Motohouse 6/2009

Je tu poslední „malý“ Motohouse. Už od příštího čísla se vracíme k formátu, na který jste byli zvyklí před několika lety, a tak tohle červnové číslo berte jako jakési symbolické ukončení jedné éry. Proto jsme ho našlapali hned několika litrovkama, aby to loučení mělo přece jen náš „styl“. Nejrychlejší motorky planety jsou tu a my jim s lehkostí šlapeme na paty...

Motohouse 6/2009

APRILIA RSV4

Když jsem novou RSV4 viděl poprvé na výstavě, říkal jsem si, že tohle přece není normální superbike. Nevím proč, ale spíš mi připomínala repliku MotoGP stroje. A po prvním nasednutí v boxové uličce jsem tenhle názor nezměnil. To, jak je extrémně malá a neuvěřitelně kompaktní, je vidět na první pohled. Skoro by se chtělo říct, že byla přímo dělaná na míru Maxovi Biaggimu, který výškou právě neoplývá. Není to ale pravda, protože vývoj jako testovací jezdec vedl Alex Hoffmann, který je poměrně veliký. Motorka je hodně krátká, řekl bych, že je opticky ještě kratší než R6...

SROVNÁVACÍ TEST SUPERBIKŮ

... Honda CBR1000RR
... Kawasaki ZX-10R
... Suzuki GSX-R1000
... Yamaha R1
Není to pouze o síle. Je to o tom najít onen zvláštní způsob, jak je co nejefektivněji ovládat. Litry jsou bestie, které mají až 160 bhp, a proto vaším úkolem bude nedovolit jim, aby vás ten úchvatný koňský teátr vyhodil ze sedla! Dvě z nich nám dávají na výběr z různých výkonových módů, další má ABS a ta čtvrtá je tak surová a hladová jako v den, kdy byla zrozena. V průběhu dvou týdnů a po 1000 mílích na každé z nich ale nemáme jednoznačného vítěze. Jen víme, že nějaký rozdíl mezi těmito řadovými čtyřválci existuje – což se dá říct, že je „dobře“!

Kawasaki ER-6n vs. Suzuki Gladius

Pokrok ve světě jedné stopy si uhání kupředu mílovými kroky takovou rychlostí, že se kolikrát ani běžný biker nestačí divit… Což o to, jedná-li se o náskok díky technice (autor je oficiálním prodejcem Audi – pozn. red.), nemám nic proti, ale u těch designových novot mi občas zůstává rozum stát nad tím, co si designéři dokážou nejenom vymyslet, ale především prosadit přímo do výroby.

Yamaha XJ6

Díky Yamaha dnům jsme měli XJ6 půjčenou až týden po srovnávání Gladia a ER-6n. Ale protože se v tomto případě jedná taky o levnou a lehkou začátečnickou motorku (navíc letošní novinku), rozhodli jsme se to k srovnáváku připíchnout – abyste si mohli udělat úplnou představu.



Motorky pro mlaďáky

Honda 125CBF
Yamaha WR125X
Je ti šestnáct a chceš motorku. Hm, ale jaké máš možnosti volby? Naše legislativa nedovoluje víc jak patnáct koní – a to ti v uších asi nezní jako ta největší šleha na světě. Ale co naplat, jezdit chceš, tak už to nějak v začátku přepotíš a uplácáš (ach jo, kde jsou ty doby, kdy sis mohl v tomhle věku pořídit dvoutakt, který tě málem roztrhal).

BMW S 1000 RR

BMW konečně vypouští do vyostřené supersportovní třídy svého prvního skutečného bojovníka... Už 2 roky víme, že ta chvíle brzy přijde, a 9. května 2009 to skutečně prasklo – na okruhu v Monze byla představena civilní verze závodní mršky s názvem BMW S 1000 RR. Světlo světa následně spatřily první oficiální obrázky a informace o tomto novém modelu, který by se do prodeje měl dostat už v příštím roce.

Motorka pro radost

Přesně takováhle motorka na trhu chyběla. A Kawasaki tuhle mezeru dokonale využila! Bez potíží pustila do světa nové KLX250 – tedy mašinu „pro normální lidi“, se kterou budete jezdit všude tam, kam budete zrovna v sobotu odpoledne potřebovat – na houby, na ryby, na pívo anebo jen tak pro radost zarajtovat si trošičku na sousedovic pozemku.
Však se na ni koukněte... Už jenom to, jak vypadá. Na první pohled dospělá motorka, navíc, jak se dočtete následně, absolutně nezáludná a přátelská. Žádné vytvrdlé enduro, nic, co by vám zasadilo uprostřed polňačky ránu pod pás.

OJETÁ

Honda CBR600RR
Kawasaki ZX-6R

Před námi stojí dvě šestky, zlé, vrčící premiantky. Malá Ninja ZX-6R modelový rok 2003 a CBR600RR z roku 2004. Možná jsme neměli psát, že jsou zlé – ale ono to k nim tak nějak patří, protože umí i pokousat, když se k nim člověk nechová tak, jak se patří. Tyhle dvě motorky víceméně odstartovaly opravdu šílené soutěžení o co nejvýkonnějšího a nejlehčího šestkovýho supersporta a jako první překročily onu magickou hranici... Ano, představte si to, i takové bývaly doby! Nic nebylo svaté a takovéhle malé mršky se uplatňovaly jen jako odrazový můstek mezi maloobjemovou motorkou a překoňovaným litrem, ba co víc, používaly se dokonce i každý den, třeba k cestě za prací. Což je, při dnešním pohledu na současnou R6, skoro až děsivý.

Yamaha XVS950A Midnight Star

Je to samozřejmě radost, ta posr... zima je konečně za námi, ale je to také drobný mrazení v tlapách. Vždyť vlastně začínáme. Dokážu vůbec poznat, v čem je tahle motorka dobrá, když nemám žádný srovnání? Budu objektivní, nebo mě začátkem sezony bude všechno připadat skvělý jak první jarní travička? Bude to chtít soustředit se a zbytečně nekecat.


Motohouse na akci

Bohemian Custom – součástí mušovského srazu byla i soutěž přestaveb, kterou všichni dobře známe z působení na pražském Motocyklu. Letošního ročníku se zúčastnila téměř stovka motorek, a to nejen od nás, ale i z okolních států, takže bylo na co koukat. Jak to nakonec všechno dopadlo, kdo odjel domů s pohárem?

Adventura, 2. díl

Z Kanady do Mexika napříč Divokým západem
Nacházíme se v High Desert Country v Oregonu. Ve vzduchu je už cítit poušť. Kolem nás je spousta houževnatých suchých keříků, které místní nazývají sage-brush (pelyněk). Opět stoupáme a vrcholky Steens Mountain se zahalují do bílého ticha. Čím výš, tím je tato bílá peřina hrubší. Povrch cesty se mění v 500metrových úsecích. Čerstvě napadaný sníh je sjízdný, ale jsou místa, kde je povrch zledovatělý a zrádný. Jsme na konci svých sil. V jedné levotočivé zatáčce to Herbert položí současně se mnou. Díky dobré „padací“ technice se to naštěstí obešlo bez problémů. Konečně se dostáváme na nejvyšší bod 2995 metrů nad mořem, což je výš než v kterémkoliv z alpských průsmyků.

SPECIÁL – Motooblečení

Dnešní trh nabízí bezpočet značek, typů a tunu možností. Jak se v tom má jeden vyznat? Na co si dát při nákupu pozor? Jak správně vybrat? Prvotní výběr... Je jasný, že si na supersporta asi nebudete kupovat křiváka s třásněma a na čopra naopak jednodílnou kombu. Ale jsou stroje, kde se dá zvolit ledacos. A to ještě nemluvíme o výběru mezi kůží a textilem. Takže kudy?

SPORT – Superbike

Start první rundy Superbiků v Monze se nejlépe povedl Maxi Neukirchnerovi, což se mu ale také vzápětí stalo osudným. V balíku jezdců směřujících k prvnímu retardéru okruhu došlo k několika drobným strkanicím, kvůli nimž vyjel z dráhy i motocykl Brendana Robertse...



HOŘICE 2009

Z našich borců zde mají své hloučky příznivců samozřejmě všichni, ale někdy jsou to až neuvěřitelné příběhy o tom, co všechno museli tihle kluci absolvovat, aby se mohli na „Zatáčkách“ představit. Leckde se složí celá parta na startovný, na gumy. Není ani výjimkou, že se motorka půjčuje od kamarádů, nebo že se na ni dokonce skládají tak, aby byli závoděníschopní (ten dá přední ráfek, ten obětuje páčky).

Ahoj děvčata, slečny, paní,

sezona je v plném proudu a tady u nás to vypadá jako na bojišti. Kluci jsou pořád někde v tahu, už pomalu nevím, jak vypadaj. A tak jsem ráda využila příležitosti a na dvou akcích se s některými z nich potkala. Dva vzácné dny plné báječných zážitků. Udělejte si taky takové, zasloužíte si to. Vaše Gerry

+ všechny ostatní rubriky, jak jste ostatně zvyklí...
Motohouse 6/2009 v prodeji od pátku 29. 5. 2009
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist