Motohouse 3/2013

Pravidelnou porci testů motorek doplňuje několik vychytávek z Anglie, základní soupis změn v královské třídě MotoGP či kaskadérská škola s Crazy Day, která navazuje na loňský seriál „Jak jezdit líp“. Takže, ač ještě zima, užijme si to a začněme se pomaloučku chystat – ono se to přehoupne, ani nebudeme vědět jak…

Motohouse 3/2013
MH Exclusive – Honda CB1100
Retro. To slovo během posledních let zaplavilo motocyklový svět jako nějaká nemoc. Krásná nemoc. V době, kdy většina motorek vypadá jako Pokemoni a navíc má výpočetní výkon jako počítače před pár lety, se podstatná část motorkářů navrací k samotné podstatě toho všeho. Chceme jezdit jako kdysi. Jednoduché motorky, z nichž nevyzařuje žádná agresivita, jen krása a archaický klid.

Představení – Bimota DB11
Italská Bimota jako by dostala injekci živé vody, na podzimním milánském veletrhu vychrlila jednu novinku za druhou. Její management zřejmě pochopil, že stagnováním se krize nezažehná a na stánku s velkým „B“ se tedy objevil koncept BB2 s motorem z BMW S 1000 RR, nová varianta Naked bláznivé Tesi 3D s kyvnou vidlicí předního kola, a dokonce i enduro DBx či cestovní DB12 B-Tourist. Nejvíce pozornosti na sebe ale strhnul nový superbike DB11.

Představení – Yamaha FJR 1300
FJR je motorka, která je z velké části zodpovědná za podobu dnešních turistických motorek. V roce 2001 všem ukázala, podle jakých pravidel se bude v následujících letech hrát. Její recept je jasný – velký motor obestavený masivní kapotáží, pohodlné sedlo a rozměrné a účinné plexi. Fungovalo to bezvadně a FJR se celé ty roky úspěšně prodávalo.

ANGLIE - Silnice proti okruhu
KTM používá chromo-molybdenové trubky (potažené oranžovou barvou) v kombinaci s klasickou oboustrannou kyvnou vidlicí, která je z litého hliníku. Úhel kyvky (a díky tomu i výška zadku motorky) se může upravit pomocí excentrického štelováku. Panigale je první moderní Ducati, která nemá klasický trubkový rám z oceli, ale místo toho používá bezrámovou konstrukci monokok.

Motorky na snový prázdniny
HONDA CROSSTOURER vs. KAWASAKI VERSYS 1000 vs. MOTO GUZZI STELVIO NTX 1200
Nastavení a složení tohoto testu není složité. Chtěli jsme najít nejkamarádštější motorku na dovolenou. Není tady KTM Adventure, protože nehledáme nejlepší enduro. Není tady Multistrada, protože není účelem nechat zvítězit absolutně nejrychlejší silniční bike.

Srovnávací test
Ducati Monster 796 vs. Suzuki GSR750
Ani jedna z dnešních mašin nemá na to, aby pro sebe urvala dramaticky vyřvaný titulek na hlavní stránce. Ducati Monster 796 či Suzuki GSR750 nemůžou zlomit traťové rekordy, ani kdyby chtěly sebevíc. Jak vám ale dnes ukážeme, i ve světě bez stopek a tisícin sekundy zaseknutých do mozku dokážeme najít zábavný a v jistém slova smyslu i nejnabušenější motorky.

Jak váha ovlivňuje moji motorku?
Zapomeňte teď na chvíli na barevné airbrushe a racingové polepy, o tom to není. Za tuhle posedlost nízkou váhou musíme poděkovat Hondě. Ať už je to touha po krásném lehkém podsedadlovém rámu nebo výměna staré olověné baterie za mrštnou lithium-iontovou, tím vším prospějete – my všichni jsme od jisté doby jen otroci posedlí nízkou hmotností motorky a moc dobře víme proč!

Loket na zemi Marca Márqueze
Pokud sledujete každou druhou neděli závody, určitě jste si toho taky všimli. Ti pašáci netahají po zemi už jenom kolena, oni škrtají už i lokty! Nejvýraznější postavou tohoto nového je pak bezesporu Marc Márquez. Jak to dělá a jak to, že neupadne?

TEST: Harley-Davidson CVO Street Glide
Začnu asi úplně jinak, než byste u zarytého milovníka Harley-Davidson očekávali. Nespustím hned nekonečnou salvu chvály, ale budu kritizovat. Za tu dobu, co jsem v MH, jsem se na žádný test netěšil víc. Jenže teď jsem motorku přivezl do redakce a oba moji kolegové se zlomili v záchvatu smíchu. Carlos raději utekl, ale Karas se tlemí jako blázen a pak se na mě vážně podívá a prohlásí: „Jendo, vždyť je to, jako kdyby přijel cirkus.“

Dlouhodobý test BMW S 1000 RR
Člověk může jenom těžko uvěřit tomu, že všechno, co potřebuje ke koupi týhle rakety, je 426 000 Kč. Dneska nemůžete kouřit na autobusový zastávce nebo dát pohlavek neposlušnýmu dítěti, ale přesto si můžete beztrestně koupit motorku, která má skoro 200 koní a za 16 sekund od startu pojede 300 km/h! Je to divnej svět, ale BMW udělalo všechno proto, aby do něj RR bez problémů zapadlo.

SPORT: MotoGP + WSBK
Motocyklový promotér Dorna v sobě rozhodně nepotlačuje smysl pro vizionářství a změnu. Není vůbec snadné zůstat v obraze, když chcete, coby motocyklový fanoušek, zůstat „in“. Každý rok se mění řada podstatného a sezona 2013 nebude výjimkou. Navíc se Dorna stala již definitivně zastřešující organizací MotoGP i konkurenčního seriálů Superbiků, a to s sebou časem přinese i další vlny a otřesy.

Rozhovor – Petr Pastor & 300 ZGH Hořice
Jaké to je, postavit se poprvé na start jednoho z nejnáročnějších závodů u nás? Nejen o velikosti samotné výzvy a jedinečné atmosféře jsme hovořili s letošním nováčkem závodu Petrem Pastorem. Rozhovorů se slavnými jmény a otřískanými piloty jste mohli v Motohouse číst už asi nespočetněkrát. Dneska na to tedy půjdeme jinak. Dáme slovo jednomu z našich kamarádů a využijeme toho, že se ho můžeme zeptat vskutku unikátní téma: „ Jaké to bylo jet poprvé závod v hořických zatáčkách?“

Dakar 2013
Když bylo v roce 2008 rozhodnuto zrušit tento závod z bezpečnostních důvodů na tradičních místech v Africe, nezbylo než celou karavanu přesunout do krajů, kde se na ně v poušti nebude pořádán hon. Nejslavnější dálková rallye tak byla přesunuta na území Argentiny, Chile a Peru – na místa, která se nakonec ukázala ještě obtížnější, než jaká nabízela legendární africká tour.

SPORT – GIRLHOUSE - Terka Hallová
Tentokráte jsme přesunuli Girlhouse do sportu. Tahle holka jednoduše patří sem…Přinášíme rozhovor se supermoto ženou Terkou Hallovou. Je to 20letá dračice, která, byť jezdí chvilku, sbírá obrovské úspěchy. Optimistka s chutí a zápalem, která slézá z motorky, až když jí dojde benzin a kterou v depu nejspíš potkáte s nosálem kolem krku.

REAL WORLD – Na akci
Nejdříve vám chceme říct, že provádět kaskadérský kousky je nebezpečný. Proto si na trénink vyberte nějaký letiště nebo kvalitní silnici bez provozu. Doufáme, že jste rozumní lidé a nebudete nacvičovat figury mezi přechody u škol v půl osmý ráno. To fakt není dobrej nápad! Absolutním základem jsou ochranný prvky – helma, kůže, pevný boty. Někdy můžete vidět, že profi kaskadéři jezdí v keckách – je to kvůli lepšímu citu, ale nedoporučujeme to. Dneska je sice trend jezdit pomalejší věci (akrobacii), ale už jsme párkrát viděli zlomenej kotník a není to zrovna hezkej pohled...

MH Rozhovor – Roman Černý a Jawa 350 OHV
Diskuze na téma budoucnosti produkce domácí značky se za posledních dvacet let dostaly od toužebného očekávání téměř do oblasti sci-fi a nejspíš jen ti největší optimisté věří tomu, že Jawa ještě někdy nabídne motorku, před kterou si doslova sedneme na zadek. Sami moc dobře vidíme, že i ti nejskalnější, kteří ještě před pár lety hrdě vykřikovali, že jen Jawa je ta pravá, přijíždějí na srazy na jimi samotnými nenáviděných „Japoncích“.

Adventura – Mongolsko 2.díl
Pokračování cestopisu z předchozího vydání Motohouse. Toulky po Mongolsku v rámci Moto Adventures 2012. Přečtěte si tedy něco o akci, kterou by neměli přehlédnou všichni příznivci endura a toulek nekonečnou otevřenou krajinou.

Přestavba BOTT XR-1
Jestli podle nás udělali u Harley-Davidsonu něco špatně, pak to, že stáhli z výroby XR1200X. Jasně, jediný naked v nabídce firmy měl svoje mouchy, ale nebylo by zas tak složité je vychytat a udělat ze Sportstera zajímavou moderní motorku. Třeba tak, jako to udělali španělští BOTT Power. U BOTT se už delší dobu pracuje na dvou projektech současně. A ani jeden z nich není zrovna malý. Závodní M212 už lítá ve španělském mistráku a má namířeno do Moto2.

Legenda Harley-Davidson Sportster
Harley-Davidson tento problém vnímal, jeho tržby šly po druhé světové válce dolů, a bojoval proti němu dvěma způsoby. Prvním byl tlak na vládu Spojených států, který vyvrcholil v roce 1951 schválením zákona o 40% clu pro dovážené motocykly. Druhou zbraní pak byl vývoj nové motorky, která by mohla britským mrštným strojům lépe konkurovat.


MH SERVIS
Kam letos na závody 1. díl
Souhrn nejdůležitějších závodů na přírodních okruzích aneb pár tipů, kam se letos vydat. Road Racing zažívá své zlaté období, zažijte tu skvělou atmosféru i vy…ROAD RACING 2013



Motohouse (CZ i SK) 3/2013 v prodeji od pondělí 4. února 2013
  • cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
  • roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
  • info předplatné: www.send.cz
  • info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist