husqvarna_svartpilen_801_2




Jak se dělají stooktanové benzíny

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
rrss (0) napsal 15.03.2013 v 08:01

Láďo, tak tím jsi to úplně zabil... tvé "Vtip je ovšem v
tom, že kdyby se pumpaři začali velkými písmeny chlubit,
že prémiové benzíny neobsahují žádná svinstva, jinými
slovy by tím říkali, že 95ky svinstva obsahují, čímž by si
podtrhli asi tak 95% procent benzínového trhu. Viz obdobná
reakce od IvanDvoutakťákL" - to není argument, vůbec žádný argument. Každý přece ví že v benzínu je celoplosně líh, to proletí tolikrát ročně všemi médii a fóry, že tohle prostě neberu jako argument... neexistuje možnost, že by někdo o lihu v benzínu nevěděl. Tedy že by informování mohlo "podtrhnout prodej N95". Jediné, co by podtrhlo prodej ("prémiových paliv") by bylo zveřejnění údajů z katalogového listu, který si na orlen.pl může každý dohledat.
Biosložka je samozřejmě i ve Vervě, proto není nutno se smát zastáncům "prémiových paliv" jen proto, že to popírají. Dá se jim smát i kvůli tomu, že by si "nikdy do motorky nedali polský benzín (olej atd.)" a přitom jaká je realita? Veškerou Vervu vyrábí polský Orlen :)

LáďaZ (0) napsal 24.08.2012 v 11:56

Ahoj všem. Díky vám moc za vaše reakce na můj článek. Jsem moc rád a potěšený, že se to tolika lidem hezky četlo, i když o té bioeesložce - myslím, že jsme i v tom jsme se pochopili - je to počtení tak trochu na ... Vomitus. Je tady spousta reakcí a otázek, a tak když jsem v článku řekl A, bylo by dobré říct i B, aspoň zz toho, co vím určitě, a tak bych rád odpověděl na některé vaše reakce (od nejstarší k nejnovější).
A omlouvám se, že jsem se k tomu nedostal dřív. Láďa.

OndraCB (92.62.224.xxx) napsal 18.07.12 v 06:44:
Mě by zajímalo, jestli je vhodný jezdit na 100 oktanovej benzín v mojí motorce s karburátory z roku 2004... a bez snímače detonací.
Jak ti už odpověděli i ostatní, určo žádný problém.
Stooktaný benzín má výrazně vyšší rezistenci proti
detonacím oproti 95ce, navíc ti po určité době používání
karbec vyčistí.

Tysa (188.92.11.xxx) napsal 18.07.12 v 07:34:
Horní teplota ohřevu. Předehřát ropu na 2000 stupňů opravdu nejde.
Svatá opravda. Chybka vznikla přeformátováním značky
pro stupně celsia při zadávání na server. Už opraveno, díky.

rrss (88.103.221.xxx) napsal 18.07.12 v 08:05:
Dobrý článek, až na to, že kdyby "prémiová" paliva neobsahovala líh, chlubili by se tím pumpaři na každém stojanu velkými písmeny.
Stooktanové benziny, i když vlastně s jistotou mohu mluvit
jen o Vervě, biolíh opravdu neobsahují. Kdybys měl pravdu
ty, tak by to znamenalo, že lže článek, nebo že je
postavený na lživých informacích. A to není. V článku jsou
použity informace jednoho z největších českých odborníků
na benzin a naftu, ing. Václava Louly. Vtip je ovšem v
tom, že kdyby se pumpaři začali velkými písmeny chlubit,
že prémiové benzíny neobsahují žádná svinstva, jinými
slovy by tím říkali, že 95ky svinstva obsahují, čímž by si
podtrhli asi tak 95% procent benzínového trhu. Viz obdobná
reakce od IvanDvoutakťák (89.176.165.xxx) napsal 18.07.12
v 10:54

Blahis1 (95.173.218.xxx) napsal 18.07.12 v 11:15:
Opravdu zajímavý článek a díky za něj. Mám jen jeden dotaz. Pokud jsem do teď lil 95-ku a naleju tam stooktanovej, tak jak jsem se dočetl, tak to pročistí palivovou soustavu, což je určitě dobře, ale nemůže to tak "šokově" to rozpuštěné svinstvo v palivové soustavě něco zanést? Díky za odpověď.
Neboj, nemůže. Ten čisticí proces totiž v žádném případě
není "šokový", je to déletrvající proces v řádu několika
vyjetých nádrží, a uvolňování nečistot je plynulé a
postupné.

Rimmerak (176.222.224.xxx) napsal 18.07.12 v 12:50:
Trošku mi není jasný ten rozbor ceny. Pokud je marže kolem 1,56kč, tak jak je možné, že některé benzínky mají benzín za 38,50kč a jiná značka benzínky má za 33,90. Buď jedna tedy festovně předražuje, nebo to ta druhá dotuje a používá svůj bussines jen jako pračku peněz...
Tenhle rozbor byl myšlen pouze jako příklad. Samozřejmě že
jednotlivé benzínky mají různé marže, na dálnicích
(vysvětleno proč), a tam kde je hustý provoz s většími,
jinde s menšími. Možná, že kdyby místo Marže prodejců bylo
Marže prodejce, bylo víc znát, že jde o jeden konkrétní
příklad.


kuzmič (90.181.68.xxx) napsal 18.07.12 v 21:38:
A jak je to s 98ičkou?
Stejné blafy jak 95?
U 98 je to různé, je to firma od firmy. Záleží, jak kdo
plní povinné kvóty přimíchávání. Některé 98 tedy bioee
neobsahují, jiné mohou. Chce si to ověřit přímo u firmy.

assassin (90.177.71.xxx) napsal 19.07.12 v 10:09:
Mno, mix marketingovejch blabolu opsanejch z letaku spolecnosti prodavajicich premiove benziny a technickejch nesmyslu...asi odnekud z netu?
Děkuji za kvalifikované zhodnocení několikadenní práce a
do života přeji hodně úspěchů.

rrss (0) napsal 10.08.2012 v 17:08

Hmm, já bych to uzavřel jinak:

Doporučuji prostudovat oficiální statistiku na //www.celnisprava.cz/cz/dane/statistiky/Biopaliva/Analyza_BIO_2011.pdf
Uvidíte, že benálu bez biosložky se u nás vytočilo ani ne 0,9%. Vzhledem k tomu, kolik strojů má předepsáno N98 a kolik u nás tankuje cizinců, kteří na halíře hledět nemusí, si závěr udělejte sami.
Kdyby všechna "prémiová paliva" od "lepších pump" neobsahovala líha, musela by statistika vypadat úplně jinak, když navíc uvážíme, že z biosložky tvoří líh 91% a ETBE/MTBE jen 9% (dodám ještě, že tyto formy vyráběné z etanolu nebo isobutanu se používají k tomu, aby líh nevypadával ze směsi, rozhodně ne proto, že jsou šetrnější k vašemu motoru).

Kolik je 9% z 0,9%? Zbytek je prachsprostý líh.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 31.07.2012 v 18:03

Vidím,že NA ZÁVĚR musím přidat i já, MOJE VLASTNÍ "ODBORNÉ
POJEDNÁNÍ" na toto téma :
1)mám"u zadnice"všechny ropný magnáty,výrobce benzínů,maji-
tele sítí čerpacích stanic,jejich pronajímatele,jako i"pos-
lední pokladní"u českých i zahraničních čerpadel.
2)přeze všechno, co jsem napsal v bodě 1), tvrdím :
kupujte modrejch 100oktanů u Benziny+ a OMV.
3)Shell V-Power 100 jsem nikdy nejel, natož abych provedl
nějaké jeho zkoušky, což platí i o všech ostatních, v ČR
dostupných benzínech.
P.S. Debilem bych NIKOHO nenazval ani slovem, ani ústně.

rrss (0) napsal 31.07.2012 v 13:08

Ty voe, tenhle server dokáže cenzurovat i němčinu. Super funkce.

rrss (0) napsal 31.07.2012 v 09:25

Zpět k tématu, ten test ADAC není jediný, ale je nejsnáze dostupný, když vytasím australský, budou námitky, že tam mají jiné palivo (skutečně mají, kvůli emisím náročnější podmínky, třeba na obsah rakovinotvorného benzenu).

Audi A3 2.0 FSI BMW 316i Porsche Boxter VW Golf 1.4 16V
ermittelte Leistung (kW) Mittelwert
mit empfohlenem Kraftstoff 109,2 88,0 165,3 59,7
mit Shell V- Power 100 109,5 87,7 167,5 60,7
Verbesserung (%) + 0,3 - 0,4 + 1,3 + 1,7
ermittelte Elastizität 60–100km/h Mittelwert
mit empfohlenem Kraftstoff 9,65 11,63 8,30 15,61
mit Shell V- Power 100 9,61 11,67 8,41 15,29
Verbesserung (%) + 0,4 - 0,4 - 1,3 + 2,1
Überholvorgang 60–100km/h Mittelwert
mit empfohlenem Kraftstoff 5,99 6,84 4,01 10,03
mit Shell V- Power 100 6,03 6,91 3,99 9,91
Verbesserung (%) - 0,8 - 0,9 + 0,5 + 1,2

Jak vidno z tvrdých dat, Verbesserung je v mezích chyby měření, jednou do plusu, podruhé do mínusu = neměřitelné.

rrss (0) napsal 31.07.2012 v 07:53

ondra: "chraň své letadlo, majetek lidu"? tak s tím mám zkušenost jen ze zdi hangáru. Vše si platím sám, žádný Svazarm. A ivane, "copak na to moderátoři"? Jak vidíš nic, protože o nic nešlo, píčuje a kurvuje se tu mnohem víc a o mnohem větších prkotinách. Možná budou reagovat na tohle, protože z toho děláš obyčejný flame.
EGT je prostě berná mince, na rozdíl od teoretických úvah ostatních - ničím nepodložených.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 26.07.2012 v 09:17

S PánemBohem (se jednou sejdeme všichni as RRSS určitě
taky, ale jinde ).
PS: Nikdy jsem neměl ani nemá s"petrolejáři" nic společnýho
a tak říkám - kupujte ´modrejch´100oktanů od Benziny+ a OMV.
Zvlášť ti, kdo nenajedete zrovna tisíce km za měsíc.
Stojí to víc o 2/3piva na jednu nádrž a ty piva si za řidít-
ky stejně dát nemůžem

OndraCB (101) napsal 25.07.2012 v 20:54

Já to nemám zapotřebí dál řešit. S ,,rrss,, už mám zkušenost z jiných komentářů tady na fóru. Kolektivista kterýmu možná chybí, že ve svazarmu si mohl slítnout za vytrhání plevele před hangárem a teď si to musí platit ze svýho, nebo já už fakt nevim... Já nemám potřebu někomu kecat do života a očekávám to samý od ostatních (marně).
S Pánem Bohem.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 25.07.2012 v 20:09

Co na to moderátor / moderátoři ??

IvanDvoutakťák (5070) napsal 25.07.2012 v 20:07

Nazývat"debilem" kohokoli,kdo nemá stejné názory,
by TADY neměl ani "pilot"letadla s EGT...
Aspoň tedy podle mého !

rrss (0) napsal 25.07.2012 v 17:34

bla bla bla, pan Mach zajistí vystoupení z EU, takže do roku 2020 nebudeme ty limity muset plnit?¨Jsou další limity, na podíl energie z OZE atd. Co s tím udělá? Prosím ne plamenná slova, co by chtěl, ale konkrétně, jak z toho cirkusu chce vystoupit. Odkaz na to, jak který poslanec hlasoval, je naprosto irelevantní, protože jaké poslance si lidi zvolili, takové máme a logicky už to (zpětně!) nikdo nezmění, i kdyby byl sebemachovější

IvanDvoutakťák (5070) napsal 24.07.2012 v 16:50

OndraCB nefabuluje, ale ví

OndraCB (101) napsal 24.07.2012 v 10:37

Já myslim že ,,debil,, nejni, ánšto ho sleduju 3 roky a četl jsem prakticky všechno co napsal + dostupný přednášky z ekonomky a jelikož s ním souhlasím, musel bych být debil i já, což popírám (nebo zapírám? ) .
Za 1.: Povinná odhlasovaná kvóta má mít účinnost od 2020, její plnění před tímto datem jde tudíž jednoznačně na vrub našim poslancům, ne EU. - A my to zaplatíme.
Za 2.: Je zvrácený plnit bez boje požadavky okupační mocnosti (které poškozují naší ekonomiku, peněženky a spalovací motory), aniž bychom se snažili o účinný odboj. Byly doby, kdy se tomu říkalo vlastizrada (seznam jak kterej poslanec hlasoval je na webu PSPČR).
Za 3.: Zavádět zákony založené na víře a né na vědě, navíc ještě né pro obyvatelstvo, ale naopak proti němu, to už tu párkrát bylo. A je legitimní se proti tomu stavět a vzdorovat tomu. Jestli je nám to násilím nuceno od EU, OSN, PS, nebo spolkem zahrádkářů je přece úplně jedno.

Ti, kdož překovají své meče v radlice, budou orat pro ty, co to neudělají.

rrss (0) napsal 24.07.2012 v 08:00

ondra: promiň, mach je debil, to slovo nepoužívám často, ale jeho hurá hlášky typu "zrušme biolíh", když je v celé EU povinný, jsou prostě k smíchu, kdyby nebyly k pláči. Pán je trochu megaloman, že chce tohle vyvrátit, nebo jen bohapustě plácá? Co myslíš?

MiraStruzna (4) napsal 21.07.2012 v 13:46

Zajímavé čtení...

IvanDvoutakťák (5070) napsal 20.07.2012 v 21:02

Taky mám nejblíže k postoji"Jako zákazník nevěřit nikomu!",
ale u Benziny PLUS bych spíš předpokládal,že jejich ´mod-
rej 100oktanovej´ je od OMV, akorát se,samozřejmě,nemůže
jmenovat stejně...
Ale určitě se tady mezi námi najde znalec,který to potvrdí
či vyvrátí nějakým rozborem

OzzYnka (0) napsal 20.07.2012 v 18:58

Nevim, jak je to z kvalitou , ale ted jsme se vratili z moto dovolene z Rakouska/Italie, a v Italii nestoji litr benzinu ani EURO!! To se nam to jezdilo

XJelen (16) napsal 20.07.2012 v 17:40

IvanDvoutakťák - vzhledem k tomu, že Benzina patří pod polský orlen, nebyl bych si s férovostí jejich Vervy tak jistej. Za čas se ukáže že technickou sůl začali místo do jídla míchat do benzínu

OndraCB (101) napsal 19.07.2012 v 16:36

Otevřeme iDnes, Babiš. Otevřeme iHned, Babiš. Otevřeme Lidovky, Babiš. Otevřeme ČT24, Babiš. Chtělo by se parafrázovat starou anekdotu – člověk aby se bál otevřít ledničku: Babiš pod různými značkami.
Andrej Babiš, člověk, který doslova bohatne na penězích daňových poplatníků, se staví do role největšího bojovníka s korupcí. Nejvíc másla na hlavě má ale právě on.
Pan Babiš loni prolobboval Poslaneckou sněmovnu, která den před volbami posvětila navýšení povinného obsahu biopaliv - 4,1 % bioetanolu v benzínu a 6 % v naftě. Ve výsledku na litr paliva doplácíme 2 koruny. Ročně 15 miliard korun.
Pan Babiš je největším příjemcem dotací v České republice. Jestli chce někdo vědět, kde jsou miliardy zemědělských dotací, má je Babiš.
Svobodní byli jedinou politickou stranou, která proti hanebnému schválení "Babišova" biopalivového zákona protestovala. Babiš tehdy před sněmovnu poštval zemědělce, aby zastínili protest Svobodných. Poslanci všech stran pro zákon hlasovali.
Před tím mě pan Babiš pozval na oběd a vysvětlil mi, že dokud budou mít Svobodní v programu zrušení biopaliv, nemohou nikdy čekat, že získají od byznysu finanční podporu.
V den zveřejnění výsledků voleb mi pak Babiš poslal posměšnou SMS, že má víc zaměstnanců, než Svobodní voličů (Svobodní dostali 38 tisíc hlasů).
Abychom odstranili bující korupci, je potřeba zpřetrhat toto pouto mezi byznysem a politikou.
Zrušení škodlivé podpory biopaliv je ve skutečnosti důležité nejen pro peněženky řidičů, je to i veledůležitou součástí boje s korupcí.
Potřebujeme, aby podnikání bylo závislé na přízni spotřebitelů, nikoliv na přízni politiků a úředníků. Až se tak stane, korupce zmizí. Musíme každý zákon posuzovat podle toho, jestli vazby podnikatelů a politiků vytváří, nebo zpřetrhává.
PetrMach.cz

rrss (0) napsal 19.07.2012 v 15:53

Odpovězte si na otázku, zda OMV prodává E85, já odpovídám, že všechny jejich pumpy, které jsem viděl, E85 neprodávají. Takže nemohou povinnost výtoče biolihu splnit jinak, než že ho dají do benálu (a do nafty řepkáč). Pokud někdo namítne, že mohou použít ETBE, tak si stačí zjistit cenu ETBE vs. lihu.
A bude hůř - pokud nepadne Bruselistán, čeká nás všechny uplatnění Směrnice 2009/28/ES

Evropská rada na zasedání v březnu roku 2007 znovu potvrdila závazek Společenství rozvíjet energii z obnovitelných zdrojů po roce 2010 v celém Společenství. Schválila povinný cíl 20 % podílu energie z obnovitelných zdrojů na celkové spotřebě energie ve Společenství do roku 2020 a povinný minimální cíl, jenž má být dosažen všemi členskými státy, 10 % podílu biopaliv na celkové spotřebě benzinu a nafty v dopravě, přičemž tento cíl má být zaveden nákladově efektivním způsobem. Evropská rada uvedla, že závazná povaha tohoto cíle je přiměřená a podmíněna udržitelností výroby, dostupností biopaliv druhé generace na trhu a odpovídající změnou směrnice Evropského parlamentu a Rady 98/70/ES ze dne 13. října 1998 o jakosti benzinu a motorové nafty(4) Úř. věst. L 350, 28.12.1998, s. 58., aby umožňovala patřičnou míru přimíchávání.

Tomas_81 (105) napsal 19.07.2012 v 10:44

No jako článek je napsanej opravdu moc pěkně
Bohužel žijeme tam kde žijeme a tak jediná jistota je ta že nás stát odírá kde může
Prodávaj se tu předražený sr.čky ať už jde o palivo nebo potraviny a je jedno kde to člověk nakupuje.Možná že ten 100oktan když se poštěstí bude i u nás o něco lepší než 95ka a dvě tři nádrže za sezonu pokud by to trochu pročistilo pal. soustavu proč ne,ale že bych na to jezdil furt takovou důvěru zase u mě nemaj Asi bude nejjistější natankovat toto palivo někde v zahraničí.
Konec konců v zimě tu bylo téma ohledně nafty,kde někdo udělal jednoduchej názornej test toho jak která nafta zamrzá a kde právě Shell nebo OMW (mimo jiné) se svejma super (drahejma) palivama ve kterejch sou samozřejmě obsažený ty nej aditiva dopadli hodně špatně.
Tak nevím nevím jestli to tady u nás v jejich podání bude lepší s benzínem
Ale proč taky ne že jo,konec konců žádná kontrola čerpacích stanic nezveřejní nikdy žádný konkrétní výsledky!

assassin (0) napsal 19.07.2012 v 10:09

Mno, mix marketingovejch blabolu opsanejch z letaku spolecnosti prodavajicich premiove benziny a technickejch nesmyslu...asi odnekud z netu?

IvanDvoutakťák (5070) napsal 19.07.2012 v 09:55

Téměř všechno, co se nám dostává od """našich"""českých
soudruhů, je jiné než co nabízí němečtí soudruzi ve SRN -
proč by právě SHELL V-Power měl být výjimkou ???
Především cenou !!!
Zatím(!)důvěřuju "modrým"benzinům u OMV a BenzinyPlus,
i když už se změnilo jejich jméno,což nikdy nevěstí nic
dobrýho a neznamená to, že mně/nás záhy nezklamou
i tito distributoři...

Kamy (13) napsal 19.07.2012 v 08:28+1

Spotřebu oktanové číslo neovlivní, tam jde vždy dost o placebo efekt... Rozdílné paliva mohou spíše změnit zvukový projev, u mašin bych tomu věřil u aut rozhodně ne... Jestli má vyšší oktan pro motorky smysl je zbytečné polemizovat, ikdyž díky mnohem vyšším provozním otáčkám to jistý smysl má, rozhodně se to ale nevyplatí v dlouhodobém měřítku v poměru výkon/cena/provozní náklady (neb jak je třeba u ethanolu zvykem, po čase může propalovat písty, vysoušet pístní kroužky atpd)... To je můj postřeh, každý motor je konstruován na nějaký zážeh a špatné starty spíše zapříčiní špatná indukce svíčka než předepsaný oktan. Rozhodně to není spása a ani na motorových brzdách se nikdo nikdy pořádně k lepším výsledkům nedoměřil... Vždy je to individuální. To jen takové malé OT

Kousek (5) napsal 19.07.2012 v 07:46

K té biosračce:
OTÁZKA: pisete, ze verva 100 je bez bioetanolu, ale dale pisete, ze je povinne primichavani 5%. Tak jak to tedy je?? nebo tam pridavate jine biosvinstvo nez bioetanol? co tam tedy davate nebo nedavate?? dokonale jste me zmatl. Ptam se pouze na benzin ted.

Václav Loula: Vážený pane , česká legislativa uložila petrolejářům povinně do celého ročního prodej benzinů -dodaného na český trh přimíchat 4,1% bioetanolu za kalendářní rok.Technická norma jakosti u benzinů povoluje maximálně 5%bioteanolu. To umožňuje určitou část dodat bez biosložky (bioetanolu) a tou je právě vysokooktanový benzin ,kde nositelem vysokých oktanů je chemická látka ETBE (ethery ).Podíl vysokooktanových benzinů z celkového prodeje benzinů je 3% . Povinná osoba může podíl biosložky klidně splnit i benzinem E 85 , který obsahuje až 85 % bioetanolu . 30.03.2011 18:23

z článku://auto.idnes.cz/ptejte-se-odbornika-na-beznin-a-naftu-dvv-/odpovedi.asp?t=BENZINA

Otázkou je, zda todleto dodržují a nebo to patlaj, jak jim to vyjde? K

Jubka (0) napsal 18.07.2012 v 22:32

stat zasranej !! jak oni fajne treba... Trabantem napric afrikou.. litr myslim za 4 koruny... fak tohle to je stát :DD

Fofr_BmW (8) napsal 18.07.2012 v 22:02

Takových článků víc,pěkné čtení

kobra99 (11) napsal 18.07.2012 v 21:44

článek super, ale ... Už několikrát se tu diskutovalo na téma 100 oktan nebo ne. Dával jsem tu někam tabulku, kde jsem měřil delší dobu spotřebu na stejné trase do práce a zpět u Fazera r.v. 1998. Na druhou stranu mám v paměti test, kdy Shell prodává V-Power který je totožný s obyčejným benzínem, ale úplně jiný než testovaný V-Power z Německa. Ano, není to 100 oktan. Ale Shellu už nevěřím. A perličkou bylo, že se nejedná o klamání zákazníka, protože V-Power český může být jiný, než V-Power západoněměckých soudruhů. A tato demagogická teorie později otevřela český trh hlavně potravinám, které mají k těm ze západu stejně daleko

kuzmič (15) napsal 18.07.2012 v 21:38

A jak je to s 98ičkou?
Stejné blafy jak 95?

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist