globalmoto_duben_nolan




Ještě dobrodružnější Afrika: Honda CRF 1000L Africa Twin Adventure Sports

30 let už uteklo od představení první Afriky, která patří k vůbec nejpopulárnějším modelům Hondy. Náš redaktor Vláďa 14. února odlétá na novinářské představení letošní novinky, proto není od věci si připomenout, s jakou že technikou přijde do styku. A kdyby vás zajímalo ještě cokoli jiného, ptejte se pod článkem. On vám na místě mile rád sežene odpovědi u těch nejpovolanějších.

Kapitoly článku

Ačkoli nejde o úplně nový model, spousta dobrodruhů už z nové Afriky nemůže dospat. Adventure Sports je ještě víc orientovaná do terénu, má upravený podvozek, motor a dočkala se i drobných kosmetických vylepšení, které jsou ale stejně v první řadě praktické. S touhle výbavou se nezalekne téměř žádného dobrodružství.

 

Nejprve se podíváme na podvozek. Dvojitý kolébkový rám zůstal stejný jako u obyčejné CRF 1000L, oproti ní má ale o 20 mm vyšší světlou výšku (270 mm). Rozvor zůstává stejných 1575 mm, úhel hlavy řízení má hodnotu 27.5° a stopa je 115 mm. Vybavenější Afrika zákonitě něco přibrala, její pohotovostní hmotnost je nyní 243 kg (u verze DTC ještě o deset kilo víc). Vyšší světlou výšku mají na svědomí hlavně jiné tlumiče. Přední plně nastavitelná vidlice Showa o průměru 45 mm má zdvih 252 mm, to je o 22 mm větší pracovní prostor než ve standardu. Zadek stejné značky nabídne zdvih 240 mm a to je o rovných 20 mm víc. Samozřejmostí je i jeho plná nastavitelnost.

Další drobné úpravy se týkají i standardní verze. Offrouďáci určitě ocení širší stupačky se zesíleným uchycením, stejně tak upravené držáky stupaček spolujezdce. Ty řidiči dopřejí víc prostoru pro pohyb ve stoje. Kvůli lepší viditelnosti během terénních radovánek jsou nyní nové budíky uloženy pod mírnějším úhlem.

Ke klasickému vzhledu Afriky Adventure Sports přidává širší kapotáž a o 80 mm vyšší přední štítek. Je jasné, že tady šlo o lepší ochranu před deštěm. Když už se to z nebe spustí, určitě přijdou vhod vyhřívané gripy ve standardu, v základu je konečně i zásuvka na 12V. Třikrát hurá! Inženýři mysleli i na větší ochranu samotné motorky, proto z továrny vyjíždí s padacím rámem, velkým krytem motoru a chrániči páček. Nový je hliníkový zadní nosič a ze stejného materiálu jsou i fešácké boční panely okolo loga Hondy. Další offroad fičurou je upravené sedlo s plošším tvarem a o 50 mm vyšší výškou. Stále je nastavitelné v rozmezí 20 mm (od 900 mm do 920 mm). S vyšším sedlem souvisí i řídítka, která jsou o 32.5 mm vyšší a o 5 mm posunutá vzad. O 5.4 litru je větší palivová nádrž zajišťující se svými 24,2 litry dojezd přes 500 km.

Zajímavou drobností je instalace varovných blinkrů pro nouzové brždění. Ty fungují od 53 km/h a rozblikají se při prudkém brždění. Kromě toho jsou blinkry vybavené systémem automatického vypínání, v Hondě na to šli ale chytře, a tak se o jejich vypínání nestará obyčejný časovač. Systém vyhodnotí rychlosti obou kol a v závislosti na situaci blinkry vypne. Když už jsme zmínili brždění, připomeneme rozměr brzd. Ty zůstávají na původních 310 mm, původní specifikaci mají i čtyřpístkové radiální třmeny.

V továrně dali hlavy dohromady i pánové od elektroniky a vypadl z nich elektronický plyn Throttle By Wire (TBW), čtyři jízdní režimy, sedm stupňů zásahu kontroly trakce HSTC a také tři úrovně brždění motorem. Z jízdních režimů můžete vybírat mezi Tour s maximálním výkonem (1), prostřední hodnotou „motorové brzdy“ (2) a vysokou úrovní kontroly trakce (6). Další na výběr je Urban se středním výkonem, prostřední úrovní motorové brzdy a opět vysokou trakcí (6). Třetím režimem je Gravel s nejnížším výkonem a „motorovou brzdou“ a vysokou HSTC (6). Naštěstí je tu schovaný i čtvrtý režim s názvem User, kde si všechny hodnoty nastavíte pěkně podle sebe. Doufejme, že si zvolený mód motorka bude pamatovat i po opětovném nastartování. Mezi jízdními módy a úrovněmi zásahu systému lze přepínat kdykoli přepínačem na levém řídítku, všechny tyhle elektronické vychytávky se týkají i standardní Afriky 2018.

Drobných úprav se dočkal i motor. Upravený airbox a výfuk má zlepšit nejpoužívanější střední 
pásmo, motorka by navíc měla lépe vrčet. Výkon zůstává na 70 kW při 7500 otáčkách, krouťák má hodnotu 99 Nm při 6000 otáčkách. Inženýři ubrali 300 gramů na vyvažovacích hřídelích a celých 2,3 kg se jim podařilo ušetřit použitím li-ionové baterky. Obligátní revize se dočkala i spojka slibující lehčí chod, za příplatek je možné Africu vybavit quickshifterem.

Stejně jako doposud, můžete mít Africu i ve verzi Adventure Sports vybavenou dvouspojkovým automatem DCT s celkem šesti režimy od manuálního módu, kde řadíte tlačítky na řídítkách přes standardní automat D, sportovní mód S se třemi nastaveními až po režim G zlepšující trakci na nezpevněném povrchu. Automat je mimo jiné vybavený čidlem, které upravuje řazení podle vašeho náklonu v zatáčce. 

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

vilemx
Dotaz od vilemx položen 12.02.2018 12:51

1) hmotnost 242 kg, a není to málo? Varadero už je na dosah :))
2) na některých fotkách svítí oba světlomety. Jedná se nově konečně o 2x potkávací nebo obě budou svítit jen při dálkových?
3) padáky budou opravdu padáky nebo jen zase jejich parodie s názvem "držáky přídavných světel"?
4) bástry budou opravdu bástry nebo opět jen jejich parodie chránící maximálně tak pacičky před mouchami?
5) chystá se nějaký opravdu offroadový režim vyřazující ABS a TC na delší dobu, než do prvního chcípnutí? A co konečně vypnutí ABS na předku?

Děkuji za odpověďi, Vilemx

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:05

Vilemx, díky za dotazy, hmotnost je jaká je a je to vždy o kompromisu mezi životností, honem za co nejnižší hmotností, funkčností a kvalitou materiálů. Nicméně za jízdy působí Africa jako mnohem lehčí motorka než je cítit na místě. Je to také věcí rozložení hmotnosti. Svítí pouze jedno světlo, tak jako dříve. Padáky jsou stejné, jako u předchozí AT, stejně tomu je u bástrů. Tohle mohlo být z mého pohledu lepší, přesněji řečeno fortelnější. To ovšem neplatí například o rozměrném krytu motoru nebo kovového držáku za sedlem. Jakmile se vypne klíček, opět se aktivuje a je tedy potřeba znovu deaktivovat. Je to kvůli striktním předpisům a podle všeho se v budoucnu ještě přitvrdí. Offroadový režim se podle slov techniků nechystá.

Mig_35
Dotaz od Mig_35 položen 12.02.2018 15:34

Já odpovím za Vláďu:)
Viléme, když nedají příplatkovou výbavu do série, čertíš se, že tam není. Když ji tam dají, čertíš se, že se zvýšila hmotnost motocyklu. Ptáš se jestli padáky budou padáky, ale musí být samozřejmě zase nejlehčí. Chceš všechno co nejfestovnější, ale motorka musí při tom všem ještě zhubnout. Taky natankovaný benzín a větší nádrž je de facto špatně.
Viléme, zdá se mi to, nebo jsi fakt jenom vysírka? Která hledá a hledá a hledá, co by mohla vytknout... A až to udělají všechno podle tvých představ, tak to zase bude drahý a tudíž si to nekoupíš...
Viléme, ty jsi prostě pacient...

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:09

Mig_35, díky za pomoc! :) Ano, je tam hlavně throttle by wire a tím se nabízí více možností v nastavení a využití elektroniky, například většího rozsahu kontroly trakce. Také lze použít rychlořazení... Mimochodem, rychlořazení (nahoru, dolů) byla příležitost vyzkoušet a je to pecka a bezesporu nejde říct, že k motorce této kategorie nepatří. Také se zlepšil zvuk a redukovala hmotnost. Lehce jsou vylepšeny „střeva“ přední vidlice, a to za účelem delší životnosti. Nicméně o tolik více toho není.

vilemx
Dotaz od vilemx položen 12.02.2018 16:21

Prosím kupce padáků a bástrů na CRF1000L z originálního příslušentví Honda, aby panu Migovi_35 vysvětlili, jak jsou tyto výrobky funkční a zda přečkaly alespoň první pád bez poškození motorky. Realita asi moc růžová nebude, když sama Honda po čase padáky začala nazývat okrasnými hliníkovými rámy.....
Ne, CRF1000L si zatím opravdu kupovat nebudu. Nemám důvod, jsem z ní totiž zklamán.

Mig_35
Dotaz od Mig_35 položen 12.02.2018 16:24

A proto tam Viléme nejsou v sérii, s výjimkou blasterů a máš možnost si je dokoupit, a vybrat si ty nejlepší možné. SW Motech bude určitě fajn a za dobrou cenu.
Ptal jsem se na víc věcí, a sice proč se honíš za nejnižší možnou hmotností a zároveň se ptáš po příplatkové výbavě?:)
Dotaz na Vláďu - aktuální Africa se doprodává za skvělých 309 tisíc a já vidím možnost si ji dovybavit tak, aby mi vyhovovala. Myslíš, že je nějaký důvod,který by tě přinutil koupit novou /ne Adventure Sports/ Africu 2018 - za plnou cenu? Vidím jen elektronický plyn a nic jiného...

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:18

Ano, je tam hlavně throtle by wire a tím se nabízí více možností v nastavení například kontroly trakce a také lze použít rychlořazení. Mimochodem, rychlořazení (nahoru i dolů) byla příležitost vyzkoušet a je to pecka! Bezesporu jde říct, že k motorce této kategorie patří. Také se prý zlepšil zvuk a redukovala hmotnost. Lehce jsou vylepšeny „střeva“ přední vidlice za účelem větší životnosti. O tolik více toho ale není.

NemaLbc
Dotaz od NemaLbc položen 12.02.2018 18:57

Měl bych prosbu, předpokládám, že tam budou i technici přímo od Hondy. Třeba by se od nich dalo zjistit, čím odstranit občasné a zcela nepravidelné střelení do sání a o něco méně časté zhasnutí motoru při jízdě nebo zastavení pokud běží na volnoběh. Jelikož v ČR si s tím prý nikdo neví rady. Jedná se o motocykl CRF 1000L Africa Twin s ABS bez DSG.

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:12

Probírali jsme to, ale na toto mi inženýři z vývojového týmu bohužel nedokázali odpovědět a ozvu se skrz email. Snažil jsem se to vnímat při ježdění a nic, co je popsáno, jsem u AT 2018 nezaregistroval a už vůbec mi motor po švihnutí plynem nezhasnul. Zkoušel jsem to i „na stojánku" za studena a za tepla, protože mě to samotného dost zajímalo. Děkuji za vznesení dotazu a budu ještě pátrat po nějakých informacích.

PetrAT
Dotaz od PetrAT položen 12.02.2018 20:46

Centrální stojan není " v základu" ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:13

Bohužel není a je za příplatek. Díky za dotaz.

F_a_n_o
Dotaz od F_a_n_o položen 12.02.2018 21:35

Kdy se začne oficálně prodávat v ČR a jaká bude cenovky?

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:17

XADV je skladem, AT Adventure Sport bude na přelomu února a března, standardní AT s manuálem začátkem března a s DCT až v dubnu. Na modely 2017 běží kampaň. Africa Twin Adventure Sports ABS 369.900,- Kč, Africa Twin Adventure Sports DCT 394.900,- Kč

Metalocalypse
Dotaz od Metalocalypse položen 12.02.2018 21:54

pro F_a_n_o: 369 900 Kč s manuálem. Již se dá objednat s dodáním během března (to datum je bez záruky, cena 2x potvrzená).

wonder184
Dotaz od wonder184 položen 12.02.2018 22:31

Zdravím, já bych rád, když už bude ta možnost zdokumentovat pořádně ten přístrojový panel co vše na něm je, případně natočit video jak vypadá otáčkoměr, signalizace vyhřívaných rukojetí atp. Díky!

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:16

Díky, bude více popsán ve článku: "Mezi novinky Afriky Twin patří přístrojovka, která je kompletně digitální a zobrazuje pořádnou nálož informací. Ovládá se přepínači na levém řidítku, tedy tlačítkem „SEL“ v kombinaci s tlačítkem „MODE“. Kontrola trakce má však tlačítko své, stejně jako ABS a to umožňuje přímočaré nastavení. Na displeji dominuje informace o rychlosti, kolem které běhá stupnice otáčkoměru. V levém horním rohu je informace o teplotě motoru a v pravém stupnice stavu paliva. Pod rychloměrem najdeme informaci o zařazené rychlosti, pod ním nastavení jednoho z jízdních režimů, přičemž čtvrtý nazvaný „USER“ si může jezdec nastavovat sám. Řádky níže informují o teplotě vzduchu, času, ujetých vzdálenostech. Mezi řádky se přepíná tlačítkem „MODE“ a jednotlivé informace se přepínají šipkami nahoru, dolů."

tahač
Dotaz od tahač položen 13.02.2018 11:49

Opravdu se dá vézt terénem na 2 kolech taková hmotnost? vždyť ta motorka má skoro 250kg, s tou bagáží a řidičem (jak je na obrázku) to musí mít tak 400kg.

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:06

proč by ne, záleží, ovšem o jaký terén se bude jednat. AT není vyhraněné offroadové enduro a jeho zaměření je především na šotolinové cesty a lehčí terén. Vše je o jezdci a jeho zkušenostech a odvaze.

swatcz
Dotaz od swatcz položen 13.02.2018 13:47

VilémeX přestaň remcat, stroj je to dobrej, když se ti padáky nebo blástry nelíbí tak si kup od jiného výrobce. Motor oproti F800gs je na úplně jiné úrovni, ABS má i BMW úplně stejně uděláno, je to podle směrnic EU kdy musí být každý nový motocykl vybaven ABS a to znamená po vypnutí klíčku se nastaví defaultně ABS ON. Jinak to ani nebude, leda že bys přeprogramoval ŘJ . Váha díky rozložení hmotnosti je v pohodě, jestli chceš něco lehčího kup si CCM GP 450 nebo AJP PR7. Mě by víc sralo že ten display je opět na slunci špatně čitelný a jeho kryt se za jízdy klepe.

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:31

Nebudu lhát, ten displej mi také úplně nepřirost k srdci a dovedl bych si na Africe představit trošku jiné podání, tedy analogový otáčkoměr a lcd panel po boku. Díky za komentář a dotaz. Dík za reakci a informace.

furt
Dotaz od furt položen 13.02.2018 15:28

Motorka je to dobrá , ale bohužel má pořád menší muchy které se mě nezdají.

1. proč svítí jen jedno světlo na potkávačky? (už na nové svítí obě?)

2. padací rámy vypají otřesně a ještě neslouží tak jak mají. (je to vylepšeno?)

3. a co stížnosti majitelů že po čase motorka střílí do výfuku a atd. (je to vyřešeno)

4. za mě by to chtělo víc koníku. (nebude se zvyšovat výkon?)

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:08

Ano, stále svítí jedno. Je to prý z důvodu konstrukce a náročnosti na prostor pro led světlo a hlavně umístění jeho řídící jednotky za kapotáží. Musely by být dvě a to by výrazně ovlivnilo konstrukci i vzhled masky. Kromě toho i hmotnosti. Ostatní viz. odpovědi výše.

qwert
Dotaz od qwert položen 13.02.2018 15:40

Souhlasím s vilémem že ta váha je fakt ostuda.KTM to už v roce 2003 uměla za 222kg..

sekáčmagor
Dotaz od sekáčmagor položen 13.02.2018 16:15

Já bych se chtěl zeptat co je to"Ještě dobrodružnější Afrika"?

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:15

Výroční miodel se jmenuje Adventure Sports, tak asi proto ten nadpis. Chce to brát s nadhledem. Dík.

vencysta
Dotaz od vencysta položen 14.02.2018 11:13

Honda CRF 1000L Africa Twin Adventure Sports je poměrně vysoká, klasická Honda CRF 1000L Africa Twin má relativně malou nádrž. Mně by se líbila varianta, která by tyto dva modely kombinovala, tj. měla by nižší zdvihy (výšku) klasické Hondy CRF 1000L AT, ale větší nádrž a vyšší plexi. Neuvažuje se o této možnosti?
Dík za odpověď.

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:35

Vencysto, díky za dotaz a chápu. Každopádně to zatím vypadá pouze na tyto modely. Já jsem spíše nižší postavy (173cm) a když jsem si dal sedlo do nižší polohy, byl jsem maximálně spokojen.

kawassak
Dotaz od kawassak položen 14.02.2018 12:25

Dobrodružství největší bude tohle vytáhnout z mazlavého bahna v nenápadné koleji po Lakatošovi.... 😀

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:15

Myslím, že se najde sakra hodně lepších „dobrodružných“ chvilek, než tahání z koleje. :)

bulldogbiker
Dotaz od bulldogbiker položen 14.02.2018 12:38

Afrika je špičková, žádný dotaz nemám. Snad jen jaké ksichty mají teď vývojáři a finanční ředitel v BMW a KTM
😀😀😀
Zdravím z Liberce

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:12

Ano, je to povedená motorka. Konkurence je zdravá a je fajn, že je z čeho vybírat, protože každému sedí něco jiného a každý má jiné priority.

Míra
Dotaz od Míra položen 14.02.2018 13:48

Pro PetrAT
Centrální stojan v základu není a cena je přibližně 5.800 Kč.

Zájem bude slušný.
V Honda Jarov včera v pořadníku 12 lidí. Větší zájem o manuál.

Chci se zeptat, jaká je viditelnost údajů na přístrojovce na sluníčku ?

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 13:14

Viditelnost z mého pohledu není úplně nejlepší a dovedl bych si představit lepší provedení.

alexa7
Dotaz od alexa7 položen 14.02.2018 14:15

Ako ste sa dostali k pohotovostnej hmotnosti 243kg ? Obycajnu Afriku s Abs , seriozne odvazili s jednym padacim ramom a mala 242kg. Tu je vacsia nadrz a len tam je + 6kg. Co vsetko je pri tej vahe odmontovane ? Dakujem.

6yx
Dotaz od 6yx položen 14.02.2018 15:06

Dobrý den Vláďo, nedá mi to a přidám se k dotazu Nemá Lbc. Mám totiž stejný problém na Africe 2017. Motorka při konstantních otáčkách kolem 2,5 tisíc při zavřeném plynu začne pocukávat, jako by vynechávalo zapalování, nebo kdyby motor nevěděl jestli má jet, nebo brzdit. Ve finále se to projevuje na řídítkách tak, jako byste jel po vlnitém plechu (skáčou). Druhý dotaz je na zcela nevyzpitatelné střelení zpět do sání při krátkém vrknutí plynem (třeba při meziplynu), při kterém mi motka už dvakrát zcela zhasla, což není v zatáčce zrovna bezpečné. A třetí dotaz zní na zhasínání motoru ihned po nastartování, což se mi stalo asi už třikrát. Motorka má najeto cca 2400km a v servisu Auto Jarov v Praze si s tím moc rady nevědí. Zeptáte se prosím odborníků z Hondy? Velmi děkuji za Váš čas a odpověď. Přeji krásný den. Jan Šesták

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:38

Omlouvám se, ale odpověď viz. NemaLbc. Inženýři na toto nedokázali odpovědět. Pokusím se ale ještě něco zjistit.

Navrc.WR-F
Dotaz od Navrc.WR-F položen 14.02.2018 18:30

Já bych jenom odpověděl na to střílení a chcípání po startu. Musí se vypustit nějaká přepadová hadička ze sání

Mig_35
Dotaz od Mig_35 položen 14.02.2018 18:53

Qwert: už v roce 2003 to uměli za 222 ale postupem času se vrátili k 230+:)

chudelapipa
Dotaz od chudelapipa položen 14.02.2018 20:55

reklama na šrot,taková mašina by měla mít max 180-190 kilo a klasické budíky,ne ten displayový shit,to má být na zábavu nebo cestování??pokud bych chtěl cestovat a nabalím to tak to bude mít minimálně 300 kilo a co potom s tím??a na zábavu předražený a přetechnizovaný shit

ondrej-ek
Dotaz od ondrej-ek položen 14.02.2018 21:29

chudelapipa : Tak se vrať do tý válcovny)

NemaLbc
Dotaz od NemaLbc položen 14.02.2018 22:25

chudelapipa Jen malá poznámka, není Tvá tříkolka trošku jiného zaměření? Protože jezdím na Africe ve dvou (třeba Aplské šotoliny) a pak mnohem víc než na 10-20 kg motorky, záleží na spolujezdci.
Nevím, co vše jsi osobní zkušeností porovnal, ale Africa má poměrně nízko sedlo a hlavně těžiště. Vodí se podstatně lépe než BMW F800 GS, která je o 10kg lehčí. A průběh toč. momentu je nádherný. Tedy pokud nečekáš brutální zátah, který Ti vytahuje řidítka z rukou (je to už dlouho, co jsem to zažil). Ale to mi bych přenechal závodníkům. Přeji mnoho krásných dní za řidítky.

jaring77
Dotaz od jaring77 položen 15.02.2018 09:37

Ahoj Vláďo, mám pár otázek:
1. reakce a pocit z motoru s elektronickým plynem v porovnání s 2017
2. jestli budete jezdit i standartní verzi AT, tak popiš prosím rozdíly mezi podvozky
3. zapamatuje si motorka po vypnutí klíčku nebo motoru nastavení uživatelského profilu (trakce, ABS) nebo je potřeba opět navolit jako u předchozích ročníků
4. Na pravém pod sedlovém plastu je vidět na fotkách víčko, asi od nějaké schránky? Co je to?
5. Proč neobuli tuto verzi na terénní gumy?? Zase budeme přezouvat hned po vyjetí, proč!!!
6.Opravdu bude tato verze dostupná pouze letos a do vyprodání? Je to pouze limitka nebo se bude prodávat i v dalších letech?
7. Bylo by možné na stávající model přemontovat větší nádrž z verze adventure spotrs??
8. Jsou padáky ocelové nebo jako dříve hliníkové?
9. Nechystá Honda nějakou menší a sportovnější verzi endura?

To zatím vše, přeji příjemné testování
Offroadu zdar. Jarda

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.02.2018 08:44

Ahoj, moc díky a stejně tak díky za dotazy. Musím říct, že kdybych nevěděl, že je tam něco jinak, tak bych rozdíl nepoznal. Plyn i odezva funguje podobně a díky tomu se také nabízí více možností, včetně pořízení rychloražení. Může se zdát, že u této kategorie nemá smysl, ale během první ochutnávky jsem se přesvědčil, že ano. Tváří se hodně podobně, ovšem úplně jiná ergonomie může pocit hodně ovlivnit. Adventure Sports mi přijde pocitově tužší na předku. Bohužel si nastavení nepamatuje a po vypnutí klíčku je potřeba opětně nastavit. Jde o striktní pravidla, které továrna musí dodržet kvůli nekompromisní homologaci. Je to praktická menší úložná schránka, tuším podobně jako u modelu RD 04, za mě super věc. Každý si později může obout, co uzná za vhodné, nicméně více zákazníků si žádá silniční pneumatiky a ty jsou montovány rovnou v továrně. Je to výroční model, ale pokračovat by měl i nadále. Pravděpodobně ano, ale továrna s tím v tuto chvíli nepočítá. Jsou stejné jako u předchozí AT a ocel to tedy není. Tady platí „you never know“ každopádně nic není potvrzeno, ovšem ani vyvráceno… osobně ale tajně doufám, že ano a že tomu bude sakramentsky brzy.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku




TOPlist