Motohouse 8–9/2015

Motorky mají tu moc, umí chytnout za srdce. Určitě proto má aktuální letní dvojčíslo společnou tematickou linku v hesle „Motorky & umění“. Budeme se tedy bavit nejen o umění motocykl řídit a o umění vysoké rychlosti, ale samozřejmě i o skutečném kumštu a kumštýřích, kteří dokážou studeným hromádkám železa vdechnout kouzlo jedinečnosti, život a cit. Projděte se tímto báječným světem s námi a uvidíte, že nebudete litovat…

Motohouse 8–9/2015

Již nyní elektronicky na:
Stahujte na App Store nebo na Google Play

MH Exclusive – 2015 Kawasaki H2
O žádný motorce se letos nemluvilo tolik, jako právě o H2. S velkou fanfárou byla ukázána veřejnosti na konci minulého roku a ani v tom nejdivočejším snu jsem si nedovolil doufat, že od ní jednou budu mít klíče. U nás jsou pouze dva exempláře, takže si asi dovedete představit, jak těžký bylo ji sehnat. Její majitel je ale fajn borec a jeho slova „Nikomu jinýmu než vám ji nepůjčím“ mluví za všechno. Máme ji tady. Na tříkilometrový ranveji, kde ji můžeme beztrestně úplně naplno otevřít. Očekávání něčeho opravdu speciálního. Tohle prostě musí být skvělý!Úspěch techniky – Ariel Ace
Zaparkovaná na Quayside, pod obloukem Tyne Bridge, přitahuje Ariel Ace hodně pozornosti. Kdekoliv jsme zastavili, na Tyne, Tees nebo mostu Humber a několika benzinových pumpách, lidé vytahovali svoje mobilní telefony a fotili. Občas se to obešlo i bez otázky „Co to ku*va je?“ Na nábřeží mi jeden řidič dodávky poděkoval, že jsem sem takovou motorku přivezl, a druhý křičí z okna svého auta: „To je ale pořádná bestie!“ Na lavičce sedící sedmiletý kluk vypadá taky docela překvapeně. Další člověk se mě ptá: „Slyšel jsem o nich, ale nikdy jsem si nemyslel, že ho uvidím na vlastní oči. Kolik jich vůbec udělali?“First ride – Suzuki GSX-S1000
Když máte k dispozici takovýhle povedený základ, museli byste být extra nešikovní, abyste něco tak dobrýho podělali. A to u Suzuki rozhodně nejsou. I přes nutnou lehkou kastraci motoru je tady pořád přes 140 koní, slušně nízká hmotnost 209 kg a sofistikovaná elektronika, která vás udrží na silnici, kdybyste se někdy rozvášnili víc, než je zdrávo. A vypadá sakra dobře. Motorka je agresivní, ale ne psychotická jako některá konkurence a z tohohle modrého laku jdu vždycky do kolen. Podle mě je tohle nejpovedenější barva posledních let. Alespoň ta, která přišla z Japonska. Na šedivou zapomeňte, nestojí za to.Srovnávací test
BMW S 1000 XR vs. Ducati Multistrada 1200S

Karel do tohoto testu vstupoval s ideou: „Nebudu to zastírat, je to moje vysněná motorka – teda čtyřválcový allroad. Miloval jsem už tu ohyzdnou verzi litrového 4 in-line Versysu od Kawasaki. A XR od BMW v tomhle duchu poskočilo ještě dál. Tohle přeci bude – musí být – nejlepší motorka světa! 160 kobyl, řadový motor, mohutná síla úplně všude se šťavnatým vrškem. K tomu sportovní geometrie, roztažené ruce na širokánských řídítkách, pohodlné sedlo a nekonečná záplava tlačítek, se kterými rozhodně nebude nikdy nuda...“Umění řízení motocyklu
Myslíme si, že to všichni známe dobře, doslova jako vlastní boty. Brzdy a plyn na pravé straně, ovládání rychlostních stupňů a většina ovladačů na levé. Pravá strana volená proto, že většina populace jsou praváci a mají v této části hemisféry větší kontrolu a cit. Levá strana je naopak určena pro čudlíky, o které mnohdy stačí jenom zavadit.Rozhovor: Honza Toužimský
Mohlo by se zdát, že rockovej zpěvák musí být zákonitě drsňák, co se na celej svět tváří zamračeně a děti se ho bojí. Honza ale takovej rozhodně není. Setkali jsme se s ním už několikrát a vždycky rozdával úsměvy na všechny strany. Pokec s ním je pohoda, žádná hvězdná křeč, prostě normální kluk, kterej dělá, co miluje, k čemuž rozhodně patří i ježdění na motorce.7x červená
Proč mám pocit, že ty červený jsou vždycky nějak víc zlobivý?
Červená je teplou stimulující barvou. Oživuje nás a dodává nám odvahu. Symbolizuje krev, vitalitu, sílu života a energii. Lidé s oblíbenou červenou barvou rádi šíří po okolí svoji srdečnost, upřímnost a touhu po spravedlnosti, ale můžou se také nechat unést k tvrdohlavému prosazování svých omezených názorů nebo až k agresivitě.KTM Freeride E: 8 dnů bez benzinu
Je to vlastně docela jednoduchý a nezpochybnitelný fakt: Ropa jednou dojde. Možná za dlouho, ale dojde. A až se to stane, KTM chce elektrickým Freeridem ukázat, že má řešení a že konec spalovacích motorů nemusí nutně znamenat konec všeho, co na motorkách milujeme. Ano, pravděpodobně přijdeme o zvuk, o maniakální řev rozmotaného motoru těsně před zakokrháním omezovače, ale rozhodně se nepřestaneme bavit.TEST: Triumph Tiger 800 XCx
Nerad ždímám motorky. Jsem ten divnej typ, co i na šestikilu čtyřválci točí do šesti tisíc a nechat rozlítnout ručičku k červeným číslům je pro mě skoro nepředstavitelná věc. Je to sice blbost, ale mám prostě vnitřní pocit, jako bych tomu motoru ubližoval, když po něm chci takové věci. Jenže teď je všechno jinak! Ručička visí na čísle osm, a pokud se její pozice mění, je to směrem nahoru k desítce, kde se bílá stupnice mění na červenouTEST: HONDA CB125F
Je to takový Motohouse rituál. Když v prosinci dáváme dohromady velký motocyklový katalog, má každá motorka své dopředu určené místo, rozestavění modelů po stránkách má pevně daný řád a hierarchie zde bývá přísná, nepostrádající logiku. Svým způsobem jde o činnost hrůznou a nadmíru náročnou, a to i přes holý fakt, že máme to štěstí a je v našem středu borec, pro kterého je rochnění se v nekonečných tabulkách Excelu stejnou extází jako pro Karlíčka jeho čokoládka!SPORT: Simon a Blanka
Simon Crafar je znám jako jeden z nejlepších instruktorů okruhového ježdění. Naše kamarádka Blanka k němu šla do učení a domluvila nám, že můžeme s ní. Tohle jsme zjistili. Simon je skutečná legenda. Na konci minulého století dokázal na dvoutaktní Yamaze dát tehdy neporazitelnému Mickovi Doohanovi při britské GP víc než deset sekund. Dnes se živí okruhovou instruktáží, ke které připravil značku MotoVudu, což je skvěle zpracované DVD a knížka. Zaměřuje se v ní na moderní výuku pro okruhové jezdce.SPORT: Alpe Adria & IMRC
Silniční šampionát Alpe Adria vzkvétá. Taková slova jsme slyšeli před odjezdem do Mostu, a není tedy pochyb, že jsme se o tom chtěli přesvědčit. Již po příjezdu na okruh jsme viděli plné depo, což při Alpe Adrii v Mostě již mnoho let nebylo. Šampionát od letošního roku plně organizuje coby promotér slovenská firma Slovakia Racing Agency, s. r. o., která dokázala zdánlivě nemožné.

Jarda Huleš
… už je to 20 let

Za těch dvacet let se toho strašně moc změnilo. Tehdy ještě platila pravidla kvalifikace do seriálu mistrovství světa. Museli jste nejdříve uspět v tehdejším kontinentálním šampionátu zvaném „Mistrovství Evropy silničních motocyklů“. První tři umístění ročníku mohli jít následující sezonu do Grand Prix, tedy mistrovství světa. Autodrom v Mostě díky tomu znají takové hvězdy, jako například Loris Capirossi, Max Biaggi nebo Olivier Jacque.

MH na akci: Wheels & Waves 2015
Zní to neuvěřitelně, ale je to realita festivalu Wheels & Waves. Když vynecháme řekněme jedno procento čistě sériových motorek, najdete tu neuvěřitelnou plejádu přestavěných strojů od bobberů přes café racery, braty a scramblery až k těm, které ani nejdou zaškatulkovat. A ani to není potřeba. Podstata věci je užívat si tu obrovskou míru individuality a radovat se z každého dobrého nápadu, z každého pěkného celku, z každé zajímavosti. A hlavně z každého člověka...

MH Rozhovor: Shinya Kimura
Potkali jsme se na festivalu, všude kolem hromada lidí a motorek. Jedna jeho stála před stanem Yamahy a přitahovala pozornost. Ale ne tak bujaře a ukřičeně, jak to u „slavných“ bývá, spíš tak nenápadně, nevlezle. Hloučky se nesrocovaly kolem ní, ale postávaly opodál a koukaly přimhouřenýma očima, sem tam se ozval nějaký ten povzdech, co z člověka vypadne, když ho zasáhne opravdu krásná věc. Kimura.
Přestavba: Yamaha MT-07 Faster Son
Na první pohled jasné, tohle je výtvor mistra Kimury, o tom není pochyb. Ovšem na pohled druhý něco až zarážejícího. Žádný vzduchem chlazený motor, žádný klasický kolébkový rám, „od pasu dolů“ je tohle moderní záležitost. Konkrétně se tu bavíme o Yamaze MT-07 a prvním výtvoru z projektu Faster Sons. „Faster Sons znamená otce předávající své dovednosti, poznání a vášeň svým synům a syny, kteří to prohlubují a vylepšují,“
Hříšná rozkoš: YAMAHA XV 750 VIRAGO
Byla to pro mě cesta proti času. Známého sedmpade Virago jsem si vypůjčil už odpoledne před tímto testem a odvezl si ho domů. Věřte mi, že v úctě a celý rozechvělý. Ještě ten samý večer jsem to pak nevydržel a dvakrát ho v garáži přeleštil, zkontroloval a znova přepucoval všechny ty jeho pochromované činčurinky. A bylo mi u toho dobře. Opět jako bych ucítil tu posvátnost chvilky, když jsem měl podobnou velkou motorku poprvé přes noc v garáži. To jsem se taky chodil do tmy přes okno koukat, jak se jí u nás spí. Ale co vám budu povídat, vždyť to znáte sami.MH: Oblíbené motorkářské filmy
Motorkářských filmů nevzniklo mnoho. Ale kromě ikonického Easy Rider dnes už z nich nestojí za zhlédnutí žádný. Všechny „smrdí“ dobou svého vzniku, což v lepším případě působí směšně, v horším je to nesnesitelné. A nevyhne se tomu ani ta Bezstarostná jízda (viz LSD scéna a podivná manýra střihače filmu).

Nový Motohouse (CZ i SK) 8-9/2015 v prodeji od pondělí 10. srpna 2015 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.60
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist