Supermoto 11/2009
Zdroj: Supermoto | Zveřejněno: 11.10.2009 | Zobrazeno: 6 667x
Červená světla
Italský „Motocykl roku”, Ducati Streetfighter S, podrobili kolegové z časopisu Motociclismo srovnávacímu testu s nejvíce provokujícími streety. Výkonný, velmi stabilní, se sériovou kontrolou trakce, nový Streetfighter S je nejlepší na závodní dráze a všude tam, kde má prostor pro rychlou jízdu. KTM před sebe nikoho nepustí na rovince, navíc je velmi obratná a silná ve středních otáčkách. Škoda, že sedlo je nepohodlné. Buell si vede dobře, aniž by ohromil. Doplácí na přední brzdu, která by potřebovala doladit ve výkonu (na dráze) a v dávkovatelnosti (na silnici).Fabio Meloni, foto Alberto Cervetti/F. G.
Pták v dobrém znamení
Už několikrát v historii se Angličané, jindy chladní, zasnili a navzdory mravům považovaným v Anglii za dobré se pustili do soutěžení s ještěrem jménem Harley-Davidson. Je to tu znovu. Triumph vypouští z hnízda dravce s úctyhodným rozpětím křídel a monstrózním tělem, ovšem s mrštností už teď označovanou za udivující.Thomas Loraschi/P. S., foto D
Variátorové pole position
Pestré polepy, jména sponzorů a jezdců, vysoké otáčky před startem. Tohle je ale trochu jiný svět, byť stejně barevný jako MotoGP nebo WSBK. Tenhle variátorový páreček má totiž společného více než jen nápad.Pavel Suchý, foto Ivo Helikar
Malá velká hračka
Střednědobý test Yamahy WR 125X se nám přehoupl do své poslední třetiny, a tak jsme zde s čerstvými informacemi o stavu, počtu kilometrů, ale i o naší velké spokojenosti. Jaroslav Šíma, foto autor a Ivo HelikarKTM Duke I/II
Duke se do současnosti vyráběl už ve třech podobách. Motor je stále stejný, LC4, i když se samozřejmě od první poloviny devadesátých let vyvíjel a zvyšoval se i jeho objem. První model nesl číselné označení 620, druhý 640 a třetí 690.Ivo Helikar, foto archiv
O alpskou protěž
Nic není středoevropskému „asfaltáři” dostupnější než alpské průsmyky, chce-li podrobit zkoušce sebe i své železo. Nápad nadšenců z jednoho pražského dealerství svedl dohromady různorodou směsici strojů vesměs jedné značky a my byli při tom, když se v kopcích tahalo za plyn. A s vývěsním štítem firmy Suzamoto je nejen jasné, kde to všechno začalo, ale také s čím se těch pár dní v Alpách zacházelo.Pavel Suchý, foto autor
Velký okruh Besará bií
To tajemné slovo jsem často slýchával od svého dědečka. Jako účastník 1. světové války jej často skloňoval ve všech pádech. Tehdy jsem vůbec netušil, o čem je řeč, ani kde toto území leží. A už vůbec by mě nenapadlo, že bych se tam jednou sám vypravil, a navíc na motocyklu. Jaroslav Šíma, foto autorNSU 250 Rennmax
NSU byla věhlasná německá značka motocyklů a později i automobilů s velmi bohatou historií. Spolu s BMW a DKW tvořila páteř německého motocyklového průmyslu. Počátky této firmy sahají hluboko do devatenáctého století.Milda Straka, foto archiv
Itálie, Francie, USA
Závěrečný podnik mistrovství světa v motokrosu jednotlivců se jel až v Brazílii. Rozhodovalo se tam o posledním mistru světa, a to ve třídě MX2. Italský motokros národů pak udělal za letošní mezinárodní sezónou definitivní tečku.Ivo Helikar, foto Jaroslav Šíma
Dvojnásobný Čepelák
Závěr domácího motokrosového šampionátu se odehrál na tratích v Jiníně a Lokti. V jižních Čechách šlo o titul ve třídě MX3 – Open a v západních Čechách potom o tradiční družstva. Poprvé u nás jsme viděli i mezinárodní motokros žen.Ivo Helikar, foto autor