Jarní projížďky na Quantyích

Svrbí vás už ruce a suchá silnice zatím v nedohlednu? Skalní příznivce sice jen tak něco neodradí a drží se řidítek zima nezima, ale ti, co mají zazimováno a svezení na nehostinném povrchu není nic pro jejich miláčky, nemusí sedět doma znuděně u počítače. Dovozce elektrickým motorek Quantya pro ČR a SR, Honza Koblížek, nabízí po vzoru Rakouska a Německa svezení na jeho předváděčkách. Jedná se o modely Quantya FMX a Quantya Strada.

Jarní projížďky na Quantyích

Málokdo z mého okolí čekal, že půjdu zkusit „motorku na baterky“. Na baterky mají malý děcka různý vozítka, možná tak ještě dát to do městskýho skútru, ale dát elektromotor do běžný motorky? Ale vlastně proč ne? Technologie je už poměrně vyspělá a když elektrika v současné době schopně utáhne auto, proč by neutáhla motorku?
Charakteristika elektromotoru je ale něco jinýho, než na co jste zvyklí ze spalovacího motoru. Quantya má výkon kolem 8,5 kW @ 4000ot/min a kroutící moment 31,5 Nm od začátku. V porovnání třeba s WR 250 P=22,6 kW @ 10 000 ot/min a Mt=23,7 Nm @ 8 000 ot/min je ta charakteristika skutečně jiná.
Quantya je rozměrově mezi krosovou osmdesátkou a dvácou a v pohodě uveze 150 kilovýho chlapa. Motorka má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích v ČR a na její legální jízdu vám postačí A1, čili řidičák na 125ccm do 11kW. Ovládání obdobné jízdě na skútru – přidáváte jenom plyn a obě brzdy máte na řidítkách. Obavy z toho, že když neslyším motor, nemůžu fungovat, jsou zbytečné a zjistíte to během prvního rozjetí. Přesto je potřeba být trošku obezřetný při manipulaci s „plynem“.
Vzal jsem sebou na projížďku Michala, který v sedle krosky lítá přes 12 let. Stával skoro pokaždé na bedně v jihomoravském poháru a poslední dobou žije freestylem. tady máte jeho dojmy:
Čekal jsem nějakou hračku pro děcka, ale docela to jede. Samozřejmě to nejde srovnávat s ostrou kroskou, na kterou jsem zvyklej, ale člověk to musí brát jako pohodovou motorku, která udělá zábavu a protáhne vás po lese. Quantya nemá převodovku a tak je dojezd kolem 60 ti kilometrů. Váha, brzdy na řidítkách a tichej chod dávají spíš pocit těžšího kola než motorky. Při hodně respektu si na tom užije i nevyježděnej člověk.

Jak se svézt

Na jaře, pokud se to podaří, bude u sportovní haly VUT Brno malý Quantya park. Souběžně plánujeme i Prahu. Zde budou motorky k zapůjčení a člověk se tak může vyblbnout na sportovní trati. Momentálně stačí zkontaktovat Honzu a domluvit si projížďku v okolí Moravských Bránic cca 30km jihozápadně od Brna. Jsou připraveny okruhy po 20 km. Pak je nabíjení a přestávka na odpočinek. A znovu do sedla. Motorka vás schopně utahá během půlhodinové jízdy a na jedno nabití zvládne akumulátor krmit motor jednu až dvě hodiny dle stylu jízdy. Vzhledem k bezpečnosti při jízdách počítáme s tím, že zákazníci již mají zkušenosti s motocykly.
Na závěr jistě padne otázka, co tato sranda stojí. Popis motorek najdete na webu www.quantya.cz jejichž cena se pohybuje kolem 250 000Kč, projížďka na motorce vychází na 20Kč/min. Nová možnost projet se přírodou na strojích, ke kterým by lesníci mohli být shovívavější.

Kontakt:

Jan Koblížek
www.quantya.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist