globalmoto_duben_nolan




Supermoto 7/2009

Představení červencového čísla časopisu Supermoto.

Divadlo rozmanitosti

Je to souboj těch nejobyčejnějších, kde se setkáváme s gejzírem rozličných nápadů, kterak zaujmout zákazníka, jenž cinká penězi. Nazvěme to klidně soubojem „sedmdesátikoňových“ a sledujme, jak se perou rozličné dvouválce Ducati, Kawasaki a Suzuki s nejnovějším čtyřválcem Yamahy. O zábavu se tu nikdo nemusí strachovat, ačkoliv žádný stroj z naší čtveřice nezdobí na konci písmeno R. Pavel Suchý, foto Ivo Helikar

Upgrade

Němci svou supervýkonnou čtyřválcovou řadu K
přepnuli z dvanácti set
na třináct set kubíků. Společně s tím je tu nové GT s několika novými
detaily a na motorové brzdě předvádí, jak hodně mu změna prospěla. Vítejte na palubě, nic není dost daleko, abyste to v sedle K 1300 GT neměli nadosah.
Pavel Suchý, foto Ivo Helikar

Tři Kozzy

Kategorie enduro má u tradičního evropského
výrobce Moto Guzzi dlouhodobou tradici. Posledním modelem je Stelvio 1200, jež se vrátilo k označení NTX. Vývoj nebyl jednoduchý, stál mnoho sil a prostředků, ale už po prvním svezení víme, že úsilí konstruktérů stálo za to. Při jeho představení
nás v sedle Stelvia napadlo, že by možná nebylo od věci připomenout si techniku a jízdní vlastnosti jeho předchůdců. František Gorczyca, foto Ivo Helikar

Kdo neskáče, není Čech?

Vymodlené dítě českých motocyklových patriotů Blata 125 BXE/BXM je bezesporu tím nejlepším, co má současná tuzemská sériová produkce k mání. Tenhle malý zázrak je teď postaven před nemilosrdnou konfrontaci s pravděpodobně nejlepším zástupcem kategorie na evropském trhu – Yamahou WR 125R. Pavel Suchý, foto Ivo Helikar

Suzuki TL 1000 R/S

Vypadá to, že největším rozdílem mezi modely R a S je jen to jedno písmeno. Opak je však pravdou, jedním z mála shodných prvků je dvouválcový motor do V, dá se říci, že mnohem víc vlastností je u každého z modelů TL rozdílných. Ivo Helikar, foto archiv

Soutěskou Chinguetti

Jedu prašnou kamenitou cestou už dvacátý kilometr a zpočátku neskutečně vzdálené horské pásmo se přiblížilo nadosah. Jak ale překonám ten kamenný val, zvedající se do výše několika set metrů? Někde přede mnou musí být soutěska Chinguetti? Konečně ji vidím. Úzká asfaltová cesta se kroutí horskou rozsedlinou k vrcholu skal. Jaroslav Šíma, foto autor a Lenka Šímová

SUZUKI 250 T 20

Suzuki jako jediná japonská značka měla vážně nakročeno k výrobě malých motocyklů už před druhou světovou válkou. V roce 1937 Michio Suzuki vyrobil svůj první motocyklový motor. Skutečná sériová výroba motocyklů Suzuki ovšem začala obdobně jako v případě ostatních japonských, později stejně věhlasných značek až v padesátých letech. Milda Straka, Foto Archiv

MotoGP v Evropě

V Jerezu a v Le Mans vybojovali španělští piloti všechny pole positions a před GP Itálie figurovali na čele průběžné klasifikace všech kategorií. Po pěti GP se v popředí udržel jen Bautista, po vítězství v Mugellu se do vedení prosadili Smith a Stoner.
Tomáš Gescheidt, foto autor


Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist