husqvarna_svartpilen_801_2




Motohouse 4/2008

Plníme, co jsme slíbili. Motohouse ztloustnul! (a pořádně)

Tou první partií, kde jsme řádně nabyli na váze, je redakce. Nepřehlédnutelná postava našeho spolupracovníka Somika připlula tento měsíc nastálo do našeho kolektivu a doufáme, že jeho pohled na věci motorkářské bude na naší společné práci sakramentsky znát. „Takže tě, chlape, vítáme a doufáme, že ti tahle práce dá samý pozitivní chvíle, tak jako je dává pravidelně i nám…“

A tou druhou patrií, kde se řádně nakynulo, je samotný časák! 148 stran bude odteďka standard, a aby se vám po výstavě Motocykl 2008 to motorkaření ještě víc zadřelo pod kůži, přidáme tentokrát navíc ještě dalších 16 stran. Takže dohromady tentokráte 164 stránek… nové rubriky, nové motorky, nové postřehy. Na všechno dost místa. Každý by si u nás měl najít to, co má nejradši.

Doufáme, že i nová cena nebude pro nikoho „neřešitelná“ – nechejme za sebe mluvit kramářské počty… až doteď bylo za 79 kč 100 stran… cena se posunula nahoru o 25 %, počet stran o procent padesát! A to by mohla být výhodná koupě, jak se zdá :o)


DUCATI 848
Tohle období roku je pro motocyklového novináře skvělý. Každý rok si totiž můžeme jako první osahat několik nových motorek, a to je vždycky tak trochu něco speciálního. Tentokrát nás Veronika z pražské Ducati poslala na představovačku 848 do španělské Almerie.



SROVNÁNÍ – NAHÁČE

Je to hodně o prašulích. Tyhle motorky si může pořídit každý (teda skoro každý). Všem dají dostatečnou porci zábavy a každý druhý je na nich schopen dojet přinejmenším do Neratovic (a přiznejme si to, leckdo i někam dál...). Náš úkol je jenom chvilku o tom brebtat a pomoct vám zorientovat se – abyste věděli, po které sáhnout...


DUCATI – TECHNIKA
Už jste někdy stáli u nastartované motorky a při poslechu volnoběhu jejího motoru byste nejraději majiteli poradili, aby navštívil servis, a následně byste mu nejradši dali litr, aby tím heftem prásknul ještě jednou? Že ne? Seznamte se, Ducati. Motorky z téhle továrny byly, jsou a budou exkluzivní záležitostí. Na jméno jim nemůže přijít japonská čtyřka, protože jakmile se Ducatky objeví v nějaké disciplíně, dříve či později vypálí Japoncům rybník, že jo, mladý pane Stonere?


PŘEDSTAVENÍ Suzuki GSX-R750/600
Tak a je to tady, Suzuki konečně vypustila do světa inovované supersporty a tentokrát se omlazující kúry dočkala nejmenší šestka a sedmpade, která se na trhu drží jako jediný supersport s třičtvrtělirovým motorem. Tak se jim dneska pěkně mrkneme pod pokličku. První změna je patrná na první pohled, zmizel jeden atypický světlomet a hned tady místo něj máme další a možná ještě zvláštnější, tak trochu připomíná ptáka s roztaženými křídly a musíme uznat, že to vypadá celkem fešně, co vy na to?

PORTRÉT
Evel Knievel skákal na motorce. Dělal to kvůli lidem a oni ho za to milovali. Možná vám tohle jméno nic neříká, ale až se podíváte na fotky chlapíka na Harleyi v tradiční „americké“ kombinéze, asi vám dojde, že už jste ho někde viděli. Byl totiž jedním ze zakladatelů stuntridingu a asi prvním z opravdových amerických hrdinů.
Původně jsme o smrti tohohle chlápka chtěli udělat jenom krátkou aktualitu, ale po zhlédnutí dokumentu britské BBC nám to nedalo a trochu jsme se rozepsali.

TEST YAMAHA MT-01
Objem ničím nenahradíš. Polovina čtenářů by nás určitě nejradši za takhle profláknutý nadpis ukamenovala. Ale asi opravdu nejlíp shrnuje, co vás napadne, když se řekne Yamaha MT-01. Protože ta je, víc než kterákoliv jiná motorka, především o motoru a ten je zase, víc než v kterékoliv jiné, především o objemu.


TEST KTM 990 SupeDuke
KTM SuperDuke 990 je jedinečnej motorkářskej trip... Pojďte s námi vystopovat ten bod, kdy se z rozdováděné oranžové radosti propadnete až na samotné dno, kterému se říká „adrenalinová závislost“. Přišlo nám jako dobrej nápad udělat tuhle srovnávačku. Vzít starší model bestiální rakouský mašiny a postavit ho proti fungl novýmu oranžovýmu extrému. Tyhle hranatý nahatý motorky prostě milujeme a hned v úvodu prozradíme proč – protože s nima každý zažije neskutečnou hromadu srandy.

To nejlepší za poslední desetiletí
70., 80., nebo 90. léta? Ve který dekádě se jezdilo nejlíp?
Jak se blíží konec dalšího desetiletí, tři maníci z Biku se rozhodli ohlédnout a porovnat motorkaření v nedaleké minulosti. Co bylo lepší: volnost sedmdesátých, novinky osmdesátých, nebo závodní sláva devadesátých let?


ČTYŘKOLKA
Polaris Outlaw – Sportovní 4kolky jsou rachot. Zatopit pod kotlem a dát soupeři ochutnat prach – to je filozofie strojků, který se stávají lídry víkendových závodních odpolední… Nebo snad víte o něčem, co dokáže být v tomto počasí ještě větší zábava? Tentokrát vás zasypeme informacemi, protože tenhle článek se bude týkat hned dvou, resp. tří modelů najednou. I když je pravda, že příliš vzdálené si tyhle potvory nejsou. V případě 525 S jde o mašinu, která se hodí k divoké jízdě v dunách nebo v podobném prostředí. Tam se cítí jako doma. 450 MXR je zase závodní náčiní, které bude soupeřům s radostí házet bláto do masky. Překážky a nerovnosti bude potom nejlépe zvládat 525 IRS se zavěšením PRO IRS.

OJETINA
Dělnické inferno – Honda Fireblade 2002–2003… Jezdilo to ostře, ale čitelně, což je asi ta největší přednost tohohle Fireblada. Honda pro tuto sportovní řadu se vstřikováním dlouho váhala (přišlo až na přelomu století) – ale v roce 2002, kdy byl objem motoru zvětšen na 954 cm³, už to měli fakt přesně vymyšlený. Plynem se dalo operovat tak neznatelně, že jste záhy podlehli pocitu dokonalosti (nebo spíš určitého ukolébání), a vlastně jste ani nepostřehli, jestli jedete lehce nad sto... nebo se už dávno přiblížila dvoustovka.


SROVNÁVACÍ TEST – Anglie
Potvůrky podivný. Polokapotovaný, nezničitený, věčný… litr v nahatý motorce dává tušit dostatečnou porci rock’n’rollu v odměřeným popíkovským balení. BMW K 1200 R Sport, Suzuki Bandit 1250SA, Honda CBF1000F ABS, Triumph Tiger 1050, Yamaha FZ1 Fazer ABS… Všestranný sportovně naladěný mašiny tvoří hodně důležitou část z celkové nabídky každé továrny. Na jejich výzkum a vývoj se nehrnou zrovna horentní sumy a nevěnují se jim palcové titulky v novinách. Na druhou stranu jsou to zas motorky, který tvoří úplný základ obrovské nabídky. Jsou levný na výrobu, ale pořád to jsou řádný držáci… Prosté účelové záležitosti, které se prodávají po stovkách už roky. A tohle jsou ty nejlepší z nich…


CHUŤOVKA
Ryzí offroadová záležitost, žádné silniční rádoby enduro. Přesně to jsme našli u Tomáše Kocandy. A také zajímavý příběh, který tuhle motorku doprovází. Vyprávění může začít: „Adventura jsem měl dva roky. Rozhodnutí o přestavbě přišlo po poslední návštěvě Afriky, dost zbytečně jsem se nadřel. Původně jsme chtěl akorát vyměnit přední vidlici a kolo, 19“ za 21“, což je řešitelné, ale na R 1150 GS nebyl k dispozici přepočítaný ABS kroužek, takže to znamenalo zbavit se jinak vynikajícího ABS.


REAL WORLD
Co s mašinou po zimě... Už je to tady. Dojděte se podívat do předsíně, zda tam ještě visí ty klíčky od garáže... a pak už hurá k motorce. Chudák malá, skoro půl roku stála, tak už se jistě těší, až ji někdo trochu pošimrá!




ADVENTURA
„Můj kamarád Robert se jednou zmínil, že by rád někam vyrazil, a já se mezi řečí zmínil o Jižní Americe. Krásy tohoto kontinentu, obrovské vzdálenosti, nádherné památky a představa projet alespoň kus tohoto božského koutu světa na motorce musí udělat radost nejednomu motorkáři. Jižní Amerika byla tedy schválena, do party přibíráme Romana, později Míru a Štěpánku. V následujících týdnech probíhá příprava na cestu, vyřizování dokladů, výroba přepravních beden, každý z nás má něco na starosti. Motocykly procházejí důkladným servisem, úpravou některých věcí a celkovou kontrolou. Když je všechno téměř připraveno, přišla rána pod pás. Návštěva pohotovosti a následná rychlá operace mého slepého střeva. Vidina cesty se mi rozplynula…“ tak začíná příspěvek našeho občasného spolupracovníka Tomáše Špačka.

ROZHOVOR
Casey Stoner – „Tenhle příběh je pravda a sním svůj klobouk, jestli jsem vám lhal...“ bude jednou na houpací židli vyprávět svým potomkům nenápadný a už poněkud seschlý australský farmář s doutníkem v ústech. „Můj táta si moc přál mít syna závodníka. A tak mě už odmalička tahal po závodech a bylo mu úplně jedno, že doma v Southportu řve hlady celý stádo krav...“

SPORT MotoGP
Jerez, oficiální fotografování. Koukáme na těch osmnáct vychechtanejch klučíků a víme pendrek, co je teďka nejvíc žere. Všichni mají podepsané smlouvy, všichni jsou zodpovědní za to, jaké budou mít letos výsledky. V garážích se jim hejno mecháňů stará o dvěstětřicetikoňové bestie, a oni z nich budou muset vymlátit to nejlepší a pokud možno hlavně vavříny...


SPORT Superbike
„No, co ti budu povídat,“ švitořil překotně do sluchátka náš kamarád Petr Štola, „je to krása, nádhera. Superbikové mistrovství se stalo jednou z nejnabitějších soutěží – a výborná je i ta vyrovnanost, třeba když se podíváš na jednotlivé časy, zjistíš, že prvních dvacet lidí dokáže dojet závod klidně ve dvaceti vteřinách (což je fakt bomba, když si vezmete, že v MotoGP je to často rozdíl druhého a třetího pilota!). Právě proto říkám, že bajkům patří budoucnost, a není to zdaleka jen proto, že jezdí na lidem blízkých motorkách...“

SPORT Retro
Vyhynulý padinky... Dnes už se to jeví jako zapomenutý sen – ale bývávaly doby, kdy Grand Prix zářila neskrývanou pestrostí. Dokážete si třeba představit, jaký to byl kvikot, když vyjely na trať závodní padesátky? Věřte nám, byly doby, kdy jste se mohli při GP dívat až na šest závodů započítávaných do mistrovství světa. Přičemž pět z nich se jelo v kubaturách sólo plus samozřejmě jeden závod sajdkár. Pak se ale začalo hrát na „profesionalitu“, a tak se pomalu ukrajovalo. Nejdřív byly v roce 1982 zrušeny třipade, mimochodem historicky naše nej třída… potom v roce 1983 odešly také padesátky a nakonec v roce 1989 vyhynuly i osmdesátky!!! Je jen věcí názoru, jestli to bylo pro dobro věci – jisté je jen jedno – po těchto bájných mašinkách zůstaly už jenom vzpomínky.

SPORT Americká scéna
O co vlastně jde? Když se v motokrosech začalo hodně skákat, řekla si partička těch, co lítali nejvýš a v letu s motorkou i zatočili, že by to mohli zkusit trochu jinak. Takový to ježdění dokola s trochou skákání, to pro ně prostě nebylo to pravý. I vydali se hledati zemi zaslíbenou, zemi americkou. Aby se na to dalo dívat, musí to být celé vidět ze všech míst, tedy musíte mít stadion, musíte létat a řádit, a tím přivést diváky k šílenství. Lavice, americké rolety, klopené zatáčky a všemožné muldy propletené na dráze uvnitř fotbalových stadionů, narvané tribuny, ohně, dým a lasery, tak to je právě supercross ve svém špičkovém podání, které dokáže nabídnout jen pár míst na světě. Jedním z těchto míst je Amerika, a tak se i FIM rozhodla zamířit se svou nejvyšší supercrossovou soutěž do USA.


+ VŠECKO NAVÍC
Listárna, plakát, Girlhouse, pokec s Gabčou a ještě jedno představeníčko a ještě jedna přestavba…

Nashle za měsíc…
Motohouse 4/2008 v prodeji od 4. 3. 2008


*Cena 99 Kč
*Roční předplatné 750 Kč
Info předplatné: www.send.cz
Info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist