Motohouse 7/2015

Nové číslo Motohouse je na světě. A mělo by dýchat lehkostí. Hlavním tématem je tentokráte léto, relax - holky a svět jejich motorek. V bloku testů se s námi projedete na nové MV Agustě Brutale 800 i na Benelli BN302, dozvíte se, kolik jsme naměřili nové Yamaze YZF-R1 a BMW S 1000 RR a chybět nebude kupříkladu ani zápis z našeho letního putování po Šumavě. Je toho plno a vy si to všechno můžete již teď stahovat v elektronické podobně s celou řadou bonusů, fotek a videí navíc. Tady to je…

Motohouse 7/2015

Již nyní elektronicky na:
Stahujte na App Store nebo na Google Play

Srovnávací test – BMW S 1000 RR vs. Yamaha YZF-R1
Je to souboj absolutních špiček, těžké váhy mezi letošními superbiky. Nové BMW proti ještě novější R1 – víc na tomhle světě už není. Nejočekávanější rozstřel roku může začít! Psali jste si o to, tak vám to teď servírujeme. Bratrovražedný souboj dvou závoďáků, u kterého kromě potu poteče i krev. Nebudeme do vás hustit jen naše subjektivní dojmy (i když ty jsou taky důležité), tentokrát jsme nechali promluvit exaktní čísla.
MH TEST: MV Agusta Brutale 800 RR
Nová Brutale je nezvratný důkaz toho, že ryzí motorky nejsou zdaleka hudbou milosti. Tohle je naháč 21. století zarudlýma očima MV Agusty. Stává se to už velmi zřídka. Potkat dneska takhle surovou motorku se dá vlastně považovat za zázrak. Něco takového mohlo vzniknout pouze v hlavách pomatených Italů. Přesně kalkulující japonský technik by se před něčím takovým nejspíš schoval do kouta. Název Brutale není jenom pozlátko přenášené z generace na generaci ikonické značky MV Agusta.
CESTOVÁNÍ: Šumava je jiná
Znám osobně líp Krkonoše, protože bydlím kousek od nich. Šumava, alespoň zde v okolí Lipna, je oproti nim dnes jiná – klidně by se dalo říct více „rakouská“. Z turistického hlediska je učesanější, upravenější a jakoby o chloupek více nachystaná na svého návštěvníka. Speciální bonusem je pak 42 kilometrů dlouhé Lipno, na kterém se dá zažít i taková „malá česká námořnická plavba“
TEST: Honda VFR800X Crossrunner
V rámci Honda Festu jsem poprvé vyzkoušel Crossrunnera už i já. A jako obdivovatel VFR k tomu asi mám co říct… Nebudeme chodit okolo horké kaše. Udělal jsem si ten test rád a náležitě jsem se na něj taky připravil. Na celé dopoledne jsem si půjčil velkého Crosstourera, abych si trochu oživil výčet jeho vlastností. A pak to správně porovnal.
TEST: Harley – Davidson Ultra Limited
Jedete na svém horko těžko poslepovaném banditu a předjíždí vás čtyřsetkilová electra, jejíž charakteristický zvuk se ztrácí v dunění basové linky jedné z umrtvujících skladeb skupiny Kabát. Na electře sedí pičus s takhle velkýma koulema a patří mu celej svět. To je celkem standardní předsudek českých hájvejí. Může to totiž být i jinak. Na electře sedí vyplašenej zelenáč, je celej propocenej strachy, nohy se mu klepou a namísto takhle velkejch koulí je v něm takhle malá duše. Protože ho čeká šest set kilometrů na něčem, co nemá zcela pod kontrolou a přes uplynulé dva dny ježdění se jeho pocit v sedle zlepšuje jen velmi pomalu.
TEST: Benelli BN 302
Jak sem starej a prolhanej, tak mi věřte, že teď mluvím pravdu: „Letos jsem se ještě líp nepovozil a možná už ani nepovozím.“ Sakra, kdo to tady před časem tvrdil, že dneska už jsou na trhu pouze motorky pro čtyřicetiletý líný páprdy? Pohodlí, univerzálnost a zcela zbytečný slevy v položkách doplňkové výbavy, to vše dnes nechejme za dveřmi. Tady se bude zlobit, budeme si měřit tepot srdce a užijeme si i potřebnou špetku neklidu!
TEST: KTM 1290 Super Adventure
Král je mrtev...
... ať žije král! KTM 1190 Adventure je sice skvostná motorka, ale na tu nejvyšší cestovní ligu jí přeci jen něco chybělo. Ovšem nový Super Adventure veškeré nedostatky rozsekal svým mocným mečem a povýšil rakouskou továrnu mezi naprostou šlechtu mezi cestovními endury.
TEST: KTM RC 125
Sestoupím z motorky, sundám přilbu a kolemjdoucí se diví – není to kluk, je to stošedesáticentimetrová holka! To vzbudí zájem, leckdo ožije. Stopětadvacítka, odpovídám na nejčastější mužskou otázku, a stavím jim tak celý obrázek do správných proporcí. Údiv tedy střídá pobavené „aha“. Na pohled ale vůbec nevypadá, kdyby ji většina tazatelů neslyšela, tipovali by pětistovku. Je pěkná, co říkáte?
KTM 2016
Stalo se běžným pravidlem, že se asi polovina kalendářního roku nese ve znamení inovace modelových ročníků endur a motokrosů. Tu se změní polep, tu poupraví geometrie podvozku, ovšem to, co si pro rok 2016 připravila KTM u motokrosové řady, se dá bez nadsázky přirovnat k revoluci. Takřka celá řada, s výjimkou dvoudobé 250 SX, není jen lehce poupravená předchozí generace, ale naprosto nový a zcela přepracovaný „živočišný“ druh!

Motocyklový den žen
114 odvážných
… školaček
Holky motorkářky jsou zkrátka jiný. Vnímavější, učenlivější a přímočařejší, než jsou mnohdy na motorkách kluci. A to nás nepřestane bavit. Letos jsme se ve Vysokém Mýtě sešli na začátku května již potřetí. Tentokráte pod patronací BESIPu. Lidem zabývajícím se bezpečností na silnicích patří velký dík za to, že nám umožnili podobnou akci pro holky připravit.

SPORT MotoGP
Velká cena v Brně je „snad“ už přede dveřmi. A i kdyby nebyla. Na ten cirkus se letos vyplatí koupit si lístek i třeba někde jinde. Taková sranda už to totiž dlouho nebyla. Letošní sezona královské třídy se neuvěřitelně daří. Je překvapivá, zajímavá, plná zvratů a v první třetině ji tabulkově odvodil „starý pán“ Valentino – teď uvidíme, co bude dál. Dá se říci, že každý závod přinese nějaké to malé překvapení, takže prakticky nelze prohloupit a je to zábavné, vyrazit na závody jednou za rok třeba i někam jinam než do Brna.
SPORT: SGP ČR Praha
Vrcholem plochodrážního zápolení v naší zemi je obřad zvaný Speedway Grand Prix České republiky, která se již podevatenácté v řadě konala na pražském plochodrážním oválu Na Markétě. Na trati se představilo patnáct nejlepších jezdců této planety, které doplnila domácí trojice. Dvacítka rozjížděk základní části poslala do dvou semifinálových jízd vybranou osmičku, která si to rozdala o dvě postupová místa do finálové jízdy, v níž se nakonec rozhodlo o vítězi v našem hlavním městě.
SPORT – TT Man 2015
V roce 2009 jsme vyrazili na naše první TT… na vůbec první TT, kde startoval Čech po dvaceti letech od účasti Petra Hlavatky, který se ovšem v roce 1991 z ostrova Man už nevrátil. Jeli jsme jen ve třech lidech: já, Michal Indián Dokoupil a jeho mechanik Milan. A už tehdy mě napadlo si všechno zapisovat, protože vše, co se dělo, bylo po nás naprosto nové…
Adventura: Nordkapp a zpět přes Rusko
Vyrazit si na sever znamená pro každého něco jiného. Jednomu stačí Krkonoše, druhý si dá Balt v Polsku. Naši hlavní hrdinové vyrazili, až kam pevninská Evropa dovolí. V minulém díle jsme Petra s Hankou zanechali v norském městě Norvik, které je už jen den jízdy od jejich cíle, jestli tahle cesta tedy vůbec nějaký cíl měla. Balíme náš cikánský tábor, sedáme na stroj, spouští se Garmin a ptá se: „Kam vést?“ „Nordkapp prosím.“ Vzdálenost do cíle 650 km. Krajina už není tolik obydlená, omezení pod 80 km/h ubývá, to bychom mohli zvládnout.Mototuristika: Jak si správně zabalit
Martin Lébl ze společnosti Moto S+P musí vědět o balení věcí na motorku doopravdy hodně. Jeho firma zastupuje pro náš trh firmu GIVI, s jejichž výrobky jste se setkali už v nějaké formě asi všichni. Téma našeho rozhovoru tedy muselo vést tímto směrem. Jak, kam a co nejlépe zabalit, co se dělá za chyby a na co se nejčastěji zapomíná. Pokud hodláte i vy letos v létě někam vyrazit, bude se vám hodit každá rada…
MH na akci: Motoemotion 2015
Je nám ctí, že jsme se mohli už druhým rokem podílet na akci, která si vzala za své ukázat lidem, že motorkářské srazy nemusí být na jedno brdo, a vydala se trochu jiným směrem. Na začátku stála zásadní otázka: „Jak udělat sraz pro ty, které standardní formát se spanilou jízdou, bigbítem a kupou chlastu prostě nebaví?“ První ročník šel ne úplně správným směrem, velká očekávání, nevhodné místo, nadsazený formát a ve finále zklamání a vystřízlivění. Takže znovu a jinak. A na podruhé opravdu parádně.
LADIES RIDE
Pravá dámská jízda
Desítky dívek se koncem května na motorkách svižně proháněly Prahou. Kdo je viděl, nemůže zapomenout. My je za jízdy sledovali ze sedla a po akci jsme si v sídle Harley-Davidsonu v Praze v Košířích pohovořili s Lucií Dubovou, která Ladies Ride vymyslela, nastartovala a rozjela.
Přestavba: Playa del Ray
Yamaha se zařadila mezi výrobce, kteří začali výrazně podporovat customovou scénu. V rámci projektu Yard Built se už ukázala pěkná řádka motorek, ale přesto dokázal někdo pojmout přestavbu XV950 úplně jinak. Vítejte ve Španělsku!
Hříšná rozkoš: Kawasaki ER-6n
Pamatuju si to, jako by to bylo včera. Když se poprvé představila na jednom z podzimních veletrhů roku 2005, mávnul jsem nad ní rukou. Zase další pokémon, oplastované cosi, co se zatím nerozhodlo, jestli je to motorka, nebo sci-fi příšera. Vepředu místo světla podivný nacucaný klíště, kterýmu z prdelky čouhá budík. Navíc ty šílený barevný kombinace, se kterými Kawasaki v prvním roce produkce ER-6n vylezla...


Motohousebook
Zaostřeno na holky na motorkách

Měly by holky jezdit, nebo je to spíš chlapská záležitost? A co ta vaše – chcete aby jezdila, nebo se o ni tolik bojíte, že jste raději, když je batůžkem? Přijdou vám holky na motorkách sexy?www.motohouse.czhttp://www.motohouse.cz
Nový Motohouse (CZ i SK) 7/2015 v prodeji od úterý 7 .července 2015 • cena 99 Kč (SK verze 3,80 €) • roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €) • info předplatné: www.send.cz • info časopis:

FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-7-2015
PUBLERO: https://cs.publero.com/title/motohouse/7-2015

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.14
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist