yamaha_demo_tour




Supermoto 07/2010

Obsah červencového čísla časopisu Supermoto.

O skvělé myšlence

Skvělou myšlenkou není v případě XT1200Z jen vynikající počin projektového lídra, inženýra Ishizukiho, jenž přivedl na svět vynikající motocykl, ale i projekt evropské Yamahy „Ride for live”, který přinesl významnou finanční a morální pomoc africkému zdravotnictví.
František Gorczyca, foto Yamaha

Kočičí hra

Yamaha doplňuje stavy. Ke svlečenému superbiku FZ1, kterého klidně můžeme nazvat starým známým kocourem, vždy připraveným vystartovat po své kořisti, přidali japonští inženýři novinku FZ8. Jde o mladou mrštnou kočičku, která se ničeho nezalekne a je-li třeba, umí i pěkně vystrčit své drápky. Nejlépe o tom vypoví právě srovnávací test.
Jaroslav Šíma, foto Ivo Helikar

Boeing nebo Airbus?

Často je přirovnáváme ke korábům, k parníkům pro dálkovou plavbu, ale ono to přirovnání v něčem trochu kulhá. Majestátnost, luxusní výbava, pohodlí i rozměry by ještě seděly, ale ta expresní rychlost se spíše podobá pohybu bez kontaktu se zemí. BMW R 1200 RT má přece ve znaku vrtuli a pro letošek výrazně modernizoval svou techniku. Kvality Yamahy FJR1300A jsou naproti tomu známy už dlouho. Možná až příliš dlouho.
Pavel Suchý, foto Ivo Helikar

Šaty dělají banditu

Suzuki se po dlouhých, hodně dlouhých letech zkouší vrátit do segmentu velkých turistických kapotovaných motocyklů. Volba základu v Banditu 1250SA je v tuhle chvíli jediná možná a výsledek tomu odpovídá – výborná mechanika v poněkud levném provedení. Suzuki GSX1250FA je však bezesporu nejlevnějším turistickým strojem třídy.
Pavel Suchý, foto autor

Suzuki GSX 1400

Když v roce 2001 spatřila Suzuki GSX světlo světa, šlo o motocykl s největším zdvihovým objemem mezi roadstery. Klasický vzhled velkého stroje budil respekt a dá se říci, že ve své kategorii ho budí zaslouženě dodnes.
Ivo Helikar, foto archiv

Get Your Kicks on The Route 66

Byla to touha poznat americkou legendu. Šlo o to splnit si víc než jen americký, ale i klukovský sen po velkém dobrodružství. Vydat se po autentických stopách těch, kteří „go west” (šli na západ), a nasát něco, co z toho snu ještě dnes zbylo. Byla to touha projet stylově na velkém a těžkém motorbiku Harley-Davidson legendami opředenou, slavnou a téměř mytickou „Route 66”. Vyjet z Grant Parku v Chicagu a skončit až na slavném molu v kalifornské Santa Monice, součásti dnes přelidněného Los Angeles. Tak jako kdysi. Od samotného začátku až k samotnému konci. Byla to i výzva poznat svůj limit, protože 33 mi bylo před dvaceti lety. Tak vznikla „Expedice Route 66 – 5.000 miles across USA 2009”.
Ing. Vít Moudrý, foto autor

FB Mondial 125 Grand Prix

Italské značky v padesátých letech dominovaly v silničních závodech. Ve stínu famózních výsledků motocyklů značek Gilera, MV Agusta a Moto Guzzi zůstávala opomíjena značka FB, později Mondial. Neprávem.
Milda Straka, foto archiv

Španělská nadvláda

Dvěma závody pokračoval seriál závodů Grand Prix. Ve španělském Jerezu a na francouzském Le Mans se dařilo především španělským pilotům. Patřila jim všechna vítězství, a navíc Španělé obsadili dvě třetiny stupňů vítězů.
Vladimír Rejda, foto Friedrich Weisse


Třetina za námi

Máme za sebou první dva podniky mistrovství republiky v supermotu. Dvě hlavní třídy byly pro letošek spojené do jedné, nově se jede také šampionát pitbiků a přejmenované jsou i další kategorie. Závodilo se v Písku a ve Vysokém Mýtě.
Ivo Helikar, foto Petr Zeman

Čas pro Cross Country

Hned dvěma dvoudenními podniky pokračovalo domácí Cross Country v Jiníně a Sedlčanech. Znovu se konala v jednom dni kategorie quad a ve druhém kategorie moto, a to nejen jako mistrovství, ale také jako přebor a hobby soutěže.
Ivo Helikar, foto autor



TOPlist