az k 800 k na litr objemu a plni tlaky byly kolem 4.5at ale to uz jsme opravdu nekde jinde.

Zazi (1006) napsal 21.01.2015 v 09:40

Mně se tento projekt líbí hodně a se vším všudy. Jsem rád, že moje srdcovka Kawa si jde znova svoji cestou.
A ještě jsem hodně zvědavý, až s tímto strojem někdo přijede k Trampovi na Buchláky na kofolu a dršťkovku.. rád bych se na ni mrkl v reálu

jean192 (153) napsal 21.01.2015 v 09:07

Pilot, asi regulácia tlaku ako v bojových lietadlách za druhej svetovej. V nízkych otáčkach by vysoký plniaci tlak mohol robiť problémy.

pilot84 (1) napsal 21.01.2015 v 08:41

Co se myslí tou dvoustupňovou regulací u kompresoru?

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist