Motohouse 6/2014

Nové číslo Motohouse je hodně naše srdeční záležitost, protože jsme si do něj poskládali motorky, ke kterým máme vztah a které máme z různých důvodů rádi. Takže se společně s námi pojďte projet na legendě jménem VFR, nechte si od ikony britského road racingu Michaela Ruttera poradit, zda je lepší osedlat ZX-10R, nebo Fireblada SP, a rozhodně neopomeňte test letošní hitovky MT-07, kterou jsme z jara řádně potahali po všemožných (a leckde i nemožných) českých silničkách…

Motohouse 6/2014
First Ride: BMW R nineT
Máme dobrý dojem, protože stojíme před motorkou, která předznamenává budoucnost. BMW na to skutečně káplo, tohle je typ motorky, po které byl na trhu dlouho hlad. Jednoduchý naháč očesaný od všech cingrlátek, jasně deklarovaný styl – retro, ale přitom uvnitř moderní motorka. Stroj, na který se nemusí stydět usednout jak milovníci stylu chopper, tak kluk, co ještě včera brousil na okruhu kolena. R nineT je zkrátka stylovka jak hrom a nikomu rozhodně ostudu neudělá.

MH Exclusive: Honda VFR800F
Na vedlejším monitoru mám rozjetou nádhernou fotku Hondy VFR 750 model 1991 a oči mi z ní zase svítí nadšením stejně jako tenkrát. Možná si to ani neuvědomuju, ale opravdu už to je nějak strašně dávno – tedy pro představu později vrženého čtenářstva – v tom samém roce vydala nenápadnou desku „Má ji motorovou“ ještě skoro neznámá teplická partička Kabát, Zdeněk Troška viděl poprvé nahatou holku při natáčení šílené slátaniny „Slunce, seno, erotika“ a svůj první soudek s louhem spolkla v noci na pátého dubna poklidně temná Orlická přehrada.

ANGLIE
Honda CBR1000RR Fireblade SP

První SP model v 22leté historii Firebladu, který má tovární motor, podvozek Öhlins a brzdy Brembo. Má jezdit hodně rychle na okruhu.
Kawasaki ZX-10R Tom Sykes
Zatím nejrychlejší a nejpropracovanější japonský superbike, který vyhrává všechny závody. Jak si ale poradí standardní podvozek a obyčejné pneumatiky s Hondou?

TEST: 2015 Ducati Diavel
20 000 kusů. Tolik se ho během jeho krátkého života od roku 2011 prodalo. Diavel může možná působit bizarně, ale nelze zpochybnit fakt, že je to víc než úspěšná a pro Ducati doopravdy důležitá motorka. I my ho máme rádi – je prostě svůj, má osobnost a na silnici působí majestátně. Po čtyřech letech mu továrna dopřála první facelift a my jsme využili slušnýho počasí, abychom jeho macatou zadní gumou počmárali ty nejlepší český silnice.

MH EXCLUSIVE: LC4 Triatlon
Móda „polidšťování“ ostrých motorek se nevyhnula ani těm největším drsňákům, dokonce ani nejostřejšímu jednoválci světa KTM LC4. Ztratil to, proč jsme ho milovali, nebo je prostě ještě lepší? Fabrika nás kvůli tomu pozvala na triatlon...

DUMKA: Na okraj motocyklismu
Nejlepší zážitky jsou obvykle nečekaný, a to jak v čase, tak v prostoru. A některý z nich jsou tak dobrý, že stojí za to si je příležitostně poznamenat na jinak prázdnou stranu časopisu. Říkejme tomu třeba dumka. Jeden takový (zážitek, ne časopis) se mi naskytnul, když jsem byl – kvůli zřejmě nekonečné rekonstrukci vlastního motocyklu – nucen vzít za vděk testovacím strojem redakčním. Ne že bych se na něho netěšil, byl to jeden z mála těch, o jejichž koupi bych případně uvažoval, kdybych žil v ideálním světě, nebo alespoň s ideální hlavou na vlastním krku.

Co dělat… Když tě chytěj!
Občas se to stane každému. Setkání s policejní kontrolou nebo dopravní policií na hlídce. Poradíme vám, jak se v takové situaci zachovat, proč nepanikařit a neznervóznět. Zájem vyřešit vše v klidu je totiž na obou stranách barikády…

TEST: YAMAHA MT-07
V jarním čísle Motohouse 4/2014 jste se jako první seznámili s malým MTéčkem, a to v testu při představení modelu na jihu Evropy. Verdikt byl tehdy jasný, pět hvězdiček, obdivuhodně hravá a zábavná motorka, jasný bestseller pro hračičky všech věkových kategorií. Což se ostatně projevilo velice záhy i v reálu, kdy se ze všech prodejen Yamahy v ČR ozvalo jednohlasné: „Máme to vyprodaný…“

MH Test: H-D Road King Classic 2014
Král je mrtev... ať žije král. Harley-Davidson zařadil legendárního Road Kinga do projektu Rushmore, a tak pro letošek prodělal řadu změn v čele se silnějším motorem. Bez machrování, za ty roky, co jsem součástí týmu Motohouse, jsem se svezl snad na všech moderních motorkách, i na těch, o kterých se mi ani nesnilo. Je to úžasné z mnoha důvodů a jedním z nich je ten, že čím víc toho zkusíte, tím jste objektivnější a dokážete si z těch „svatých grálů“ udělat „taky jenom motorky“.

Technotest: Široká perspektiva
Technoidi jásejte. Na trhu se objevila nová kamera Kitvision Rush HD100W se zajímavou výbavou. A jelikož jsme nenapravitelní hračičkové, pěkně jsme si s ní pohráli. Začněme postupně. Kitvision je britská společnost, kamera je vyrobena v Číně, nicméně hned na začátek musím říct, že ji země původu nijak nepoznamenala. Perfektní a bytelné zpracování jak na kameře, tak na držácích a ostatním příslušenství, všechno působí propracovaně. Už samotné balení je luxus a co rozhodně nadchne, je množství příslušenství v balení, konkrétně držáků.

Enduroškola
Ať už na enduru člověk sedí poprvé nebo po stopadesáté, vždy tak nějak dokáže projet zatáčku, ať už to bude sebe hůře, vždycky nějak zastaví, ať už na motorce, nebo pod ní v případě rytí houbou v hlíně, ale co se mu už povést nemusí, když neví, jak na věc, jsou výjezdy svahů. Tam se jasně ukáže, zda má jezdec cit pro stroj, zda má zvládnutou techniku jízdy, dávkování plynu, nebo jestli se jen prachobyčejně vozí po cestách.

Honda SH Mode 125
SH patří mezi ten typ skútrů, které jsou takzvaně postaveny na vysoká kola. To v praxi znamená, že vpředu je použit šestnáctipalcový a vzadu čtrnáctipalcový ráfek, pneumatiky jsou o něco tenčí než na skútrech s malými kolečky a celý stroj nejenže je takto mnohem elegantnější, ale také se mnohem snáze ovládá. „Velice lehké řízení, necítíte žádný protitlak,“ potvrzuje dál naše figurantka, „je to jako takové trochu větší kolo, v zatáčkách kombinujete lehké naklonění s mírnou silou do řídítek. Vše velice intuitivní, jízda je jakoby hravá.“

MotoGP
První čtyři závody letošního MotoGP zřejmě ukázaly, že jsme na počátku nové éry. Ještě nedávno to byla doba Valentina Rossiho, teď před sebou máme pravděpodobně několik let vlády talentu Marca Márqueze... Rok 2013 znamenal příchod zcela nového fenoménu. Drzého mladého Španěla, který jako by se v královské kubatuře nemusel nic učit. Nepotřeboval čas na poznání motorky, neměl před zkušenými soupeři vůbec žádný respekt.

Rozhovor Joska Kubíček / WSBK
Český tým v čele mistrovství světa motorek. Tak to není zrovna dost často vídaná situace. Sedli jsme si tedy s manažerem týmu Joskou Kubíčkem a trochu si o tom světě popovídali.




WSBK po Imole
Loňský mistr světa se po Assenu ujal na moment vedení v tabulce, ale to jen proto, aby o něj hned zase přišel. Mistrovství světa Superbike se nastěhovalo na evropský kontinent. Po dlouhé přestávce se v krátkém sledu o body bojovalo na rozpáleném asfaltu španělského Motorlandu Aragón, naopak na vodou skrápěné dráze kultovní katedrály TT-Assen v Holandsku a náročné trati v italské Imole.

Red Bull Rookies Cup – Martin Gbelec
Podaří se mladičkému jezdci z Kuřimi navázat na skvělé výsledky Jakuba Kornfeila a Karla Haniky? Na to je ještě brzo se ptát. Zkušenosti se teprve začínají nabírat a prostředí velkého světového kolotoče je tak nové, že je logické, že se Martin musí nejprve pořádně rozkoukat. Přesto nám to ale nedalo a rozhodli jsme se ho vyzpovídat. Takových talentů nemáme v naší republice moc, a proto je potřeba se jim pořádně a často věnovat...

Co to máme v TLAPÁCH
Každému co jeho jest. Carlos vám ukáže rukavice, ve kterých se dobře dělají parádičky. Karda oblékne bundu, která se fantasticky hodí ke všem stylovkám.
*Bunda Segura Steevy
*Rukavice 4SR Stunt

MH: Jak na dovolenou - Jak je to s kufry?
Výběr správných kufrů pro vaši motorku musí začít u počítače. Každá mašina je jiná, jinak konstruovaná, a je tedy nasnadě, že má jinak řešenou podsedlovku, jinak jsou uchyceny boční plasty a výfuky a to všechno má samozřejmě vliv na to, jak bude vaše „lešení“ vypadat. Montážní sady pro jednotlivé modely (a ročníky!) se liší a vy si musíte najít tu správnou variantu podle modelu svého motocyklu (pozor, fakt se to nesnažte nějak obejít „podobným modelem“, protože pak vás čeká peklo v podobě „přizpůsobování a nastavování“, což nechtějte zažít).

Adventura
AROUND AFRICA – STAGE TWO

Uplynulo jedenáct měsíců od chvíle, kdy se naše motoexpedice vrátila z první etapy vedoucí kolem Afriky. Jejím cílem je objet černý kontinent na motorkách celý dokola a trasa je rozdělena do čtyř částí. Během předešlé cesty vedoucí přes Maroko, Mauretánii, Mali, Burkinu Faso, Benin a Nigérii jsme ujeli na pěti stařičkých Hondách XL 600 LM devět tisíc kilometrů.

Znovuzrození legendy - HUSQVARNA
Když Huska přešla pod křídla KTM, nebudu lhát, měl jsem z toho rozporuplné pocity a dle reakcí vás, čtenářů, jsem rozhodně nebyl sám. Bral jsem to jako čistě marketingový tah oranžových, tedy jako eliminaci eventuálního konkurenta. Jenže podle všeho to KTM s HQ myslí opravdu vážně.

Retro
Moto Guzzi 850 Le Mans I – 1976

Chtěl bych vás tímhle článkem alespoň na chvíli přenést do sedmdesátých let. Ne že bych si je nějak moc pamatoval, zasáhl jsem do nich jen okrajově tím, že jsem se na konci 1979 narodil, ale jsem přesvědčen, že to byla dobrá doba, která dala světu nejen dnešní skvělé mladé muže, ale i spoustu krásných a stylových motorek.

Motohouse (CZ i SK) 6/2014 v prodeji od středy 21. května 2014
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz
• digitální podoba časopisu již teď na:
http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-6-2014
https://cs.publero.com/title/motohouse/6-2014

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist