Supermoto 08/2010

Obsah srpnového čísla časopisu Supermoto.

Supermoto 08/2010

Zatraceně rychlé počty

Horkým vzduchem tetelícím se nad asfaltem okruhu se rozléhá fistule Hondy. Trochu obhroublý hlas, jakoby drsným životem tráveným po přístavních krčmách starého Albionu, patří Triumphu s koncovkou Akrapovič a hřmotné dunění podkreslené mechanickým tlukotem šíří kolem sebe úzká střela s nápisem Ducati. Supersporty s objemy 599, 675 a 849 cm3 se nás pokoušejí přesvědčit, že právě každý z nich jede tou nejlepší stopou. A my jsme vděčni za tu pestrost! Pavel Suchý, foto Ivo Helikar

Bratrosmířlivé soupeření

Dnešní dvojici motocyklů k sobě svedla snaha ukázat, jak
si stojí dvě Hondy, které k sobě mají poměrně blízko, ale každá je úplně jiná. Litrový „Hornet“ využil své šance dokonale, když se hned při svém vstupu na trh stal v roce 2008 motocyklem roku. CBF je v prodeji čtyři roky, když se v letošním roce podrobila totální modernizaci.
František Gorczyca, foto Ivo Helikar

Moderna a tradice

Tak nám tu stojí vedle sebe. Oba motocykly jsou sice z jedné kategorie, nazývané cestovní enduro, ale jejich odlišnost je více než patrná. Triumph Tiger je klasická anglická škola, i když v posledních letech vývojově posunutá, Ducati Multistrada 1200 S zase naprostý rebel a výstředník, nabitý tou nejmodernější technikou. Nečekejte žádné srovnání, hledáme spíše rozdíly. Spojuje nás totiž to, že každý upřednostňujeme něco jiného. Jaroslav Šíma, foto Ivo Helikar

Blízká setkání

Postavit se tváří v tvář motocyklu s více než třicetiletou tradicí a zkušenostmi chce odvahu a odhodlání. Ani jedno, ani druhé nové XT1200Z nechybí. Navíc jsou tu i nezanedbatelné zkušenosti s předchůdkyní XTZ 750, jejíž výroba skončila po osmi letech v roce 1996. Přátelé, jeden z nejsledovanějších testů roku začíná… František Gorczyca, foto Ivo Helikar

KTM 990 SuperDuke

SuperDuke drží mezi motocykly rakouské KTM nejeden primát. Stal se prvním skutečným silničním strojem novodobé historie značky, má ve svých útrobách motor LC8 s poprvé použitým vstřikováním a dlouho se držel na čele nabídky Mattighofenských. Ivo Helikar, foto archiv


Classic Show Brno 2010

První český veletrh veteránského zboží a služeb s názvem Classic Show Brno 2010 proběhl o víkendu 4.–6. června souběžně s výstavami Autotec a Autosalon na brněnském výstavišti. Svá vozidla, výrobky a služby zde představilo na padesát vystavovatelů, jejichž expozice během tří dnů konání veletrhu zhlédlo zhruba čtyřicet pět tisíc návštěvníků.
Jan Křemeček, foto Jiří Mátl, Albert Salický

Soutěžní Jawy dvoudobé dědictví

Listopadový převrat roku 1989 ukončil jednu ze zásadních etap československého motocyklového mikrosvěta, ale odkaz úspěšných soutěžních dvoutaktů Jawy ze světa nezmizel. Příznivce domácí produkce tak ještě nějakých dvanáct let mohla vzrušovat představa na moderní sériový dvoudobý stroj. Co se nepovedlo Jawě, zkusila později Praga. M. Molcar/P. Suchý, foto autor a archiv autora

Rossi vyřazen!

Valentino Rossi utrpěl při GP Itálie (kterou již devětkrát vyhrál!) zlomeniny lýtkové i holenní kosti pravé nohy, a to mu v roce 2010 znemožní získat desátý titul mistra světa. Našim jezdcům se dařilo v Assenu: Kornfeil s Abrahamem získali další mistrovské body. Tomáš Gescheidt, foto Clive Challinor


Žerava třetí

Začněme třídou MX3, protože Martin Žerava je tam po českých Holicích a slovenských Šenkvicích průběžně třetí. Ve třídě MX1 i nadále vede s pohodlným náskokem Antonio Cairoli a ve třídě MX2 Marvin Musquin. Ivo Helikar, foto autor

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist