yamaha_mt09




BESIP uspořádá bezplatný kurz pro motocyklisty

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Janiin (14) napsal 10.09.2014 v 15:56

Btw, dnes vyšel dobrý rozhovor s instruktorem BESIPu na aktuálně.cz: //magazin.aktualne.cz/motorkare-laka-pridat-plyn-jak-prezit-jizdu-na-motorce/r~476ca3ea376911e4b3d60025900fea04/

Nejvíc se mi líbí tahle část: "Motocyklista není jiný druh. Ten, který vás bude třeba dnes předjíždět, může být člověk, který zítra ráno pojede autem do práce a pak pro své děti do školy. Může to být váš nadřízený, kolega, příbuzný. Někdo, koho dobře znáte. Určitě to není prostě motocyklista, který se narodil pouze proto, aby řídil motocykl a byl nebezpečný v provozu."

Janiin (14) napsal 10.09.2014 v 15:46

Tohle téma mě hodně zaujalo, proto jsem po místní diskuzi s nexusem napsal na Policii ČR ohledně toho, jak se viníci nehody přesně klasifikují podle řidičského oprávnění. Přišla mi následující odpověď: "Podle návodu pro vyplnění statistického formuláře nehody se v této položce má uvádět nejvyšší dosažená skupina."

Tedy ze statistik za rok 2013 vyplývá, že 221 řidičů s nejvyšším dosaženým oprávněním A (tedy prakticky pouze s oprávněním A) zavinilo nehodu. Vůbec to neznamení, že zbytek nehod zavinili piráti bez příslušného řidičáku. Prostě měli navíc ještě řidičák na auto (nebo cokoli dalšího).

Platí, co jsem psal před pár příspěvky: zhruba 55 % nehod s účastí motocyklu v roce 2013 zavinil právě řidič motocyklu. V přechozích letech to bylo podobně, vždy kolem 50 %. Jinými slovy, na cestách chybujeme všichni zhruba stejně. Holt jenom motorkáře to víc bolí.

Janiin (14) napsal 20.08.2014 v 08:39

nexus: Máš pravdu v tom, že nehod zaviněných motocykly bylo 1483 a nehod zaviněných držitelem oprávnění A 221. Jenom si nejsem jistý, jak se to projeví do statistik, jestliže nehodu zaviní řidič s oprávněním na více skupin. Podle toho, jakým vozidlem nehodu zavinil (to by bylo ideální a znamenalo by to, že skutečně drtivou většinu nehod motorkářů způsobují lidé, kteří na motorce vůbec nemají sedět)? Nebo podle toho, jaké "nejvyšší" má oprávnění (takže většina motorkářů pak spadne pod skupinu B)? Taky nesmíme zapomínat na to, že od 19. ledna 2013 smí Bčkaři řídit skůtry do 125 ccm - takže většinu nehod způsobují skůtraři (to nesedí, podle tabulky na straně 15 jde většina zaviněných nehod na vrub motorek nad 450 ccm)?
Našel jsi v těch statistikách někde komentář, jak počítají ty kategorie řidičů (tu tabulku na straně 42)?

S mRKEF samozřejmě souhlas, statistiky jsou jedna věc, praktická jízda tak, aby člověk přežil, jiná, a pro jedince mnohem důležitější

nexus (61) napsal 19.08.2014 v 21:08

Janiin Tabulka 1 strana 42 a 55
vše podrobně popsané i na dalších stranách musíš kouknout na tabulku ano jde o zaviněné --jenže z toho bylo jen 221 držitelem oprávnění A. Kdo je ten zbytek se můžem jen dohadovat.
Ostatně nejlépe to zde napsal mRKEF -pod to se mu můžu podepsat.

mRKEF (88) napsal 19.08.2014 v 17:16+1

Těžko říct, zda nehody motorkářů zaviňují zejména oni či ostatní řidiči a neřidiči. Nicméně jako motorkář nikdy nevěřím blinkrům, přednostem jízdy apod. Zkrátka snažím se jezdit jako neviditelný (čili počítám s tím, že mi nikdo přednost nedá, na křižovatce čekám až auto opravdu odbočí atp.).

Věřte nebo ne, mnohokrát se mi to vyplatilo. Motorkář s pudem sebezáchovy nebude spoléhat na to, že ostatní předpisy dodrží. Měl by si být vědom, že na motorce mnohem hůře provede brzdný či úhybný manévr.

Takže ano, řadu nehod nezaviní motorkář, ale mohl by je eliminovat větší obezřetností. Toť můj názor.

Babetista1 (0) napsal 19.08.2014 v 17:11

Urcite je to velmi uzitecny kurz pro motorkare. Poprosil bych redaktory, kdyby podobne oznameni mohli publikovat s nekolika-tydennim predstihem (klidne i opakovane). Kdyz se v pondeli dozvim o zajimave akci, ktera je v patek, vetsinou uz mam jiny program .

Janiin (14) napsal 19.08.2014 v 16:14

To "s***" z konce předchozího příspěvku bylo "s" a "ukazováním". Zajímavý filtr... Možná by redakce měla trošku přenastavit regulární výrazy.

Janiin (14) napsal 19.08.2014 v 14:17

Myslím, že se tu jedná o dvě roviny. První je, jestli je ten kurz přínosný pro své účastníky. Podle reakcí v diskuzi těch, kteří se ho zúčastnili, o tom nemám pochyb.

Druhá rovina je, jestli je pořádání těchto kurzů BESIPem prováděno ekonomicky efektivně a jestli vůbec tyto kurzy budou mít vliv na celkové statistiky nehodovosti. To netuším.

nexus: Nehod <b>zaviněných</b> motocykly bylo zhruba 1 500. Nehod s účastí motocyklů jsem se v statistikách policie nedopátral, nicméně zúčastněných motocyklů na nehodách bylo 2 705. Pokud odhadneme, že co jedna nehoda, to jedna zúčastněná motorka (což určitě neplatí, ale je to nejlepší odhad, který mě napadá), tak v 55 % případů nehody s motorkou byl na vině právě motorkář (v roce 2013). Byl bych proto s ukazováním na všechny ostatní účastníky provozu trochu zdrženlivější.
(Data z //www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d )

Komorerth (60) napsal 19.08.2014 v 10:05+1

skoda, ze to neucia rovno v autoskolach.. respektive - skoda ze sa to neurganizuje na viacerych miestach v CR s vacsou kapacitou (termin v Sosnovej je uz plny). Zaciatocnikom by to velmi pomohlo

william.walace (5) napsal 19.08.2014 v 02:11+2

Naprosto genialni kurz! po absolvovani si clovek dost veci uvedomi!!! Skvělá organizace, přístup instruktorů...vic takových!

TwoWheels (31) napsal 18.08.2014 v 21:25+2

Zase pozdě
Škoda slov

nedma (4) napsal 18.08.2014 v 18:20+3

souhlas s tim, ze ridici v autech by si meli taky vyzkouset v ramci autoskoly, jak to vlastne vypada, jezdit v jedne stope... by se pak treba min predjizdelo na kruhacich, davaly by se blinkry pri odbocovani vlevo atd...

nexus (61) napsal 18.08.2014 v 17:39

Ještě musím dodat: hned první odstavec --děsivé a stále zhoršující.. Hned poté úspěšný projekt "učme se přežít " již 3 roky a 14 pokračování .. Tak to je trojčlenka a v tomhle případě nepřímá úměrnost. Jestliže je tedy projekt úspěšný , tak statistika by měla být hezká a zlepšující se.

nexus (61) napsal 18.08.2014 v 17:10-1+2

MimoCz
jde to zjistit lehce na stránkách Policie.cz
Tak jsem mrkl na rok 2013- Nehod motocyklu zhruba 1500-z toho kolem 200nehod -moped a moto do 50ccm. z těch 1500nehod bylo 221 řidiču držitelem skupiny A a na nehodovosti se tak podílejí 0.23% bodu.
řidiči nemoto.vozidel -2500 nehod
nehody zaviněné lesní zvěří 6782 atd.
Co tedy na závěr . ano je to hezké od Besipu ,ale možná by měl učit řidiče ostatních mot.vozidel , jak se chovat na silnici k motocyklům a to platí i pro autoškoly.Ale dokud v této zemi bude platit pravidlo : jé motorkář ,já do něj kopnu tak se nic nezmění

raser (15) napsal 18.08.2014 v 14:27+2

Učme se přežít jsem absolvoval a nebylo to vůbec špatné ...

MimoCZ (25) napsal 18.08.2014 v 14:01

Zajimalo by me jaka je umrtnost motocyklistu pri nehodach, jejichz vinikem "neni" motocyklista.

Jinak kurzy bezpecne jizdy je rozhodne dobra vec a pokud ma zacinajici motorkar pud sebezachovy, urcite se nejakeho jiz dobrovolne zucatnil.

jira24 (2) napsal 18.08.2014 v 13:58-1

seikos: to jo, ale tady v tom pripade je nejaka fixni castka a bud tam pujdes a budes za ni mit vycvik a nebo nepujdes a budes za ni mit ho*no.. zpatky na ucet ti ty prachy v pripade neucasti nikdo nevrati :)

seikos (975) napsal 18.08.2014 v 13:34+1

jira24: pokud není rozpočet na jednoho účastníka 5x vyšší než je obvyklá cena. Což by mě v případě Besipu ani nepřekvapilo

jira24 (2) napsal 18.08.2014 v 12:44+1

seikos: jedna z mala moznosti, jak za svoje dane dostat alespon neco uzitecneho

kawa...pavel (101) napsal 18.08.2014 v 12:33

Už první věta je cypovina...co je prosím "mnohdy nezvratný následek nehody" ???

MkokyX (3) napsal 18.08.2014 v 12:23-3+2

Ať de BESIP s celou svojí činností DO PR DE LE.

seikos (975) napsal 18.08.2014 v 12:04+5

Mohlo by se prosím zveřejnit, kolik platí stát za jednoho "vycvičeného" účastníka?




TOPlist