husqvarna_svartpilen_801_2




Motohouse 9/2011

Druhá polovina prázdnin je před námi a s ní i druhá porce letního čtení od Motohouse. Toto číslo jsme se snažili věnovat hlavně naháčům, protože to je podle nás právě oni hýbou motocyklovým trhem. Na stránky MH se po nějakém čase vrací články o ojetinách a nebude vlastně chybět nic – ve všech oblíbených rubrikách.

Test Aprilia Tuono V4R APRC
Nastartujte tuhle burácející V4, klapněte tam jedničku, rozjeďte se a pod plným plynem tam sekněte dvojku, trojku, čtyřku... Ano, opravdu sedíte na motorce s prostorným posazem a širokými řídítky, která je primárně určená na běžné silnice.
To, že na čtyřech tisících otáčkách motor nastupuje s takovou silou, že toho máte plné ruce, a že každé přeřazení je jako kdyby vás zezadu nabral kamión, to jsou věci, na které si budete muset zvyknout. A není moc motorek, co by vás na tohle dokázaly připravit. Vítejte ve světě nového Tuona, které vůbec nezajímá, že silnice není závodní dráha.
Dlouhodobý test – BMW S 1000 RR
Mít tohohle bavoráka v garáži, to je opravdu splněný sen. Málokterá jiná motorka vás tolikrát přinutí dojít se podívat do garáže, jak si tam „odpočívá“. Málokterá motorka vás tolikrát navečer přemluví „pojď se ještě chvilku projet, ať tu nestojím tak sama“.
A nebudu vás balamutit, že u mě je to nějak jinak. A jsem rád, že jsem ji na takovýhle test dostal, protože ono je to tím pádem i o tom, že o ní budu moct daleko víc povídat, že ji mnohem víc poznám. Ty naše běžné testy mašin jsou fajn, ale pokud máte něčemu možnost opravdu vlézt až „pod kůži“, pak je ta naše zpráva nejen o prvním dojmu, ale je daleko ucelenější – a právě S 1000 RR je natolik pozoruhodná motorka, že si přesně tohle zaslouží.

Představení: Husqvarna Nuda 900R
Už před několika měsíci se čas od času objevila na internetu nějaká ta zahalená fotka, spekulací nad prototypem se následně vyrojila spousta. Později se profláklo i video, a přestože nikdo nic ani slůvkem nenaznačil, 1. července došlo k jejímu odhalení. V mnichovském sídle BMW se nová Husqvarna zjevila z ničeho nic – a my měli tu čest být samozřejmě při tom!
Motocykl Nuda 900R (mimochodem, fakt povedená italsko-česká slovní hříčka) je prvním počinem Husqvarny na poli silničních motocyklů a jeho název je samozřejmě odvozen od slova „nahá“. O prvním silničním modelu se můžeme bavit, pokud ho budeme řadit mezi naked biky. Svou ergonomií ale spadá spíš do kategorie minimálně funbike, možná i tak trochu motard.
Tak jako tak, Nuda byla stvořena k jedinému účelu – pobavit. Tomu je podřízeno snad úplně všechno, tahle motorka vznikala bez kompromisů.

Představení: Suzuki V-Strom 650 ABS
Nejdřív by asi bylo správné zamyslet se nad tím, pro koho tu vlastně tahle Suzuki je. Je tu přece spousta jiných a v různých směrech i lepších alternativ. Chcete jezdit víc na polňačkách a v lehčím terénu – kupte BMW F 800 GS. Chcete naopak jezdit víc na silnicích – pořiďte si silničního Triumpha Tigera nebo Hondu Crossrunnera.
A i přesto do tohoto souboje Suzuki jde, a to zcela sebevědomě. Ví totiž proč. V-Strom tu je už celou řadu let a je neuvěřitelně úspěšný – a rozhodně nejen proto, že je na něm vyvěšena hodně přijatelná cenovka. Ona je to totiž zároveň i velice komplexní a vyvážená motorka. Dokáže nabídnout hrozně moc – netrhá lidem ruce zbytečně velkým výkonem, je na ní příjemná cesta do práce, ale dá se na ní uskutečnit i pořádně dlouhá dovolenka. Libuje si v zatáčkách, ovladatelnost V-Stroma je skoro čítanková!

