Supermoto 10/2009
Zdroj: Supermoto | Zveřejněno: 22.9.2009 | Zobrazeno: 5 355x
Mimo očekávání
Honda chtěla mít na evropském trhu zástupce téhle třídy a protože patrně spěchala, pustila tuhle rybu mezi nás uprostřed léta. VTR250 je hodně podobná siluetám boloňských monsterů a podoba to určitě není úplně náhodná. Její původ hledejme v japonském modelu a Japonci, jak známo, jsou z evropských mašin hodně nadšení. Pavel Suchý, foto Ivo HelikarPane, pojďte si hrát!
Yamaha FZ1 je pořád nejvýkonnějším litrovým čtyřválcem své třídy. Kromě toho, že přichází do našeho testu se slavným jemným ABS, není na něm nic nového. Vloni nová Honda CB1000R postavená před tohle stádo koní musí obhajovat svou oblibu. Ač tak podobné svou architekturou, jsou tihle rivalové ve skutečnosti každý z úplně jiného těsta, což ovšem ani jednomu z nich neubírá na hravosti. Pavel Suchý, foto Ivo HelikarMini, midi, maxi
Yamaha XVS 950A Midnight Star je posledním klasikem střední kategorie (midi), který nám v tomto roce zbyl v garáži. A aby se nám lépe testovalo a srovnávalo, vypůjčili jsme si od Kawasaki VN 900. Jakkoli by se k Yamaze lépe hodil Classic, museli jsme „vzít zavděk” letošní limitovanou sérií modelu Custom. Classic bohužel nebyl k dispozici. František Gorczyca, foto Ivo Helikar
Výlet do minulosti
Některé stroje klasických evropských výrobců, jejichž tradice je skoro stejně tak stará a slavná jako vynález motocyklu samotný, dokáží více nebo méně totéž, o čem po staletí sní učenci i fantastové celého světa – vrátit člověka proti nezastavitelnému proudu času. Okamžik změny kurzu vašich myšlenek ovšem nastává ještě dřív, než se váš palec dotkne moderního tlačítka spouštěče.Pavel Suchý, foto Ivo Helikar
Offroad 2010
Mělo by už být téměř nemožné každoročně vylepšovat novou modelovou řadu terénních motocyklů, které jsou podle tiskových zpráv výrobců už tak dokonalé, že dokonalejší být ani nemohou. Jenže to jde, zase a znovu, a z předvoje továrních speciálů je vidět, že rezervy jsou stále ještě veliké. Ivo Helikar, foto archivDucati 999/S
Respekt je slovo, které je nutné používat ve spojení s modelem Ducati 999. Čtyřdobý dvouválec do L byl, na rozdíl od předešlého modelu 998, postavený přívětivěji, více k běžné jízdě po silnicích, a ne jen pro závodění na okruzích.Ivo Helikar, foto archiv
Kelti jdou!
Aneb se Šílenou kozou na Isle of Man a dál. Ano, konečně jsme se rozhodli. Pojedeme se podívat na ty bezmozky na těch dělech, jak lítaj přes ty slavný můstky a tak. Prostě na nejslavnější a dost možná nejšílenější silniční závody, Tourist Trophy na Isle of Man.Tomáš Průcha, foto autor a táta
Lorenzovy rekordy a Rossiho vítězství
Cardion AB GP České republiky navštívilo téměř 218 tisíc diváků. V závodě dvěstěpadesátek nebyl překonán Lorenzův traťový rekord z roku 2007. Španělský pilot zajel v závodě MotoGP patnáct kol pod hranicí Stonerova platného rekordu. Nejrychlejší kolo Masarykova okruhu mu nyní patří i v prestižní kategorii, vyhrál však Valentino Rossi.Tomáš Gescheidt, foto autor
První mistři a mistryně
Jsme před závěrem světových šampionátů v motokrosu. V srpnu se jezdci třídy MX1 a MX2 podívali do Lommelu, Lokte a do holandského Lieropu. Ve třídě MX3 se bojovalo čtyřikrát, navíc ve třídách MX1, MX3 a WMX už známe mistry světa.Ivo Helikar, foto Jaroslav Šíma