husqvarna_svartpilen_801_2

MotoRoute č. 5 / 2006

Vychází 7. října 2006. Pozor: Více stran za stejnou cenu!

Co najdete v novém vydání magazínu MotoRoute?

- Novinky a zajímavosti
- Funkční prádlo – průřez českým trhem

Ukázky:

Expedice MotoRoute Sevan 2006, 2. část
Kvalitní silnice se vlní podél pobřeží a my míříme vstříc dalšímu dobrodružství. Během průjezdu Ruskem chceme navštívit tajemné megalitické památky, které celou oblast ruského severozápadního Kavkazu při březích moře pokrývají. Některé jsou staré až 6 000 let! Ačkoliv mnohé již padly za oběť času, vandalům či lidem, kteří jejich materiál využili k jinému účelu, stále jsou jich zde tisíce. A v hustých kavkazských lesích, i v dnešní době málo obydlených a navštěvovaných, jsou pravidelně objevovány nové… Motosiklet 2006
Kromě pražské výstavy Motocykl většina z vás určitě slyšela o dalších významných veletrzích, třeba v Kolíně, Miláně apod. Ale podobných akcí probíhá po celém světě mnoho. My vám teď přinášíme fotoreportáž z výstavy Motosiklet, která se každoročně koná v tureckém Istanbulu na moderním výstavišti Lütfi Kirdar – Rumeli…
V království ledu a ohně – 2. část: Island
Usínáme na dohled od Faerských ostrovů, budíme se na dohled sice také jen ostrova, ale jinak pořádného kusu země, Islandu. Norröna je již upoutána, masivní ocelová vrata se otevírají, plni očekávání vyjíždíme. Tak jakpak nás, Islande, přivítáš?
Blbě, to jsme opravdu nečekali, že na nás poštveš celníky i s čoklem na drogy. Ale jsi tak krásný a zajímavý, žes nám dal brzo zapomenout na nepříjemné uniformy.
Malý přístav Seydisfjordur, místo našeho vylodění, leží na východním po­břeží ostrova. Serpentinami se vyhoupneme do sedla, kde se otevírá daleký výhled do kraje.
Děláme si zásobu chleba a doplňujeme nádrže po hrdlo. Tam, kam míříme, na islandské vysočině, obchody chybí a víc než ukazatele směru se tu vyskytují cedule upozorňující, že další benzin bude k mání až po dvě stě osmdesáti kilometrech... Víkend v Jeseníkách
1. den - sobota 6. května 2006 Brzy ráno vyrážíme směrem na Mělník, míjíme Mladou Boleslav a pokračujeme dále po „šestnáctce“ na Jičín a Novou Paku. Na křižovatce u Hostinného odbočujeme na Dvůr Králové a Jaroměř. Silnice jsou zde asi jako všude po letošní zimě ve špatném stavu. Za Jaroměří projíždíme kolem pevnosti Josefov a pokračujeme na Třebechovice pod Orebem, kde už vjíždíme na hlavní silnici. Vyhýbáme se Týništi a projíždíme Kostelec nad Orlicí, Vamberk a Žamberk.
Blíží se poledne, proto odbočujeme z hlavní silnice na Letohrad. Zdejší stylová restaurace Nový Dvůr vznikla v bývalých prostorách sýpky, kde je zároveň i muzeum…
Skotské dojmy
Dny příprav a těšení se ubíhaly a navlékaly se na stužky týdnů, které se měnily v měsíce a potom najednou přišel ten den, kdy se zmáčkl startér na motorce a zařadila se jednička. A člověk byl na cestě. Ačkoliv by bylo možné strávit mnoho času ve všech zemích, kterými se projíždělo, přeci jen jsme spěchali do Holandska do města Imjuden, které je na pobřeží a odkud odjížděl trajekt, jenž nás měl dopravit na ostrov. Do Anglie. Do Skotska. Do Newcastlu. Na dovolenou.
Mořský vzduch má pro suchozemce svou osobitou vůni, kterou si vychutnává i přes nechápavé pohledy domorodců, pro které romantické východy slunce z mořské hladiny již dávno ztratily kouzlo a připomínají pouze to, že nastal další den. Suchozemec však nelení a vstává o půl páté ráno, aby si šel nafotit to, jak slunce pozlacuje hladinu, mraky a brázdu za lodí. Paluba je v tuto hodinu zcela prázdná, snad všichni vyspávají po konzumaci alkoholu. Každým okamžikem se přibližuje pobřeží Anglie. Potom již několik zpráv, které vyšle kapitán do vzduchu prostřednictvím lodní sirény, motory ztichnou, lana obrovskou loď přivážou k molu a jdeme si pro své motorky. Nabalujeme zbytky věcí a vyjíždíme na pobřeží… Splněný sen aneb Cesta kolem světa, 1. část
Praha – Moskva

Tento úsek jsem na motocyklu absolvoval dvakrát a s odstupem tří let. Obě cesty byly poněkud rozdílné. Třeba proto, že tranzitní země na cestě udělaly docela velký krok vpřed.
Má první jízda do této evropské megapole se uskutečnila v červenci roku 2002. Společně s Martinem Poubou jsme tehdy vyrazili na dlouhou pouť k jezeru Bajkal. Já sedlal Suzuki DR 800 S a Martin jel na Hondě XRV 750. V té době se do Ruska moc nejezdilo. Lidé měli vůči této krásné zemi velké předsudky a většinou nás od našeho záměru zrazovali. Cestou do Moskvy nás prý jistojistě přepadnou a pokud se dostaneme za Ural, tam už prý nejsou silnice. To nás ještě utvrdilo v našem rozhodnutí a nic nemohlo přípravy zastavit. Za měsíc jsme byli zpět a z Ruska přivezli spoustu krásných zážitků a poznali nové přátele.
Druhá cesta byla podniknuta v roce 2005. To jsme již nebyli v cestování po Rusku žádnými nováčky a cíl jsme nasměrovali kamsi k hranicím Čukotky…

Rozhledny III.
Rozhledna ONEN SVĚT

… Zdejší rozhledna není žádný kolos, ale naopak působí jistým „útulným“ dojmem. Přeci jen, dřevo je dřevo. Vhodně tak doplňuje opodál stojící turistickou chatu, obě stavby nenásilně zapadnou do přírody. Výstup nečiní potíže nikomu a výhled je zvláště za dobré viditelnosti impozantní.
Po prohlídce rozhodně doporučuji posezení v chatě, buďto uvnitř nebo na terase, a dopřát si dobrého, menšího či většího, občerstvení. Sortiment je obvyklý, ceny mírné. O víkendech v létě se však lokalita značně „zahustí“ nejen pěšími turisty, ale hlavně stále početnějšími cyklisty. Takže, chcete-li se posadit, je nutno být hbitý a mrštný…

V prodeji:

• Web:

• www.motoroute.cz

• Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)