Rider Magazine s DVD Road Racing Great Races 2

Představení nového čísla časopisu Rider magazine.

Rider Magazine s DVD Road Racing Great Races 2
Ahoj čtenáři a fanoušci techniky s rychlýma kolama a benzínovým motorem. Váš oblíbený titul bez úhony přežívá ekonomickou krizi tisíciletí, do věčných lovišť nás neposlala ani letošní arktická zima a překvapivě se nás nedotkly ani nepokoje v Egyptě a dalších rozvojových státech. Hlavně proto, že s námi držíte právě vy a to je taky důvod, proč jsme se i v případě aktuálního čísla pustili do díla na sto procent a těžko říct, čemu dát na DVD nebo v časopise přednost. Pokud jde o placku, tam samozřejmě nezapomeňte skouknout nejen přiložený velkofilm, ale taky druhou stranu. Tam jsme vlastními silami sestříhali dokument o účasti Michala Indi Dokoupila na loňské TT a kromě záběrů ze závodu můžete vidět i záběry z dění kolem, ať jde o depo nebo ostrov Man v době konání závodu. Společnost dělá Michalovi v bonusech další český pilot Martin Krátký, který na vás ve dvacetiminutovém sestřihu vysype z rukávu všechny svoje triky, a že jich má. V časopisu má hlavní slovo FMX a kdyby měl člověk vybrat jeden článek za všechny, tak to bude rozhovor s Liborem Podmolem, který se loni oficiálně stal mistrem světa v téhle extrémní disciplíně, takže gratulujeme.

Přéma a Rider crew

Ukázka DVD

+ BONUS NA DVD:
Michal Dokoupil – TT 2010
Martin Krátký - Best of 2010


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Po velkém úspěchu prvního dílu nejzajímavějších momentů silničních závodů na přírodních tratích přichází Duke Video s druhým dílem sestřihu těchto šíleností.
Po zasunutí do šachty vám placka nabídne, jestli si ji chcete prohlédnout jako dokument nebo si vybrat závod po závodu a potom, co si pravděpodobně zvolíte první možnost, začne vám před očima jako první utíkat záznam Tourist Trophy z roku 2000. Ten rok zářil mezi ostatními vynikající David Jefferies a legendární Joey Dunlop vodící tehdejší novinku, brutální dvouválcový litr Honda VTR SP-1. Druhý jmenovaný dokázal na Manu zajet nejrychlejší kolo i ve svých osmačtyřiceti letech a díky rozmanitému okolí se dá z tohoto závodu udělat tisíc záběrů a všechny budou zajímavé. V dokumentu Great Races se střídají záběry kamer u silnice s onboardy, takže dobře vidíte, jak třeba dopad po skoku s motorkou i pilotem zatřese. Něco do sebe mají i záběry na otáčkoměry, které se většinu času pohybují v pásmech přes deset tisíc, motorky se těsně míhají kolem obrubníků a v některých místech by mezi ramenem některých pilotů a zdí přilehlého baráku neprolezla ani myš. Po Manu pokračuje exkurze na Macau GP 1994 a rozbíhá se napínavá bitva v městských ulicích, kde dvoutakty jedou dohromady se superbiky. Celkem se do výběru dostaly sestřihy z jedenácti nejvíc nervy drásajících roadracingových závodů mezi lety 1994 až 2009 a velký prostor mají vedle Manu další závody jedoucí se v Irsku, Británii nebo Skotsku.
Kombinézy natěsno
Že se nemusejí nejtvrdší souboje odehrávat jen v nejsilnějších třídách dokazuje závod šestistovek na přírodní trati Radcliff, kde na piloty čeká šest kol po čtyřiceti kilometrech. Skoro čtyřicetičlenné stádo podobně silných motorek letí po dvouproudové asfaltce, šestikila ječí pod plným plynem jak letící cirkulárky, ubrat nechce nikdo a v honbě za vítězstvím využívají všichni maximální šířku silnice. Kombinézy otírají na výjezdech chroští, boky pneumatik lížou obrubníky a stíhací piloti si nedarují ani milimetr. Nasazení hrdinů přírodních tratí se nemění, ani když není trať zcela suchá, běžně se v těchto závodech létá po okreskách přes dvě stě, šestky štěkají v omezovačích a předjížděcí manévry jsou někdy hodně natěsno. Vedle různých tratí si na přírodních okruzích prohlédnete i různé třídy a ke konci snímku přijde řada i na stopětadvacítky. Řeknete si, že s malým dvoutaktem to bude pro diváka spíš relaxace, ale opak je pravdou, dvackaři drtí dvoutakty co se do nich vejde, vypadá to, že ubírání nebo brzdění se v této kategorii nepěstuje. V průběhu celého DVD se šikovně střídají záběry z různých kamer, občas si můžete dát s některým ze závodníků celé kolo na tom nebo onom okruhu a jestli vás silniční motorky aspoň trochu někdy zajímaly, tenhle dokument vás bude zajímat.

V aktuálním čísle magazínu mimo jiné najdete:

Nate Adams: Nukleární kovboj
Vyhlášený Američan patří do vlny jezdců, o kterých by se dalo říct, že jde o první generaci po pionýrských Crusty Demons, jejichž videa odstartovala dějiny freestyle motocrossu.

Víťa Kuklík: Král domácího endura
Enduro je podobný sport jako rally. Při soutěži najedete hromadu kilometrů v rámci spojovacích etap, a když všude stihnete být včas, rozhoduje o výsledku čas z měřených testů. Jenomže na rozdíl od auta nemáte kolem sebe klec a nepomáhá vám spolujezdec, a místo čtyř kol krotíte jednostopou střelu. Enduro je jedna z nejnáročnějších motocyklových disciplín. A když v něčem podobném nasbíráte čtyřiadvacet domácích titulů jako Víťa, určitě můžete mít důvod ke spokojenosti.
Libor Podmol: Mistr světa ve freestyle motocrossu
Světový šampionát v fmx se začal jezdit před šesti lety, kdy mistrovství oficiálně posvětila nejvyšší autorita motorsportu na zeměkouli. Čech Libor Podmol jezdí tento seriál od samého začátku. Za tu dobu stihl posbírat jeden bronz, doma si vystavil tři poháry za vicemistra světa a do sbírky už mu chyběla jen zlatá medaile. Ale jen do posledního závodu sezony 2010.
Gladiator Games 2010: Striktní freestyle
Koncem loňského listopadu se odehrál další ročník akce, která má v domácím freestyle motocrossu suverénně nejdelší tradici. Ano, nejde o nic jiného než Gladiator Games, které slavily neuvěřitelné jedenácté pokračování.
Night of the Jumps Ostrava: Železný Mouka aneb cesta zpátky
Ostravský závod freestylového mistrovství světa se jel za neuvěřitelné atmosféry a nepatřil nikomu jinému než Liborovi Podmolovi. Vyprodaná hala a tisíce severočeských fans ho náležitě motivovali a Mouka se domácímu publiku odměnil nejlepším možným způsobem. Vyhrál oba večery a smazal bodové manko na vedoucího Jose Mirallese.
Aby toho nebylo málo, tak výborné publikum vidělo přepsání světového rekordu ve skoku vysokém, dvanáctiletého caparta Luca Ackermana hlavou dolů, a první doublebackflip u nás.
24 hodin s Jirkou Čepelákem
Začátkem roku nebylo vůbec těžké se rozhodnout, s kým udělat další díl našeho seriálu odhalujícího realitu běžných dnů předních českých riderů. Tedy v případě, že chcete kromě obýváku nahlédnout i do tréninkového procesu, který je začátkem roku aktuální hlavně pro motokrosaře.
Freestyle Motocross Race Brno
V moravské metropoli se začátkem února odehrál druhý ročník akce, která svůj život odstartovala loni v rámci motocyklové výstavy...
Moto novinky 2011
Motorkářská sezona se blíží mílovými kroky, výstavu Motosalon máme za sebou a sníh už zůstal jen na horách. Hlavní novinky letošní sezony už netrpělivě čekají, než poprvé roztočí své motory. Podrobněji jsme se podívali na tři z nich.
Enduro Le Touquet
Nejlepší jezdci Evropy se poslední lednový víkend sjeli do francouzského Touquetu na jeden z nejvyhlášenějších vytrvalostních závodů západní Evropy. Ve startovní listině k naší radosti letos figurovala i trojice českých jezdců v závodě čtyřkolek, kterých stálo na startu kolem pěti set.
SMC Jumbo 720 4x4
Řada Jumbo má u SMC dlouholetou tradici. V Česku se první exempláře tohoto modelu objevily před sedmi lety. V té době ovšem ještě jako dvěstěpadesátka se zadní osou poháněnou řetězem. Vedle letošní novinky 720R je to jako srovnávat práškovací letadlo se stíhačkou.
Dinli Centhor 800 Evolution 4x4
V loňském roce vzbudila mezi pracovními čtyřkolkami pozornost značka Dinli, která se pustila do velkých objemů a představila pracovní sedmikilo. S jídlem roste chuť a tak si na letošek připravila továrna další kubíkový nárůst. Pod nádrží nového Centhoru buší jednoválec se zdvihovým objemem 750 krychlových centimetrů.
Africká zkušenost: Intercontinental rally a EMU 800 EFI Twin Sport
Poslední lednový den letošního roku odstartovala ve španělské Almerii zajímavá soutěž, o které by se dalo říct, že šlo o něco na způsob návratu ke kořenům. Jednalo se totiž o nízkonákladovou dálkovou soutěž s cílem v senegalském Dakaru, a velká část posádek byla z Čech, stejně jako kompletní organizační tým.
Dakar 2011: Drama na každém kroku
Už po třiatřicáté v historii se na samotném začátku roku postavila početná smečka závodníků na start legendárního Dakaru. Letos na odvážlivce čekalo přes devět a půl tisíce kilometrů na jihoamerickém kontinentu. Boje o přední místa začaly zostra hned od prvních minut soutěže, a startovní pole se na dvoutýdenní terénní nářez vydalo za doprovodu velké slávy přímo z centra argentinské metropole Buenos Aires.
Ducati Desmosedici & Valentino Rossi
Od dob, co je Valentino mistrem světa a Ducati jezdí MotoGP, se spekulovalo o tom, kdy za ni začne jezdit. Není na tom nic divného, Vale je z Itálie, Ducati je z Itálie a protože mají jižani svou hrdost, bylo otázkou času, kdy to takhle skončí.
Yamaha Aerox 50: Velká zábava za malé peníze
Závodění na čemkoli, co má motor, nebývá ve většině případů levnou záležitostí a kdo je duší okruhář, má to ještě těžší. S motorkou necháte za víkend na autodromu v pohodě padesát tisíc za gumy a tak kdo hledá dostupnou řežbu, musí se poohlédnout jinde, třeba po závodech skútrů, kde můžete bojovat se špičkou za nesrovnatelně menší obnosy.
Nejlepší MX fotky 2010 Radka Lavičky
Plakáty
Jak to vidí prezident
No comment...








Více na www.ridermag.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist