journeyman_brezen




MotoXpress – podzim 2006

Podzimní vydání čtvrtletníku MotoXpress.

Máme tu podzimní vydání a je zase trochu jinak. Tentokrát jsme se na úkor detailnějších testů jednotlivých modelů motocyklů zaměřili víc na akce, spojené s testováním motorek na okruzích v Brně a v Mostě, na měření sil mopedů Stadion na ploché dráze ve Mšeně, na skvělou akci jezdců FMX v Mníšku pod Brdy.
Také jedinečné setkání sběratelů a restaurátorů nejstarších motocyklů z doby před první světovou válkou a s pohonem zadního kola řemenem, které proběhlo na jihočeském hradě Kámen, si určitě zaslouží velké pozornosti. Letním akcím tak padlo za oběť i zahájení slíbeného seriálu o restaurování historických motocyklů.
Kdyby někomu scházely testy, tak případný deficit v počtu testů a představování motocyklů i veteránů jistě vyváží naše Galerie motocyklů – osm modelů k původnímu časopisu navíc a ještě s obrázky v metalickém tisku je určitě dobrou náplastí na podobný nedostatek. BMW HP 2 a KTM 950 Superenduro
Půjčili jsme si obě. Jako jediná z našich redakcí jsme je měli opravdu v rukou a výsledek nezbývá než označit jako laický test, v rámci snahy nazývat v našem časopise věci pravými jmény. Když se totiž renomované značky BMW a KTM rozhodnou dát na trh to nej v kategorii velkých endur a nabrousí to do sportovna, tak určitě není každý novinář od motorek kompetentní objektivně posoudit takové stroje, případně nad svůj elaborát ještě napsat titulek „Srovnávací test“.
Nastala ale doba obliby extrémů a pustit se na co největší motorce do co nejtěžšího terénu, to je jedno z pokušení. Tříská se o zem a o skály s motorkami o váze dva metráky a pořizovací cenou půl miliónu korun… To ale není případ našeho testu (naštěstí). Čtyřkolky Arctic Cat
Ty čtyřkolky nás začínají brát. Dá se s tím skákat a lítat zatáčky smykem, už na jaře jsme se trochu naučili i jezdit po dvou kolech. Takže když jsme byli pozváni na test celé produkce americké značky Arctic Cat, nedali jsme si to ujít. Přitom jsme ani netušili, že přijede dvoupodlažní kamión plný čtyřkolek a budeme tam jen my a televize Prima, pro kterou jsme také jezdili. Od 250 do 650 ccm, dvou i čtyřpohonovky, úžasná sada na rozcvičení i rozbití huby. Následující ráno pak bylo opáčko z toho, jak se cítí zbitej pes.


Ničili jsme Jawy 650
Na tohle jsem se opravdu těšil. Jeli jsme do Týnce pro letošní model Jawy 650 Enduro a předloňskou 650 Classic se sajdou Velorex. Enduro má už docela vychytaný podvozek – slušnou vidli a vzadu centrál, motor Rotax je výtečný, ten není třeba komentovat. Na Enduru jsme pojezdili i zablbli, Pavel Hanzlík ho prohnal po zadním. Se sajdou jsem si zajel takový malý osobní rekordík po dvou kolech, něco přes 40 kilometrů v kuse… Enduro máme v podzimním čísle, souprava se side bude v zimním čísle, 5. prosince. Mopedy Stadion na ploché dráze
Na plochodrážním stadiónu ve Mšeně se jel „Mezinárodní závod mopedů Stadion na ploché dráze“, srandapodnik za všechny drobný. Půlstoletí staré mopedy ve stavu po renovaci, ve stavu jak se válely ve stodole, ve stavu nadupaném, případně v jiném stavu a na nich nadšenci ve stavu euforie, prostě škoda slov. Máme zdravé předsevzetí příště se zúčastnit nejen s foťákem, ale i aktivně.


Plochodrážník Eda Krčmář
Edovi je deset let. V pěti letech začal jezdit na padesátce KTM a po třech letech usedl na českou plochodrážní stopětadvacítku SHUPA. Co s ní provozuje dnes, to je skoro k nevíře. Nejvíc ho otravuje, že ho ještě čekají čtyři sezóny, než bude moci oficiálně trénovat na půllitru. Už se prý těší na pořádnou motorku. Když uvidíte Edu v akci, tak neutrhnete od toho desetiletého prcka oči. Ten mrňous plochou dráhou žije, což prokazuje i v letošním seriálu MČR třídy 125, kde se usadil ve vedení skupiny B, celkově je ve stopětadvacítkách druhý. Na okruhu s úsměvem
Byli jsme na okruhu v Mostě na testování Aprilia a Guzzi. Svézt se po závodním okruhu je radost tak jako tak, navíc tyhle dvě značky nabízejí takovou různorodost modelů, a tedy i zážitků, že to fakt stálo za to. Byl tam motard Aprilia SXV 550, Guzzi Griso 850 a Griso 1100, litrové Aprilie Tuono a RSV a Aprilii RS 125. Nakonec zvítězila stopětadvacítka. Proč? To se dočtete v podzimním MOTOXPRESSu. Segway XT
Dvě kola nemusí být jen za sebou, mohou být i vedle sebe. Kolizi s fyzikálními zákony řeší nejmodernější technika. Testovali jsme novinku amerického výrobce Segway, model XT, určený pro jízdu na nerovném povrchu. Dali jsme mu jako obvykle zabrat. Když do terénu, tak do terénu. Navíc XT a drapáky, to nám něco připomíná… když dostal náš časopis prodejce těchto vozítek, řval jako tygr: „Oni to sem ještě dají na fotkách! Každému říkám, že s tím tyhle kousky nemají zkoušet, že si na tom nabije hubu!“


Kawasaki v Brně
Na brněnském okruhu se konal předváděcí den motocyklů Kawasaki. Přijeli jsme se svézt na modelech ER-6f, Z 750S, ZX-6R, ZX-10R a ZZR 1400. Jistota čistého asfaltu, dobrých, neztvrdlých pneumatik a bezpečí okruhu láká člověka k posouvání navyklých mezí v průjezdech zatáčkami i brždění před nimi. Přes přítomnost dělové koule na dvou kolech - ZZR 1400, panovalo jednoznačné nadšení z litrové ZX 10. I šestistovka je moc příjemná a v konkurenci nijak nezaostává, ale litr byl ten den odhlasovanou jedničkou. Yamaha Summer Festival 2006 v Brně
Na automotodromu v Brně prezentovala Yamaha většinu svých modelů motocyklů a čtyřkolek na mezinárodní akci pro účastníky ze států střední a východní Evropy. Svezli jsme se na trati, také po silnicích v okolí na civilnějších motorkách a po hlíně na čtyřkolkách. Asi největší zážitek ale byl z kolekce snad třiceti historických silničních závodních motocyklů Yamaha a přítomnosti závodníků, kteří na nich kdysi vítězili. Že jsme si mohli v klidu popovídat třeba s osminásobným mistrem světa, vítězem 52 Velkých cen Philem Readem a dalšími, to byla naprostá bomba. FMX v Mníšku
V Mníšku pod Brdy je domácí tréninková trať skupiny GeneralX, našich freestyle motokrosařů Martina Koreně, Libora Podmola a Aleše Liemanna. Předposlední srpnový čtvrtek se tam konal Horsefeathers FMX Jam. Létali tam ve vzduchu také Petr Kuchař, Petr Pilát a David Rejsek, Bart Oglaza z Polska a Rakušan Martin Schenk. Rozpumpovali to až po backflipy, takže dva a půl tisíce diváků si přišlo na své.


Veteráni nejveteránovatější
Patnáctého července se k jihočeskému hradu Kámen u Pacova sjeli od nás i z okolních zemí sběratelé motocyklů, vyrobených před rokem 1918. Na větších veteránských podnicích se občas stane, že se objeví motorka, vyrobená před první světovou válkou. Na Kameni jich bylo přes padesát ve stavu pojízdném nebo alespoň kompletním a spousta dalších exponátů. První podobný podnik u nás a naprosto excelentní. Galerie motocyklů
V metalickém tisku MetalFX, jako jediný motorkářský časopis na světě, představuje naše luxusní pravidelná příloha: Yamahy MT-01 a MT-03, BMW R 1150 GS Adventure a BMW R 1200 GS Adventure, Aprilii RXV 4.5, skútr Gileru Nexus 500, Triumph Rocket III a Laurin & Klement CC.


Titulka časopisu MOTOXPRESS č.8 – podzim 2006


V prodeji od: 5.9.2006


Cena:


  • 48,- Kč
  • Předplatné:


  • roční předplatné: 160,- Kč
  • Web:


  • www.MotoXpress.cz
  • Informace o redaktorovi

    Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
    Jan Čejchan - (Odebírat články autora)

    Jak se Vám líbil tento článek?
    Hodnocení (0x):



    TOPlist