Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jen tak pro zajímavost. V Turecku či v Thajsku zaplatíte na daních za lepší auto či motorku i sto procent navíc. Jen ve vedlejším Rakousku jserm za motorku připlatil NOVA - daň z luxusu cca 16% nahoru, které mi pak vrátili, ale místní ji zaplatit musí...
Pedrito, 2. bod časť recyklácia je odveci z toho dôvodu, že sa tu predávajú rovnaké motorky ako v tej Ázii. Tu sa to akurát zakrýva, aby sa vybralo na sociálne nezmysly a prevádzku bruselskej čiernej diery.
Pro Marexe: Jak jsem rikal, problematika je to relativne slozita a jenom jsem chtel poukazat na to, ze nelze zjednodusovat komplexni problem cenove politiky do vykriku typu „zla EU“ nebo „rozpousteni fixu“.
Ad. 1) Tenhle bod prilis nechapu nase debata je cena motorek vyrobenych v Asii vs. cena v Evrope. A je videt, ze problem se tyka vsech znacek.
Ad. 2) Smernice na ochranu spotrebitelu, certifikaty evropske kvality a dalsi haldy certifikaci, ktere musi vyrobek splnovat v EU, proste prodrazuje ceny motorek – v tomhle je EU extremne prebyrokratizovana a prilis ochranitelska (napr. i ABS je toho dukazem). Pokud chces rozdily, tak napr. v JV Asii (Filipiny, Vietnam, etc.) nemas pozadavky na recyklovatelnost, nemas pozadavky na ekologicke odstraneni starych motorek; nemas dan pevny procentualni pomer komponentu, ktere musi byt recyklovatelne; apod.
Ad. 3) Nemluvil jsem o kvalite celych stroju, ale o kvalite nekterych komponent napr. tlumice, retezu, apod. – napr. srovnej rozdily mezi Hondama pro evropsky a asijsky trh, i prvni verze 390 Duku pro Indii a Evropu (a to uz nemluvim o tech Duke 390 slozenych v Malajsii nebo Filipinach). Relativne malo rozdilu, ale nektere jsou podstatne a opet v komplexu vedou k tomu, ze evropska verze je drazsi.
Ad. 4) Kursove rozdily – myslim, ze nemas pravdu – kurzove rozdily maji na cenu motorky relativne velky vliv pozitivni i negativni – priklad z minuleho roku: ve Svycarsku minuly rok presli z fixni na plovouci sazbu, coz melo za nasledek, ze behem slabe sezony EU, sel CHF vuci EUR na 1:1,25- motorky dovezeny pred zmenama kurzu byli v prumeru o 1000-2000 CHF (zhruba od 15-25% celkove ceny) drazsi nez po – takze distributori sli s cenama dolu i pri jejich ztrate (Euro Bonus). A naopak tenhle rok frank je slabej CHF 1:0,9 a motorky jsou okamzite o v prumeru 500-1000 CHF drazsi. Nemusime chodit daleko, podobny pripad bylo uvedeni MT07 na cesky trh, kdy Yamaha priznala, ze neodhadla vyvoj kursu (coz vedlo k tem cenovym korekcim) – samozrejme muzeme se hadat, zda to nebylo neco jineho.
Ad. 5) Nemám - před 3 týdny jsem se vrátil z cesty po 3 asijskejch zemích a viděl jsem, jak vypadají distribuce tam a tady. Napr. na Borneu proste prodavali motorky z obyvaku, garaze a na stitu domu byl pouze brand a to bylo vse. Samozrejme velkomesta jsou kapitola sama o sobe, ale bavime se o cele zemi.
Ad. 6) Nejsem odbornik na spotrebni dane v Indii, ale podle mych znalosti teprve v roce 2015 adoptovaly nektery staty Indie spotrebni dan (a to ve vysi od 5% do 14%), v dalsich je plan na spotrebni dane zavest teprve pro rok 2017. Nehlede na ostatni zeme Vietnam, Filipiny, apod. - spotrebni dane jsou mnohem nizsi, vcetne i dani z prijmu/ze zisku.
Ad. 7) Ano marže mají i v Indii, ale ne tak vysoký jako v Evropě, protože logicky pokrývají nižší náklady, tzn. absolutni marže v Evropě např. u dealerů jsou mnohem vyšší než v Indii, protože prostě mají vyšší náklady. Proto pak relativně evropský marže v poměru k ceně motky tvoří třeba 30 a více procent. Musíš z tvý marže zaplatit evropský prodejce (plat Brita, Němce, Švýcara, apod. je několikanásobně vyšší + povinné odvody na zaměstnance, které v Asii nejsou), drahé pronájmy ploch, drahý nákupy vybavení prodejen, apod. Tohle všechno se promítá do ceny výrobku.
A aby to nebylo vsechno jak myslis, ze se do ceny promita to, ze napr. bike je vyrobenej by KTM India, do Evropy dovezenej pod zastitou KTM Evropa a dorucenej do CR pod hlavickou KTM Ceska republika. Myslis, ze vsechny tyhle firmy se neukousnou z kolace?
Ad. 8) Mas pravdu, ale ono to neni jenom o transportu. Nezapominej na cla, ruzne dovozni dokumenty, ktere musi dovozce splnit (napr. puvod zbozi) a navic kazda zeme ma jeste vlastni dovozni prirazky + regule vykazovani, apod. (napr. povestne Spanelsko a jejich nepreferovane zeme).
Není to tak dlouho,co se v Boleslavi vyrobila Škodovka a dovezla do Německa.
Maník z Boleslavi zajel do Německa,tam ji zase koupil a přivezl domu.Byla levnější jak v ČR.
Další věc jsou potraviny.Spousta čechů jezdí do Německa nakupovat kvalitnější a za srovnatelnou cenu.
1) Spousta u nás prodávaných strojů je vyráběných v Asii, nebo jsou odtud alespoň díly. Honda, KTM, BMW, Yamaha, Aprilia... některé modely dokonce vyrábějí na Taiwanu, či právě v Indii
2) Indie možná stále působí jako rozvojová země (a je to jistě pravda- přinejmenším na venkově),ale i oni mají směrnice a limity, které speciálně u jednostopých vozidel mají zásadní význam pro tamní prostředí, protože těchto vozidel tam jezdí mraky.
3) Kvalita strojů je srovnatelná-výrobci si to ohlídají a tyhle stroje jezdí po celý rok, za každého počasí a na všech typech povrchu.
4) Kurz má minimální vliv
5) Máš velmi naivní představu o Indii a jejich schopnosti prezentace a distribuce zboží.
6) Jaké mají daně v Indii na spotřební zboží?
7) Marže mají i v Indii
8) Transport do Evropy při kontejnerovém množství by nebyl o nic vyšší, než u zboží z Číny a bylo by to v řádech tisíců, nikoliv desetitisíců.
Před časem byl v Motocyklů článek o Hyosung gt 125 comet. Přímé srovnání : v Indii cca 33tis, u nás 99tis. Nezlobte se na mě, ale za takovou cenu fakt nee
zzzmrzlinar - přesně napsaný v obou příspěvcích!! Jen v tom prvním tě trošku poopravím,ne dvaapůl násobně,ale u českých nenažranců min.čtyřnásobně dražší!!!
Motocykly to můžou být pro někoho jistě zajímavé, to nepopírám. V minulosti tu byly na trhu brazilské motorky typu CG 125 nebo CBF 250 a jaká byla prodejní cena? Dnešní třeba CBF 125 nebo CB 500 je odkud? Pravá Čína a Indonésie pod dohledem Hondy. Další malé obsahy mimoevropských značek vč. skútrů přijíždějí také z Asie a Japonsko to určitě není.
Těžko by se u nás tyhle nízkorozpočtovky chytly nějakým silným způsobem... pro mladý to není skrz obsah, a kdo má ŘP na větší motorku, skočí rovnou na 250 nebo 300... tady by cena těchto "skoků" byla někde kolem padesáti tisíc a prostě se mi nechce věřit, že by to kdokoli ze zde diskutujících za pade koupil... Takže ten kdo je nadšen, nechť si to nechá docukat kontyšem až před garáž a pak tady může zafrajeřit... třeba se dočká potlesku...
+ kopa eu pitchovin navyse.. napriklad abs ako tak chapem na plechovke, na moto je to nezmysel a len a len tahanie penazi navyse.. vecsina moto karambolov vznika nie z nedobrzdenia ale ked podklzne predok alebo zadok do strany V NAKLONE a absko stejne takyto jav vobec neregistruje..
Omlouvam se za jizlivost, ale nektere "ekonomicke" komentare jsou vice nez usmevne (napr. rozpousteni fixu, apod.).
Hlavni rozdily v cenach v Asii a Evrope jsou zpusobeny nekolika hlavnimi faktory. Nechce se mi rozebirat vahy, takze pouze obecne:
1) Doprava a transport do Evropy + s tim spojene veskere dovozni pozadavky, ktere dovozce musi v EU splnit jenom, aby mohli na trh Evropy
2) Veskere EU smernice pro vyrobky (testy, certifikace, puvod zbozi, homologace, ochrana zivotniho prostredi, EKOLOGICKA likvidace, apod.) + ZARUKA (v Asii na tyhle bajky se zaruka dost casto dokupuje, v dost statech proste neni statem garantovana zaruka napr. Filipiny, Indonesie)
3) Kvalita materialu - kdo nekdy na techhle asijskejch bajcich jezdil vi, ze komponenty jsou proste vyrabeny primo mistnimi nizkonakladovymi vyrobci a kvalita tomu odpovida (napr. tlumice, brzdy, apod.)
4) Kursove rozdily (kurs + zajistovani), koupeschopna poptavka a uroven cenove hladiny (zminena Fabka stoji ve Svajcu relativne o dost vic nez napr. u nas) + vyska platu - obecne se pouziva relativni cena misto absolutni ceny (tedy pomer cen vuci disponibilnimu duchodu vs. pomer cen po prepoctu na kurs)
5) Naklady na distribuci produktu + marketing (proste prodej z garaze chatrce je min nakladnej nez super vytuneny designovy obchod pozadovany vyrobci pro Evropu)
6) Spotrebni dane + dalsi vladni dane napr. dan z majetku (pro budovy), apod.
7) Marze vsech meziclanku (proste se to relativne nascita) + vnitrofiremni vyrovnani (tzn. transakcni ceny, apod.)
Myslim, ze jsem zahrnul vetsinu hlavnich polozek, ale priznavam neco mne mozna uteklo.
přesně, to přeci vůbec není o tom, že výrobci v Asii mají nižší náklady, vždyť většina strojů je stejně z Asie. A zlé korporace si taky nemůžou dát třikrát takovou cenu, neb by prodávala pouze jiná zlá korporace, v tomhle konkurence funguje.
Smiřte se s tím, že je to poze o našich obludných daních, šílenému byrokratickému aparátu a homesexualizace (pardon je to homologace) každý hovadiny.
Třeba ABS a jiný povinný fičury co to musí mít tu cenu prostě znásobí a musíte je tam mít i kdybyste nechtěli, třeba jen protože na to nemáte prachy, prostě vám to ouřada nařídil a fertig. Velký splachovadl na hajzl si tady taky brzo nekoupíte, ultraúčinnej vysavač taky stojí velkou raketu apod. Prostě euroúředník má větší rozum než vy a bude rozhodovat za vás.
Hoši věřit tomu nemusíte,
ale je to tak. To jsou jednoduchá pravidla. Jinak samozřejmě náklady na výrobu v Asii jsou jinde. Ale v Asii se vyrábí i jiné modely, které jsou pak prodávány ve zbytku světa draze. Zkuste si najít něco o cenové diskriminaci z ekonomie. To jsou úplné základy. Prodává se stejná věc za různou cenu.
MichalR66 ale to su bludy, motorky tohto typu vyrabaju v jednej fabrike a fixne naklady su rovnake, chapem ze naklady v eu tovarni na taky bajk by boli uplne ine ale ide im presne o to. Lacno vyrobit a tu predat za 3x nasobok. Takto nenazrane a bezohladne sa spravaju velke korporatne firmy bohuzial.
Michal: do těch cen se určitě promítá režie výrobních závodů v Asii - nižší mzdy, energie, tamní ceny materiálů...atd. Ale asi bych do toho nezahrnoval vývoj, protože se tady díváme na letitou techniku, která splatila svůj vývoj snad už před dvaceti lety
zrovna tohle mě třeba mrzí na Yamaze SR 400, která se bouchá už přes 40 let, technickejch položek je na ní oproti třeba MT-07 o dost míň a přesto stojí ještě víc.
Tak ono to není o nějaké šikaně tady u nás. Tohle je vcelku jasná cenová politika.
Jednoduše se vyspělé ekonomiky podílí na úhradě nejen variabilních, ale hlavně fixních nákladů továrny. V ceně Yamahy 125 prodávané u náš za 100 tis. se platí od nákladů na továrny, přes vývoj a marketing, až po závodní týmy a leasing na stroje. Ve chvíli, kdy se takto uhradí továrně fixní náklady, může vyrábět už jen za ty variabilní, a ty jsou u takového stroje třeba 20 tis. Proto může v Indii prodávat stroje za 30 tis. a přesto vydělat a zároveň přesně proto je takto nemůže prodávat ve zbytku světa.
Něco jako když máte lakovnu a pro běžného zákazníka jedete díl za 3 tis., protože do ceny musíte zahrnout úplně všechno, od pronájmů budov, až po mzdu pro účetní. Pro Frantu od vedle ale můžete stejnou práci udělat za 1000 a ještě vyděláte. Pokud pojedete plošně za 1000 zkrachujete, pokud pro všechny za 3 tis., nevyděláte peníze navíc od Franty.
Samozřejmě jsem to popsal naprosto zjednodušeně :).
Aspon na priklade vidite ako sa v eu tovar predrazuje a predava aj s 300 a viac % rabatom. Ked som niekde pisal ze vyrobna nemenovaneho telefonu co stoji 600eur je v skutocnosti 50eur tak sa hlupaci smeju. Pritom este aj na tych cenach co su tam stanovene musia nieco zarabat. Iny trh, iny ludia, ine zakony, ine ceny.
Budu hádat, k nám se to nevozí protože emisní a hlukový normy, a homologace by to prodražila na trojnásobek... ? Smutný, pro začátečníky nebo na lítání po městě by to byly ideální strojky.
Ten Hornet je super strojovna, moc se mi líbí Fazer vypadá taky celkem důstojně, ale Gixxer mě teda jakožto Suzukimana moc nenadchlo. Jasně, ten jejich trh to pojme, ale moc hezké to není. Dobré je, že Suzuki myslí i na závodníky, takže ve finále to takový běs nebude. Toho Horneta je škoda, na tom bych se rád povozil
Mig_35, daň z luxusu je aj u nás. Horná hranica je 2997 EUR
Jen tak pro zajímavost. V Turecku či v Thajsku zaplatíte na daních za lepší auto či motorku i sto procent navíc. Jen ve vedlejším Rakousku jserm za motorku připlatil NOVA - daň z luxusu cca 16% nahoru, které mi pak vrátili, ale místní ji zaplatit musí...
No to mně po...kálej. Vy budete indům závidět i tu chudobu...
Pedrito, 2. bod časť recyklácia je odveci z toho dôvodu, že sa tu predávajú rovnaké motorky ako v tej Ázii. Tu sa to akurát zakrýva, aby sa vybralo na sociálne nezmysly a prevádzku bruselskej čiernej diery.
Pedrito: Shodneme se jistě v bodě č. 8 v té části o pravdě.
Doporučím ti návštěvu Bombaje. Pak si to můžeš sám přehodnotit.
Pro Marexe: Jak jsem rikal, problematika je to relativne slozita a jenom jsem chtel poukazat na to, ze nelze zjednodusovat komplexni problem cenove politiky do vykriku typu „zla EU“ nebo „rozpousteni fixu“.
Ad. 1) Tenhle bod prilis nechapu nase debata je cena motorek vyrobenych v Asii vs. cena v Evrope. A je videt, ze problem se tyka vsech znacek.
Ad. 2) Smernice na ochranu spotrebitelu, certifikaty evropske kvality a dalsi haldy certifikaci, ktere musi vyrobek splnovat v EU, proste prodrazuje ceny motorek – v tomhle je EU extremne prebyrokratizovana a prilis ochranitelska (napr. i ABS je toho dukazem). Pokud chces rozdily, tak napr. v JV Asii (Filipiny, Vietnam, etc.) nemas pozadavky na recyklovatelnost, nemas pozadavky na ekologicke odstraneni starych motorek; nemas dan pevny procentualni pomer komponentu, ktere musi byt recyklovatelne; apod.
Ad. 3) Nemluvil jsem o kvalite celych stroju, ale o kvalite nekterych komponent napr. tlumice, retezu, apod. – napr. srovnej rozdily mezi Hondama pro evropsky a asijsky trh, i prvni verze 390 Duku pro Indii a Evropu (a to uz nemluvim o tech Duke 390 slozenych v Malajsii nebo Filipinach). Relativne malo rozdilu, ale nektere jsou podstatne a opet v komplexu vedou k tomu, ze evropska verze je drazsi.
Ad. 4) Kursove rozdily – myslim, ze nemas pravdu – kurzove rozdily maji na cenu motorky relativne velky vliv pozitivni i negativni – priklad z minuleho roku: ve Svycarsku minuly rok presli z fixni na plovouci sazbu, coz melo za nasledek, ze behem slabe sezony EU, sel CHF vuci EUR na 1:1,25- motorky dovezeny pred zmenama kurzu byli v prumeru o 1000-2000 CHF (zhruba od 15-25% celkove ceny) drazsi nez po – takze distributori sli s cenama dolu i pri jejich ztrate (Euro Bonus). A naopak tenhle rok frank je slabej CHF 1:0,9 a motorky jsou okamzite o v prumeru 500-1000 CHF drazsi. Nemusime chodit daleko, podobny pripad bylo uvedeni MT07 na cesky trh, kdy Yamaha priznala, ze neodhadla vyvoj kursu (coz vedlo k tem cenovym korekcim) – samozrejme muzeme se hadat, zda to nebylo neco jineho.
Ad. 5) Nemám - před 3 týdny jsem se vrátil z cesty po 3 asijskejch zemích a viděl jsem, jak vypadají distribuce tam a tady. Napr. na Borneu proste prodavali motorky z obyvaku, garaze a na stitu domu byl pouze brand a to bylo vse. Samozrejme velkomesta jsou kapitola sama o sobe, ale bavime se o cele zemi.
Ad. 6) Nejsem odbornik na spotrebni dane v Indii, ale podle mych znalosti teprve v roce 2015 adoptovaly nektery staty Indie spotrebni dan (a to ve vysi od 5% do 14%), v dalsich je plan na spotrebni dane zavest teprve pro rok 2017. Nehlede na ostatni zeme Vietnam, Filipiny, apod. - spotrebni dane jsou mnohem nizsi, vcetne i dani z prijmu/ze zisku.
Ad. 7) Ano marže mají i v Indii, ale ne tak vysoký jako v Evropě, protože logicky pokrývají nižší náklady, tzn. absolutni marže v Evropě např. u dealerů jsou mnohem vyšší než v Indii, protože prostě mají vyšší náklady. Proto pak relativně evropský marže v poměru k ceně motky tvoří třeba 30 a více procent. Musíš z tvý marže zaplatit evropský prodejce (plat Brita, Němce, Švýcara, apod. je několikanásobně vyšší + povinné odvody na zaměstnance, které v Asii nejsou), drahé pronájmy ploch, drahý nákupy vybavení prodejen, apod. Tohle všechno se promítá do ceny výrobku.
A aby to nebylo vsechno jak myslis, ze se do ceny promita to, ze napr. bike je vyrobenej by KTM India, do Evropy dovezenej pod zastitou KTM Evropa a dorucenej do CR pod hlavickou KTM Ceska republika. Myslis, ze vsechny tyhle firmy se neukousnou z kolace?
Ad. 8) Mas pravdu, ale ono to neni jenom o transportu. Nezapominej na cla, ruzne dovozni dokumenty, ktere musi dovozce splnit (napr. puvod zbozi) a navic kazda zeme ma jeste vlastni dovozni prirazky + regule vykazovani, apod. (napr. povestne Spanelsko a jejich nepreferovane zeme).
Pedrito ty úsměvnej komentáři . Jak jsem psal,
je to popsáno absolutně zjednodušeně, narozdíl od těch tvých vyčtených bludů . Marex shnul velmi dobře.
Za 35 papírů bych ji bral hned, třeba toho horneta. Českej mamonář by tu za ni chtěl 70 tis minimálně..
Není to tak dlouho,co se v Boleslavi vyrobila Škodovka a dovezla do Německa.
Maník z Boleslavi zajel do Německa,tam ji zase koupil a přivezl domu.Byla levnější jak v ČR.
Další věc jsou potraviny.Spousta čechů jezdí do Německa nakupovat kvalitnější a za srovnatelnou cenu.
Pedrito:
1) Spousta u nás prodávaných strojů je vyráběných v Asii, nebo jsou odtud alespoň díly. Honda, KTM, BMW, Yamaha, Aprilia... některé modely dokonce vyrábějí na Taiwanu, či právě v Indii
2) Indie možná stále působí jako rozvojová země (a je to jistě pravda- přinejmenším na venkově),ale i oni mají směrnice a limity, které speciálně u jednostopých vozidel mají zásadní význam pro tamní prostředí, protože těchto vozidel tam jezdí mraky.
3) Kvalita strojů je srovnatelná-výrobci si to ohlídají a tyhle stroje jezdí po celý rok, za každého počasí a na všech typech povrchu.
4) Kurz má minimální vliv
5) Máš velmi naivní představu o Indii a jejich schopnosti prezentace a distribuce zboží.
6) Jaké mají daně v Indii na spotřební zboží?
7) Marže mají i v Indii
8) Transport do Evropy při kontejnerovém množství by nebyl o nic vyšší, než u zboží z Číny a bylo by to v řádech tisíců, nikoliv desetitisíců.
Před časem byl v Motocyklů článek o Hyosung gt 125 comet. Přímé srovnání : v Indii cca 33tis, u nás 99tis. Nezlobte se na mě, ale za takovou cenu fakt nee
zzzmrzlinar - přesně napsaný v obou příspěvcích!! Jen v tom prvním tě trošku poopravím,ne dvaapůl násobně,ale u českých nenažranců min.čtyřnásobně dražší!!!
Motocykly to můžou být pro někoho jistě zajímavé, to nepopírám. V minulosti tu byly na trhu brazilské motorky typu CG 125 nebo CBF 250 a jaká byla prodejní cena? Dnešní třeba CBF 125 nebo CB 500 je odkud? Pravá Čína a Indonésie pod dohledem Hondy. Další malé obsahy mimoevropských značek vč. skútrů přijíždějí také z Asie a Japonsko to určitě není.
Těžko by se u nás tyhle nízkorozpočtovky chytly nějakým silným způsobem... pro mladý to není skrz obsah, a kdo má ŘP na větší motorku, skočí rovnou na 250 nebo 300... tady by cena těchto "skoků" byla někde kolem padesáti tisíc a prostě se mi nechce věřit, že by to kdokoli ze zde diskutujících za pade koupil... Takže ten kdo je nadšen, nechť si to nechá docukat kontyšem až před garáž a pak tady může zafrajeřit... třeba se dočká potlesku...
+ kopa eu pitchovin navyse.. napriklad abs ako tak chapem na plechovke, na moto je to nezmysel a len a len tahanie penazi navyse.. vecsina moto karambolov vznika nie z nedobrzdenia ale ked podklzne predok alebo zadok do strany V NAKLONE a absko stejne takyto jav vobec neregistruje..
Omlouvam se za jizlivost, ale nektere "ekonomicke" komentare jsou vice nez usmevne (napr. rozpousteni fixu, apod.).
Hlavni rozdily v cenach v Asii a Evrope jsou zpusobeny nekolika hlavnimi faktory. Nechce se mi rozebirat vahy, takze pouze obecne:
1) Doprava a transport do Evropy + s tim spojene veskere dovozni pozadavky, ktere dovozce musi v EU splnit jenom, aby mohli na trh Evropy
2) Veskere EU smernice pro vyrobky (testy, certifikace, puvod zbozi, homologace, ochrana zivotniho prostredi, EKOLOGICKA likvidace, apod.) + ZARUKA (v Asii na tyhle bajky se zaruka dost casto dokupuje, v dost statech proste neni statem garantovana zaruka napr. Filipiny, Indonesie)
3) Kvalita materialu - kdo nekdy na techhle asijskejch bajcich jezdil vi, ze komponenty jsou proste vyrabeny primo mistnimi nizkonakladovymi vyrobci a kvalita tomu odpovida (napr. tlumice, brzdy, apod.)
4) Kursove rozdily (kurs + zajistovani), koupeschopna poptavka a uroven cenove hladiny (zminena Fabka stoji ve Svajcu relativne o dost vic nez napr. u nas) + vyska platu - obecne se pouziva relativni cena misto absolutni ceny (tedy pomer cen vuci disponibilnimu duchodu vs. pomer cen po prepoctu na kurs)
5) Naklady na distribuci produktu + marketing (proste prodej z garaze chatrce je min nakladnej nez super vytuneny designovy obchod pozadovany vyrobci pro Evropu)
6) Spotrebni dane + dalsi vladni dane napr. dan z majetku (pro budovy), apod.
7) Marze vsech meziclanku (proste se to relativne nascita) + vnitrofiremni vyrovnani (tzn. transakcni ceny, apod.)
Myslim, ze jsem zahrnul vetsinu hlavnich polozek, ale priznavam neco mne mozna uteklo.
přesně, to přeci vůbec není o tom, že výrobci v Asii mají nižší náklady, vždyť většina strojů je stejně z Asie. A zlé korporace si taky nemůžou dát třikrát takovou cenu, neb by prodávala pouze jiná zlá korporace, v tomhle konkurence funguje.
Smiřte se s tím, že je to poze o našich obludných daních, šílenému byrokratickému aparátu a homesexualizace (pardon je to homologace) každý hovadiny.
Třeba ABS a jiný povinný fičury co to musí mít tu cenu prostě znásobí a musíte je tam mít i kdybyste nechtěli, třeba jen protože na to nemáte prachy, prostě vám to ouřada nařídil a fertig. Velký splachovadl na hajzl si tady taky brzo nekoupíte, ultraúčinnej vysavač taky stojí velkou raketu apod. Prostě euroúředník má větší rozum než vy a bude rozhodovat za vás.
Hoši věřit tomu nemusíte,
ale je to tak. To jsou jednoduchá pravidla. Jinak samozřejmě náklady na výrobu v Asii jsou jinde. Ale v Asii se vyrábí i jiné modely, které jsou pak prodávány ve zbytku světa draze. Zkuste si najít něco o cenové diskriminaci z ekonomie. To jsou úplné základy. Prodává se stejná věc za různou cenu.
India emisné normy na malé prskolety má, predsa len tam toho jazdí viac ako tu v Europe
Tohle asi nema emisni normy ... coz? :)
MichalR66 ale to su bludy, motorky tohto typu vyrabaju v jednej fabrike a fixne naklady su rovnake, chapem ze naklady v eu tovarni na taky bajk by boli uplne ine ale ide im presne o to. Lacno vyrobit a tu predat za 3x nasobok. Takto nenazrane a bezohladne sa spravaju velke korporatne firmy bohuzial.
Michal: do těch cen se určitě promítá režie výrobních závodů v Asii - nižší mzdy, energie, tamní ceny materiálů...atd. Ale asi bych do toho nezahrnoval vývoj, protože se tady díváme na letitou techniku, která splatila svůj vývoj snad už před dvaceti lety
zrovna tohle mě třeba mrzí na Yamaze SR 400, která se bouchá už přes 40 let, technickejch položek je na ní oproti třeba MT-07 o dost míň a přesto stojí ještě víc.
MichalR66: I tyto motorky musel někdo vymyslet, zkonstruovat někde pronajímat prostory atd. takže tohle je trochu mimo mísu.
Michal, vidíš to a celé sa ti to posere v momente, ked my vo vyspelej ekonomike odmietneme tie stroje za 100 litrov kupovať.
Tak ono to není o nějaké šikaně tady u nás. Tohle je vcelku jasná cenová politika.
Jednoduše se vyspělé ekonomiky podílí na úhradě nejen variabilních, ale hlavně fixních nákladů továrny. V ceně Yamahy 125 prodávané u náš za 100 tis. se platí od nákladů na továrny, přes vývoj a marketing, až po závodní týmy a leasing na stroje. Ve chvíli, kdy se takto uhradí továrně fixní náklady, může vyrábět už jen za ty variabilní, a ty jsou u takového stroje třeba 20 tis. Proto může v Indii prodávat stroje za 30 tis. a přesto vydělat a zároveň přesně proto je takto nemůže prodávat ve zbytku světa.
Něco jako když máte lakovnu a pro běžného zákazníka jedete díl za 3 tis., protože do ceny musíte zahrnout úplně všechno, od pronájmů budov, až po mzdu pro účetní. Pro Frantu od vedle ale můžete stejnou práci udělat za 1000 a ještě vyděláte. Pokud pojedete plošně za 1000 zkrachujete, pokud pro všechny za 3 tis., nevyděláte peníze navíc od Franty.
Samozřejmě jsem to popsal naprosto zjednodušeně :).
Honzahus: To je pravda,ale podle téhle logiky, by stála základní Fabia ve Švajcu mega.
Aspon na priklade vidite ako sa v eu tovar predrazuje a predava aj s 300 a viac % rabatom. Ked som niekde pisal ze vyrobna nemenovaneho telefonu co stoji 600eur je v skutocnosti 50eur tak sa hlupaci smeju. Pritom este aj na tych cenach co su tam stanovene musia nieco zarabat. Iny trh, iny ludia, ine zakony, ine ceny.
Budu hádat, k nám se to nevozí protože emisní a hlukový normy, a homologace by to prodražila na trojnásobek... ? Smutný, pro začátečníky nebo na lítání po městě by to byly ideální strojky.
U nás by na ně hodili prodejci tak trojnásobnou částku
Jasně,nejde to tak přímo srovnávat..Ale Horneta 160-ku za 31k bych bral
Ten Hornet je super strojovna, moc se mi líbí Fazer vypadá taky celkem důstojně, ale Gixxer mě teda jakožto Suzukimana moc nenadchlo. Jasně, ten jejich trh to pojme, ale moc hezké to není. Dobré je, že Suzuki myslí i na závodníky, takže ve finále to takový běs nebude. Toho Horneta je škoda, na tom bych se rád povozil