ANGLIE – Srovnávací test
Chytří a šikovní
The Streetbikers
Je naprosto jasné, že tady je jenom vítěz. Někteří z nás se vůbec nechtěli vrátit, ale poslední slova jsme z nich přece jenom dostali. Martin je první…
Tohle je ten nejlehčí test na najití jasného vítěze. Street Triple byl naše „motorka roku“ a ty zbylé dvě motorky se mu zatím ani nepřiblížily. Je mi jasné, proč si někdo půjde koupit GSR750, která je za podobnou cenu jako Street – možná pro někoho bude Triumph trochu zastrašující a lidé budou preferovat tu lehkost jízdy na Suzuki. Ale jinak nevidím jediný důvod, proč by si neměli vybrat Triumpha.“
Srovnávací test CBR 600 RR 2005 vs. CBR 600 RR 2011
Britský časopis Bike v roce 2005 napsal: „Dnešní CBR je typickým ztělesněním okruhové elegance a ze všech sériových šestistovek má vychování nejbližší závodním strojům MotoGP. Opustila univerzální styl a ve verzi RR se stává nekompromisní závodní replikou.“ Tento šest let starý exemplář nám zapůjčila naše Gerry, která je jejím hrdým vlastníkem už třetí rok (tímto jí srdečně děkujeme a doufáme, že jí to nezpůsobilo vážnou duševní újmu).
Prvním majitelem byl ale Vašek Jiruš z 4SR, který s ní po dvě sezóny brázdil český mistrák ve volné třídě, takže holka má za sebou i výživnou závodní zkušenost. Motorka je v naprosto sériovém stavu po repasi předních vidlic a spojky, vylepšená opletenými brzdovými hadicemi, závodními páčkami PP Tuning a tlumičem řízení.
Dopravní situace – 7 divů světa
Nic než předvídavost... To je naše hlavní rada, kterou dáváme všem našim čtenářům, když se nás ptají, která z dovedností je na motorce tou nejdůležitější.
Předvídat, předvídat, předvídat. Číst dopravu, situaci, okolí. Chceš-li přežít, musíš tušit, kdo ti může vjet do směru, co ti může zůstat pod koly. Toho, co musíme okoukat a naučit se, zkušeností, které musíme získat, je hrozně moc. Někdy je to těžké, jindy míň. Našli jsme pro vás ale i několik takových situací, které bychom snad ani sami nevymysleli. Ale staly se – a vy na jejich základě poznáte, že na silnici opravdu nejste v bezpečí ani jednu vteřinu...

MH Test - Yamaha FJR1300A
Přiznám se vám. V dnešní době jezdí po silnicích tolik motorek, že už to ve mně nevyvolává ty stavy jako před patnácti, dvaceti lety. Tehdy se mi rozbušilo srdce, jen když jsem z dálky zaslechl zvuk rozezpívaného motocyklového motoru, a když pak mašina projela kolem mě, mohl jsem si hlavu ukroutit.
Jo, ty časy už jsou pryč. Dnes se mi srdce rozbuší jen u dunivého dvouválcového basu a zrak spočine na málokterém stroji.
A pokud čtete Motohouse delší dobu, zajisté vám neuniklo, že ze čtyřválců příliš často unešenej nejsem, a pokud pochází ze země vycházejícího slunce, platí to dvojnásob. Tak mi vysvětlete, proč je FJR jedním z mála motocyklů této konfigurace, za kterým se pořád přeci jen otáčím... Proč mě vždycky pohled na tuto motorku zahřeje a proč mi v hlavě naskočí ten malej kluk a s úsměvem si broukne: „Jééé, FJR...“? Řeknu to jednoduše – podle mě je totiž krásná a plná majestátu.

První svezení MV Agusta Brutale 920

Už po pár kilometrech, na cestě z Děčína do Liberce, se nemůžu ubránit úsměvu, který mi tahle motorka vykouzlila na rtech. Nebojím se ji nazvat překvapením sezóny.
Čekal jsem natvrdlou, tuhou italskou motorku s uvřískaným motorem a náročným ovládáním a místo toho jedu na pohodlném streetu s plyšovým podvozkem, hravým řízením a motorem, který se chová spíš jako tříválec od Triumphu než jako klasický čtyřhrnek.
Posez je prostorný, s dostatečnou možností pohybu i pro moji trochu vyšší figuru. Jediné, čeho si hned všímám, je kluzké sedlo a stupačky s kulatým zakončením, kvůli tomu se člověk na motorce necítí tak pevně. Sedíte hodně na motorce, takže ovládání je intuitivní a každá změna směru probíhá poměrně rychle.

Skútr - Yamaha BW´s
Je až neuvěřitelný, co dovede pár polepů se skútříkem udělat. Řekněme si to upřímně, standardní BW´s není zrovna naleštěný švihák – i když o něm taky rozhodně nechceme říct, že by byl ošklivý. Je prostě tak trochu jiný a na jeho design je potřeba si trochu zvyknout. Sada polepů B-Generation, kterou teď Yamaha ke skútru nabízí, ale vypadá vážně dobře. Až tak dobře, že jsme se vydali do města vyzkoušet, jak na něj budou holky reagovat…
A můžeme říct, že se líbil. Vypadá hravě, což se roštěnkám zamlouvalo. Zaměření na mladé lidi je tady více než jasné. Na výběr je pět druhů polepů pro bílou nebo černou barevnou kombinaci skútru. Pojďme si připomenout, proč se BW´s tak dobře prodává.

TEST – Honda VT1300CX
Je to asi takováhle story: Japonci si před několika lety umysleli, že naplní nekonečné výrobní pásy svých masivních motocyklových továren echt-čopráckým snem. Pro zákazníky v Americe a Evropě vyvinuli jakousi čeleď cruiserů, motorek s tvarem podobným sudu, nevysokou stavbou, baňatou nádrží, chromovanou megakoncovkou výfuku, plochýma širokýma řídítkama a pokud možno s hlubokým blatníkem. Motorek to vskutku majestátních – leč podobných si jak vejce vejci...
Takže se vlastně tak trochu čekalo, kdo bude mít odvahu a přinese něco nového. A tím odvážným byla tentokráte Honda. VT1300CX – to je motorka s vysokou stavbou, úzkou kapičkovou nádrží, mohutnou zadní pneu a předním kolem ne nepodobným žiletce.

MH Exclusive Boom Trike
Úplně na začátek nutno říct, že jsem na tříkolce nikdy nejel, tedy pokud nebudeme počítat tu šlapací z dětství a Can-Am Spyder, který je ale se svým jedním kolem vzadu a dvěma vpředu úplně o něčem jiném.
Navíc jsem nikdy tyhle stroje moc nechápal a přišlo mi, že nesmyslně spojují nevýhody motorek (prší a fouká na vás) a aut (nikam se nevejdete). Ovšem když dostanete takovou pozvánku, přeci jen neodmítnete. Každá zkušenost dobrá.
A tak se jednoho slunečného červnového dne vydávám do moravského Rajhradu, abych si ve firmě G.U.N. půjčil trike německého výrobce Boom Trikes. Očekával jsem zajímavý čoprařský zážitek, ale realita byla někde úplně jinde.

Profil – Marco Simoncelli
Loni přišla do MotoGP vlna čerstvé mladé krve: Alvaro Bautista, Hector Barbera, Ben Spies, Hiroshi Aoyama a také Marco Simoncelli. Různorodá banda mladých jezdců, kterým se přestupem do královské třídy splnil jejich životní sen!
Byl to jejich začátek a je možné, že se od nich v první sezoně ještě ani nic moc neočekávalo. Nebylo proč, stáli na startovní lajně. Jenže teď v té druhé (tedy letos v roce 2011) už to musí být kapičku jinak. Výsledky, to je to, na co se tu hraje. A s tlakem přichází nervozita…
SPORT – MOTOGP
Motocyklová Grand Prix přijíždí do Česka na začátku druhé poloviny své letošní sezony. Nic tedy ještě není rozhodnuto a brněnské body budou z pohledu letošních součtů opravdu hodně důležité. Casey Stoner má nyní 20 bodů náskoku na druhého v tabulce Jorge Lorenza, který ovšem v poslední době na Yamaze jako takové hodně zapracoval a může si dovolit i trochu toho optimismu: „Já se do Brna těším, loni se mi zde podařilo vyhrát a ta trať je pro současné nastavení mé motorky hodně výhodná...“

SPORT - WSBK
Pokud jste na Masecu byli, museli jste to vidět. Kuba se celý víkend s motorkou pral, na zadku to strašně klouzalo a to mu nedovolilo jet, jak by potřeboval. V sobotu tam sice v superpole jedno „banzai-kolo“ poslal, ale z jeho dalších časů bylo jasný, že to tenhle víkend na elitu stačit nebude. Už z minulých závodů je dobře vidět, že pokud Ducati funguje, tak je vpředu i jeho týmový kolega Sylvain Guintoli. A ten se trápil úplně stejně. Klouzající motorka, nemožnost včas přidat plyn. V závodě to Smržákovi stačilo jenom na jedenácté místo s víc než 20 sekundovou ztrátou na vítěze Marca Melandriho. Druhá runda byla ještě horší, kdy se Kuba zakrvil, ale byl z toho jenom pád na přední kolo v první levé za Schwantzovkou.

SPORT – Mistrovství ČR
Pouze dva jezdci dokázali letos vyhrát závod nejsilnější kategorie, tedy kategorie Superbike. Jsou to šlapanický Michal Filla a kralický Radek Rous. Filla vyhrál první závod sezony, pak ale musel vynechat Brno (to když startoval v MS endurance), následně padnul na Pannonii a tím otevřel cestu svému velkému soupeři Radku Rousovi. Jeden z nejzkušenějších českých závodníků na silnici takovéto šance pak už nezahodil. Jak v Brně, tak i na Pannonii vyhrál a udělal tak důležitý krok v cestě za dalším titulem Mistra ČR.

ERZBERG RODEO
Posedmnácté v historii se v rakouské provincii Styria vydalo na 1500 dobrodruhů vstříc „Iron Mountain“. Čtyři dny extrémního ježdění končí závodem Hare Scramble, do kterého z kvalifikačních jízd postupuje pětistovka nejlepších.
Na samý vrchol se letos podařilo dojet (z kvalifikované pětistovky borců) v předepsaném časovém limitu pouze devíti (!) jezdcům, z nichž páté vítězství slavil tovární jezdec KTM, polský „likvidátor“ Tadeusz Blazusiak.

RED BULL X-FIGHTERS
Není mnoho sportů, kde vyhrát mistrovství světa ještě neznamená vyhrát ten nejdůležitější závod roku. Například prakticky každý motokrosař by upřednostnil vítězství v americkém šampionátu AMA před klasickým světovým šampionátem. Mezi elitní soutěže motokrosového freestyle pak patří i dnes již tradiční „túra“ Red Bull X-Fighters, který dnes zasvěcení hodnotí daleko výše než klasické MS.


Co to máme v tlapách
V jednoduchosti je síla, to je stará pravda. Komplet bílá přilba nepokazí žádný motocyklový styl. A motocyklové džínsy s chráničema pomůžou v horkých teplých dnech, když se vám na cestu po městě nechce vytahovat kombinéza. Dvě praktické věci, kterým byste měli věnovat trochu své pozornosti.


Propršené BMW Motorrad Days 2011
Letošní BMW Motorrad Days se odehrály první červencový víkend a byly opravdovou prověrkou věrnosti majitelů bavoráků – počasí jim totiž příliš nepřálo. Už od pátečního rána se nad Německem honily bouřkové mraky, a když jsem vyrážel z Mnichova do Ga-Pa, spustil se takový liják, že mi promoknul i nepromok. V ten moment jsem si říkal, že tam nemůže nikdo přijet. Jenže to jsem se hodně spletl, příznivci BMW jsou věrní, odpovědní a většinou dobře vybavení (ano, v tomhle počasí jsem jim ty jejich goretexové oblečky a nemlžící se helmy .
Přestavba - Hvězdná Dukna
Všechno to začalo tím, když si Alonzo se svojí Ducati 1098 ustlal na okruhu Buttonwillow. Závodění ho nějak přestalo bavit a vracet motorku do původního stavu mu přišlo zbytečné. Tak vznikla myšlenka na přestavbu. V tu chvíli se ve hře objevuje Nick Anglada, známá to tvář americké custom scény. A tak Alonzova motorka míří na Floridu a Nick se pouští do práce. Původní myšlenku na zadní 300 gumu naštěstí Nick Alonzovi vymluvil a pustil se do ostrého streeta.

OJETINA - KAWASAKI ZX-10R
Rok výroby 2005, samozřejmě otlučenej dovoz, ale poctivejch 12 000 km s provozem od 07. S přivřeným okem (radši oběma ;o) je to skoro „nová“ motorka. Já teda nevím, jak vám, ale mně se popravdě desítka líbí jen tahle, všechny novější jsou divný. 2011 nevyjímaje. A třeba model 06/07 je adeptkou na nejhnusnější motorku všech dob – teda společně s Hayabusou. Nicméně na krásu to nejezdí, a tak na ní prvně skáču na začátku dubna. Samozřejmě déšť, leje jak z konve.

Adventura - Thajsko
Uspořádání: království, stát v jihovýchodní Asii
Hlavní město: Bangkok
Rozloha: 513 000 km²
Časové pásmo: + 7 hodin
Počet obyvatel: 65 000 000
Nekonečně bílý písek, palmové pláže, chrámy, buddhističtí mniši v oranžových róbách, hory pokryté džunglí, pestré trhy, sloni, dobré masáže, korálové útesy, dobré jídlo, sex-turismus, pulsující metropole Bangkok a mnoho přátelských lidí

Rozhovor – Michal Mulač Racetrack
S „Inkvizem“ jste se už mohli na stránkách Motohousu setkat několikrát. Určitě mnozí pamatujete na jeho špičkově upravenýho okruhovýho Bandita, v čerstvější paměti pak máme i jeho veselý cestopis ze Sardinie. Michal krom toho, že pořádá fakt pohodový okruhový dny, je taky fajn kluk a je s ním především neskutečná sranda. Vrcholem jeho smyslu pro recesi bylo jeho poslední extempore, kdy na oficiální představení Ducati Diavel nakráčel se svýma podobně švihlýma kamarádama v tričku Chopper Meccanica.

Téma – nastavení podvozku
Jak udělat svou motorku lepší? Nejzákladnější věcí je dobře nastavený podvozek. Dovolte nám pár rad zaměřených na nejběžnější motorky.
*Pravidlo číslo jedna: Vždycky je nejlepší začít ladit ze sériového nastavení
*Pravidlo číslo dvě: Než začnete cokoli ladit, vždycky si raději nejdřív ověřte, zda máte správně nafoukaný gumy




GIRLHOUSE
Růžová panenka - Mai-Lin Senf
Když jí bylo 20 let, rozhodla se udělat si řidičák na motorku. Rok normálně jezdila a užívala si to, do té doby, než se nachomejtla na motocyklové stunt show. Jak sama říká, byla zcela fascinována kouskama profesionálních stunt riderů a nejvíc tím, jak ovládají svůj motocykl. Tahle holka ví dobře, co chce, a tak neváhala udělat krok vpřed a jít za tím, co ji tak nadchlo.

Motohouse (CZ i SK) 9/2011
v prodeji od pondělí 8. srpna 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist