Motohouse 6/2011

Motorky, motorky, motorky – test devíti novinek roku 2011, porovnání nejlepších šestistovek na trhu, ale i pohled do zákulisí české „cafe racer“ scény. Červnové vydání Motohouse nezapomíná ani na veledůležité rady cestovatelům, které oceníte právě teď, v době příprav motorkářských dovolených.

Motohouse 6/2011
Aprilia Tuono V4 R APRC
Nevím, kde se to hodlá zastavit, ale každopádně se na to těším. Když se před pár lety objevila na motorce první kontrola trakce, všichni jsme se chytali za hlavy a vykřikovali něco o tom, že zlatá doba starých dobrých motorek právě skončila. Přiznávám se bez mučení, k těmhle skeptikům jsem patřil i já. Po dni stráveném za řídítky nového Tuona, které má tak vyspělou elektroniku, že si o takové ještě před pár lety mohly nechat zdát i naše stolní počítače, se můžu už jenom usmívat. Klidně nám toho dejte ještě víc, protože to je ohromná zábava!
SUZUKI GSR750
Z pohledu designu si podle mého soudu není na co stěžovat. Útlý pas v oblasti sedačky navazuje na masivní, i když objemem nijak velikou nádrž (17,5 litru), evokující v mysli nezávislého pozorovatele dojem, že se dívá na litrový bike. Budíky ukryté za drobnou kapotáží mají bílé podsvícení a nejenže vypadají cool, ale znázorňují krom obligátní rychlosti a otáček i teplotu motoru, množství paliva (oleje před nastartováním), také zařazenou rychlost, ujetou vzdálenost od tankování a průměrnou spotřebu. Řídítka, přestože nepatří k nejširším, padnou dobře do rukou, a pokud ne, stačí je pootočit v klemech. Šířka nám všem přišla dostatečná, s výjimkou Somika, který by ale na všech motorkách chtěl vidle jak z Boss Hosse.
TEST – Ducati Monster 1100EVO
Letadlo dosedlo na betonovou pláň. Otevíráme dveře letištní haly a před námi se otevírá jiný svět. Svět plný nedochvilnosti, bezdůvodného burácení, nepořádku a tak trochu i neposlušnosti a násilí. Jsme na Sicílii na předváděčce nového Monstra, přesně v tom koutě světa, který svou přirozeností přímo odpovídá charakteru téhle motorky. Jsme v jejím hájemství. Vítej do rodiny – říká mi ten hlas a já se snažím pousmát.
FIRST RIDE
Aprilia Dorsoduro 1200 ABS/ATC
Základní údaje
výkon 130 koní, objem motoru 1197 cm3, dvouválec do V, tři režimy motoru, kontrola trakce, ABS
KTM SM T 990 ABS
Základní údaje:
motor: 2válec, objem: 999 cm3, výkon: 116 koní, suchá hmotnost: 198 kg, objem nádrže: 19 l, výška sedla: 855 mm

Yamaha R1
Shrnuli jsme pro vás praktické zkušenosti z dvou let našeho dlouhodobého testu. Pokud tedy zrovna pošilháváte po motorce se zcela charakteristickým zvukem big-bangu, tady jsou ty nejdůležitější niterné informace…
Když jsme ji před třemi roky poprvé natočili, roztřásla se nám kolena. Pryč byl klasický vysavačový zvuk řadového čtyřválce a před námi stála motorka, kterou byste si podle soundtracku bez mrknutí oka spletli s tehdejší závodní M1.

SROVNAVACÍ TEST - ANGLIE:
SUZUKI GSX-R600
vs. HONDA CBR600RR ABS
vs. TRIUMPH DAYTONA 675
vs. YAMAHA YZF-R6
vs. KAWASAKI ZX-6R
Nikdo je neobdivuje… Jsou každý rok stejný… Na silnici nemají žádný smysl – to všechno říkají skeptici. My jsme se vydali na jarní silnice, abychom zjistili smysl supersportů na počátku roku 2011.

Dumka
Možnost volby aneb Svoboda jen pro blbce? Posledním impulzem k napsání tohoto zamyšlení pro mě byla nedávno zveřejněná informace, jak se všeobjímající EU snaží zvýšit bezpečnost při jízdě na motocyklu povinnou montáží protiblokovacího systému ABS.


TEST – Honda Crossrunner
Celé tohle vyprávění o Hondě Crossrunner započneme možná trochu překvapivě, návratem do doby zhruba před čtrnácti lety. Tehdy jsem byl hrdý majitel Hondy NTV 650 (což byl takový naháč) a k tomu úplný blázen do cestování. Ta motorka byla absolutně bezúdržbová, nízkonákladová, takže jsme pořád někam jezdili a já doslova vymetl všechny kouty Evropy. Ač NTV asi nebylo zcela plnokrevným cesťákem, byl jsem s ním právě v tomto ohledu až neuvěřitelně šťasten a spokojen.
CECTEK ESTOC 500EFI
V minulém čísle jsme si představili silniční čtyřkolku Quadrift od taiwanského výrobce Cectek, který se po úspěchu v západní Evropě usídlil také u nás. A jelikož nás zmiňovaný kousek pobavil, pustili jsme se do další čtyřkolky zmiňovaného výrobce.
U Cecteku totiž můžete koupit ještě jeden silniční quad. Tím je model Estoc, který stejně jako Quadrift vychází z offroadového modelu, tentokrát Kingcobra. Narozdíl od něj vyráží na asfalt s pohonem zadních kol, kterému nechybí zapínatelný diferenciál. Další změnou jsou kratší a tvrdší tlumiče a také krásná litá kola z hliníkové slitiny.

Yamaha X-MAX 125 ABS Business
Od ledna 2012 by měla na našem území vstoupit v platnost novela silničního zákona, podle níž byste s klasickým „Béčkem“ (motorová vozidla do 3,5t – tj. základní řidičák pro automobil) mohli řídit i motocykl s objemem motoru 125 cm³. Tedy přesněji řečeno – skútr – protože novela se vztahuje na motocykly s automatickou převodovkou.
Co z toho plyne v reálu? Konečně po dlouhé době nějaký zákon, který bude mít hlavu a patu. Konečně se přiřadíme po bok logicky se chovajících států, které neřeší „ucpanost“ svých měst jen dalšími a dalšími omezeními, nýbrž vychází řidičům vstříc.

Hořice 2011
Oč větší dokážou přinést euforii, o to větší dovede být smutek, který s sebou občas přináší. Letošní největší motocyklový silniční svátek má za sebou černý víkend, jaký nezažil ve své 75 let dlouhé historii.
Motocyklové Hořice jsou pojmem a neuvěřitelnou srdeční záležitostí pro stále rostoucí okruh lidí. Nádherná trať s převýšením, zatáčkami, dunivými městskými pasážemi, ale i s neopakovatelnou lesní scenérií a atmosférou učarovala tisícům motocyklových fanoušků a je snad jasné, co sem tyhle všechny lidi táhne a proč se sem tak rádi vrací.
GP Analýza
Valentino vyskočil ve čtvrtém závodě sezony poprvé na bednu – nestalo by se tak ale, kdyby nebylo fatálních chyb soupeřů. Rossi a Ducati ještě na absolutní špičku nemá, a jak se tak zdá, ještě asi dlouho mít nebude. Pořád tam chybí něco kolem sekundy na kolo, a to je hrozivá díra. Kdo za to může? Paradoxně asi tak trochu Casey Stoner. Právě tenhle Australan byl totiž pro italskou značku v minulých sezonách středobodem vývoje a jejich Desmosedici, jak se nyní ukazuje, asi trochu sešla při vývoji na nepravou cestu...

Carlos Checa
Portrét jednoho z největších závodníků současnosti. Téměř čtyřicetiletý Španěl usedá na trůn a dostihnout ho nemůže nikdo z opravdu továrních jezdců. Ptali jsme se proč…
První Drag Day s rekordem
Dragsterová scéna přes zimu rozhodně nespala a to, co pánové (a dámy) předvedli první květnový víkend na hoškovickém letišti, ukázalo, že letos se bude opět zrychlovat. Ve třinácti kategoriích se předvedlo sedm desítek jezdců, včetně několika jezdců z dragsterové Evropy, a to především v divácky zajímavé třídě Super Twin Top Gas. Nechyběl ani legendární Holanďan Herman Jolink, který předvedl několik učebnicových startů. Ve zmiňovaných Super Twin Top Gasech letos jedna velmi milá novinka – startuje zde také český jezdec Milan Koláčný (tým Arachnids Racing), který si vyjel třetí místo.

Vše, co jste chtěli vědět o cestování a neměli jste se koho zeptat!
V následujícím malém přehledu vám nadělíme několik tipů/rad, jak si takové čištění mozku ulehčit, případně zefektivnit. Řeč bude o CESTOVÁNÍ. Pro ty z vás, kteří mašinu používáte především pro jízdu za poznáním, to bude možná jen opakování dávno známých faktů, ale jak se říká, opakování je matka moudrosti a možná přeci jen narazíte na něco, co bude i pro vás nové. Pojďme tedy popořadě.

SPECIAL
Nevaž se, obleč se...
Léto ťuká na dveře a spousta z vás bude s přicházející sezónou pořizovat nové oblečení a botky. Pokusíme se vám stručně shrnout, na co se soustředit při nákupu.
Ono to totiž není jen tak, správně vybrat, do čeho se nastrojit, to chce uvažovat. Poslední dobou se čím dál tím častěji děsím, když vidím některé specialisty, například textilní komplet na Kawě ZX-6R. Jako by zapomínali, že jim to, co je mezi asfaltem a nimi, při případném pádu může zachránit kejhák.
ADVENTURA
Korsika a Sardinie aneb motorkářský ráj za pár korun
Co jsou tihle chlápci zač?
„Hoši od Bobří řeky“ to tedy rozhodně nejsou. Partička seskupená okolo suzukibandit.cz je pravověrná skupina (nejen fandů klasické bandasky), která umí ledascos. Dodnes máme například na patře chuť jejich kanystru s rumem, který rozváželi loni na výstavě. Snad i proto jejich srazy a okruhové dny patří k těm nejlepším, a když přistoupíte na jejich hru, nudit se rozhodně nebudete, jak vidno. V případě autora článku si pak buďte jisti, že toho v davu také jen tak lehko nepřehlédnete!

MH EXCKLUSIVE
Čtyři dny s japonským gentlemanem
Máte pocit, že všechno to, za čím se ženete, nutně potřebujete ke štěstí? Stačí přeci tak málo, jak jasně dokazuje svezení na nové Kawasaki W800. Dlouho jsem přemýšlel, jak vám to všechno, co jsem během čtyř dnů s touhle motorkou zažil, popsat. Jak to udělat, abyste pochopili, jak na mě zapůsobila? Pak mi došlo (po jejím vzoru), že prostě jednoduše. Tohle bude tak trochu jiný test, projedete se mnou půl republiky a podíváte se všude, kde jsme s W800 byli.
Víkendová káva
První slunný víkend letošní sezóny, přičichnutí k minulosti, úžasná společnost, krásné stroje... Prostě sraz Café Racer Clubu. Víte, poslední dobou mám stále častěji smutek na duši z toho, že motorkaření se za posledních pár let hodně změnilo. Ortodoxní bikeři jsou válcováni množstvím mainstreamových jezdců, kteří si na svojí motorce neumí vyměnit ani olej. Teda, ne že bych byl jinej. Ale snad právě proto mě to dlouhodobě táhne ke klukům, kteří se nebojí zajet té svojí dvoukolé lásce pěkně pod sukni a vysochat z ní něco, co jinde není k vidění.

Přestavba - Jawa tak trochu jinak
Poprvé jsem tuhle motorku zahlédl před dvěma lety v jednom francouzském moto časopise. Uchvátila mě, i když jsem o ní nic nevěděl. Strávil jsem snad hodinu prohledáváním celého internetu a nepodařilo se mi najít víc než jednu malou fotku. Pak upadla finská stavba v zapomnění. Když se ale na začátku tohoto roku objevil na jednom zahraničním serveru rozhovor s jejím stavitelem, měl jsem vyhráno – podařilo se mi získat kontakt na toho bláznivého chlapíka, kterému se povedlo dát dohromady hodně zajímavou Jawici.


Girlhouse
Každoročně se na webu www.jarnizajizdka.cz během února či března objeví informace o konání závodu. Pak zaplatíte startovné, ubytování a přijde vám startovní číslo. V den konání těsně před startem dostanete itinerář – a v tom je to kouzlo. Plán cesty totiž ukazuje jen křižovatky a kilometry, kde máte odbočit, žádné číslo silnice nebo názvy. Na trase jsou navíc připraveny zastávky a záludné úkoly, za které sbíráte body. Cílem je si to užít a vrátit se v pořádku do cíle s co největším počtem bodů.


Motohouse (CZ i SK) 6/2011
v prodeji od pondělí 23.května 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.80
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist