Motohouse 4/2009

Vydání, které splnilo všechny naše sny. Jenda se konečně dočkal dlouhatánského rozhovoru s jedním z nejúspěšnějších závodníků u nás... Carlos, jak se zdá, konečně zjistil, který supersport je pro něj ten nejlepší... A Somik mohl otestovat dvě motorky, na které se skutečně vešla jeho nepřehlédnutelná postava. Celé jsme to zabalili do 150stránkového balíčku, přidali BEST 2008 našich nezákladnějších loňských postřehů, a teď vše posíláme k vám. Užijte si to...

Motohouse 4/2009

Yamaha YZF-R1

Když jsem poprvé uslyšel natočenou novou R1 na rozpálený boxový uličce, měl jsem vážně skoro pocit, že někde tam stojí mistrova M1, nekecám...
Už jenom kvůli tomu, že nás česká Yamaha odvezla přes půl světa (no, spíš přes celej) až na australský okruh Eastern Creek, mi bylo hned jasný, že tohle nebude jen tak obyčejný představení nový motorky. O nový R1 a jejím revolučním motoru jsme toho slyšeli už dost, ale mít to privilegium být u toho jako první je něco, na co člověk „bejt pyšnej“ prostě musí.

Triumph Daytona 675

„Prosíme jednu i pro Matesa!!!“ Ano, víme, že Matěj Smrž letos pojede MS Supersport na repasovaný nula-osmičce, ale třeba to nebude oproti novince až taková minela...
Některé věci je prostě lepší nechat tak, jak jsou. Možná není Triumph Daytona 675 úplně nedostižný, ale přepracovávat ho proto, aby byl schopný konkurovat neúprosnému vývoji rivalů, je skoro risk. Tenhle hardcore triple byl totiž ohromným úspěchem značky Triumph a předvedl, jak se může poměrně malý hráč postavit Japoncům dokonce v tak tvrdé třídě, jako jsou supersporty, a zároveň se ještě něčím lišit.
Je rychlý, přesný, a přesto přizpůsobivý, nechybí mu charakter.

Ducati 696


Abych řekl pravdu, když jsem ho viděl poprvé, mísily se ve mně hodně rozporuplný pocity a nevěděl jsem, co si mám myslet. Ale jelikož už jsem takové situace několikrát zažil, věděl jsem, že tomu musím dát nějaký čas. Ono to s těma Italama obvykle takhle bývá. Všichni jsme zvyklí na to, že se na nich designové facelifty nebo velké změny neprovádí zdaleka tak často, jako je to u východní konkurence. Je to především z toho důvodu, že v Itálii se design řeší o dost jinak než v Japonsku a troufám si říct, že se na něm pracuje s větší důležitostí a přikládá se mu o dost větší váha. Bere se daleko víc jako vizitka, která by měla být jasnou identifikací stroje na dlouhou dobu.

BEST 2008 – to nejlepší z loňského roku

Máme nejúžasnější práci na světě, žijeme motorkama. Naším jediným přáním je, abyste v tom jeli se stejným nadšením i vy, abyste se bavili s náma.
Za sezonu 2008:
– najela redakce 138 000 kilometrů
– měli jsme půjčeno téměř 100 mašin
– navštívili jsme 17 států světa
– zasadili jsme (co víme) na dvě děcka
– a neudělali nic, za co bychom se museli až do smrti smrťoucí červenat

DUCATI 916 – klasika, ojetina

916 cm3, L-twin s ventilovým desmo rozvodem + 100 bhp + 160 mph, nyní k sehnání nad 100 000 Kč, ale je to hodně o celkovém stavu.
Kdyby byla Ducati 916 jen o chlup senzačnější, člověk by měl pocit, že něco takového není ani možné. Ale díky své unikátnosti se stále řadí mezi motorkářskou elitu a v roce 2008 představuje tu pravou směsici opravdu klasického charakteru a skutečných sportovních schopností. Připravte se tedy na neopakovatelné zážitky tohoto Ducati twinu.

Nejkrásnější Moto Guzzi!

Kluci, holky, pánové a dámy, než začnete číst následující článek, chtěl bych vás poprosit o trochu času. O kapičku vaší nekonečné trpělivosti.
Usedněte prosím v tichosti, zastavte se, vezměte si do ruky tento časopis, nechte rozevřenou právě tuto stránku a... zadívejte se. Nehodnoťte. Jen se trochu soustřeďte, zapomeňte na všechny svoje strasti a pokochejte se tím běloskvoucím stvořením. Podívejte se té krásce do očí.

Srovnávák cestovních endur

Je další den a já mám stále pocit, že velké GS je tou nejlepší motorkou na světě. Dnes se ale proti ní postaví další těžká váha, protivník pocházející z Mandella del Lario, novinka Moto Guzzi Stelvio. Dorážím ke Carlosovi a parkuju GS vedle Stelvia. Na první pohled se zdá, že jsou to téměř identické motorky. Mají samozřejmě jiné tvary – BMW se tváří čistě funkcionalisticky, zatímco na Guzzi si všimnete spousty krásných křivek a vidíte cit pro detail; ale mohutnost a velký vzducháč s válci do stran jsou ze stejného světa.

Gumy pro malý motorky

Postavili jsme proti sobě levný gumky na levnou motorku, protože pětikilo GS je mezi váma hodně oblíbený. Která pneumatika pro ně bude nejlepší?
Suzuki GS500, 190 km/h, 180 kg (s náplněmi), rozměry gum – 110/70-17, 130/70-70 GS500 je dvacet let stará motorka a za tu dobu nás přesvědčila, že je rychlá a spolehlivá. Je schopná najet ohromný kilometry, a nestojí přitom ranec zlata. Kvůli tomu je oblíbená u začínajících jezdců nebo v autoškolách.

Nejlepší jetý Superbiky

Jak na koupi... Suzuki GSX-R750 vs. Honda CBR900RR Fireblade
Dneska v „ojetinách“ postavíme tváří v tvář hned dvě ojeté mašiny, abychom vám pomohli s rozhodnutím, která je pro vás ta pravá. Na pomoc si přizveme dealery, specialisty a čtenáře anglického RiDE a podělíme se s vámi o všechny jejich názory – důraz klademe na spolehlivost, jízdní dojmy, upozorníme na přednosti i nedostatky.

Suzuki C1800R

Jmenuji se Karlík a možná vám přijde divný, jak může mladej kluk, kterej miluje sportovní motorky, bejt nadšenej z velkýho těžkýho kusu prazvláštní hmoty, která se chce nazývat motorkou. Svět se holt mění a my se měníme taky. Nic už nebude takový, jako bejvávalo. Pomalu stárnu. A navíc teď kolem mě projíždí osmnáctka Intruder a má tolik páry, že bych musel bejt vážně slepec anebo úplně na bednu, kdyby to se mnou nepohnulo. Po zádech mi přeběhl mráz, a tak můžete se mnou otevřít mou „třináctou komnatu“.

Rozhovor Ondřej Synek

K rozhovoru se skifařem Ondřejem Synkem, druhým na olympiádě v Pekingu, jsem se dostal takovou trochu oklikou, skrze svůj nikdy nekončící údiv...
Povím vám to asi takhle – bylo to loni na podzim, když jsem se za takového hezkého říjnového odpoledne rozhodl navštívit jednoho známého, manažera velké firmy a motorkáře z nejkovanějších. Skoro celé léto jsem ho neviděl a vysloveně mi „padla pentle“, když vyšel ze dveří a rozchechtaný se postavil naproti mně. Borec jak ze žurnálu – hromada kil pryč, vypracovaný tělo, zkrátka „twiggy chlap“. „Ty v*le,“ říkám mu, „jak se ti tohle povedlo?“

Somik se courá po planetě

Tchajwanská zlatá včela podruhé...
V minulém čísle jsme navštívili dvě továrny tchajwanské společnosti TGB a řekli si něco o skútrech, které začíná vyvážet do Evropy. Ale popravdě, pro mě byl tenhle výlet především o čtyřkolkách...


Přestavba

Jednoho podzimního dne jsem si jako umanutej parchant usmyslel, že mermomocí musí do mé garáže přibýt nějaký lehký enduro, abych nemusel do terénu tahat své novotou vonící a kily naopak smrdící BMW R 1200 GS. Nároky na takovou mašinu mám ale vyšší než Tatry, takže pole možných kandidátů prořídlo podobně jako vlasy mých kamarádů, kteří na svém věkovém tachometru už překročili třicítku. Je mi nad slunce jasné, že taková mašina musí být držák (rozuměj spolehlivej bike a ne držák na paruky), taky nesmí moc stát (rozpočet je omezen 75 tisíci Františky Palackými), nesmí bejt moc stará (bo na šeredu se můžu dívat doma... v zrcadle).

Nová pravidla v SK, D, A

Čaute bratia! Nad Slovenskom sa nám trepoce modrá vlajka dávajúca nám nejednu podmienku a povinnosť. Okrem toho, že sme (vraj) úspešne prešli na platenie euro menou, ktorú v peňaženkách najčastejšie vidíme vo forme mincí, sú tu zmeny aj v zákonoch. Od prvého februára vošiel do platnosti nový cestný zákon s množstvom zmien a hlavne sadzobníkom pokút...

Adventura

Čína na Kentoyách – podruhé
V předchozím díle jsme se podívali do Číny, kde začala naše letní cesta. V tomto dokončení profrčíme postsovětskými republikami střední Asie, poté přes Írán a Turecko zpátky domů do Evropy. Podíváme se také na to, jak v tomto 17 000 km dlouhém testu obstály motocykly Kentoya. Po odjezdu z posledního čínského města – Kašgaru – nás čekala menší administrativní překážka v podobě čínsko-kyrgyzské hranice. Pro přechod jsme zvolili sedlo Irkeshtam ve výšce 3005 metrů a čínské celníky jsme tak trochu zaskočili.

Speciál - přilby

Vývoj motorek jde mílovými kroky kupředu. Všechno je vychytanější, přesnější a především rychlejší. Motorkářů přibývá a s tím samozřejmě i dopravních nehod. Jak na to reagují výrobci nejdůležitější části ochrany – přileb?
Nutno říct, že ani tady nikdo nezaspal dobu, vývoj přileb jde také kupředu. Hodně za to, stejně jako u motocyklů, vděčíme sportovním odvětvím, hlavy závodníků požadují to nejlepší a většina nejnovějších technologií tak pochází právě ze sportu. Zkuste se schválně podívat na patnáct dvacet let staré motorkářské fotky a možná vás až vyděsí, co jsme tenkrát vozili na hlavách.

První závod World Superbike – Austrálie

Superbiky se dočkaly první letošní rundy v Austrálii a byla to ještě voňavější mela, než jakou jsme si vysnili!
Po celé české zemi svítí do tmy tisíce rozsvícených monitorů. Je neděle, necelé dvě hodiny ráno, a na druhé straně zeměkoule se na start svého letošního prvního závodu staví celá superbikerská špička. Cítím hodně slabo u žaludku a v zádech je zas ten nepříjemný mráz. Celou noc jsem bojoval s tím, že zvednu telefon a napíšu esemesku: „Kubo... sakra... vodstartuj... chceme bednu!!!“ – ale moje zodpovědnější já je nakonec silnější, rozhodně ho nechci otravovat. Navíc, jak se později dozvíme, má už v tuhle chvíli za sebou pád z ranního wurm-upu, a tak bych jen zbytečně přilíval...

Skončí MotoGP definitivně?

Možná nám to ani úplně nedochází, jak blízko byla v uplynulých týdnech MotoGP ke svému kompletnímu zrušení... Já tady nechci a ani nebudu zbytečně rozpatlávat nějaký velký teorie týkající se globální ekonomické krize – to mi nepřísluší, a ani tomu vlastně nerozumím. Jen chci říct, že dopad na MotoGP je takřka drtivý a bude ve výsledku hodně velký štěstí, když se to podaří promotérům, týmům a sponzorům nějak ukrotit.
A příčina? To je samozřejmě triviální. Neskutečný kolotoč peněz, který se podařilo kolem královské třídy roztočit, se stal požíračem sama sebe.

Rozhovor – Bohumil Staša

Opravdu poslední český tovární pilot – Pojďte se s námi projít nejzářivější érou českého závodění. Pojďte se podívat do časů, kdy chlapi rozdávali chuť vítězit, motorky měly svoje kouzlo a holky se díky tomu vracívaly domů až k ránu a s řádně pocuchanou pověstí...

Plakát

+ všechny ostatní rubriky, jak jste ostatně zvyklí – Dumka, GirlHouse, Rozhovor s modelkou, Tlapy, Raritka, Motoškola, Listárna...
Motohouse 4/2009 v prodeji od úterý 10. 3. 2009
* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist