husqvarna_svartpilen_801_2




BMW Motorrad představuje šestou generaci Navigatoru

Většina bavoráků, které za poslední dobu prošly našimi redakčními testy, měla ve výbavě jednu šikovnou věc. Originální navigaci. Tedy, ne že bychom si už neuměli život bez téhle malé krabičky s displejem představit. Netvrdíme ani to, že podobnou službu nesplní jakákoli jiná, levnější navigace. Ale s tou fabrickou je všechno tak nějak jednodušší a snazší. A BMW letos přichází s další vylepšenou generací.

Kapitoly článku

Navigator prodávaný pod značkou BMW Motorrad se na pohled moc neliší od jiných motocyklových navigací, a také použitá grafika naznačuje, že tyhle přístroje vyrábí pro BMW firma Garmin. Nejspíš si teď kladete otázku, proč tedy nekoupit podobný přístroj rovnou od výrobce, když bude při srovnatelné specifikaci nejspíš levnější? Pokusíme se odpovědět v následujících řádcích.

V první řadě jde o uchycení navigace na motorku. Existuje řada univerzálních držáků, ale troufáme si tvrdit, že žádný aftermarket není tak elegantní jako originální příslušenství, vyvinuté přímo pro konkrétní model. Výrobce s ním počítá už při navrhování motorky, a díky tomu navigace dostane takové místo, kde je na ní nejlíp vidět a zároveň nepřekáží při ovládání motorky nebo ve výhledu na jiné přístroje. Některé držáky od BMW mají navíc zámek, takže přístroj může zůstat na motorce i po zaparkování.

Vizuálně čisté a bezpečné uchycení je fajn. Z uživatelského hlediska má však originální systém ještě další výhodu. Po zacvaknutí do držáku se navigace spojí nejen se zdrojem napájení, alias baterkou motocyklu, ale také s jeho informační sítí. Díky tomu lze jednak udělovat Navigatoru pokyny přímo z řídítka - pokud je daný model vybaven multifunkčním ovládacím kolečkem, a pak také využít jeho displej k zobrazení údajů o motorce. Z navigace se tak stane rozšířená přístrojovka, na které si můžete přečíst mnohem víc informací než ze standardního displeje na přístrojovém panelu. A všechny je navíc máte pěkně přehledně na jedné obrazovce.

Nový Navigator VI, který bude v nabídce od letošního března, toho má nabídnout údaje ještě víc. Jeho velikost zůstane stejná, ale na pětipalcový displej má být díky polarizačnímu filtru lépe vidět, obzvlášť pod přímým sluncem. Kapacita vnitřní paměti se zvýší z 8 na 16 GB, a v softwaru se objeví nové funkce. Jednou z nich je předvolba pro plánování trasy zvaná "Winding roads", která povede motorkáře k cíli tak, aby se vyhnul velkým městům. A kdo si bude chtít užívat venkovské okresky, může si navolit další novou funkci "Avoid main roads", která doplňuje stávající "Avoid motorways".   V menu najdete také možnost "Round Trip", která naplánuje výlet podle požadovaného času, vzdálenosti a průjezdních bodů, a funkce "Natural Guidance" podrobně popíše okolí cesty.

Navigator VI se dá navíc využít i pro poslech hudby z telefonu, respektive ke přehlednější orientaci v seznamu skladeb a snazšímu ovládání. A když si přikoupíte aplikaci Garmin Smartphone Link, získáte přístup k informacím o provozu a počasí na trase. U šestky samozřejmě nepřijdete ani o funkce předchozího Navigatoru, jako je například možnost sdílení trasy s jinou navigací přes Bluetooth.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist