globalmoto_duben_nolan




Capirelli - představení novinek

Značka Capirelli se na našem trhu objevila teprve před nedávnem a hned od začátku zásobuje náš trh novinkami ze světa skútrů. Přijali jsme pozvání na prezentační akci v Litomyšli a podívali se strojům této značky na zoubek.

Kapitoly článku

Capirelli

Pokud nevíte, kam tuto firmu zařadit, nemusíte chodit daleko. Jedná se totiž o českou značku s italským designem, německou kvalitou a asijskými cenami. Design se zrodil na našich domácích rýsovacích prknech, je zde však v dobrém smyslu slova znát italská škola.

Představení

Na prezentaci modelové řady skútrů Capirelli jsme byli pozváni do areálu motokárové tratě, připravené pro případ nepřízně počasí, v historické Litomyšli. Před halou čekaly vyrovnané všechny modely, které jsou momentálně v nabídce. Uvnitř byl vystaven dokonce jeden nový koncept prodělávající finální úpravy před uvedením do sériové výroby.


Technika

Skútry jsou postavené na asijském základě, který však podléhá důkladné kontrole kvality výroby. Na první pohled zaujme zajímavý a působivý design, který nezapře italskou školu. Současné skútry Capirelli jsou poháněny čtyřtaktními motory o objemech 50 a 125 ccm, bohužel vinou homologací mírně seškrcených pod své možnosti. Samozřejmě není problém po zajetí skútr nechat „otevřít“, popřípadě dovybavit kitovým válcem či koncovkou výfuku. Podvozek rozhodně zaostávat nebude.  
V blízké budoucnosti bychom se měli dočkat cestovanější dvěstěpadesátky a pozornost všech si získal také koncept retro skútru s prvky chopperu. Další zajímavostí jsou také vize v oblasti alternativních pohonů, takže je pravděpodobné, že za chvíli potkáme na silnici skútr bez výfuku s logem Capirelli na kapotě.

Maximus

Nejnovějším přírůstkem v rodině Capirelli je skútr Maximus. V krátké pauze mezi přeháňkami, které se snášely celý den na Litomyšl, jsme se vydali na krátkou projížďku do města. Skútr měl na sobě ještě zelenou testovací SPZ, ale byl plně připraven do výroby.
Čtyřtaktní padesátka se se mnou rozjela až překvapivě svižně, nicméně situace se radikálně změnila, když se zamě usadila spolujezdkyně. Pro jízdu ve dvou bych raději volil stopětadvacítku, nebo alespoň nějaký ten kit pro oživení motoru. Je třeba však připomenout, že skútr byl homologován pro skupinu AM, což znamená konstrukční rychlost do 45 km/hod.
Do centra města vede dlouhé klesání, kde se nechala ručička tachometru dotlačit k hranici 65 km/hod, v další cestě jí zabránily dobře dávkovatelné brzdy reagující na můj pokyn při vjezdu do obce. Celé náměstí je pokryto dlažebními kostkami, které byly navíc mokré. S ohledem na jízdu se spoljezdcem a možnosti malých kol se zde nechal skútr vést jistě bez velkého odskakování nebo nejistoty.
Opět se rozpršelo, a tak byl čas zastavit a prohlédnout si skútr zblízka. Design je otázkou vkusu, ale mně osobně téměř nadchl. Kvalita zpracování nepokulhává a vše sedí přesně. Výtku bych měl k přepínači blinkrů, který šel dost ztuha, je však možné, že v sériové podobě se dočkáme jiného, stejně jako palubní desky, která zde byla opravdu jen nouzová.
Přední části dominují dva světlomety, které nejen že dobře vypadají, ale i fungují a skútr je v provozu dobře vidět. Mezi přední částí a sedlem je uzamykatelný kryt, pod kterým se skrývá dobře přístupná baterie. Po odklopení dvoubarevného sedla mě čekalo zklamání. Přeci jen u skútru s malými koly bych čekal o něco větší úložný prostor. Integrálnku se nám tam nasoukat nepodařilo. Spolujezdec má k dispozici dost místa, velká pevná madla a vyklápěcí stupačky. Zde není co vytknout. Pochvalu si také zaslouží nejen pohledná, ale hlavně funkční zpětná zrcátka, ve kterých i na dlažebních kostkách bylo vidět.
Přestalo pršet, a tak jsme vyrazili zpět. Průjezd městem se stal zábavou a kličkování mezi cyklisty, chodci a omezením dopravy vítaným spestřením. Procitnutí přišlo ve výše zmíněném kopci, který nás čekal z druhé strany. Tady už koníci chyběli opravdu citelně a rychlost lehce pod třicítkou nebyla to pravé.

Závěr

Při výběru nového přibližovadla by měl být Maximus rozhodně jeden z horkých kandidátů. Cena je oproti japoncům velice příznivá a za rozumné peníze získáte opravdu pěkný skútr, za který se nemusíte stydět. Ke skútru Capirelli si navíc můžete vybrat i stylové oblečení nebo třeba přilbu v barvách značky.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku




TOPlist