Kapotáže Motoforza

Počátek firmy Motoforza, zabývající se v současnosti výrobou především racingových kapotáží, spadá do sedmdesátých let minulého století. Firma sídlí nedaleko Brna a v nejbližší době bude otevřen obchod v Žebětíně na náměstí, protože stánek na Automotodromu byl zrušen v důsledku přestavby a rekonstrukce.

Kapotáže Motoforza

Poloha kamenného obchodu však není pro případné zákazníky nikterak svazující, protože veškerý sortiment lze najít přímo na webovkách www.motoforza.cz a potřebný díl lze bezpečně poslat poštou. Odběrateli nejsou jen čeští zákazníci, ale především západní Evropa, pobaltské země nebo i Nový Zéland, protože přes 3/4 výrobků jde na vývoz. Díly vycházející z této dílny jsou určeny především pro závodní účely. Po mnohaletých zkušenostech byl nalezen pravý kompromis mezi hmotností a pevností. Veškeré výrobky jsou založeny na technologii tkanina+polyesterová pryskyřice coby pojivo. Standardně je používáno skelných vláken, na přání i díly z vláken uhlíkových či kevlarových. Více namáhaná místa jako např. úchyty jsou zesíleny karbon-kevlarovou tkaninou. Postup výroby je značně odlišný od garážových podmínek, kdy si mnoho z nás hrálo s výrobou nějakého dílu s prsty ulepenými od lepidla.





Požadavky na závodní kapotáž jsou především váha, maximální možná shodnost s originálem, zakryté nepotřebné díry, spodní díl musí pojmout olej v případě úniku z motoru, podsedlový díl má místo zadního sedla aerodynamický „bobek“. Výrobní cesta od originálu k ideální laminátové kopii je dlouhá i čtyři týdny, pokud má být vše precizně provedeno. Prvním krokem je vytvoření pracovní kopie originální kapotáže na které se zakryjí všechny nepotřebné díry (např. světla, blinkry, otvor na odemykání sedla, apod.), vytvoří se části pro přichycení na původní místa na motorce, vše se nakonec musí vykytovat a vybrousit aby forma vznikající z tohoto dílu již měla co nejlepší povrch a s výrobkem se po vyjmutí z formy již nemuselo moc pracovat. Vzhledem k odlišné technologii oproti plastovým tlakovým výliskům a také vzhledem k seskupení některých dílů, které jsou v originále použity odděleně, je nutné rozvrhnout dělení formy. Ta je v nejlepším případě z jednoho dílu, běžně však ze dvou i více.


Základem firmy schopné reagovat na poptávku zákazníků je především archiv forem na běžně používáné sportovní stroje - a to na novinky i na starší modely. V nabídce jsou i kapotáže na veteránské závodní motorky.


Pryskyřice vyžaduje své zacházení a nenechá se ošidit např. pečením pro urychlení schnutí, a tak pokud díl má mít své dobré vlastnosti, tvrdne při mírně zvýšené teplotě delší dobu než by tvrdnul v peci. Po vyjmutí z formy je nutné díl ořezat. Díly z uhlíkových vláken jsou na konci procesu leštěny a vrchní vrstvu tak tvoří samotná pryskyřice. Součástí sortimentu jsou i blatníky, kryty nádrží, vík motoru, rámu a zadní vidlice, dále i montážní stojany nebo držáky budíků, vše ideálně pasující na motorku. Výroba je na jednu stranu o přesnosti a pečlivosti, na druhou stranu však také o prachu a pachu z lepidla.


Kontakt:


email: Motoforza.info@seznam.cz
email: motoforza@email.cz
email: Motoforza.veterani@seznam.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Související firma
  • Motoforza

    Výroba motocyklových kapotáží a příslušenství. Jediná firma v Evropě, s takto širokým spektrem nabízených dílů. Dodáváme díly na více jak 330 modelů motocyklů. Superbike, Supersport, Naked/Streetfighter, Oldtimer a další. Dále také řadu příslušenství: náfuky, kryty motoru, rámu, zadní vidlice, stoj...




TOPlist