Motohouse 3/2009

Poslední číslo na zimu, na tu nepříjemnou dobu, kdy se moc nejezdí. Pokusili jsme se ho napěchovat hlavně praktičností. Kterou mašinu vybrat a jaký si vybrat vybavení? Chybět samozřejmě nesmí ani rady pro úplné nováčky, trocha těch našich srandiček a hromada rad, jak se dostat na závody...

Motohouse 3/2009

Jedním prstem do nebe

.. první ABS pro supersport. Dnes to nebude o stovkách metrů po zadním, o malování milostných psaníček zadní gumou ani o dlouhých brzdných driftech. Ne ne, přichází nová doba a s ní další vychytávka, která vám pomůže udržet se na silnici, pokud se něco stane… A Cebro se s ní vodí náramně!

Nová Yamaha XJ 6 & XJ 6 Diversion

A komuže se to narodil problémek? No přece konkurenci... Levných (chcete-li) rozpočtových mašin je celá řada a jdou na dračku. Yamaha se teď přidala do fronty s novou reinkarnací svojí legendární XJ, a já vám řeknu: Velká slušňácká právě klepe na vrata!


DUCATI STREETFIGHTER

Ducati vyšplhala až na vrchol. Moto: Vzpomínáte si na Ducati chvilku před příchodem 1098? Nám se zdálo, jako by malinko usnuli na vavřínech, protože do světa nevypouštěli nic světoborného. S příchodem už zmiňované 1098 se ale všechno změnilo jako mávnutím kouzelného proutku, byl tady tenhle boží supersport a následovaly další modely jako nový Monster, Hypermotard a podobně. Než jsme se z toho vzpamatovali, je tady nová 1198 a k tomu ještě jedna šílenost v podobě Ducati Streetfighter.

Harley-Davidson XR1200

Tenhle Harley vzbudil po svém představení velký rozruch, a to nejen u široké veřejnosti, která na něj zpočátku hleděla jako na zjevení, ale také u nás v redakci. Že by konečně Amík, který bude podobný Evropě a Japonsku?
Ona i markentingová masáž doprovázející představení XR1200 přesně k takovým pocitům vybízela. Továrna se netajila tím, že XR je děláno pro mladé jezdce a prioritně pro Evropu, tomu také byla podřízena jeho světová premiéra na německém Intermotu. Psal se rok 2006.

MH rating – Ať víš, do čeho jdeš

Motorky nejsou žádná věda. Stačí se jen řídit několika léty prověřenými zkušenostmi. Nehledejte v tom žádnou velkou vědu. Jednoduše: dali jsme dohromady všechny naše poznatky a vypsali je pod sebe v bodech. Manuál to bude jednoduchý a přehledný jak pro všechny nováčky, tak snad i pro ty ostatní.
Otázky laika:
* motorky, ceny, technika
* spotřební věci, náklady na provoz
* oblečení, doplňky
* co zažiju, co mě bude bavit a co prudit
* jak mě vnímá okolí a co na to holky
* kolik mě bude stát lehký pád
* jaký je riziko


PŘEDSTAVENÍ – Nová KTM 990 Adventure

Velký Adventure od KTM je neskutečně dobrá hračka. Už je to ale nějakých pár let (620 Adventure r. 1997, 950 Adventure r. 2003) od chvíle, kdy tahle motorka notně rozvířila klidné vody velkých cestovních endur a začala hrát velkou rošádu v prostoru, kde do té doby nezvratně a suverénně vládlo bavorské GS. Rakouská sázka na špinavé dálkoplazy vyšla. V roce 2002 vyhrál Fabrizio Meoni Rallye Dakar na speciálu KTM s dvouválcovým motorem, o rok později už stály v showroomech první kusy 950 Adventure. A my tady teď máme za dveřmi představení druhé generace, bude lepší než ta první?

Jak na koupi... OJETINA

Triumph TT600 a Daytona 600/650 – Co takhle si do garáže postavit něco, co zas tak každý nemá. Má vůbec smysl kupovat supersporta, kterýmu se na kapotě plácá britská vlajka?
Tahle motorka byla továrnou Triumph zamýšlena jako konkurence pro japonské šestistovkové supersporty. Na začátku ovšem vypadala tak trochu jako malé vajíčkovitý cebro z počátku devadesátých let a svými výkony připomínala spíš zestárlého sparingpartnera z hodně přestárlých filmů Silvestra Stalloneho....

Srovnávací MH test

Jak už jsme párkrát říkali, často není jednoduchý získat v jednom týdnu víc motorek a spáchat srovnávací test. Dá se ale říct, že se nám to poslední dobou začíná dařit víc a důkazem může být zrovna tenhle srovnávací test. Tentokrát jsme se zaměřili na střední třídu naháčů. Hornet a FZ6 už jsou starými známými a agresivní street Shiver se snaží pořádně rozčeřit hladinu. No uvidíme, jak to dopadne…

Dream Garage – Garáž snů 2008

Nejlepší motorky roku podle anglické redakce časopisu BIKE. Příště dáme své tipy my, a co myslíte, budou se shodovat?
Moto Guzzi Griso 8v – Jedna z mála mašin, která si označení „jedinečná“ opravdu zaslouží. Griso vypadá a chová se jako žádná jiná.
Honda CBR1000RR Fireblade – Horký kandidát na označení: „Nejlepší motorka všech dob“. Učebnicový superbike.
KTM 990 Adventure – Jako jediná tady má schopnost zdolávat vysoké budovy jedním skokem.
Triumph Street Triple – Vyhrála po světě tolik srovnávacích testů, že si musela doma přidělat na trofeje další poličky.
KTM RC8 – Tohle se stane, když firma zaměřená na dirtbiky postaví superbike, který vypadá jako filmová rekvizita.
Honda CBF600S – Pravděpodobně jediná mašina, kterou by vám nezakázala ani matka, ani vaše babička.

TLAPY... Poslouchejte s náma

Vymýšlení ptákovin pro dlouhé zimní večery, to je naše specialita. Dneska jsme se rozhodli, že se vám svěříme se svým nitrem a odtajníme songy, které jsou nám v posledních týdnech vlastní. Třeba se s námi shodnete, třeba to někoho inspiruje k objevení nové, dosud nepoznané muziky

Rozhovor – Jiří Heiník

Kdy to pověsit na hřebík?
A tohle odstřelení starších ročníků údajně rozohnilo milého pana Heiníka – a to až tak, že mi nezbylo nic jiného, než si to s ním vyříkat. A kdo ten Jiří Heiník vlastně je – že ho neznáte? No je to pilot od všeho, na čem se dá jezdit zprudka. Chlápek, kterýmu už dávno ukázala záda padesátka, ale on je na všech možných testech ukazuje spíš nám. Určitě tedy neexistuje lepší odborník, který by nám byl schopen odpovědět na otázku: „Do kolika se dá jezdit ještě jakžtakž rychle? A kdy už je čas to raději vzdát?“

Somik trajdá po planetě

Tchajwanská zlatá včela ½... Stojím v osmdesátém devátém patře nejvyšší budovy světa, a když zapomenu na svůj strach z výšek, neuvěřitelně si užívám pohled na nekonečné množství osvětlených ulic. Je to ono místo a ona chvíle, kterou bych přál jednou zažít každému z vás. Silný zážitek, i po tom všem...


Přestavba, dvoumotorové UFO

Němec Christoph Madaus se už léta zabývá průmyslovým designem. Z jeho projektové kanceláře Madaus Design vyšel nejeden pěkný kus nábytku, postaral se dokonce o vzhled jednoho domu. A jelikož ho baví také motocykly, pustil se do projektu Twintrax Power Plus. Lidská fantazie občas pomalu přechází do šíleností a v tomto případě tomu není jinak. Základem tohoto motocyklu se totiž staly dva motory Harley-Davidson, které jsou mezi sebou vzájemně propojeny řemenovým převodem.

JAK JEZDIT

Čteme dopravu...
Na silnici platí základní poučky: držet se dál od obrubníků a buďte pořád připravený na to, že vám to tam někdo „pošle“. Tohle vás ve většině autoškol nenaučí, což je hrozná škoda. Pokaždý, když se chystám předjet nějaký auto, přemýšlím o tom, jestli najednou bez blinkru nezatočí doleva. Jsem sice ještě relativně mladej, ale na motorce jezdím od patnácti, takže už mám nějakých patnáct let zkušeností. Ale přesto mě vždycky zamrazí, když vidím někoho před sebou. Takže teď si řekneme základní fakta, jak se na silnici chovat.

Jak na amatérské závody aneb Kačer staví kružítko

Díl druhý: Výfuková soustava... Náš malý seriál o přestavbě sériové motorky na závoďáka pro amatérské ježdění na okruhu pokračuje. V minulém díle jsme se zaměřili na laminátové kapotáže, přepákování a další základní díly. Tentokrát se budeme zabývat trochu podrobněji technikou, respektive se zaměříme na základní úpravu výfukové soustavy.

Země plná závodníků

My to říkali vždycky, že tady – v tý naší malý zemičce – je podhoubí a chuti závodit – až oči přecházejí. Holt jsme země, která má tradici! Jen se čekalo na někoho, kdo to tady pořádně probudí...
Amatérské závodění je všude ve světě hodně oblíbenou kratochvílí. „Máš na to jet na mašině trochu rychleji? Máš roupy? Honem si připrav nářadí a prosaď se mezi ještě rychlejší – jen to tě posune nahoru a jen to z tebe udělá něco, na co budeš doopravdy hrdý...“ A to je ta největší pravda ze všech motocyklových pravd. Pokud se na silnici začínáš bát sám sebe – patříš na okruh! A teprve tam ukaž, jaký jsi hrdina.

MH technika – Přilby

Už vás to taky někdy napadlo? V čem jsou vlastně rozdíly mezi jednotlivými typy přileb v té nejvyšší kategorii? Za co si vlastně připlatím, když koupím tu nejdražší?
Arai RX-7 GP – nejpoužívanější přilba v MotoGP
Suomy Vandal – nejpoužívanější přilba ve WSBK

SPECIAL PNEUMATIKY

Lepší teplá než studená!
Nasazovat před závodem na panicky čisťoučkou pneumatiku onu magicky vonící ohřívací dečku, to je obřad. V břiše máte tlak a na zádech cítíte podivný chlad. Hlavně nic neopomenout, to je základ...
Na téma ohřívání gum se toho mezi motocyklovou chasou nadebatilo už hromada. O. K. Nyní jsme se do debaty rozhodli vnést trochu světla i my. Pro rozumy skrze zahřívání pneumatik jsme si zajeli do královéhradeckého týmu KL Intermoto. Tihle hoši vysílají na trať stokrát ročně svý závodní motorky, a proto netřeba debatovat o tom, že mají na tohle téma co nabídnout.
DOPLNĚNO O TEST OKRUHOVÝCH PNEUMATIK PRO GSX-R600...


SPORT – TECHNIKA

Nové strojky už v roce 2011
Nebude to dlouho trvat a na tratích silničářského mistrovství světa se objeví úplně nová třída. Pojďme se jí podívat na zoubek, ať víme, co nás vlastně čeká...
... Na to, že by se mělo za tři roky (2011) podle těchhle regulí jezdit, je to takový ještě „hodně“ nedodělaný. A hlavně je tu celá řada nezodpovězených otázek – a to se zaměříme jenom na některý...

SPORT – World SBK

Zápisník zahraničního zpravodaje
Byli jsme na prvních testech WSBK – a tady jsou první neupravené dojmy z rozjetých příprav tohoto seriálu.
Portimao (POR) 25. ledna 2009: Yamaha splnila slib a zvuk její motorky silně připomíná mašiny z MotoGP – stejný zvuk má i nová Aprilia. Není to až takový uřvaný, spíš v tom slyšíte tu hrubost, chrčivost. Jednomu se na zádech až ježej chlupy atd...

Ještě větší palba... než se mohlo zdát

Na jedné straně hlasy o šílenosti a bláznovství, na druhé zase o nádheře a dobrodružství. To bylo slyšet před startem letošního jubilejního ročníku Rallye Dakar. Po problémech s bezpečností v Africe a po zrušení loňského závodu se celá karavana dálkových dobrodruhů nastěhovala do Jižní Ameriky, kde pro ně bylo připraveno bezmála 10 tisíc kilometrů rozdělených do 14. etap v Argentině a Chile. Na 250 motorek a více než 30 čtyřkolek čekala jízda po kamenitých cestách argentinských plání, nebezpečné přejezdy And, kde se borci dostali až do výšek okolo 4700 metrů, ale i dlouhé přejezdy několika pouštěmi. Asi nikdo z nich nezapomene na obrovské, dlouhé duny s tím nejjemnějším pískem pouště Atacama.

SPORT plochá dráha

Další bráchové vládnou ledům...
Klimatické podmínky ve střední Evropě poslední dva roky nedovolily uspořádat žádný ze závodu domácího mistráku na ledové ploché dráze. Když už se například vloni pořadatelé v severočeské Osečné těšili na plody své tvrdé práce v podobě měsíční přípravy zamrzlé ledové plochy, přišla několik dnů před závodem totální obleva, a ze zamrzlého oválu pro závody Ice Speedway se stalo spíše bahnité místo pro souboje husitských a křižáckých vojsk. Letos je konečně pořádná zima, která nechala i v naší stále teplejší oblasti zamrznout plochy rybníků. Jeden takový se nachází u rekreační oblasti Růžená u Milevska.
+ všechny ostatní rubriky, jak jste ostatně zvyklí. Dumka, GirlHouse, Rozhovor s modelkou, Speciál, Listárna...
Motohouse 3/2009 v prodeji od pátku 6. 2. 2009

Máte problém sehnat Motohouse?
Seznam prodejních míst najdete na www.motohouse.cz

* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist