husqvarna_svartpilen_801_2




MotoXpress – zima 2006/2007

Zimní vydání čtvrtletníku MOTOXPRESS

Tak jsme se chytili za nos a po diskuzi k minulému číslu jsme celý časopis předělali. Vzali jsme si k srdci, že naše testy motorek jsou prachmizerné a abychom se konečně zavděčili, tak jako testovacího jezdce na moderní techniku jsme povolali rovnou kaskadéra. Sami se teď věnujeme hlavně historickým motorkám, snad je zvládneme i testovat a nebude nám vytýkáno, že jsou testy málo odborné – neznám v Česku aktivního novináře, který by v životě na historických motorkách od kývaček Jawa přes Nortony a Pragy až po motorky s řazením na nádrži a setrvačníkem vedle motoru najezdil to, co já. Testováno kaskadérem
Teď už ale vážně: kaskadérský test v časopise opravdu máme, Pavel Hanzlík jezdil pro filmaře na krásné dvanáctistovce Morini Corsaro a jeho vyprávění určitě stojí za to. A že to není regulérní test motorky? Jasně, čtete přece MOTOXPRESS!


Funbikes Yamaha MT-03 a Honda FMX 650
Samozřejmě, že jsme nepřestali testovat motorky, kromě několika mála dalších věcí je to jedno z největších potěšení. Křiklouny, kteří srovnávají úroveň testů v časopisech chci ubezpečit, že jsme si dobře vědomi, že naše testy „úroveň“ nemají. Nejsme supermani ani bývalí závodníci, takže v našem podání se jedná jen o představení modelu, a jak už někdo v diskuzi napsal, je to jen a pouze o tom, na čem a jak jsme se svezli.
Naši čtenáři jsou obyčejní lidé, také nezávodili. A pro ně jsou naše testy, třeba právě Yamahy MT-03 a Hondy FMX 650, příjemných motorek, které obyčejný člověk snadno zvládne a užije si s nimi spoustu zábavy. Právě obyčejní lidé ale finančně drží trh s motocykly nad vodou. BMW R 1200RT
Nemiluji velké kočáry na dvou kolech, a proto ani komfortní cestovní BMW s plochými motory mě nikdy příliš neoslovily. Tahle motorka mě ale od chvíle, kdy jsem na ni nasedl, jen příjemně překvapovala.
Jízda na ní dovede být nečekaně svěží a dynamická nejen pro výkon 110 koní, točivý moment 115 Nm a citlivé a zřejmě neutavitelné brzdy v integrované soustavě s ABS a s elektropneumatickým posilovačem. Dynamika motorky je dána i vyvážením podvozku, jeho velmi dobrou ovladatelností, přesnou a očekávatelnou odezvou na akci řidiče. Přes poměrnou robustnost jde velmi dobře do náklonu a při manévrování není třeba myslet dopředu, motorka poslouchá všechny povely okamžitě a přesně... Testujeme historii
Tak tohle je název naší nové pravidelné rubriky. Budeme představovat historické motorky v dynamickém podání, ne jen fotky motorek na stojánku. A žádná pouhá suchá čísla, převedená do vět. Dáme si sice zatraceně záležet, aby nechyběla podstatná fakta, přitom se to ale musí dát celé přečíst, takže součástí může být i historická motorkářská pohádka na dobrou noc. Takže zas jinak, než jste zvyklí!
Začali jsme oblíbenou ČZ 150C z roku 1950, kdo by ji neznal! A v posledních letech se zrovna tahle naše poměrně často flákala po Praze. České motocykly v USA
Odmítnout pozvání na výstavu českých motorek v Chicagu, to přece nejde. A vidět v Americe na jednom místě od pincků a Babety skoro celý sortiment Jawy, ale i ČZ, skútry a Čechii, to byla bomba. K tomu spousta zajímavých lidí kolem, navíc pozvání zařádit si na endurech Praga 250…
Ano, zakousli jsme se víc do historie. Ale není to nic nového ani žádný ústupek. To jen MOTOXPRESS posílil natolik, že už to po dvou úspěšných letech unese.
Chcete vědět, co bude z historie příště? Jawy, samozřejmě. A v testu dvěpade model 592 z roku 1969, s nádrží z kalifa a s blinkry. Galerie motocyklů
Poprvé jsme celý rozsah Galerie motocyklů věnovali jedné značce a byla to naše ČZ. Takže 8xČZ v metalickém tisku, s popisem a s technickými daty, od předválečné série až po čtyřválcovou třipade 2xOHC z roku 1970 s maximálkou 245 kilometrů za hodinu.


…A to je všechno? Samozřejmě že ne, ale MOTOXPRESS si přece nebude nikdo kupovat pro test jedné motorky. Od toho jsou jiné, popisnější časopisy, aby si jejich vybrané číslo koupil fanda konkrétní značky. MOTOXPRESS je jiný svět, je to tak trochu celek na pokračování, proč představovat celý jeho obsah?

Titulka časopisu MOTOXPRESS č.9 – zima 2006/2007




Cena:


  • 48,- Kč
  • Předplatné:


  • roční předplatné: 160,- Kč
  • Web:


  • www.MotoXpress.cz
  • Informace o redaktorovi

    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
    Jan Čejchan - (Odebírat články autora)

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (0x):



    TOPlist